Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Inleiding
Ulefone Be Touch 2 is de opvolger van de Ulefone Be Touch. Hij wordt in filmpjes vergeleken met toptoestellen zoals de Iphone en anderen. Dankzij de Mediatek MTK6752 64-bit octacore processor is het toestel geschikt voor iedere Android-taak. Whatsapp, games, Youtube en internet worden vloeiend weergeven. Deze Chinese smartphone heeft dual sim en er is 3GB RAM werkgeheugen en 16GB opslag internal storage, wat uitbreidbaar is met een 64 GB micro SD kaart. En redelijk uniek voor deze prijs een vingerafdruk scanner. De Ulefone Be Touch heeft Android 5.1 (maar lijkt feitelijk 5.1) en gebruikt een 5.5 inch 1080p OGS display met IPS technology. Naast de goede prestaties en 4G functionaliteit, heeft de Ulefone Be Touch tevens een 13.0 megapixel camera en een batterij van 3050 mAh!

Prijs bij lancering (juni 2015), alleen bij speciale acties was rond 180$. Normale prijs medio 2015 rond 220$.

Kortom een phone die lijkt op een Iphone maar het zeker ook niet is voor een derde van de prijs.
De leverancier, heeft aangegeven diverse roms (Cyanogen/Miui) voor de Be Touch 2 uit te willen geven. De vraag is, of en wanneer dat zal gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/betouch2/betouch2_01.jpg

Specs op een rij
OS versie: 5.1 (Wordt door deskundigen feitelijk op 5.0 gezet)
Dual-sim: Dual stand-by (wanneer een kaart in gesprek is, is de ander niet actief)
Simslottype: 1x Normale Sim 1x Micro Sim
Type behuizing: Metal
Hoogte: 158.1 mm
Breedte: 77.4 mm
Dikte: 8.6 mm
Gewicht: 160 gram
Schermformaat: 5.5 inch
Gorilla Glass: Ja
Resolutie: 1080p
Processor: 64 bit Mediatek MTK6752
Aantal cores: 8
Kloksnelheid: 1.7 Ghz
Grafisch: Mali T760
Werkgeheugen (RAM): 3GB
Opslaggeheugen (ROM): 16GB
Uitbreidbaar geheugen (niet meegeleverd): Ja
Maximaal uitbreidbaar: 64GB
Batterij capaciteit: 3050 mAh
Batterij vervangbaar: Ja
Camera resolutie: 13.0 Megapixel
Frontcamera resolutie: 5.0 Megapixel
HD Video: Ja
2G: Ja
3G: Ja
4G: Ja (800 / 1800 / 2100 / 2600MHz)
GPS: Ja
WiFi: Ja
'Krasbescherming': Gorilla Glass 3

Antutu Scores: 46.000

Links

http://ulefone.com/products/betouch2/features.html
http://ulefans.com/

Waar te koop?
Bij diverse chinese verkopers (en nederlandse) lees voor wijsheid de Chinaphones Topic Deel 3

Nieuws
http://www.gizchina.com/2...-kick-off-at-only-179-99/
http://www.gizchina.com/2...r-antutu-and-gaming-test/

Andere discussie fora
http://forum.xda-developers.com/android/general/ulefone-touch-2-5-5-inch-hd-metal-frame-t3137333

Recovery en Roms
http://www.needrom.com/category/ulefone/be-touch-2/

Tips
Hoe te Rooten (in het engels) Root Guide voor Be Touch 2 Op XDA

Hoe het scherm vloeiender te krijgen: In de Engineer mode AAL uitzetten (google it op XDA)

Tips van de Ulefans: http://ulefans.com/tips-tricks/

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/betouch2/betouch2_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/betouch2/betouch2_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/betouch2/betouch2_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/betouch2/betouch2_07.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, en tips! :*)

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

The Wizard

Moderator Mobile
--> AND

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Ik denk dat je wil dat ie van waar die nu staat naar Android subforum gaat.
Hoe doe ik dat?

Greetz.
Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

The Wizard

Moderator Mobile
Hij staat al in het Android Smartphone subforum :). Het is puur een mededeling.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:50

raq

Zijn er al ervaringen met deze telefoon? Mij lijkt deze telefoon wel oke, alles zit erin wat ik zou wensen. Ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit en de ervaringen in dagelijks gebruik.

Mede ook dankzij onderstaand filmpje:
YouTube: not buy ulefone

Ik weet niet zo goed wat ik daarvan denken moet.

[ Voor 33% gewijzigd door raq op 27-08-2015 22:22 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Ik heb m nu een week. Heb direct na ontvangst de updates geïnstalleerd. En het oude google swype toetsenbord geïnstalleerd.
Alles werkt. Hij voelt goed aan. Ziet er erg goed uit.

Er zijn twee dingen die mogelijk vis software moeten worden verbeterd.
A. Batterij gaat snel op. Als je alleen een paar keer belt, een paar keer internet, houdt ie wel een dag. Als je zoals ik, 2 uur in de trein wil internetten of gamen... Dat kan ie niet aan.
B. Hij wordt heet (je kan n nog wel vasthouden) logisch oorzaak van het vorige punt. In het xda forum wordt de schuld gegeven aan slechte software. Ik denk dat ook. Onnodig aan laten staan van ongebruikte services. T zou mee niet verbazen of de 8 cores staan nu aan, terwijl ik dit swype. Het mooie scherm zal ook wel energie slurpen. Zoals de prima werkende vingerafdruk herke service, vreet zomaar 5 % van de accu leeg.
C. Wifi doet het maar heeft minder goed bereik dan mijn vorige jiayu g4s.

Ik zaak de tips van het xda forum een keer hier samenvatten.

Hij is nu inmiddels voor 190 euro te koop heer en der. (Zonder die sales acties)
Ik zou wel eens een vergelijking met de jiayu s3 wijken zien. Die heeft dacht ik dezelfde mtk chips.

dekay99

[ Voor 34% gewijzigd door Dekay99 op 29-08-2015 12:34 . Reden: Ik was niet klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedd_78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2022
Toch maar een account aangemaakt ekay99 :) [xda]

Ik gebruik hem ruim een paar weken. Op papier is het een prima telefoon in de praktijk valt sommige implementaties tegen, maar dat was te verwachten van telefoon voor > 199 euro en een snelle iteratie. Ben op zich tevreden met verhouding prijs/kwaliteit, maar je moet rekening houden dat de be touch 2 tekortkomingen heeft. Als je de nadelen voor lief neemt en een beetje mee stoeit dan is het een prima daily driver. Ik speel zelf geen spellen, maar merk wel dat het soms warm wordt onder bepaalde omstandigheden. Wanneer zij 50 euro meer hadden geïnvesteerd (beter scherm, rom en camera) dan was het een perfect toestel geweest.

Zoals dekay99 al aangeeft is de wifi niet de beste en in mijn beleving eigenlijk suckfest. Op xda zie je veel problemen besproken worden, waarbij soms oplossingen aangedragen worden maar de meeste zijn tot nu toe schijn oplossingen of van tijdelijk aard. Van wat ik begrepen heb is Ulefone gedeeltelijk verantwoordelijk en andere gedeelte Mediatek. Zij moeten namelijk hun source code aanleveren. Zoals de meeste mensen weten is Mediatek helaas geen kampioen in het leveren van code zoals dat beschreven staat in de gpl van Android. Er zijn wel custom / ports van andere rom beschikbaar (www.needrom.com) maar geen werkt 100% goed, vandaar dat ik ook nog niet geroot heb.

Mijn grootste irritaties van be touch 2:
  • wifi
  • trage scherm (snel typen zit er niet bij; als alternatief gebruik ik swype dat gaat nog wel maar met 2 handen typen kan je vergeten. Sommige op xda zeggen dat het door slechte respons van scherm komt daar hoor ik ook bij want ik denk niet dat men dit op kan lossen met een rom update)
  • slechte inbouw van scherm (op xda geven meerdere mensen aan dat hun scherm witte stippen vertonen na een paar dagen of weken. Sinds een week of 2 heb ik dat ook; ik twijfel of ik hem terug ga sturen voor reparatie)
  • support is minimaal (onlangs een kleine update gekomen merk er weinig van); onduidelijkheden over updates, maar dat wordt ook onder andere veroorzaakt door mediatek zegt Ulefon. Ulefone regaeert ook bijna niet op vragen van klanten.
  • huidige Rom valt tegen; valt nog veel winst te behalen met het optimaliseren (ze hebben gezegd dat ze bezig zijn en wachten momenteel op bestanden van mediatek voor een grote update; daarnaast hebben ze gezegd dat ze momenteel bezig zijn met het uitwerken van custom roms maar dat is afwachten of dat echt zo is).
  • update naar android 6 zal waarschijnlijk niet komen, omdat Mediatek dat moet ondersteunen. Ik verwacht dat niet aangezien er geruchten zijn, dat mediatek gestopt is met het ondersteunen de gebruikte chipset.
  • Fake android versie is gewoon android 5.0 (jammer hiermee neem je je klanten niet serieus)
pro dingen
  • Mooi toestel
  • bouw is prima behalve inbouw scherm
  • vingersensor werkt prima ( moet wel ff doorhebben hoe je hem configureert en gebruikt)
  • scherm in zon goed te lezen (bug bij galerij dan gaat de helderheid naar max)
  • geluid vanuit speakers is prima (verwacht geen top geluid maar voldoende)
  • vingersensor beveiligt ook apps (moet alleen nog fijn getuned worden door ulefone omdat vanuit een file browser elke keer bij openen van een file je moet identificeren)
  • g4 prima ondersteunt (Vodafone in mijn geval)
  • camera overdag prima (avonds niet echt de moeite waard maar prima voor facebook)
  • weinig tot geen bloatware

[ Voor 7% gewijzigd door zedd_78 op 06-09-2015 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Heldere beschrijving zed! Ik lees gelukkig dat het andere toestel waar ik naar uit keek, de jiayu s3 ook niet zonder problemen is. Daar zit dezelfde mediatek chip in.

Ik heb mij powetbank weer tevoorschijn gehaald... Kan ik lekker doorgaan in de trein.

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dekay99 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:18:
Heldere beschrijving zed! Ik lees gelukkig dat het andere toestel waar ik naar uit keek, de jiayu s3 ook niet zonder problemen is. Daar zit dezelfde mediatek chip in.

Ik heb mij powetbank weer tevoorschijn gehaald... Kan ik lekker doorgaan in de trein.

Dekay99
Zoals welke problemen? Durf de uitdaging wel aan dat die op veel fronten duidelijk de betere is.

• Dekay99
Haha..
Ik ging evendoor de xda fora en Tweakers thread over de jiayu s3 en zag ook meldingen van problemen. Maar dat betekent inderdaad niet daar iedereen die problemen heeft.

Zoals 'The phone s3 is very unstable, it crash alot, and other big problem the screen is turning black and it start vibrating, i can only remove the battery so it stop and can use it again., and after it starts the screen is flashing very much. Anybody has this problem ? Any solutions'

Of:' ik heb sinds aanschaf van mijn S3 problemen met het constant terug aan springen van '' Unkown sources'' onder de security settings.'

Of over de s3 ' Mijn power knop heeft het ondertussen begeven :( Op zich geen issue met tap to wake en een soft power off button totdat.. het toestel uit ging omdat de accu leeg was.. En nu?

Of over de s3 'Ik draai sinds een dag of 4 S3S 2015813-105957 en heb sindsdien geen probelemen meer met de Wifi verbinding gehad.'

En dit is lukraak gepakt.. En soms gewoon pechvogels.
En het zegt niets over of de ene nu lekkerder in gebruik is of niet.

Hoe kunnen we een goede vergelijking s3 en bt2 organiseren? Effe zoeken naar feiten? Of een mooi vergelijkings filmpje?
Ik vermoed namelijk daar de s3 er qua performancr beter uit komt (op de vormgeving (smaak) en ontbreken van finger print unlock na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Zat zojuist ook naar deze telefoon te kijken, en trok wel me aandacht aangezien die nu 180$ is en alles heeft wat ik wou. Fingerprint scanner, Band 20 LTE etc. Maar nu lees ik her en der slechte dingen.. Wat kunnen de mensen die hem hebben erover zeggen?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:47
Pukson schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:14:
Zat zojuist ook naar deze telefoon te kijken, en trok wel me aandacht aangezien die nu 180$ is en alles heeft wat ik wou. Fingerprint scanner, Band 20 LTE etc. Maar nu lees ik her en der slechte dingen.. Wat kunnen de mensen die hem hebben erover zeggen?
Ook ik ben benieuwd :) Twijfel tussen Meizu m2 note, Elephone P8000 en deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zedd_78
Maaark schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:39:
[...]

Ook ik ben benieuwd :) Twijfel tussen Meizu m2 note, Elephone P8000 en deze :)
Ik zou dan voor de meizu m2 note gaan omdat ondersteuning voor software beter is dan de elephone en ulephone. Meizu is in china een gevestigde naam en heeft een goed reputatie behalve dat zij rare resoluties gebruiken voor hun scherm. Een alternatief is de xiaomi mi4 deze is onlangs verlaagd in prijs (geen vingersensor mocht dat een criterium zijn). Mocht je toch voor een elephone of ulefone gaan dan is het belangrijk om te weten dat je geduld moet hebben en wellicht ook geluk dat ze hun software gaan updaten. Van wat ik gelezen heb komt er binnenkort een grote update voor de ulefone be touch 2 (eind vd mnd). Het grootste voordeel van de p8000 is grote batterij en betere respons van scherm (iets lagere helderheid dan de be touch 2) maar lees wel dat qua bouw tegen valt verder is het een prima tel. Camera is identiek aan elkaar maar hun software is beter getuned (schijnt dat elephone camera software op de be touch 2 beter is dan orgineel van be touch 2, maar heb dat zelf niet getest). De mediatek in de elephone is wat trager waardoor deze beter is volgens sommigen. De be touch 2 is sneller alleen door de slechte software helaas niet altijd even soepel, door de agressieve power management. Hoop gewoon dat ze android 6 voor uitbrengen maar verwacht dat persoonlijk niet. hierdoor zal de batterij een stuk langer meegaan. Heb namelijk een vermoeden dat de 2 simkaart aansluitingen nog al wat energie verbruikt ook al gebruik je 1 simkaart.

[ Voor 16% gewijzigd door zedd_78 op 06-09-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:47
Bedankt voor je reactie! Maakt de keuze wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Maaark schreef op zondag 06 september 2015 @ 03:11:
Bedankt voor je reactie! Maakt de keuze wat makkelijker :)
Ik zou eens kijken naar de Xiaomi Redmi Note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedd_78
xiaomi mi4 is 25 dollar meer en heeft geen mediatek (MTK6795T) pcu ik zou persoonlijk kiezen voor de mi4 met snapdragon 801, maar afsluitend dit is een be touch 2 discussie thread voor verdere vragen over welke type zou je naar de algemene thread gaan over chinese telefoons voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
pssst de Be Touch 2 is best mooi. Heerlijk naast een 900 eur kostende Iphone gehouden, EN qua looks doet ie niet onder.
En qua performance doet ie het naar mij verwachtingen prima. (Je moet voor 200eur ook niet verwachten dat de telefoon je gedachten kan lezen). Als ze via software er voor zorgen dat de batterij iets langer meegaat dan ben ik helemaal blij.
Speculaties over het niet meer komen van updates geloof ik niet. Ze hebben afgelopen 2 maanden al 2 updates over the air gedaan. Verder komen er ook roms los op needrom.com... er is dus een groep mensen dat in staat is er iets van te maken.
Mocht het niet gebeuren dan moeten we maar leren Roms te maken ;-) (in het XDA forum gaf iemand al aan dat de basisingredienten voor het aansturen van het mediatec bord ergens te vinden zoude moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedd_78
het is absoluut een mooi toestel dat heb ik ook aangekaart als pro punt ;) maar op software gebied moet er toch veel gebeuren en qua prijs / kwaliteit is het prima ook genoemd in mijn eerste stuk :). Maar wil je het out of the box dat alles werkt dan is de meizu of xiaomi een betere keus voor iets meer geld. Daarom is het ook beetje stoeien middels custom roms leuk, maar je moet dat weten en willen vandaar mijn punt. Heb eerste stuk nog aangepast met link naar needrom voor diegene die nog roms zoeken maar helaas werken ze niet goed maar is leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Wie gaat zich hier aan wagen?http://ulefone.com/products/uwear/features.html

Kost niet duur;-)

• Dekay99
AH... Mijn eerste white spot gesignaleerd. (Zat een mpai 809t ook vol mee) stoort nog niet... Wel jammer.... Voor een flagship...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Haha 2e white spot. En daarnet liep de telefoon vast op de ringtone...moest batterij verwijderen om m te stoppen... Allemaal niet zo best ;-)

• zedd_78
dekay99 Las dat je de 2de simkaart handmatig hebt uitgeschakeld. Hoe heb je dat gedaan? via mediatek app?

[ Voor 4% gewijzigd door zedd_78 op 17-09-2015 09:49 ]

• Dekay99
Zedd_78 nee gewoon in de software matig uitzetten bedoelde ik (dat doe je met de hand ;-) Even bij de hand.
Onder Simkaarten heb ik de vodafone kaart uitgezet en mijn telfort met 4g versnellert... aan.

• Dekay99
Voor 24 euro een smarthorloge?
Niet onaardig YouTube: Full review of Ulefone uWear, the Smart Watch

Althans als je niets verwacht :)

Ik ben een van die 20.000 preorders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Sinds gisteren de telefoon ook in bezit
offtopic:
(prijsfoutje van Lightinthebox, 2 besteld voor EURO 67,- totaal ;) - wel 101 euro BTW moeten betalen, maar die krijg ik terug :D).

Moet zeggen, ziet er erg mooi uit.
Tot nu toe werkt alles prima, maar heb hem alleen nog maar opgeladen en met wifi verbonden.
Verder in gebruik nemen doe ik pas als de tempered glass protector and softcase binnen zijn.

De vingerafdrukscanner vind ik nog wat lastig werken, maar wellicht moet ik daar gewoon nog even aan wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 21:56
paulus_01 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:42:
Sinds gisteren de telefoon ook in bezit
offtopic:
(prijsfoutje van Lightinthebox, 2 besteld voor EURO 67,- totaal ;) - wel 101 euro BTW moeten betalen, maar die krijg ik terug :D).

Moet zeggen, ziet er erg mooi uit.
Tot nu toe werkt alles prima, maar heb hem alleen nog maar opgeladen en met wifi verbonden.
Verder in gebruik nemen doe ik pas als de tempered glass protector and softcase binnen zijn.

De vingerafdrukscanner vind ik nog wat lastig werken, maar wellicht moet ik daar gewoon nog even aan wennen ;)
Hoe bevalt de telefoon nu?
De problemen (accu) die eerder in het forum genoemd werden al ondervonden?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
bokkie11 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Hoe bevalt de telefoon nu?
De problemen (accu) die eerder in het forum genoemd werden al ondervonden?
De telefoon 1,5 dag aan gehad (enkel wifi, geen sim, en alleen om aan collega's te laten zien).

ik neem telefoons altijd pas in gebruik als ik tempered glass protector en cover heb (die zijn nog onderweg uit china ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 21:56
ok ik hou me aanbevolen als je meer ervaring hebt.
Ik vindt het qua specs en looks een super phone, maar dan moet hij kwalitatief wel goed zijn..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
bokkie11 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:19:
ok ik hou me aanbevolen als je meer ervaring hebt.
Ik vindt het qua specs en looks een super phone, maar dan moet hij kwalitatief wel goed zijn..
Oh, in de korte tijd die ik hem wel gebruik gehad heb heb ik nog geen rare dingen gezien . batterij was na 1,5 dag aan, wel alleen wifi en max 1-1,5 scherm aan, nog 67%.

Vlekken nog niet gezien, voelt verder gewoon stevig en netjes afgewerkt.

Vingerafdruk scanner werkt ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door paulus_01 op 08-10-2015 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedd_78
paulus_01 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 00:36:
[...]

Oh, in de korte tijd die ik hem wel gebruik gehad heb heb ik nog geen rare dingen gezien . batterij was na 1,5 dag aan, wel alleen wifi en max 1-1,5 scherm aan, nog 67%.

Vlekken nog niet gezien, voelt verder gewoon stevig en netjes afgewerkt.

Vingerafdruk scanner werkt ook prima.
De be touch2 zonder een simkaart gaat redelijk lang mee. Zoals ik al eerder aangaf bezorgt de 2 simkaart aansluitingen volgens mij veel drainage op de toch relatief kleine batterij. 1 advies voor het typen gebruik een swype type toetsenbord ivm lag. Heb gelezen dat Ulefone 10 oct een update uitbrengt om de lag te verlagen en batterij drainage terug te brengen. Ben toch maar weer terug gegaan naar mijn Nexus 5 en wacht op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
zedd_78 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:14:
[...]

De be touch2 zonder een simkaart gaat redelijk lang mee. Zoals ik al eerder aangaf bezorgt de 2 simkaart aansluitingen volgens mij veel drainage op de toch relatief kleine batterij. 1 advies voor het typen gebruik een swype type toetsenbord ivm lag. Heb gelezen dat Ulefone 10 oct een update uitbrengt om de lag te verlagen en batterij drainage terug te brengen. Ben toch maar weer terug gegaan naar mijn Nexus 5 en wacht op de update.
Goede tips!

Overigens zullen mijn ervaringen bijna altijd positief zijn om eerlijk te zijn, aangezien ik deze met een prijsfout van lightinthebox heb verkregen.

Ik zal, mocht ik de telefoon in gebruik gaan nemen, dit proberen te beoordelen op basis van de normale aanschafwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engeneer13
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:08
Ik bezit sinds een week ook deze telefoon, maar mijn Gps werk niet. Is er misschien iemand die dit zelfde probleem heeft en misschien ook een fix heeft?

Mvg lambert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Vreemd GPS doet t meestal goed bij dit toestel. Je hebt wel locatie voorzieningen aan en staat buiten? GPS test app geprobeerd om te zien hoeveel satellieten hij ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hebben meer mensen sinds de laatste update van vorige week ook dat er ongevraagd reclame in beeld komt voor spelletjes die blijkbaar mee geïnstalleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Die krijg je als je die ulefone browser gebruikt. Hetgeen je dus beter niet kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Ik gebruik Firefox, maar krijg de games evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-02-2024
Dennis schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:02:
Hebben meer mensen sinds de laatste update van vorige week ook dat er ongevraagd reclame in beeld komt voor spelletjes die blijkbaar mee geïnstalleerd zijn?
Ja die krijg ik in ene ook en daar ben ik niet blij mee. Ben zowiezo zeer ontevreden over deze update omdat mijn batterij nu nog korter meegaat dan als voorheen. En deze update was volgens mij bedoeld om dit op te lossen. Anderen ook slechte ervaringen qua batterij momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
bigreep schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

Ja die krijg ik in ene ook en daar ben ik niet blij mee. Ben zowiezo zeer ontevreden over deze update omdat mijn batterij nu nog korter meegaat dan als voorheen. En deze update was volgens mij bedoeld om dit op te lossen. Anderen ook slechte ervaringen qua batterij momenteel?
Ik ervaar dat inderdaad ook, waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
De batterij moet blijkbaar opnieuw geijkt (gekalibreerd) om langer mee te kunnen gaan.

Als ik geen spelletje speel, vingerafdruk scanner en GPS uit laat. Gaat de phone ruim een dag mee.( Ik surf wel waar en check facebook en whatsapp.)

Dus nee mijn ervaring na de oktober update is dat de batterij langer mee gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Dekay99 op 26-10-2015 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Wat zeg je nou eigenlijk allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigreep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-02-2024
Dekay99 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:08:
De batterij moet blijkbaar opnieuw geijkt (gekalibreerd). Als ik geen spelletje doe, vingerafdruk scanner en GPS uit laat. Gaat de phone en dag mee. Ik surf wel waar en check facebook en whatsapp.

Dat kalibreren gaat wel lastig. Maar uiteindelijk dacht de phone gister even daar ie drie dagen meer zou gaan... Uiteindelijk week ruim dag.

Dus nee mijn ervaring na de oktober update is dat de batterij langer mee gaat.
Ik had inderdaad al gelezen dat de batterij een paar keer helemaal leeggetrokken moest worden om de boel te kalibreren. Probleem bij mij was dat ik toevallig een maand geleden mijn Ulefone oplader kwijt ben geraakt en dus een standaard oplader gebruikte. Dat ging niet goed samen met de nieuwe update. Van het weekend kwam mijn nieuwe oplader binnen en de resultaten verbeteren zienderogen. Dus qua batterij duur lijkt het wel goed te komen maar die ongevraagde reclames blijven irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Die reclames heb ik niet. Wat je zou kunnen doen is een van de nieuwe ule-apps uit te schakelen. En kijken of dan de reclame stopt.
Je zou ook een virus scanner kunnen installeren om te zien of je ergens toch een ongewenst cadeautje hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Gisteren een exemplaar besteld.
Lees nu over rooten, roms instaleren, batterijen kalibreren en reclame. Ook dat Android een fake versie is.

Is het echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713892

Gerard4 in "[Ulefone Be Touch 2] Ervaringen en Discu..."
Prima aankoop Gerard, met de gedachte van een aankoop van een budgetphone :)
Heb deze Ulefone nu 2 maanden in gebruik en ben er nog steeds heel tevreden over.
basisfuncties als wifi, bluetooth en zelfs gps (googlemaps) werken echt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedd_78
klopt net mijn be touch 2 gereset; kreeg toen ineens ook spam / reclame in notification balk. Komt volgens mij door een launcher dat zij erbij hebben geïnstalleerd deze gedelete en geen spam meer. ben toch terug op mijn nexus 5 beete klooien met custom roms 6.0 :)

wacht nog steeds op een stabielere rom van be touch 2 voordat ik als daily driver weer ge gebruiken.

iemand toevallig ook de be touch 3 in handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Ok, op de ulefone site staat wel een bestand om te flashen.
http://ulefone.com/download/betouch2.html
Dat is gewoon oke? Of is er nog een andere/betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Volgend jaar komt er marsmallow update op de ulefones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard4
Be touch 2 is binnen. Overweldigend apparaat, en dus te groot.
Gelukkig geen reclame oid, alles werkt zoals het moet. Ik ga er niet meer over zeggen, zet hem weer op mp.
Leuk geprobeerd te hebben :-)

• Dekay99
Voor de be touch 2 komt waarschijnlijk geen update naar marshmallow.
Die reclames kwamen inderdaad bij de oktober update... daar hebben ze een andere ...hoe heet dat ook alweer... start/interface geinstalleerd. Kan je er ook zo afhalen en teruggaan naar de standaard.

Qua stabiele roms zijn er de standaard rom van Ulefone zelf (Oktoberupdate)
En
Ik gebruik nu Christal Rom v3 en heb TWRP als recovery beide te vinden op Needrom,com(even account maken en je kan erbij)

Verder werkt alles zoals het moet. Bij een aantal mensen (bij mij dus helaas ook) wil de phone soms spontaan rebooten... eigenlijk niet iets wat je wil...
Gerard4 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:30:
Be touch 2 is binnen. Overweldigend apparaat, en dus te groot.
Gelukkig geen reclame oid, alles werkt zoals het moet. Ik ga er niet meer over zeggen, zet hem weer op mp.
Leuk geprobeerd te hebben :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zedd_78
mmmm had al een vermoeden dat ze geen update zouden geven naar 6.0 anders hadden ze namelijk geen be touch 3 uitgebracht. Ze zeiden namelijk in mijn mail dat ze afhankelijk zijn van mediatek ivm drivers voor 6.0

twijfel nu wat ik ermee ga doen verkopen of houden als speeltje voor erbij.

Gps werkt prima.

dekay99 heb nog ergens gelezen of ze garantie bieden voor het repareren van de witte vlekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Ik ben nog altijd een tevreden gebruiker van mijn telefoon: de batterij gaat tegenwoordig iets minder lang mee, maar het toestel is stabiel en valt eigenlijk nooit uit. Dat vind ik erg fijn. Wel is er nog die geheugenfout waardoor je hem na een paar dagen beter opnieuw kunt opstarten.

Nu wil ik eigenlijk het toestel rooten en een linkje hiervoor staat in de TS. Maar zijn er veel mensen hier die dat ook gedaan hebben? Het ziet er nogal complex uit, maar ik wil iets doen (system certificate installeren) waarvoor je toch echt die root access nodig hebt. Al is het maar tijdelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Echt niemand die de Be Touch 2 geroot heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Oh ik zie je post wat laat. maar natuurliijk BT2 geroot en christall rom geïnstalleerd. (zie needrom.com)
Wat is de vraag?

Hoe je dat doet?
maak een snel account op Needrom.com
Download de laatste TWRP voor BT2 http://www.needrom.com/category/ulefone/be-touch-2/
Download SPflashtools http://www.needrom.com/download/sp-flash-tool-v5-1612/
download eventueel Ulefone drivers voor windhoos bij Ulefone.com

Spflashtools handleiding
http://forum.zopomobileshop.com/thread-2247-1-1.html

Met spflashtools kan je ook de rom flashen..

succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekay99
zedd_78 haha ik verwacht zeker geen garantie op witte vlekken.4
Heb inmiddels een Paris gekocht heeft ook vlekken (maar in mindere mate) en is door kleiner formaat en leuk flapcover een fijn telefoontje.

Greetz Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Mijn probleem met "hang on ringtone' lijkt verholpen.
Ik heb van needrom.com de laatste cyanogen cm12.1 geïnstalleerd.
Dat zou betekenen dat het geen hardware issue is maar toch software...

Tab die cyanogen Rom. Die is gevonden op een Russische site...veiligheid is onduidelijk. En Bluetooth zou het niet doen (audio).
Verder best leuke en goede Rom. Veel in te stellen/aan te passen.

Dekay99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Hmm na een paar dagen toch vastlopers... en na een tijdje een andere telefoon gebruikt te hebben valt op hoe matig de wifi en 3/4g ontvangst is en kort de duur levensduur van de batterij.

Inmiddels is ook de metalen rand los geraakt...(was al los gekomen bij eenval, en nu blijven haken aan broekzak...)
ach misschien is het een leuke telefoon voor de kids om Clash of clans op te spelen ofzo.

Dekay99
Pagina: 1