Betrouwbare VOIP aanbieders

Pagina: 1
Acties:
  • 14.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680706

Topicstarter
Wat zijn vandaag de dag bewezen betrouwbare aanbieders van VOIP Telefooncentrales?

De inkomsten van mijn bedrijf zijn namelijk 100% afhankelijk van een goede telefooncentrale. Geen bereik kost mij dan ook omzet.

Ik ben dus op zoek naar een goede provider voor het volgende:

4 werkplekken die inkomende bellers te woord kunnen staan en de centrale moet een wachtrij hebben waarin de klant krijgt te horen hoeveel personen er nog voor hem zijn. Klanten kunnen vanaf verschillende telefoonnummers binnen komen en via welk nummer moet de telefonisten ook kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:16
Welke providers heb je gevonden? Welke voldoen aan je eisen m.b.t. nummers, etc. En wat is jouw eigen eerste indruk?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er zijn zoveel verschillende aanbieders. Ik wil gewoon een goede betrouwbare oplossing en wil daar best wat meer voor betalen. Ook als er door een storing bv de lijnen eruit liggen dat er ook direct aan een oplossing wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand ervaring met www.noxtelecom.nl in combinatie met www.xelion.nl voip diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Bij Xelion in Delft ben ik wel eens op bezoek geweest jaren terug, geen idee of het nog actueel is wat ik toen te zien heb gekregen. Geen ervaring met de eerste link.

Ik zou voor 4 werkplekken een hosted dienst gebruiken, daarmee kun je prima de functionaliteit gebruiken die je beschrijft.

Wat is je huidige telefonie situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-04 17:36
Voys.nl hele goede ervarigen mee.

[ Voor 65% gewijzigd door OnsDenis op 24-06-2015 23:54 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659085

Je eigen tent promoten is niet de bedoeling hier
Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 72% gewijzigd door DJSmiley op 25-06-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23

WeirdEye

Eindbaas

Ik heb zelf zeer goede ervaring met Voys uit Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 22:35
Voys geeft aan dat je per telefoon een 100 Kbit/s upload en download verbinding nodig hebt. Ik heb ze gebeld om te vragen of dat de werkelijke snelheid betreft of de snelheid waarmee de providers adverteren. (Dus bijvoorbeeld Ziggo bied een 120 Mbit/s, maar daarmee kun je maar met 12 MB/s mee downloaden)
Maar degene die ik aan de lijn kreeg wist me dat ook niet goed uit te leggen.

Weet iemand of je voor VOIP per telefoon nu een 1 Mbit/s lijn nodig hebt of een 0,1 Mbit/s?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:33
Rastapopoulos schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:15:
Weet iemand of je voor VOIP per telefoon nu een 1 Mbit/s lijn nodig hebt of een 0,1 Mbit/s?
Dit heeft alles te maken met de codec die je gebruikt.
Er zijn lage kwaliteit codecs (G729), 'normale' kwaliteit codecs (G711), hoge kwaliteit codecs (G722) en codecs die dynamisch kunnen schakelen naar gelang de beschikbare bandbreedte (OPUS).
In principe kan je met 64kbit down/up prima bellen (G711), maar dan moet je natuurlijk niks anders meer met je verbinding doen.
Belangrijker is de latency van je verbinding, en of je packetloss hebt, want dan krijg je echt waardeloze gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
Neem anders even contact op het behind the cloud (nee, geen aandelen). Zij hebben ervaring met callcenters etc. i.c.m. hosted pbx oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WeirdEye schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:47:
Ik heb zelf zeer goede ervaring met Voys uit Groningen.
Yep, dit.
zjeeraar84 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:19:
[...]
In principe kan je met 64kbit down/up prima bellen (G711), maar dan moet je natuurlijk niks anders meer met je verbinding doen.
Je moet iets meer hebben van die 64kbps is puur de audio data. Je moet echter ook nog UDP, IP en evt. ethernet overhead meerekenen waardoor je in de praktijk voor VoIP op rond de 100kbps uit komt, uiteraard in beide richtingen.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 08-07-2015 16:29 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:38
Via RoutIT Hosted telefonie (wij zijn partner, maar i.v.m. geen reclame mogen maken meld ik onze bedrijfsnaam niet) is er een soort van calculator.
Bij veel providers kan je een IP-VPN verbinding afnemen, dan heb je hogere zekerheid, dat zou ik zeker doen. Voordeel van Hosted telefonie is dat je het toestel af kunt koppelen, en thuis aan kunt koppelen, en je belt zo weer verder.

(BLF is een functie waarbij je kan zien wie er in gesprek is d.m.v. lampjes.

Met onderstaande informatie en rekenvoorbeelden willen wij u helpen het bandbreedteverbruik voor voicediensten in kaart te brengen. Ondanks zorgvuldige informatievergaring kan het zo zijn dat uw bandbreedteverbruik in de praktijk afwijkt van wat in dit document genoemd wordt.

Welke bandbreedtes hanteren we in dit rekenvoorbeeld?

Codec Bandbreedte
G711 115 kbps
G722 115 kbps
G729 * 50 kbps
BLF 14.4 kbps

* De uiteindelijk gehanteerde codec is te allen tijde afhankelijk van de onderhandeling in het SIP verkeer, aangezien de G711 en G722 codec voor veel partijen de voorkeur geniet mag u er niet vanuit gaan dat de G729 codec voor alle gesprekken gebruikt wordt ongeacht de prioriteitsstellingen die u hiervoor gemaakt heeft.

Scenario 1:

In dit scenario gaan we uit van 4 toestellen die zich in 1 huntgroup bevinden. Daarbij is het ringing pattern van de huntgroup ingesteld op simultaneous ring (gelijktijdig rinkelen). Daarnaast is op alle toestellen de BLF zo ingesteld dat per toestel de 3 overige toestellen gemonitord worden.

Als het eerste gesprek binnenkomt wordt de volgende bandbreedte gebruikt:

BLF: 12x 14.4 kbps = 172.8 kbps

Gesprek op G711 of G722: 115 kbps

Op het moment dat het gesprek aangenomen wordt is er dus een piekbelasting van 287.8 kbps.

Zaken die belangrijk zijn om u zich te realiseren naar aanleiding van bovenstaand voorbeeld:

Omdat alle 4 de gebruikers de overige gebruikers monitoren én er gebruik gemaakt wordt van de optie tot gelijktijdig rinkelen wordt er BLF verkeer gestuurd naar in totaal 12 BLF velden. Per toestel zijn immers 3 BLF velden gevuld en er zijn in totaal 4 toestellen.
Het BLF verkeer geeft een piekbelasting. Er wordt namelijk een notify bericht gestuurd op de volgende momenten: als de toestellen beginnen te rinkelen, als het gesprek aangenomen wordt en als het gesprek beëindigd wordt.
Als het gesprek eenmaal tot stand gekomen is hoeft u, totdat er opgehangen wordt, enkel de bandbreedte te rekenen die geldt voor de gebruikte codec.

Scenario 2:

Voortbordurend op de situatie die geschetst is in scenario 1, gaan we dit rekenvoorbeeld nu uitbreiden met een 2e gesprek, dat binnenkomt terwijl het aangenomen gesprek uit scenario 1 nog gevoerd wordt.

Als het 2e gesprek binnenkomt wordt de volgende bandbreedte gebruikt:

BLF: 9 x 14.4 kbps = 129.6 kbps

Binnenkomend gesprek op G711 of G722 = 115 kbps

Het reeds aangenomen gesprek uit scenario 1 = 115kbps

Op het moment dat het 2e gesprek aangenomen wordt is er dus een piekbelasting van 359.6 kbps.

Zaken die belangrijk zijn om u zich te realiseren naar aanleiding van bovenstaand voorbeeld:

Omdat 1 gebruiker reeds in gesprek is, vermindert het aantal BLF velden met 3. Het BLF veld voor de reeds bellende gebruiker zal bij de overige 3 gebruikers immers niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683157

Zelf heb ik goede ervaringen met Dynamic Telecom.

Toen ik voor mijn bedrijf op zoek ging naar een telecombedrijf, heb ik gekozen op gevoel. KPN en Voys vielen voor mij direct af, omdat ze langdradige standaardprocedures hanteren en de korte lijnen missen op het gebied van service. Ben meer binnen de MKB gaan kijken, omdat die bedrijven korte lijnen hanteren en nauwer betrokken zijn bij de klant. Ook beveiliging is zeer belangrijk. Zelf ben ik voorzien van een goed beveiligde Cloud.

Ik zou daar op letten als ik jou was. Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 683157 op 09-07-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik werk met Maxitel omdat je diverse VOIP poorten kan gebruiken, zeer stabiel platform, eigen toevoegingen, net een goed voicemail systeem (emailt voicemail berichten naar je toe), veel aanpassingen kan doen in het systeem, goede ondersteuning etc. Ben er erg blij mee.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Rastapopoulos schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:15:
Voys geeft aan dat je per telefoon een 100 Kbit/s upload en download verbinding nodig hebt. Ik heb ze gebeld om te vragen of dat de werkelijke snelheid betreft of de snelheid waarmee de providers adverteren. (Dus bijvoorbeeld Ziggo bied een 120 Mbit/s, maar daarmee kun je maar met 12 MB/s mee downloaden)
Maar degene die ik aan de lijn kreeg wist me dat ook niet goed uit te leggen.

Bij voorbaat dank.
100 Kbit/s is 0,1 MB/s.

Je neemt aan dat megabit (Mb) en megabyte (MB) hetzelfde zijn dit is niet zo.
Providers drukken hun snelheid uit in Mb, je browser doet dit in MB.
De 120 Mbit/s komt dus neer op +/- 15 MB.
Over een dergelijke lijn kan je een enorme berg een VOIP sessies laten lopen.

PS Je hebt toch wel een zakelijke internetverbinding met goede SLA of anderzijds een backup lijn over bijvoorbeeld DSL? Je VOIP provider kan nog zo betrouwbaar zijn, zonder internet kan je personeel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Kijk eens bij IP Visie.
Zij kunnen zowel VoIP als internet over glas leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 01:10
Welkom op Tweakers SozeK

De leverancier markt is sterk in beweging.
Kies in ieder geval een provider met een historie. Daar zijn de meeste kinderziektes (met inter-connecties) opgelost. Ik noem dit specifiek omdat inter-connecties tussen providers & MVNO's regelmatig problemen oplevert.

Zelf zitten wij bij VoipQ.
Niet de goedkoopste. Maar service, ondersteuning en uptime is prima!

Andere altenatieven (in dit specifieke geval) die ik kan aanbevelen zijn Voys of Redworks
Voor een klassieke keuze is KPN een prima VOIP oplossing.

Het voordeel van Redworks of KPN is dat een alles in een oplossing (internet, mobiel, Voip) mogelijk is. (remote werkplek, Voip op een mobiel doorzetten, etc...)

Een andere mogelijkheid is zelf een PBX te plaatsen en aan een trunk te koppelen.
Maar dat is weer een ander verhaal (met de nodige haken en ogen)
Een 3CX centrale of een hardware PBX (zoals Yeastar) is dan als extra aanschaf noodzakelijk.

Verder zou ik qua toestellen niet besparen op kwaliteit van de operator toestellen en headsets.
Een goed toestel is cruciaal.

Zonodig kan het ook via een PC met software en headset. Dan heb je gelijk een overzicht van inkomende gesprekken en wie welke lijn oppikt.

[ Voor 33% gewijzigd door kwakzalver op 15-07-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 18:26
Hier ontzettend goeie ervaringen met Maxitel, werk al ene jaartje of 4 met ze en nooit problemen. Prompte helpdes, zelfs op zondag. Werkt vanuit de trunk met een registar, dus je bent ontzettend flexibel. Documentatie ook goed op orde op de website, met een beetje achtergrond kennis kun je binnen een uurtje een werkende PBX obv Asterisk uit de grond stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 845817

*knip* Je eigen tent promoten is niet de bedoeling. Zie ook: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 174% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
Ik ben van voys.nl overgestapt naar cheapconnect.net. Veel goedkoper en net zo goed.

Update: Als het geld kost om niet bereikbaar te zijn dan zou ik niet voor cheapconnect kiezen, deze partij is nog wel eens offline door ddos aanvallen.

[ Voor 47% gewijzigd door BliXem op 29-11-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1244386

Goedemorgen,

Wat geinig, ik was eigenlijk aan het zoeken naar een heel ander onderwerp om een eigen vraag te stellen (dat ga ik zo ook maar doen!) en stuitte hier op.

Wij hadden jarenlang KPN maar zijn sinds een paar maanden overgestapt naar VOIPZeker.
De overstap was in de volgende dag geregeld en het platform werkt super prettig. Ik hoor ook wel vaker dat je bij veel bedrijven lange wachttijden hebt :(

Groetjes,

Michelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1244386 bedankt voor de tip, maar het kicken van oude topics is niet echt de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.