Nieuwe TV, UHD of toch FHD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, maar omdat er zoveel keus is toch maar hier mijn vraag

Ik zoek een?
Een TV :)

Mijn eisen:
Ergens tussen de 46" en 50"
3D hoef ik niet
Minimaal 3HDMI ingangen
Smart TV interesseert me ook weinig
Ziggo CI+ compatibel zou leuk zijn maar niet perse nodig.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro, maar als het even kan mag het wel wat minder zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken
Streams van een Raspberry Pi met Kodi te kijken
Chromecast
Heel soms een casual spelletje, niks intensiefs.

Wat heb je zelf al gevonden?
Natuurlijk heb ik de pricewatch filters er al op losgelaten:
http://tweakers.net/categ...Lt2lSnN8bq4s-0x60igyHn_AM

Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem is dan dat er veel keus is en ik niet weet wat de ene TV nu beter maakt dan de ander.
Er is bijvoorbeeld de pricewatch: LG 49UB820V Zwart als een redelijk goedkope 4k TV. Is er een rede waarom ik niet voor deze zou kiezen in tegenstelling tot een gelijkgeprijsde HD TV zoals de pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart of pricewatch: Samsung UE48J5500AW Zilver, Zwart

Wat is de beste keus op dit moment aangezien er nu nog weinig 4K content is maar ik niet verwacht deze TV snel weer om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, check Full-HD of 4K televisie en vele soortgelijke topics. De knoop hieromtrent doorhakken moet je zelf doen. Zie jij er een meerwaarde in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Maar in dat topic is het prijsverschil er wel, terwijl er bij mij nagenoeg geen verschil tussen de prijzen van de twee TV's zit.

Wat ik me dus afvroeg of er dan nog steeds een rede is om niet voor de UHD te gaan?
In de specificaties zie ik verder geen gigantische verschillen namelijk. Als er verder geen verschil is, dan zie ik wel de meerwaarde van UHD in voor dezelfde prijs. UHD is niet echt een eis maar als ik het voor dezelfde prijs kan hebben, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Bedenk dat er naast specificaties ook niet gespecificeerde verschillen bestaan. Een fabrikant maakt iets meer kosten voor uhd t.o.v. fhd en bij gelijke prijs kan er dan verschil zitten in zaken die niet zo snel opvallen of waar je niet zo snel aan denkt.

Je schrijft dat je niet weet wat een tv beter maakt dan een andere: lees reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Preau schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:38:
Wat ik me dus afvroeg of er dan nog steeds een rede is om niet voor de UHD te gaan?
In de specificaties zie ik verder geen gigantische verschillen namelijk. Als er verder geen verschil is, dan zie ik wel de meerwaarde van UHD in voor dezelfde prijs.
De LG 49UB820V is enkel maar zo goedkoop omdat het toestel van slechte kwaliteit is en daarom niet zoveel waard. Een goede FHD-televisie zal een betere beeldkwaliteit leveren.

Als je dan toch voor een UHD-televisie zal kiezen, kies dan voor een toestel met ondersteuning voor HDR en het DCI P3 kleurenspectrum. Die twee technieken zijn interessant aan UHD en gaan ook echt een merkbaar betere kwaliteit leveren, de verhoogde resolutie niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar een nieuwe TV. Ik heb er bewust voor gekozen om WEL voor UHD te gaan. Ik heb anders het gevoel dat ik over 1 of 2 jaar weer een nieuwe TV kan uitzoeken omdat ik dan achter de feiten aanloop. Ja, de content is nu nog schaars, maar zal onvermijdelijk toenemen. Ik besteed daarom denk ik dan toch liever net wat meer om toch die UHD te krijgen :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
[...]

De LG 49UB820V is enkel maar zo goedkoop omdat het toestel van slechte kwaliteit is en daarom niet zoveel waard. Een goede FHD-televisie zal een betere beeldkwaliteit leveren.

Als je dan toch voor een UHD-televisie zal kiezen, kies dan voor een toestel met ondersteuning voor HDR en het DCI P3 kleurenspectrum. Die twee technieken zijn interessant aan UHD en gaan ook echt een merkbaar betere kwaliteit leveren, de verhoogde resolutie niet zo.
Is zoiets beschikbaar met mijn budget en eisen? Ik zie zo geen filters beschikbaar op in de Pricewatch hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Mu.siQ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:23:
Ja, de content is nu nog schaars, maar zal onvermijdelijk toenemen. Ik besteed daarom denk ik dan toch liever net wat meer om toch die UHD te krijgen :)
Kan het toch niet laten...

Qua content heb je misschien gelijk. Qua het verschil in beleving en daar in mee willen lopen betwijfel ik het ten zeerste of UHD het gaat maken/worden. Omdat je zo dicht bij je tv moet zitten om het verschil te zien dat (vrijwel) niemand het verschil gaat zien...
Pagina: 1