Lokale dropcam achtige oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
Hey iedereen,

Weet niet of dit de goede categorie hiervoor is?
Wil mijn huis gaan voorzien van 2 camera's, 1 op de oprit onder een carport en de andere achter in de tuin gericht op het huis.
Nu ben wat onderzoek gedaan en in eerste instantie kom je al snel op Dropcam achtige oplossingen uit.
Maar hierbij worden de beelden meestal in de cloud opgeslagen. Dit wil ik niet, wil zelf mijn beelden bewaren en opslaan op een lokale server.
Verder zijn het vaak wel de features die ik zoek:
- Beelden terug kijken tot bijv: 1 week.
- Livestream
- Meerdere camera's
Ik weet niet of er oplossingen zijn die draaien op lokale servers i.p.v. de cloud.
Zelf zo iets maken vind ik ook geen probleem, maar het stuk camera -> opslag (livestream) ken ik nog niet voldoende om er mee aan de slag te kunnen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of me in een bepaalde richting kunnen sturen?
Denk dat ik al snel uit kom bij een IP camera kom. Maar dan moeten deze beelden nog opgeslagen worden. Gebeurt dit via standaard protocollen? Of doet elke cam dit anders?

Elke info is welkom.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32
Je komt dan inderdaad bij IP camera's uit. Voor opslag kun je gebruiken:

- Een pc (die continue aan staat) met bijv Blue Iris software
- Een NAS, bijv Qnap of Synology. Check welke camera's compatible zijn en ik geloof dat Synology standaard maar een licentie heeft voor 1 camera tenzij dit recentelijk is aangepast. Extra licentie kopen kan natuurlijk ook.
- Een NVR, specifiek gemaakt voor dit doel. Bijv. Hikvision of Dahua zijn populaire merken icm camera's van hetzelfde merk. Ze beloven overigens dat ze ook met andere merken camera's werken.

Ikzelf heb een Hikvision NVR met 4 camera's waarmee ik alles kan wat jij wil (opnemen, terugkijken, live view, meerdere camera's)

Edit: ik heb het dan wel over camera's die aangesloten zijn via een netwerkkabel icm power over ethernet. Je moet dan dus wel een kabel tot achter in de tuin leggen. Voordeel is dat je geen apart stopcontact nodig hebt.
Mijn NVR heeft een ingebouwde POE switch, bij andere oplossingen zul je een POE injector moeten gebruiken of alsnog een stopcontact in de buurt van je camera klussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Caeruleus op 10-08-2015 10:28 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Caeruleus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:24:
ik geloof dat Synology standaard maar een licentie heeft voor 1 camera tenzij dit recentelijk is aangepast.
Dat is nu standaard twee camera's, dus geschikt voor de TS.

[ Voor 4% gewijzigd door art op 10-08-2015 10:48 ]

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
Bedankt voor de info.
Zal de 3 mogelijkheden is verder uitzoeken.
Erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 13:26

Lulukai

God's gift to women

- Een NVR, specifiek gemaakt voor dit doel. Bijv. Hikvision of Dahua zijn populaire merken icm camera's van hetzelfde merk. Ze beloven overigens dat ze ook met andere merken camera's werken.
Heb je een voorkeur tussen die 2 merken? Ik ben op zoek naar enkele stabiele IP camera's die binnenhuis worden gebruikt, in een goed verlichte ruimte. Budget is zoveel als nodig, maar hoe minder hoe beter. Die camera's van Hikvision zien er super uit, en hebben ook een lage prijs, alleen lijkt het een geklooi met firmware versies. Ik zoek iets dat heel betrouwbaar is, geen houtje-touwtje oplossing.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kijk anders eens in deze topics, is ook een hoop te vinden.

accommodatie beveiligen met camera's

Het grote beveiligingscamera's topic

Heb hier een Dahua set stabiel draaien vanaf 2011, NVR 8x POE en 2 TB opslag met hierop aangesloten 5x ip camera 1.3MP 720p en een PTZ 3MP 1080p. kan ruim 7 dagen opnemen.

Ander aandachtspuntje is de licentie, bij Dahua gratis met onbeperkt aantal camera's, er zijn ook merken waar je per camera een licentie moet kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door BenEco op 05-09-2015 00:23 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:14
Ubiquiti heeft mooie oplossingen voor weinig geld
Pagina: 1