accommodatie beveiligen met camera's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Graag leg ik jullie even het volgende voor. een scoutinggroep heeft een accommodatie welke we graag met camera's gaan beveiligen. momenteel hangt er al het volgende:

3 ubiquit unifi AP's
1 huawei modem/router
1 tp link 5poort gigabit switch
1 wanscam wifi dome camera
1 elro c800 bedrade ip camera

1 sony SNC-CH180 camera, echter zonder voeding.

momenteel gaan de beelden van de camera's naar mijn synology ds213+ thuis. zodra er beweging is begint hij met opnemen.

het gebouw heeft 3 toegangsdeuren waar we graag een camera op richten en wellicht buiten ook nog 1. max 4 camera's dus. synology surveillance station support echter maar 2 camera's gratis. voor meer moet je een license kopen. en je begrijpt, voor en vrijwilligers organisatie moet het zo weinig mogelijk kosten..

Hoe kunnen we nu het beste aan de volgende eisen voldoen:
- goedkoop
- beelden off site opgeslagen of gebackupt. mijn synology mag gebruikt blijven worden.
- liefst 4 camera's

optie 1: 280-380 euro?
- voeding kopen voor de sony. 30eu (noname ebay?) tot 130eu sony origineel
- 1 a 2 licenses erbij voor synology 50-100eu
- evt 4e cam voor buiten kopen 150eu

optie 2: 600-750 euro?
- alles vervangen door een ubiquiti setje?
- 1 NVR (300) en 3 a 4 cam's (75 ps)
- evt een 8p poe switch (150)

optie 3:
- kant en klaar setje?

zie ik nog wat anders over het hoofd?
(ik zie die sony voor grof geld te koop staan online. zou deze een beetje fatsoenlijk te verkopen zijn om hiermee bijv optie 2 te bekostigen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dahua is nog een optie. Voordeel van dit merk is dat er standaard een licentie bij zit ongeacht aantal camera's. Goede ondersteuning en live beelden op afstand op Pc, smartphone of tablet.

Kijk eens op Marktplaats, hier heb ik in Juli een nieuwe Dahua set nvr 2GB opslag (genoeg voor 7 dagen continue opname 6x 3MP HD camera's) 8x POE en 4x full HD 3mp camera's inclusief cat5 kabel gekocht voor 949 euro.
Of nog gekker, Dahua set NVR 8x poe 2gb HDD en 8x 720P 1,3mp camera's voor 1237 euro.

Bestaande installatie op Marktplaats
Beetje geluk nog een korting op de verzekeringen van het pand.

Is je vereniging in 1x klaar en heb je een A-merk met perfecte beeld kwaliteit voor een redelijke prijs.

er is ook een apart topic voor dit onderwerp: Het grote beveiligingscamera's topic

[ Voor 8% gewijzigd door BenEco op 16-08-2015 20:21 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Vergeet niet ook het stroomgebruik van extra hardware mee te nemen in je kostenplaatje. Elke tien watt 24/7 verbruik kost twintig euro per jaar.

En bewaar je beelden absoluut off-site. Na een inbraak in het gebouw van mijn duikvereniging waren alle camera's en recorders weg. In de weken daarna vonden we ze terug op de bodem van de Maarsseveense plas...

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:05
misschien beetje sullige vraag maar kan je de camera gemakkelijk uit zetten, ik bedoel op zaterdag is er veel activiteit overdag en hoeft de camera niet steeds een bericht (notificatie) naar mijn mobiel te sturen. is dit gemakkelijk via een app te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
snoekds20 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:13:
misschien beetje sullige vraag maar kan je de camera gemakkelijk uit zetten, ik bedoel op zaterdag is er veel activiteit overdag en hoeft de camera niet steeds een bericht (notificatie) naar mijn mobiel te sturen. is dit gemakkelijk via een app te doen?
Bij m'n Synology NAS kan ik daar een planner voor instellen. Dat hij tussen x en y uur moet opnemen, tussen a en b uur een melding moet sturen etc. Zal met andere systemen vast ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
snoekds20 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:13:
Bij mijn Dahua systeem kun je dit in het NVR menu en via Web service (op afstand inloggen) in en uit schakelen of plannen per dag, andere systemen heb ik geen ervaringen mee.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
goede suggestie. maar kan ik met een dergelijk dahua systeem ook de beelden elders op (laten) slaan?

anders hebben we er natuurlijk nog niet zoveel aan als ze de NVR zelf ook meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
@Fried,

Heb hier zelf geen ervaring mee maar als ik de onderstaande links zie dan zit de mogelijkheid er wel in.
Heb geen idee hoe veilig dit is.

YouTube: P2P Cloud DVR setup

YouTube: Setting up a DDNS on a Dahua Recorder

Misschien dat ThinkPad hier meer ervaring mee heeft hoe dit in te stellen, Zal bij een NAS ook wel 1 en ander ingesteld moeten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Niet vergeten dat camera's geen beveiliging zijn, maar slechts een matig afschrikkend effect hebben en op z'n best achteraf wat vage beelden opleveren waar je soms totaal niks mee kan.

Voor het geld van zo'n camerasysteem kan je net zo goed een alarmsysteem nemen met internetverbinding. Die heeft dan ook een app zodat je een melding krijgt als er iets gebeurt. Kan je ook op afstand aan en uit zetten. Kan ook naar de meldkamer bellen. Allemaal veel zinvoller dan wat camera's die waarschijnlijk juist aantrekkelijk zijn om te stelen :p Je kan dan aan het eind van de rit altijd nog een paar goedkope foscam's toevoegen.

Als je niet wil dat mensen dingen slopen of stelen is toekijken niet erg zinvol en net zo duur als een alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
BenEco schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:13:
[...]
Misschien dat ThinkPad hier meer ervaring mee heeft hoe dit in te stellen, Zal bij een NAS ook wel 1 en ander ingesteld moeten worden. :)
Ik sla de beelden alleen op de NAS zelf op. Voorheen liet ik ze 's nachts overpompen naar een andere NAS, maar dat vond ik zonde van de tijd (NAS was er vrij lang mee bezig namelijk). De NAS staat toch ergens in huis waar je al van moet weten dat hij daar staat. Iig niet in de meterkast.

Maar voor een scoutingclub is dat al weer anders dan een woonhuis. Een woonhuis zullen meer mensen voorbijkomen. Een scoutingclub heb je als inbreker tijd genoeg om op zoek te gaan naar de NAS. Dan wil je de beelden eigenlijk wel gelijk ergens off-site opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Precies,

Er is al een alarmsysteem aanwezig. weliswaar wel zonder duur abonnement bij een meldcentrale, maar wel onze eigen knokploeg ;)

Het camerasysteem is een aanvulling hierop, enerzijds om na een inbraak beelden te hebben van inbrekers. anderzijds om 'vals alarm' te kunnen controleren en om de accommodatie uberhaupt af en toe te kunnen monitoren (licht per ongeluk aan gelaten? Hangjeugd, huurders die er een bende van maken, etc..).

Maar de beelden off-site is dus wel een harde vereiste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
De meeste nvr recorders hebben ook een functie motion detectie, bij beweging stuurt het systeem een mail en/of alarm melding en kun je op afstand kijken wat er aan de hand.is.
Moet er wel bij zeggen dat camera's die buiten hangen wel vaker valse meldingen geven door beweging van struik gewas en ongedierte en moeilijk in te regelen zijn.
Camera's die binnen hangen (bv. gericht op een deur of raam) kun je redelijk goed afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Klopt, maar dat willen we niet. de accommodatie wordt vaak en onregelmatig bezocht dus willen we niet om de haverklap mails en berichten ontvangen.

het is dus echt een vereiste dat de beelden worden opgeslagen (of gebackupt) naar een externe locatie. Eigenlijk werkt synology surveillance station wat dat betreft ideaal. als we er op zaterdag bij wijze van spreken achter komen dat er donderdag iets is gebeurd, kunnen de beelden van die dag teruggekeken worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfzilla
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-06-2022
Weet niet hoe ver jullie nu zijn, maar ik heb pas thuis een ubiquiti micro cam opgehangen. De stuurt beelden naar de standaard NVR software van Ubiquiti die ik op een stratos VPS heb geinstalleers (9,-/maand). Daarmee heb ik off-line opslag, 24/7 opnames en remote toegang via app en site. VPS is win 2012 server, heeft geen bandbreedte beperkingen en 200 GB opslag.
Kan ook met meerdere camera's. De upload capaciteit van je internetverbinding is misschien wel iets om rekening mee te houden.. 200 KB/s voor HD stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Deze discussie past inmiddels beter in: Het grote beveiligingscamera's topic
Ik sluit daarom dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.