Ik zoek een?
Sim-only abonnement met plusminus 1GB en een paar honderd belminuten/smsjes.
Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 360 euro per 2 jaar.
Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal in Nederland (binnen- en buitenshuis) bereikbaar te zijn en op werkdagen gedurende 2 uur in het openbaar vervoer de tijd te doden met browsen/het lezen van nieuws en artikelen (Feedly/Pulse).
Wat heb je zelf al gevonden?
+ 2 jaar HollandsNieuwe: 1000 MB/MIN/SMS (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Aansluitkosten: 0 euro (tot oktober 2015 abonnee)
Abonnement: 24 x 13 = 312 euro
Cashback: 35 euro
Totaal: 277
+ 2 jaar Youfone: 1000 MB + 250 MIN/SMS: 10 euro (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
Aansluitkosten: 10 euro
abonnement: 24 x 10 = 240 euro
Cashback: 38 euro
Totaal: 202 euro
+ 2 jaar Vodafone Smart 500 (F&F): 1000 MB + 150 MIN/SMS (4G)
Aansluitkosten: 0 euro
Abonnement: 24 x 14 = 336
Cashback: 0 euro (werk denk ik niet via Friends & Family)
Totaal: 336 euro
+ Voordelen providers:
Hollandsnieuwe: alles uit 1 bundel (buitenland, 0900, etc.)
Youfone: goedkoop
Vodafone: 4G?
Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, al geldt dat ook voor Hollandsnieuwe waar ik nooit problemen mee heb gehad.
2. Hoe is het bereik van KPN (in Nieuw-Vennep = dorp)? Op het Vodafone netwerk altijd prima ontvangst gehad met zowel Vodafone als Hollandsnieuwe. Het netwerk van T-Mobile is waar ik woon nooit tof geweest, maar met KPN nog geen ervaring. Gemeente, bewoners en KPN zijn wel al 13 jaar aan het touwtrekken over een zendmast al lijkt dat over een andere wijk te gaan (de zendmast is er nog steeds niet).
3. Schiet ik veel op met 4G? In het bezit van een Galaxy S4 (i9505). Thuis en in de gebouwen van mijn opleiding goede WIFI verbinding. Browsen lijkt al rap te gaan en als ik dan sporadisch eens muziek of een video stream via HSPA(+) of 3G gaat dat verder prima.
4. Zijn er nog interessante aanbiedingen met een telefoon die ik over het hoofd zie? Los kopen lijkt meestal goedkoper?
Sim-only abonnement met plusminus 1GB en een paar honderd belminuten/smsjes.
Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 360 euro per 2 jaar.
Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal in Nederland (binnen- en buitenshuis) bereikbaar te zijn en op werkdagen gedurende 2 uur in het openbaar vervoer de tijd te doden met browsen/het lezen van nieuws en artikelen (Feedly/Pulse).
Wat heb je zelf al gevonden?
+ 2 jaar HollandsNieuwe: 1000 MB/MIN/SMS (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Aansluitkosten: 0 euro (tot oktober 2015 abonnee)
Abonnement: 24 x 13 = 312 euro
Cashback: 35 euro
Totaal: 277
+ 2 jaar Youfone: 1000 MB + 250 MIN/SMS: 10 euro (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
Aansluitkosten: 10 euro
abonnement: 24 x 10 = 240 euro
Cashback: 38 euro
Totaal: 202 euro
+ 2 jaar Vodafone Smart 500 (F&F): 1000 MB + 150 MIN/SMS (4G)
Aansluitkosten: 0 euro
Abonnement: 24 x 14 = 336
Cashback: 0 euro (werk denk ik niet via Friends & Family)
Totaal: 336 euro
+ Voordelen providers:
Hollandsnieuwe: alles uit 1 bundel (buitenland, 0900, etc.)
Youfone: goedkoop
Vodafone: 4G?
Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, al geldt dat ook voor Hollandsnieuwe waar ik nooit problemen mee heb gehad.
2. Hoe is het bereik van KPN (in Nieuw-Vennep = dorp)? Op het Vodafone netwerk altijd prima ontvangst gehad met zowel Vodafone als Hollandsnieuwe. Het netwerk van T-Mobile is waar ik woon nooit tof geweest, maar met KPN nog geen ervaring. Gemeente, bewoners en KPN zijn wel al 13 jaar aan het touwtrekken over een zendmast al lijkt dat over een andere wijk te gaan (de zendmast is er nog steeds niet).
3. Schiet ik veel op met 4G? In het bezit van een Galaxy S4 (i9505). Thuis en in de gebouwen van mijn opleiding goede WIFI verbinding. Browsen lijkt al rap te gaan en als ik dan sporadisch eens muziek of een video stream via HSPA(+) of 3G gaat dat verder prima.
4. Zijn er nog interessante aanbiedingen met een telefoon die ik over het hoofd zie? Los kopen lijkt meestal goedkoper?