Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik zoek een?
Sim-only abonnement met plusminus 1GB en een paar honderd belminuten/smsjes.

Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 360 euro per 2 jaar.

Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal in Nederland (binnen- en buitenshuis) bereikbaar te zijn en op werkdagen gedurende 2 uur in het openbaar vervoer de tijd te doden met browsen/het lezen van nieuws en artikelen (Feedly/Pulse).

Wat heb je zelf al gevonden?
+ 2 jaar HollandsNieuwe: 1000 MB/MIN/SMS (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Aansluitkosten: 0 euro (tot oktober 2015 abonnee)
Abonnement: 24 x 13 = 312 euro
Cashback: 35 euro
Totaal: 277

+ 2 jaar Youfone: 1000 MB + 250 MIN/SMS: 10 euro (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
Aansluitkosten: 10 euro
abonnement: 24 x 10 = 240 euro
Cashback: 38 euro
Totaal: 202 euro

+ 2 jaar Vodafone Smart 500 (F&F): 1000 MB + 150 MIN/SMS (4G)
Aansluitkosten: 0 euro
Abonnement: 24 x 14 = 336
Cashback: 0 euro (werk denk ik niet via Friends & Family)
Totaal: 336 euro

+ Voordelen providers:
Hollandsnieuwe: alles uit 1 bundel (buitenland, 0900, etc.)
Youfone: goedkoop
Vodafone: 4G?

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, al geldt dat ook voor Hollandsnieuwe waar ik nooit problemen mee heb gehad.

2. Hoe is het bereik van KPN (in Nieuw-Vennep = dorp)? Op het Vodafone netwerk altijd prima ontvangst gehad met zowel Vodafone als Hollandsnieuwe. Het netwerk van T-Mobile is waar ik woon nooit tof geweest, maar met KPN nog geen ervaring. Gemeente, bewoners en KPN zijn wel al 13 jaar aan het touwtrekken over een zendmast al lijkt dat over een andere wijk te gaan (de zendmast is er nog steeds niet).

3. Schiet ik veel op met 4G? In het bezit van een Galaxy S4 (i9505). Thuis en in de gebouwen van mijn opleiding goede WIFI verbinding. Browsen lijkt al rap te gaan en als ik dan sporadisch eens muziek of een video stream via HSPA(+) of 3G gaat dat verder prima.

4. Zijn er nog interessante aanbiedingen met een telefoon die ik over het hoofd zie? Los kopen lijkt meestal goedkoper?

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11 23:07
http://www.coveragechecker.nl/ Hier kan je coverage vinden van KPN

• PixellBox
@Pantslol,
Bedankt voor de reactie. De KPN dekkingskaart was ik inderdaad tegengekomen. Echter zegt dat niet zoveel. Volgens de T-Mobile dekkingskaart zou in het gebied waar ik woon bij spraak ''zeer goede dekking binnenshuis'' zijn. Echter loopt de buurman (met T-Mobile) toch nog regelmatig naar buiten om enigszins normaal te kunnen bellen (mijn ouders hebben de zelfde problemen in het verleden ondervonden).

Hopende op eigen ervaringen van mede Tweakers :)

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
KPN Sim Only Basis Mobiel Basis nemen van 17,50 (150 minuten of sms/500mb).

Op een adres zetten met een KPN alles in een Abo (of internet only), wordt alles verdubbeld (300 minuten of 1gb).

Twee mobiele abo's op zelfde adres = 5 euro korting per abo, dus betaal je er slechts 12,50 voor. Mooi binnen het budget, ook 4g. Of KPN ook een goed bereik heeft in jouw gebied is iets dat alleen mensen uit de omgeving weten. :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik zou zeker 4G in je toestel willen, 4G bied zeker betere dekking op de 800 Mhz band doordat het signaal veel verder draagt dan op hogere frequenties. Dus m.i is 4G meer toekomst vast als je zituatie veranderd.

Als je tevreden bent met het huidige netwerk, zou ik dat niet verlaten om iets te riskeren als het niet de moeite ten zeerste waard is, immers teken je voor 2 jaar zit je ook 2 jaar vast aan iets waar je dan ontevreden mee bent. Je zou wel in een prepaid kunnen investeren om het ui te proberen, ik zie in een ander topic dat je ook een nieuwe telefoon zoekt, stop je de prepaid in de ene, je huidige abo in de andere, en testen maar.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dekkingskaarten zijn idd nogal optimistisch, zeker die van T-Mobile ;)
Heel vaak is KPN binnenshuis beter, dan Vodafone, maar of dat bij jou ook 't geval is, kunnen alleen mensen uit je omgeving zeggen. Bij twijfel idd, zoals hierboven al gezegd, even testen met 'n prepaid simmetje, voordat je je voor twee jaar vastlegt.
Je bent immers nu tevreden met Vodafone.

• PixellBox
Kelin schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:56:
KPN Sim Only Basis Mobiel Basis nemen van 17,50 (150 minuten of sms/500mb).

Op een adres zetten met een KPN alles in een Abo (of internet only), wordt alles verdubbeld (300 minuten of 1gb).

Twee mobiele abo's op zelfde adres = 5 euro korting per abo, dus betaal je er slechts 12,50 voor. Mooi binnen het budget, ook 4g. Of KPN ook een goed bereik heeft in jouw gebied is iets dat alleen mensen uit de omgeving weten. :)
Helaas geen KPN alles in een thuis of in mijn omgeving, evengoed bedankt voor het meedenken.

swhnld schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:11:
Ik zou zeker 4G in je toestel willen, 4G bied zeker betere dekking op de 800 Mhz band doordat het signaal veel verder draagt dan op hogere frequenties. Dus m.i is 4G meer toekomst vast als je zituatie veranderd.

Als je tevreden bent met het huidige netwerk, zou ik dat niet verlaten om iets te riskeren als het niet de moeite ten zeerste waard is, immers teken je voor 2 jaar zit je ook 2 jaar vast aan iets waar je dan ontevreden mee bent. Je zou wel in een prepaid kunnen investeren om het ui te proberen, ik zie in een ander topic dat je ook een nieuwe telefoon zoekt, stop je de prepaid in de ene, je huidige abo in de andere, en testen maar.
Een iPhone 6 i.c.m. Vodafone Red abonnement (4G) vergeleken met een Galaxy S4 i.c.m. Hollandsnieuwe (HSPA+/3G). De speedtest met 4G (iPhone) gaf tussen de 30 en 35 Mbps aan en HSPA+/3G (Samsung) gaf gek genoegen tussen de 14,8 en 15,3 Mbps aan (Hollandsnieuwe zou max 14,4 Mbps kunnen leveren?). Browsen en Youtube (1080) ging verder even snel en vloeiend.

Nu zal dat vast anders zijn wanneer je in beweging bent, al viel het verschil mij mee.
Met het oog op de toekomst lijkt 4G mij evengoed wel een mooie toevoeging, maar er is nog twijfel.

Marly schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:59:
Dekkingskaarten zijn idd nogal optimistisch, zeker die van T-Mobile ;)
Heel vaak is KPN binnenshuis beter, dan Vodafone, maar of dat bij jou ook 't geval is, kunnen alleen mensen uit je omgeving zeggen. Bij twijfel idd, zoals hierboven al gezegd, even testen met 'n prepaid simmetje, voordat je je voor twee jaar vastlegt.
Je bent immers nu tevreden met Vodafone.
Op korte termijn komen er enkele personen met KPN netwerk over de vloer. Kijken hoe dat gaat.

Toevallig werd het Youfone topic weer omhoog geschopt, waarbij er opnieuw negatieve reacties naar voren kwamen. Een punt waar veel personen over klagen, is dat er veel meer MB's/MIN worden gefactureerd dan de gebruiker daadwerkelijk verbruikt. Oorzaak zou de afronding op 100 KB zijn. Bij Hollandsnieuwe zie ik echter, ondanks dat ook deze provider op 100 KB afrond, geen grote verschillen tussen de factuur en het daadwerkelijke verbruik. Goedkoop bij Youfone lijkt dan ook duurkoop.

Ook kwam ik Vectone Mobile (Gathering Tweakers topic) tegen met scherpe tarieven (KPN Netwerk).

+ Nederland Bundel | 9,95
1500 MB
500 MIN (nationaal)
500 SMS (nationaal)

+ All In One Pocket Saver | 9,95
1000 MB
500 MIN (nationaal + internationaal)
1000 SMS (nationaal)

Het lijkt er echter wel op dat de "All In One Pocket Saver" een maandelijks opzegbaar abonnement is, en de "Nederland Bundel" iedere maand zelf opgewaardeerd dient te worden. Saillant detail, de eerste 3 maanden 3000 MB gratis.

In het topic lijkt een persoon maximaal 13 Mpbs te halen, waarmee de snelheden gelijk zouden liggen met Youfone en Hollandsnieuwe. Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen?
Pagina: 1