Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus voor mijn studie de asus zenbook gekocht

het probleem van de laptop is dat ik met ons netwerk boven geen verbinding kan maken.
Door iets wat bij ons thuis in de muren zit krijgen wij boven geen signaal. Als oplossing hiervoor hebben wij een internetkabel naar boven getrokken en daar met eentweede routerr een tweede netwerk gemaakt.

De laptop heeft geen probleem met ons netwerk beneden en andere apparaten hebben geen problemen met het netwerk boven. Het is dus echt alleen de laptop die niet met het netwerk boven kan verbinden.

Iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 15:20
Slechte wifi adapter die in de laptop gebouwd zit wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wellicht dat deze laptop op een 5GHz band werkt. Dit is sneller maar heeft wel fors minder bereik dan 2.4 GHz. Kijk eens met welke band de laptop verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gumball schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:26:
Wellicht dat deze laptop op een 5GHz band werkt. Dit is sneller maar heeft wel fors minder bereik dan 2.4 GHz. Kijk eens met welke band de laptop verbinding maakt.
en hoe kan ik dat zien? ben niet heel bekend met netwerken en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op de site waar je zelf naar linkte, onder specificaties:
Netwerk & Communicatie
[...]
Wi-Fi frequentieband Dual-band 2.4 GHz / 5 GHz
Wi-Fi standaard 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n, 802.11ac
[...]
En zo staat het ook in de pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC318H (kan op mobiel de Asus website moeilijk ontcijferen, dus geen link daarheen).

Je nieuwe router pricewatch: TP-Link TL-WR841N heeft geen 5 GHz-ondersteuning. Wat voor router staat er beneden?

Als je de nieuwe router nog kunt terugsturen onder WKOA: direct doen. Eigenlijk zou je tegenwoordig geen routers zonder 5 GHz meer moeten aanschaffen (hoe goedkoop ook). Als je meer dan één accesspoint (of router gebruikt als zodanig) op 5 GHz in een netwerk wilt toepassen, kies er dan die DFS/TPC ondersteunen (zie: WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 18:26 . Reden: Diversen, waaronder DFS/TPC. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:34:
Kijk eens op de site waar je zelf naar linkte, onder specificaties:
[...]
En zo staat het ook in de pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC318H (kan op mobiel de Asus website moeilijk ontcijferen, dus geen link daarheen).

Je nieuwe router pricewatch: TP-Link TL-WR841N heeft geen 5 GHz-ondersteuning. Wat voor router staat er beneden?

Als je de nieuwe router nog kunt terugsturen onder WKOA: direct doen. Eigenlijk zou je tegenwoordig geen routers zonder 5 GHz meer moeten aanschaffen (hoe goedkoop ook). Als je meer dan één accesspoint (of router gebruikt als zodanig) op 5 GHz in een netwerk wilt toepassen, kies er dan die DFS/TPC ondersteunen (zie: WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier).
nou de router zelf is al wat ouder dus terugbrengen is geen optie. Maar als de router geen 5gz ondersteund zou de laptop dan geen verbinding moeten maken op 2,4ghz aangezien beide apparaten dit ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

nou de router zelf is al wat ouder dus terugbrengen is geen optie. Maar als de router geen 5gz ondersteund zou de laptop dan geen verbinding moeten maken op 2,4ghz aangezien beide apparaten dit ondersteunen?
Ja, dat is wel wat je zou verwachten. Maar om uit te sluiten dat je nieuwe laptop toevallig alleen op 5 GHz werkt, zou je toch nog kunnen vertellen wat voor router beneden staat (waar de laptop wel goed mee samenwerkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:34:Eigenlijk zou je tegenwoordig geen routers zonder 5 GHz meer moeten aanschaffen (hoe goedkoop ook). Als je meer dan één accesspoint (of router gebruikt als zodanig) op 5 GHz in een netwerk wilt toepassen, kies er dan die DFS/TPC ondersteunen (zie: WLAN routers met DFS/TPC, meld ze hier).
Wat is de toegevoegde waarde van GHz in een omgeving met nauwelijks Wi-Fi netwerken en een slappe ADSL lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat hij zijn router op kanaal 12 of 13 heeft gezet, en de driver van de Asus "amerikaans" is, (dus tot en met kanaal 11 kan kijken).

Eerst dat even checken op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niet iets van mac addres whitelisting aan staan op dat ding boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:55:
Je hebt niet iets van mac addres whitelisting aan staan op dat ding boven?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:47:
Het kan zijn dat hij zijn router op kanaal 12 of 13 heeft gezet, en de driver van de Asus "amerikaans" is, (dus tot en met kanaal 11 kan kijken).

Eerst dat even checken op de router.
ik heb ingelogd op de router en het kanaal stond op auto. Nadat ik deze veranderd heb in kanaal 11 kon mijn laptop verbinden! enorm bedankt!

ik heb een klein vraagje: gebruiken de meeste routers in nederland kanalen boven 11? Want nu ben ik bang dat mijn laptop straks geen wifi heeft op de universiteit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor compatibiliteit wordt op grote publieke plekken (McDonalds, trein, universiteit etc...) kanalen t/m 11 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je laptop niet kan verbinden met kanalen 12 en 13 zit daar het probleem. AP's gebruiken die kanalen omdat ze gewoon in EU gangbaar zijn. Jouw laptop denkt dat het in de US zit. Ofwel je hebt andere driver nodig, danwel er zit setting in huidige driver. Of je laptop is niet WiFi-compliant in EU en dat zou ue bij leverancier moeten neerleggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1