Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke SIP trunk aanbieders

Pagina: 1
Acties:

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
Dag Tweakers,

Ik ben opzoek naar ervaringen van bedrijven die zakelijke SIP-trunks aanbieden, we zijn niet heel tevreden met de aanbieder die we nu hebben en zoeken naar een vervanger.

Op het moment hebben we een 3CX PBX met twee sip trunks waar drie 088 nummers en en drie normale nummers op zijn aangesloten. Binnen het bedrijf hebben we ongeveer 15 extensies en 8 medewerkers. Binnenkort willen we overstappen naar Asterisk / FreePBX.

Er werd mij door kennissen Vodafone en Telfort aangeraden, ik heb Vodafone gebeld en deze blijken volgens de helpdesk geen SIP-trunks meer aan te bieden. Telfort ziet er goed uit en komt goed aangeraden, heeft iemand verder ervaring met hun dienst, zit hier bijvoorbeeld een goede controlpanel bij?

Ik hoor graag ervaring en / of tips, alvast bedankt!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 16:44
Ikzelf heb goede ervaringen met Motto. In het verleden ook veel gedaan met SpeakUp, maar daar was altijd het control panel een (groot) probleem. Ze werkten destijds aan een verbeterd control panel, maar daar zou nog wel een hele tijd overheen gaan.

Motto werkt ook goed in combinatie met 3CX. Met SpeakUp heb ik andere ervaringen in combinatie met 3CX, waarbij er nogal wat aanpassingen gedaan moesten worden aan de inbound/outbound rules e.d.

Bij SpeakUp gebruikte ik destijds daarom maar Elastix. met 3CX was het het gewoon net niet allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door ipsec op 13-08-2015 11:28 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-11 20:17
In dit topic komen een aantal providers voorbij waarvan er in ieder geval een aantal ook trunks aanbieden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Je kunt ook even contact opnemen met behindthecloud. Naast hosted pbx hebben zij ook sip trunks als je er naar vraagt.

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Wij zitten bij een goede provider. Al 5 jaar 0 problemen.
circa 300 accounts draaien bij hun.

stuur me PM

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 09:56
Easynet doet het ook :)

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Het ligt natuurlijk ook een beetje wat je wilt, Wij bieden ook SIP trunks aan maar met full support en monitoring e.d. :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Als je Vodafone wilt dan via Redworks
(edit: Redworks is een zelfstandige aanbieder maar geeft een 'geïntegreerde oplossing voor internet,vast en mobiel; beetje vergelijkbaar met KPN One)

Bij KPN is het KPN One

Wij zitten zelf al een 10 jaar bij VoipQ uit Delft.
Die kunnen je ook een prima trunk aanleveren.

[ Voor 23% gewijzigd door kwakzalver op 17-08-2015 10:45 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Let op! Je geeft aan 3x 088 nummer... Deze worden normaal in blokken van 100 toegekend. Je aanbieder kan dus een blok gekocht hebben en losse nummers aanbieden. Het is alleen even de vraag of de 3 losse nummers meegeporteerd kunnen worden naar een andere aanbieder of dat in dat geval het hele blok mee moet wat waarschijnlijk niet kan omdat er andere klanten gebruik van maken...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Wij hebben diverse oplossingen voor siptrunk. Bij KPNEEN is het alleen niet mogelijk een siptrunk te krijgen.

Netwerk Engineer

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 10:51

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik werk dagelijks met verschillende zakelijke SIP-providers en weet van de verschillende providers de voor- en nadelen.

Een paar favoriete van mij:
X2com
Voordelen
- Vrij nummers uitsturen
- Ongelooflijk vette mobile integratie via een normale SIM-kaart (de SIM-kaart wordt een SIP-client op je eigen Asterisk doos)
- Goede technische kennis op de helpdesk.
- Veel instelmogelijkheden en inzicht
- Uitgebreid Hosted platform
Nadelen
- Prijs, ietsje aan de hoge kant

Signet
Voordelen
- Vrij nummers uitsturen
- Bijna belachelijk goedkoop
- Veel instelmogelijkheden en inzicht
Nadelen
- Nodige kennis van VoIP vereist icm Asterisk. CallerID moet via RemotePartyID worden gestuurd.
- Geen extra's zoals Voicemail

VoipPlanet
Voordelen
- Vrij nummers uitsturen
Nadelen
- Verschillende endpoints achter verschillende hostnames. Sommige doen wel eens raar.

Ik ben, vanuit technisch oogpunt, niet te spreken over Telfort/Winitu, RouteIT (+whitelabelled varianten), DeanConnect en nog enkele anderen. Dit heeft meestal te maken dat men daar nogal makkelijk doet over een wijziging (bijvoorbeeld hoe een CallerID wordt gezet) of stabiliteit waardoor ik weer aanpassingen moet maken om het bij onze klanten werkend te houden.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1