Toetsenbord a la MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02 23:22
Ik typ erg veel voor mijn werk en stage. Via mijn stage heb ik een MacBook Pro Mid2012 in bruikleen en hoewel ik zelf niet graag met Apple werk, vind ik de toetsen heerlijk. Als ik thuis op mijn desktop typ krijg ik al snel last van mijn vingers wegens de ietwat zware aanslag (Microsoft Ergo 4000). Ik ben op zoek naar een toetsenbord wat het liefst precies zo typt als de toetsen van de MacBook Pro. Ik heb al een Apple toetsenbord gehad en dat typte fijn, maar het liep toch niet helemaal lekker in combinatie met Windows.

Iemand suggesties? Budget maakt me niet zoveel uit, ik typ erg veel dus dat mag ook wat kosten, als het maar lekker typt. Hij moet wel ontworpen zijn voor Windows en een normale Qwerty indeling hebben. Kleur het liefst zwart, want dat past mooi bij mijn setup. Gamen doe ik niet en toeters en bellen als verlichte toetsen oid geef ik ook niet om, en ik gebruik ook weinig sneltoetsen.

Alvast bedankt. :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Het grote mechanische toetsenborden topic Neem daar is een kijkje, het is dan wel niet ala Macbook pro, maar mechanische toetsenborden zijn wel echt een genot om veel mee te typen.

• Point
Heb in al naar gekeken, maar zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Klopt het dat ik dan de scissor switches zou moeten hebben?

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-01 14:04

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Wat vind je precies zo fijn van de macbook? de benodigde druk? het feit dat ze relatief snel reageren?

als je veel type werk doet kan ik je overigens een mechanisch toetsenbord aanraden, deze dingen reageren enorm snel en op basis van welk type switch je koopt heb je een bepaalde kracht nodig, bij rood(Hier maak ik gebruik van, weliswaar voor andere doeleinden)) is het neerleggen van je vinger op de toets al bijna genoeg om een toets aanslag te registreren.

[ Voor 63% gewijzigd door Azerion op 13-08-2015 15:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mechanisch is inderdaad erg prettig, maar sommige mensen vinden borden zonder noemenswaardige travel juist erg fijn, dan moet je inderdaad naar chiklet keyboards kijken. Zelf vind ik het hel om op te typen na verloop van tijd (zo is hier op m'n werk m'n mac keyboard vervangen door een Ducky Zero, puur en alleen om RSIklachten tegen te gaan, en dat heeft geholpen), maar als je een macbook fijn vindt, pak dan een Applekeyboard (die zijn ook maar 50 euro, dus dat is goed te doen).

• Point
Apple keyboard heb ik gehad, maar dat beviel me toch niet zo goed in combinatie met Windows.

Het fijne aan de MacBook vind ik dat ik niet hard op de toetsen hoef te drukken, en het feit dat ik mijn vingers weinig over het hele toetsenbord hoef te bewegen. Het lastige alleen is dat ik na verloop van tijd op ieder toetsenbord altijd wel last krijg van mijn vingers, hoewel ik nog nooit een mechanisch toetsenbord in handen heb gehad. Misschien inderdaad daar maar eens meer naar kijken.
Pagina: 1