Aankoop nieuwe TV rond de 1500€

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Damens en heren,

Enige tijd ben ik al opzoek naar een nieuwe TV. Ik denk dat ik ga voor een UHD-TV 55" met Hevc ready. Echter ben ik het spoor een klein beetje bijster omdat er zo verschrikkelijk veel modellen te koop zijn.

een aantal modellen die mij interessant lijken zijn:

Panasonic TX-55CX750E
Philips 55PUS7909
Sony KD-55X8505B - spreekt mij het meeste aan omdat de vorige modellen van Sony KD lijn super goed uit de test zijn gekomen ( wil natuurlijk niet zeggen dat deze dat ook is maar dit geeft wel vertrouwen :) )

Heeft er iemand ideeën of suggesties? Graag hoor ik meer :)

Please Help :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timmeuh op 28-05-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Van je shortlist, zou je in mijn ogen de Philips direct moeten schrappen. Geen HEVC aanwezig en dramatisch slecht in de review.

De groeten doen is ongewenst op het forum; check het algemeen beleid over dit en andere zaken nog eens.

Verder nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik heb zelf toevallig vorige week de Panasonic binnengekregen. Firefox OS werkt erg snel en het gebrek aan apps stoort me niet, al moet je dat voor jezelf natuurlijk bepalen. Let wel op dat je wat betreft beeldkwaliteit niet per se uit kan gaan van de review van de CX700 hier op Tweakers. Dat is namelijk een VA-paneel, de CX750 een IPS. Van de laatste zijn de kijkhoeken iets beter, VA heeft betere contrastwaardes over het algemeen. Ik stoor met niet aan het contrast, maar dat komt denk ik voornamelijk omdat mijn vorige tv een 32" LG was.

De Sony klinkt inderdaad erg goed, maar laat nog steeds op zich wachten. Maakt je dat niet zoveel uit en je vindt apps een belangrijke toevoeging, dan zou ik voor de Sony gaan. Anders is de Panasonic een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je binnen dit budget (buiten de Philips om) hele goede tv's hebt gekozen!
Ik zou op het moment voor de Panasonic kiezen ivm de Sony 55x8505 (oude model).
Misschien nog even wachten op de nieuwe modellen van Sony om goed te kunnen vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Iemand een idee wanneer de nieuwe modellen van Sony komen? Heb namelijk een huis gekocht en verwacht dat ik er binnen 2 maanden in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
S1NN3D schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:38:
Van je shortlist, zou je in mijn ogen de Philips direct moeten schrappen. Geen HEVC aanwezig en dramatisch slecht in de review.

De groeten doen is ongewenst op het forum; check het algemeen beleid over dit en andere zaken nog eens.

Verder nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
De groeten zijn verwijderd. Zit ik op het verkeerde forum ofzo dat ik deze vraag hier niet mag stellen :) Excuses daarvoor! Wellicht kan je me vertellen waar ik deze vraag het beste kan stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je topic is verplaatst naar CEA dus staat nu al op de juiste plaats. Hier horen dergelijke aankoopadvies vragen thuis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:24
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W828B Zwart
Denk dat je hier een betere aankoop mee doet. Ruim binnen je budget en qua beeldkwaliteit zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen onder de 1500 euro.
4k heeft op dit moment helemaal geen toegevoegde waarde (geen content beschkbaar en op 55 inch zie je het verschil toch niet) en de huidige 4k tv's zijn ik ook helemaal niet future proof ondanks de aanwezigheid van HEVC ondersteuning. Daarom dus voor een goede full hd tv gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

binnen twee maanden komen de nieuwe sony's wel in de winkels... de sony 65w855c word nu al aangeboden rond de 1600 euro door verschillende winkels, die hem in Juli verwachten te kunnen leveren.
Als je groot niet erg vind is dat wel veel 'bang for your buck'

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchneon op 03-06-2015 00:19 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBreuer1985
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Is het verstandig om nog voor de Sony KD-55X8505B te gaan op dit moment? De prijs is aardig gezakt in pricewatch: pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505B Zwart.

De meeste nieuwe modellen hebben Android TV, maar daar ga ik toch geen gebruik van maken. Ik sluit meestal zelf apparaten aan die dat allemaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Twee keer jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBreuer1985
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
De tekst is net iets anders ;)