Hoi allen,
Ik twijfelde of ik een nieuw topic aan moest maken, maar ik kon dit nergens terugvinden en ik denk dat dit een vraag is waar meer mensen mee zitten. (Ik kon ook geen 'kleine-TV-vragen'-topic vinden
)
Mijn TV is aan vervanging toe (37" Philips 4000-serie uit 2011) en ik ben een beetje aan het rondsnuffelen.
Wat ik wil:
- 47-50"
- Goed beeld voor met name films/series
- ~1200 max, maar minder is altijd beter
Wat ik niet (perse) nodig heb:
- Smart TV (alles gaat nu via de AppleTV (netflix, films, series etc.)
- Goed geluid (Receiver met 2x B&W CM7 is via ARC aangesloten voor TV en een CMC center en 2 raars voor 5.0)
- 3D (misschien leuk om een keer te proberen, maar niet noodzakelijk)
Waar ik nu echter tegen aan loop is dat 4K redelijk betaalbaar begint te worden, maar ik vraag me af hoe goed dit nu is. Deze TV wordt over 5 jaar vast weer vervangen en 4K staat qua content nog in de kinderschoenen. Nieuwe AppleTV zal vast 4K gaan ondersteunen, maar dan is het nog steeds dusdanig gecomprimeerd dat de kwaliteit niet spectaculair is vermoed ik. Daarnaast is het 'maar' 50" op een afstand van 3 meter.
Mijn vraag:
Kan ik beter een goede Full-HD kopen of nu voor een mid-range 4K model gaan?
Een jaar wachten is overigens geen optie
Ik heb al een beetje rondgekeken en kom dan op de volgende modellen uit die me wel bevallen, qua uiterlijk en specificaties:
4K:
pricewatch: Samsung UE50JU6400K Zwart (€1199)
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8505B Zwart (€1199)
Full HD:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart (€825)
pricewatch: Samsung UE48H6800AW Zwart (€849)
Ik sta open voor advies (ook andere modellen natuurlijk
)
Ik twijfelde of ik een nieuw topic aan moest maken, maar ik kon dit nergens terugvinden en ik denk dat dit een vraag is waar meer mensen mee zitten. (Ik kon ook geen 'kleine-TV-vragen'-topic vinden
Mijn TV is aan vervanging toe (37" Philips 4000-serie uit 2011) en ik ben een beetje aan het rondsnuffelen.
Wat ik wil:
- 47-50"
- Goed beeld voor met name films/series
- ~1200 max, maar minder is altijd beter
Wat ik niet (perse) nodig heb:
- Smart TV (alles gaat nu via de AppleTV (netflix, films, series etc.)
- Goed geluid (Receiver met 2x B&W CM7 is via ARC aangesloten voor TV en een CMC center en 2 raars voor 5.0)
- 3D (misschien leuk om een keer te proberen, maar niet noodzakelijk)
Waar ik nu echter tegen aan loop is dat 4K redelijk betaalbaar begint te worden, maar ik vraag me af hoe goed dit nu is. Deze TV wordt over 5 jaar vast weer vervangen en 4K staat qua content nog in de kinderschoenen. Nieuwe AppleTV zal vast 4K gaan ondersteunen, maar dan is het nog steeds dusdanig gecomprimeerd dat de kwaliteit niet spectaculair is vermoed ik. Daarnaast is het 'maar' 50" op een afstand van 3 meter.
Mijn vraag:
Kan ik beter een goede Full-HD kopen of nu voor een mid-range 4K model gaan?
Een jaar wachten is overigens geen optie
Ik heb al een beetje rondgekeken en kom dan op de volgende modellen uit die me wel bevallen, qua uiterlijk en specificaties:
4K:
pricewatch: Samsung UE50JU6400K Zwart (€1199)
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8505B Zwart (€1199)
Full HD:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart (€825)
pricewatch: Samsung UE48H6800AW Zwart (€849)
Ik sta open voor advies (ook andere modellen natuurlijk
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G