Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
Bron: http://multimedia.scmp.com/tianjin-explosions/
Hoge resolutie: klik op de plaatjes.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zz8YLg2.png?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nzczKl9.jpg?1
De auto's ernaast:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PHaJOKq.jpg?1

[ Voor 77% gewijzigd door gangsta_playa op 14-08-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 09:03
Ik heb net even door Reddit gespit maar wat een desinformatie wordt er verspreid door de Chinese overheid... ga er maar van uit dat het dodental eerder richting de 1000 loopt (ik kijk naar de nabijheid van wooncomplexen en de hoeveelheid hulpdiensten die opgetrommeld waren), maar dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven. En al die chemische troep gaan ze nu zo goed of zo kwaad als het kan proberen te neutraliseren en de zee in dumpen, mark my words... En die Cyanide... dat is echt nare troep (heb in Engeland bij een fabriek gelopen waar ze het maken) en dat krijg je niet makkelijk weg uit de grond. Niet helemaal te vergelijken maar het doet me denken aan die ramp in Bhopal , India waar ook enorm veel op Cyanide gebaseerde chemicaliën vrijgekomen waren, en waar ze nu nog de problemen van ondervinden. (leuk detail daar is dat het een Amerikaans bedrijf was Union Carbide die die mensen lekker laat stikken, terwijl als het er de voordeur van Amerika iets gebeurt (BP - Deep Water Horizon) de roep om miljarden compensatie een dag na de ramp al door de kamer vlogen... maar ik dwaal af, erg erg naar voor al die Chinezen die de komende jaren in dit gebied moeten blijven werken... (ze werken zelfs nu verderop in de haven las ik? tussen de NCO dampen), die gaan de komende jaren erg veel gezondheids klachten krijgen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Als je dat plaatje hierboven ook ziet van de 'blastzone', kan ik er met m'n verstand niet bij dat er woningen en appartementen gebouwd mochten worden, zo dicht naast een opslagplaats voor chemische troep (fossiele brandstoffen, cyanide, wat het ook is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FastFred schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:48:
Als je dat plaatje hierboven ook ziet van de 'blastzone', kan ik er met m'n verstand niet bij dat er woningen en appartementen gebouwd mochten worden, zo dicht naast een opslagplaats voor chemische troep (fossiele brandstoffen, cyanide, wat het ook is geweest).
Dat komt hier ook voor. Moet je eens naar bijv Vopak kijken, niet al te ver daarvan staan ook gewoon woningen.

Of bij de Shell in Moerdijk. Hoop chemische shit, paar honderd meter verder staan gewoon woningen.

En Pernis als dorp ligt geheel tegen chemische industrie aan. Als daar iets ploft, kunnen ze in het dorp hun hoofd tussen hun benen steken om hun achterste goodbye te wensen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
FastFred schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:48:
Welkom in China.... ik heb er ook gewerkt bij een fabriek, waar ze een voor-product voor plastic maken, het chemische proces heeft ranzig ontflambaar product (aanraking met lucht is zeg maar al genoeg) onder gigantische druk om een bepaald type verbinding te creëren. Op veertig meter van deze twee reactoren stonden de betonnen flats van de werknemers van deze fabriek, waar hun was netjes aan de lijn hing te drogen en waar ze uit hun raam een peuk zitten te roken.... Het kantoorgebouw van deze site stond trouwens wel een goede vijfhonderd meter uit de buurt, dat weet ik nog omdat dat gebouw op de vijfde verdieping de enige westerse toiletten in een tien kilometer radius had ;)

Regels en Milieu zijn ondergeschikt aan de winst in China, mensen moeten hun bek houden en doorwerken. En dat begint ze nu toch echt op te breken, ik hoop dat er een positieve verandering nu komt, maar vrees dat dit nog tientallen jaren kan duren.....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Garyu schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:23:
Even ter vergelijking: bij de vuurwerkramp was de zwaarste ontploffing vergelijkbaar met 4-5 ton TNT.

De tweede ontploffing bij de ramp in Tianjin wordt geschat op vergelijkbaar met 21 ton TNT. Dat is dus een goede 4x zo hard. Als je dan meeneemt wat er in Enschede aan schade is onstaan, dan kan je wel raden dat het in Tianjin één grote puinhoop is.
Ik heb zwaar mijn bedenkingen nij het 21 ton TNT als je deze explosie vergelijkt met andere dit is een
100 ton TNT

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het water waarmee de brandweer van de Chinese havenstad Tianjin de brand in de terminal met chemische stoffen bluste, is wellicht juist de oorzaak geweest van de immense explosies die daarop volgden.

Volgens experts kan een verkeerde blusmethode een kettingreactie hebben veroorzaakt.

De politie heeft laten weten dat in de terminal vooral ammoniumnitraat, kaliumnitraat en caliumcarbide lag opgeslagen. Calciumcarbide reageert met water, waardoor het uiterst explosieve acetyleen of ethyn ontstaat.

Volgens de Amerikaanse deskundige David Leggett kan een explosie van acetyleen hebben gezorgd voor de ontploffing van het ammoniumnitraat. "Wat mij betreft kan de aanwezigheid van ammoniumnitraat de enorme verwoesting verklaren."

Een woordvoerder van de brandweer verdedigt de beslissing om met water te blussen. Het was bekend dat er caliumcarbide lag opgeslagen, maar niet waar het precies lag en of het al was geëxplodeerd, zei hij.

Door de explosies kwamen zeker 54 mensen om het leven en raakten zevenhonderd anderen gewond. Onder de doden zijn vier brandweerlieden, dertien worden nog vermist en 66 raakten gewond.

In de nacht van donderdag op vrijdag hebben reddingswerkers nog een overlevende gevonden in het rampgebied. De brandweerman was zwaargewond, maar buiten levensgevaar.

De brand is nog niet volledig geblust en boven de rampplek hangen nog steeds rookwolken. De aanwezigheid van chemicaliën bemoeilijkt het blussen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...tainerterminal-china.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

Ja joh, vanaf een industrieterrein dichtbij een stad? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

OT. Scheisse, dat is nogal een knal. Niet toevallig een kunstmestfabriek waar ze ammoniumnitraat opsloegen?
Wel, toch ammoniumnitraat dus. Ook wel triest ironisch dat het blussen misschien juist de oorzaak was van de tweede explosie; dat zou misschien wel de doodsoorzaak kunnen zijn van een aantal brandweermannen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

klaw schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:13:
[...]

Ik heb zwaar mijn bedenkingen nij het 21 ton TNT als je deze explosie vergelijkt met andere dit is een
100 ton TNT
Daar valt heel weinig over te zeggen. Je kan niet zien hoe ver weg dat is, en hoe het 'verpakt' is. Ik neem toch aan dat de mensen die dit soort getallen schatten wel ongeveer weten wat het effect zou zijn, in ieder geval beter dan ik. Het ging me ook meer om de vergelijking met de vuurwerkramp en de catastrofe in Enschede, en dan bedenk je dat deze knal dus nog vele malen harder was....

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 14-08-2015 10:38 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

Dat komt hier ook voor. Moet je eens naar bijv Vopak kijken, niet al te ver daarvan staan ook gewoon woningen.

Of bij de Shell in Moerdijk. Hoop chemische shit, paar honderd meter verder staan gewoon woningen.

En Pernis als dorp ligt geheel tegen chemische industrie aan. Als daar iets ploft, kunnen ze in het dorp hun hoofd tussen hun benen steken om hun achterste goodbye te wensen...
Terwijl er om bijv. TNO sites vaak wel een fikse veiligheidszone ligt waarin het oprichten van nieuwe kwetsbare objecten (zoals bijv woningen) niet is toegestaan.

Ik gok dat de voorbeelden die jij geeft vanuit een bestaande situatie daar liggen (bestond al voordat de regels strenger werden).

Je ziet vaak dat nieuwe bedrijven, die een dergelijke cirkel nodig hebben, hele uitgebreide veiligheidsrapporten moeten indienen voordat ze ergens mogen vestigen. In die rapporten staan dan zaken zoals de opgeslagen materialen, de brandwerende voorzieningen, de ontruimingsmogelijkheden, voortijdige detectieapparaten, doormeldingsplicht, de hele reutemeteut. Ook eist de brandweer vaak dat ze, gedurende de tijd dat het bedrijf daar zit, ze met routine komen inspecteren.

Hierdoor voorkom je dus dergelijke situaties, dat de brandweer met water aankomt om een brandstof te blussen die daar op reageert.

Het kan natuurlijk altijd fout gaan maar de kans minimaliseren dat proberen we tenminste in Nederland.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Cyanide gebaseerde chemicaliën, ammoniumnitraat en blussen met water wat alleen voor een heftigere reactie zorgde? Veiligheidsregels be dammed. :N

Dat gebied zal eerst grondig gesaneerd moeten worden voordat het nog in bedrijf gebracht kan worden. De gemiddelde Chinees is in ieder geval niet onwetend genoeg om dit te laten lopen ondanks de censuur in tegenstelling tot Bophal waar men helemaal niks wist. Zo erg als Bophal wordt het gelukkig niet denk ik. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:32

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

SE Fireworks? Niet chemisch maar wel explosieven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik lees hier inderdaad een hoop over veiligheidsmaatregelen maar jongens, dit is China. Daar gebeurt enorm veel wat niemand in het Westen wil of goedkeurt. Het is niet voor niets de fabriek van de wereld. En hun overheid beschikt over genoeg chinezen.

Als mensen goede arbeidsomstandighedenn willen moeten ze geen chinees waar meer kopen (of de premium producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

L1nt schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

SE Fireworks? Niet chemisch maar wel explosieven.
Dat was alleen wel buskruit. Een relatief zwak explosief maar de schade was niet niks. Overigens vraag ik mij af of dit de discussie gaat openen of plaatsen zoals Pernis of Moerdijk niet gewoon opgegeven moeten worden. Het gevaar is enorm als het goed misgaat met een grote zoals een raffinaderij of chemische fabriek.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
China zal natuurlijk zoveel mogelijk in de doofpot stoppen.
Wat is eigenlijk een goede locale Chinese nieuwsbron dat niet onder controle van de overheid valt?
The_Butler schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:50:
Ik heb net even door Reddit gespit maar wat een desinformatie wordt er verspreid door de Chinese overheid... ga er maar van uit dat het dodental eerder richting de 1000 loopt (ik kijk naar de nabijheid van wooncomplexen en de hoeveelheid hulpdiensten die opgetrommeld waren), maar dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven. En al die chemische troep gaan ze nu zo goed of zo kwaad als het kan proberen te neutraliseren en de zee in dumpen, mark my words... En die Cyanide... dat is echt nare troep (heb in Engeland bij een fabriek gelopen waar ze het maken) en dat krijg je niet makkelijk weg uit de grond. Niet helemaal te vergelijken maar het doet me denken aan die ramp in Bhopal , India waar ook enorm veel op Cyanide gebaseerde chemicaliën vrijgekomen waren, en waar ze nu nog de problemen van ondervinden. (leuk detail daar is dat het een Amerikaans bedrijf was Union Carbide die die mensen lekker laat stikken, terwijl als het er de voordeur van Amerika iets gebeurt (BP - Deep Water Horizon) de roep om miljarden compensatie een dag na de ramp al door de kamer vlogen... maar ik dwaal af, erg erg naar voor al die Chinezen die de komende jaren in dit gebied moeten blijven werken... (ze werken zelfs nu verderop in de haven las ik? tussen de NCO dampen), die gaan de komende jaren erg veel gezondheids klachten krijgen...
Voor meer info over Dow en deze verschrikkelijke ramp (waar hier in NL trouwens sowieso heel weinig over bekend was). Het IS misschien wel de ergste natuurramp ooit... maar in de media in Europa blikt niet jaarlijks terug.. al worden mensen, kinderen, dieren nog steeds elke dag vergiftigd.
http://www.greenpeace.nl/...eace-gearresteerd-bij-op/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 09:32

Player1S

Probably out in the dark

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Dat was alleen wel buskruit. Een relatief zwak explosief maar de schade was niet niks. Overigens vraag ik mij af of dit de discussie gaat openen of plaatsen zoals Pernis of Moerdijk niet gewoon opgegeven moeten worden. Het gevaar is enorm als het goed misgaat met een grote zoals een raffinaderij of chemische fabriek.
Denk dat die discussie snel gesmoord word met "ja maar dat is China...hier...."

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
Garyu schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:38:
[...]

Daar valt heel weinig over te zeggen. Je kan niet zien hoe ver weg dat is, en hoe het 'verpakt' is. Ik neem toch aan dat de mensen die dit soort getallen schatten wel ongeveer weten wat het effect zou zijn, in ieder geval beter dan ik. Het ging me ook meer om de vergelijking met de vuurwerkramp en de catastrofe in Enschede, en dan bedenk je dat deze knal dus nog vele malen harder was....
Het zou mij niet verbazen als de chinese overheid de feiten zou proberen te onderdrukken, anders vergelijk je het met de 10 ton tnt explosie van een moab die is juist aanzienlijk kleiner. De afstand van het 100 tnt filmpje is overigens niet zo moeilijk;
ongeveer 1,75 seconden tussen explosie en geluid. Geluid gaat met 343 meter per seconde, laten we zeggen 600 meter.

Zo kun je vrij makkelijk bij ieder filmpje van de Tianjin explosie nemen en hun respectievelijke afstand schatten.

Bij dit filmpje duurt het ongeveer 1 seconde
http://sendvid.com/i7pcfexm
Dat is dan ongeveer 343 meter aftand waardoor het "mooi" in het nabijgelegen residentieel gebied past;
http://i.imgur.com/Bvy4Qlj.png

Dit filmpje met de broken window ongeveer 3 seconden;
YouTube: tianjin explosion broken window!!
1 km

[ Voor 15% gewijzigd door klaw op 14-08-2015 11:25 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 11-09 21:44
L1nt schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Denk dat die discussie snel gesmoord word met "ja maar dat is China...hier...."
Tot het hier natuurlijk ook een keer goed mis gaat. Het verwijt dat dat China is, daar de regels aan de laars gelapt worden (indien ze er sowieso al zijn), en de brandweerlieden op diverse Nederlandse fora als een soort onwetende wordt afgeschilderd is natuurlijk erg makkelijk.

Maar de realiteit is en blijft dat een noodlottig ongeluk zich ook in Nederland kan afspelen. Zie de vuurwerkramp in Enschede, zie de brand in bij Chemie Pack in Moerdijk. En hoewel de rampen rondom Pernis dusver altijd klein gebleven zijn (1968 2x, 1998 1x), zou ik er persoonlijk niet willen wonen. Calamiteiten zijn er in groter aantal. En hoewel het dus vaak beperkt blijft tot een 'bijna-ramp', kan de volgende toch zomaar ineens een echte ramp betreffen.

Rampen van deze schaal zijn namelijk niet beperkt tot landen als China. Denk bijv. terug aan de BP raffinaderij in Texas, 2005, de grote brand in de olie opslag in Hertfordshire, Engeland eveneens 2005, of de amonium nitraat explosie in een mest opslag in de VS in 2013.

Het risico blijft namelijk toch altijd aanwezig. Zeker indien je er voor lange termijn aanwezig bent.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Toch denk ik niet dat dit snel zal gebeuren. Van wie uit zou deze discussie namelijk aangewakkerd moeten worden? De industrie? De industrie die er zit kent hoofdzakelijk een financieel belang. Het is voor hun niet interessant om bewoners in de omgeving kwijt te raken alvorens een eventuele ramp op treedt.

Vanuit de politiek? Het opheffen van dit soort locaties gaat met hoge kosten gepaard. In 2013 is de vraag nogmaals belicht of Moerdijk mogelijk niet beter opgeheven zou kunnen worden. De geschatte kosten welk hiermee gepaard zouden gaan zou liggen tussen de 120 en 150 miljoen euro. Pernis telt 4x zoveel inwoners als Moerdijk. Het kostenplaatje zal daarmee dan ook zeer zeker niet lager uitvallen. Vanuit de rest van de provincie en land zullen dat soort uitgaven niet op veel sentiment hoeven te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

psychodude schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Tot het hier natuurlijk ook een keer goed mis gaat.
Zelfs dan niet denk ik, het is hier immers ook al een paar keer gruwelijks misgegaan:

- SE Fireworks
- Chemiepack
- Diverse branden bij Shell Moerdijk
- De grote explosie bij Shell Moerdijk
- De diverse branden bij ATM

Etc etc.

Heeft allemaal niet in noemenswaardige ophef geresulteerd, hooguit wat lokale aandacht, maar niks landelijks of grootschaligs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 11-09 21:44
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:02:
[...]

Zelfs dan niet denk ik, het is hier immers ook al een paar keer gruwelijks misgegaan:

- SE Fireworks
- Chemiepack
- Diverse branden bij Shell Moerdijk
- De grote explosie bij Shell Moerdijk
- De diverse branden bij ATM

Etc etc.

Heeft allemaal niet in noemenswaardige ophef geresulteerd, hooguit wat lokale aandacht, maar niks landelijks of grootschaligs.
Ik denk dat Enschede lastig op te heffen zal zijn. De stad is te groot voor Nederlandse begrippen. Maar deze ramp heeft er wel degelijk toe geleid dat de regels omtrent vuurwerk opslag sterk zijn aangescherpt.

De huidige rampen rondom Moerdijk, en Pernis in het verleden, zijn te klein van aard geweest. Daarom gaf ik ook aan "Tot het hier natuurlijk ook een keer goed mis gaat.". Hoewel de omvang hierin natuurlijk enigszins ter interpretatie overgelaten kan worden.

Maar ter verduidelijking, verwacht ik niet dat er echt stappen vanuit de politiek genomen zullen worden om dorpen als Pernis en Moerdijk op te heffen, alvorens het punt bereikt is van ten minstens tientallen doden, honderden gewonden, en een half dorp in puin. Het punt waarop de sympathie vanuit de bevolking ook groter zal zijn om de huidige inwoners van nieuw onderdak te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
wildhagen schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:02:
[...]

- SE Fireworks

Dit heeft zeer zeker wel tot nieuwe landelijke regelgeving geleid. Nooit opgevallen dat er veel minder vuurwerkverkooppunten zijn dan vroeger? De eisen met betrekking tot de maximum aantal kilo's die men mag verkopen en opslaan zijn flink verzwaard. Dit geldt ook voor de eisen met betrekking tot de blusapparaten en de kluis waar het in opgeslagen moet worden.

Bij SE stond het gewoon letterlijk in de open lucht in een zeecontainer. Dat mag tegenwoordig absoluut niet meer.

Ben het wel eens met de overige maar ja, we weten allemaal dat NL bereid is om veel te laten wijken voor Schiphol, Rotterdam en voorheen de gaswinning in Groningen. Dat de overheid dat laatste nu wel aan het veranderen is verbaast me nog steeds dagelijks. Ik zie Kamp namelijk nog staan, de figuurlijke middelvinger te geven aan de bewoners daar.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Men is al een hele tijd bezig om Moerdijk uit te kopen maar mensen dwingen kan niet echt. Zelfs in het behoorlijk totalitaire China zijn er de 'nail houses' die stug weigeren te vertrekken zelfs als ze in een enorme bouwput eindigen of in een snelweg.

In China is de groei van steden ook zo achterlijk snel dat de haven die twee jaar gelden kilometers buiten de stad lag nu er midden in ligt.

edit: Het nieuws op Veronica radio had nog een mooi stom bericht dat bij het blussen er water bij ammoniumnitraat was gekomen dat vervolgens ontplofte. Dat is redelijk onmogelijk, als kunstmest ontplofte bij contact met water zouden er niet veel boeren meer in leven zijn. Er zijn wel berichten dat er calciumcarbide opgeslagen zou zijn, dat is wel enorm explosief in contact met water.

[ Voor 33% gewijzigd door IJzerlijm op 14-08-2015 17:55 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Euh... beetje het carbid schieten maar dan professioneel zeg maar :'(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

MetaFrame schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:01:
Euh... beetje het carbid schieten maar dan professioneel zeg maar :'(
Ik vraag me af hoeveel mensen een gehoorbeschadiging hebben opgelopen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Daar zijn heel wat trommelvliezen aan gort, ga daar maar van uit.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

Dit heeft zeer zeker wel tot nieuwe landelijke regelgeving geleid. Nooit opgevallen dat er veel minder vuurwerkverkooppunten zijn dan vroeger? De eisen met betrekking tot de maximum aantal kilo's die men mag verkopen en opslaan zijn flink verzwaard. Dit geldt ook voor de eisen met betrekking tot de blusapparaten en de kluis waar het in opgeslagen moet worden.

Bij SE stond het gewoon letterlijk in de open lucht in een zeecontainer. Dat mag tegenwoordig absoluut niet meer.

Ben het wel eens met de overige maar ja, we weten allemaal dat NL bereid is om veel te laten wijken voor Schiphol, Rotterdam en voorheen de gaswinning in Groningen. Dat de overheid dat laatste nu wel aan het veranderen is verbaast me nog steeds dagelijks. Ik zie Kamp namelijk nog staan, de figuurlijke middelvinger te geven aan de bewoners daar.
1.3G en 1.1G wat gebruikt wordt voor prof vuurwerk is zelfs verboden om op te slaan in nederland, helaas zijn ze doorgeslagen wat betreft consumenten vuurwerk, sprinklers, kluizen zijn zwaar overdreven.

Ik hoop dat men uit deze ramp lessen gaat leren maar ben bang dat de overheid denkt het is china, zo iets
kan hier niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NLsandman schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

1.3G en 1.1G wat gebruikt wordt voor prof vuurwerk is zelfs verboden om op te slaan in nederland, helaas zijn ze doorgeslagen wat betreft consumenten vuurwerk, sprinklers, kluizen zijn zwaar overdreven.

Ik hoop dat men uit deze ramp lessen gaat leren maar ben bang dat de overheid denkt het is china, zo iets
kan hier niet gebeuren.
Nou ben zelf geen brandveiligheidsdeskundige maar de verkoop/opslagpunten die ik op mijn werk tegen ben gekomen hadden allemaal minstens 1000KG aan vuurwerk. Het lijkt mij dat als zoiets de fik in gaat dat je dan graag iets van sprinklers wil.

Was inderdaad wel allemaal consumentenvuurwerk.

Lering trekken uit de rampen in andere landen? Ik zou er niet op rekenen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
...ik lees net op de BBC dat iedereen in een drie kilometer radius nu geëvacueerd wordt. Ik kan garanderen dat dit door de Cyanide komt, en ik vraag me af hoeveel mensen er al in aanraking gekomen zijn met die troep. Hoofdschuddend kijk ik ook naar mensen met van die papieren mondkapjes, alsof die ook maar iets van bescherming bieden... de echte ramp begint nu pas

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Butler schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:23:
...ik lees net op de BBC dat iedereen in een drie kilometer radius nu geëvacueerd wordt. Ik kan garanderen dat dit door de Cyanide komt, en ik vraag me af hoeveel mensen er al in aanraking gekomen zijn met die troep. Hoofdschuddend kijk ik ook naar mensen met van die papieren mondkapjes, alsof die ook maar iets van bescherming bieden... de echte ramp begint nu pas
Ik weet niet of je er nog ziek van kunt worden als je er niet meer mee in contact staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dodental is nu officeel 85, waaronder 21 brandweermensen.

Branden schijnen weer opnieuw op te laaien, en er zijn 7-8 nieuwe explosies geweest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

Ik weet niet of je er nog ziek van kunt worden als je er niet meer mee in contact staat.
Het witte poeder (was 700 ton van) het de Cyanide verbinding vormt Cyanide gas in aanraking met water. Aangezien ze nog steeds met water daar aan het blussen zijn blijven er wolken met giftig gas zich verspreiden. Ook worden er andere cyanide verbindingen met het water meegenomen de grond / de zee in... het is een grote bende maar het valt me ook op dat er nu erg weinig nieuws naar buiten komt, vrijwel geen nieuwe foto's of beelden....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
The_Butler schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:17:
[...] het is een grote bende maar het valt me ook op dat er nu erg weinig nieuws naar buiten komt, vrijwel geen nieuwe foto's of beelden....
De gewone burger komt daar niet in de buurt ivm risico's. De paar journalisten die er wel heen willen (met gasmaskers en andere bescherming), worden (uiteraard) op afstand gehouden wegens gevaar (en 'stabiliteit van het land').
Overigens zou zoiets ook in Nederland gebeuren. Mochten wij ooit een ramp als deze hebben waarbij allerlei gevaarlijke chemicaliën rond worden gestrooid, dan kan ik je garanderen dat iedereen op afstand wordt gehouden door militairen en politie. Daar kom je dan echt niet meer in de buurt. Uiteraard om andere redenen dan nu wellicht gebeurt, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog even terugkopen op de veiligheid en dit is China. In China is er een andere mechaniek om veiligheidsregels af te dwingen. Zolang het niet catastrofaal misgaat en onder de pet gehouden kan worden dan mag alles. Gaat het catastrofaal mis dan wacht de gevangenis, rechtbank en een uitgestelde doodstraf of gewoon de doodstraf voor de eigenaar en opzichter van de faciliteit.

Dat is nu een kwestie van tijd gezien de enorme schade. Nee, in China kan je maar beter ook oppassen. Hier moet je als manager je functie neerleggen of krijg je misschien een paar jaar cel. Daar is je leven voorbij, of de gevangenis of de doodstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Inmiddels 112 doden en 720 gewonden en dan nog 95 nog vermist. Zo zie je nog eens hoe zwaar ze zijn getroffen daar.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02

epic_gram

undercover moderator

RonaldDesigns schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 08:32:
Inmiddels 112 doden en 720 gewonden en dan nog 95 nog vermist. Zo zie je nog eens hoe zwaar ze zijn getroffen daar.
En dan nog valt het me ongelofelijk mee. Als je kijkt naar de bevolkingsdichtheid en de klap zou je veel meer doden verwachten.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ook een lekker bericht op NOS. Het bedrijf zou toestemming hadden voor 10t cynanide, maar had 900t liggen.. geen idee of dit waar is, maar dat zou toch wel weer erg bijzonder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
epic_gram schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

En dan nog valt het me ongelofelijk mee. Als je kijkt naar de bevolkingsdichtheid en de klap zou je veel meer doden verwachten.
Het zou me ook niks verbazen als er uiteindelijk 500 man gecremeerd blijken te zijn..

Er lag ook nog warme lunch tussen de puinhopen!

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 16-08-2015 14:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Chiron

Moderator Discord
epic_gram schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

En als je alle niet geregistreerde arbeiders uit het platteland, die onder andere met zn allen lagen te slapen in een gebouw waar 2000 man in past, recht naast ground-zero, ook niet meetelt, dan valt het 'officiele' aantal doden wel mee ja.. :Z

Welkom in China :*)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ircghost schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:31:
Ook een lekker bericht op NOS. Het bedrijf zou toestemming hadden voor 10t cynanide, maar had 900t liggen.. geen idee of dit waar is, maar dat zou toch wel weer erg bijzonder zijn.
Klinkt wel als China. Geef een controleur wat geld en hij ziet die extra 890t niet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Chiron

Moderator Discord
Opzich ook niet onhandig om nieuwsgierige journalisten buiten de deur te houden, die cyanide.

Ondertussen hebben ze ook 50 websites platgelegd: http://time.com/3999852/c...sites-tianjin-censorship/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Het vervelende van het censuur van China is dat het nog werkt ook. Er is ook bijvoorbeeld een groot deel van de bevolking die werkelijk niet weet dat dit gebeurd is.

Je kan er zeker van zijn dat ook dit straks weer vergeten wordt en dat men verder gaat met alsof er niks gebeurd is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De explosies in de Chinese havenstad Tianjin hebben waarschijnlijk voor meer dan 1 miljard dollar aan schade aangericht.

Dat zeggen analisten van de Zwitserse bank Credit Suisse op basis van Chinese media.

Credit Suisse zegt dat het nog te vroeg is om een exact getal te noemen, maar de bank geeft wel aan dat de schade vrijwel zeker tussen 1 en 1,5 miljard dollar (900 miljoen tot 1,35 miljard euro) zal uitkomen.

Grote internationale verzekeringsmaatschappijen waaronder Zurich en Allianz lieten vrijdag weten claims te hebben ontvangen. Ook zij konden echter nog geen precieze cijfers geven.

Maandagochtend werd bekend dat het aantal doden door de ramp is opgelopen tot 114. Zeventig mensen worden nog vermist en ruim zevenhonderd gewonden liggen in het ziekenhuis.

De explosies in de havenstad zouden zich hebben voorgedaan nadat een brand in een containerterminal vat kreeg op gevaarlijke stoffen. De schokgolven werden kilometers verderop nog gevoeld.

Chinese militairen, onder wie specialisten in chemische oorlogsvoering, moeten in elk geval het dodelijke gif natriumcyanide verwijderen voordat de voorspelde regen komt. Wanneer het gif in contact komt met water kan dat een nieuwe gifwolk veroorzaken.

De autoriteiten hebben de bewoners in een straal van 2 kilometer rondom het getroffen terrein geëvacueerd. Milieuorganisatie Greenpeace dringt erop aan die straal naar 5 kilometer te vergroten, meldt de Australische zender ABC.

Volgens de organisatie zijn de watervoorraden in de omgeving niet ernstig vervuild met natriumcyanide, maar is nog niet vastgesteld of er andere gevaarlijke chemicaliën in terecht zijn gekomen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-1-15-miljard-dollar.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lol even 2 uur wat konijnen neerzetten als bewijs dat er helemaal njiks aan de hand is :p

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CM8Nf96U8AAUmkH.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Je denkt misschien dat het onzinnig is om die konijnen daar neer te zetten maar mij kan het wel overtuigen.
[/sarcasme]

[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 21-08-2015 19:12 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Laat ze dan even een paar uur rondlopen in een grote ren. Kijken hoeveel er dan nog leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
Dit is wel echt achterlijk... als die functionarissen zo overtuigd zijn dat alles in orde is, dan gaan ze toch zelf lekker daar zitten voor een paar uurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

segil schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:35:
Dit is wel echt achterlijk... als die functionarissen zo overtuigd zijn dat alles in orde is, dan gaan ze toch zelf lekker daar zitten voor een paar uurtjes?
Waarom is dit achterlijk? Dit werkt toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
dr.lowtune schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:50:
[...]

Waarom is dit achterlijk? Dit werkt toch ook?
Die functionarissen neerzetten werkt ook en die claimen dat het veilig is. Die dieren hebben er niet om gevraagd om als proefkonijn te fungeren. Lekker makkelijk, het risico op anderen afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Paddestoelwolk?

Atoomexplosie? Zijn ze splijtstof aan het verrijken aldaar?

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jij leest echt teveel complot theorieën. Je realiseert je dat elke grote boem een paddenstoelwolk oplevert? Nu geeft een atoombom een grote boem, en dus een paddenstoelwolk, maar ook als je genoeg andere explosieven opstapelt heb je een grote boem, en dus een paddenstoelwolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02

epic_gram

undercover moderator

aardebewoner schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 05:09:
Paddestoelwolk?

Wat een onzin. Er is vast chemische zooi vrijgekomen daar, maar om gelijk maar aan dat soort dingen te denken is wel heel overdreven.

Er staan op de wereld veel nucleare installaties op stomme plaatsen maar hier niet hoor. Dat konden ze niet geheim houden.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
Paddestoelwolk?

Om je kennis een beetje te verrijken: Wikipedia: Paddenstoelwolk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar zijn de arrestaties. Volgende stap zijn de uitgestelde doodstraffen...
http://nos.nl/artikel/205...oor-explosie-tianjin.html

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 22:15
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:50:
En daar zijn de arrestaties. Volgende stap zijn de uitgestelde doodstraffen...
http://nos.nl/artikel/205...oor-explosie-tianjin.html
Maar daar horen of zien we natuurlijk niets meer van :|

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Paddestoelwolk?

Toch zijn er genoeg mensen die dat wel geloven. Leuk om te lezen voor de popcorn en de absurditeit:

http://www.veteranstoday....mation-tianjin-was-nuked/

Ohja, en 9/11 was ook een nuke. |:( :X :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
Ook wel een leuke cirkelredenatie daar: We zien hier met 9/11 vergelijkbare effecten en wij vinden dat dat een nuke was, dus dit was ook een nuke.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

anboni schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:12:
Ook wel een leuke cirkelredenatie daar: We zien hier met 9/11 vergelijkbare effecten en wij vinden dat dat een nuke was, dus dit was ook een nuke.
Wat ik zelf heel bijzonder creatief vond: De seismische gegevens erbij pakken (die prima overeenkomen met een, zij het grote, chemische explosie) en dan een nuke zoeken in de kleinst mogelijke categorie die een vergelijkbare yield heeft. "Kijk, het was een nuke!" :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gangsta_playa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Maar daar horen of zien we natuurlijk niets meer van :|
Ik denk het wel. Deze mensen worden publiekelijk aan de schandpaal genageld net zoals bij andere grote industriële schandalen in China. De Chinese overheid kan zich het simpelweg niet veroorloven om deze niet aan de schandpaal te nagelen, zeker nu de Chinese beurs al twee maanden daalt en alles van de economische trukendoos tot censuur tot gewoon mensen arresteren die aandelen verkopen al geprobeerd is en de koersen nog steeds vallen. Een afleiding komt even goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

tot gewoon mensen arresteren die aandelen verkopen al geprobeerd is
heb je daar ook een bron van?
de enige die opgepakt zijn waren mensen die misbruik maakten van de daling (shortsellers etc). als ze datzelfde op wallstreet zouden doen, zouden ze ook opgepakt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kenzi schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

heb je daar ook een bron van?
de enige die opgepakt zijn waren mensen die misbruik maakten van de daling (shortsellers etc). als ze datzelfde op wallstreet zouden doen, zouden ze ook opgepakt worden. :)
In China's definitie maakt iedereen die verkoopt misbruik van de situatie en is een buitenlandse agent die China schade wil doen dus. :P

Ze hebben in ieder geval een aantal journalisten en regulator gearresteerd.
http://www.zerohedge.com/...an-slashes-growth-outlook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:34
Er zou een nieuwe explosie plaatsgevonden hebben in dezelfde regio, maar een andere stad.
http://www.nu.nl/buitenla...ndustriegebied-china.html

Sommige media plakken er een filmpje onder van de vorige explosie.
Pagina: 1 2 Laatste