Toon posts:

[Windows 10] Issue met SSD icm Samsung Software*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Ik heb sindskort m'n HDD vervangen door een SSD. Nu heb ik echter wel een paar probleempjes. Sinds dat ik Win10 erop heb staan en Samsung software installeer op de SSD dan wilt de laptop niet meer opstarten. Hij blijft zich namelijk continue herstarten... En als ik Win10 "fout" afsluit (aan-uit knop ingedrukt hou) dan kom ik niet in het veilige modus. Normaal moet ik F8 intikken om in veilige modus te komen, maar dat doet ie niet? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wanneer ik F2 druk voor de bios of F8 begint ie opeens een paar keer te piepen. Ik krijg 'm wel weer opgestart wanneer ik mijn oude HDD erin plaats, vervolgens mijn SSD aansluit met een USB kabel en dan herstel aanklik. Ik heb overigens een Acer Aspire 5742G

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2015 14:07 . Reden: Topic afgesplitst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:32:
Ik heb sindskort m'n HDD vervangen door een SSD.
Je mag ook gewoon even op een antwoord wachten ipv meerdere threads te spammen en kicken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Je mag ook gewoon even op een antwoord wachten ipv meerdere threads te spammen en kicken :)
Ja, ik dacht dat er over m'n reactie was heen gelezen :P Vandaar dat ik dezelfde vraag nog een keer plaatste :) Ben bang dat er iets mis is met m'n SSD. Misschien dat iemand me meer kan vertellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Ja, ik dacht dat er over m'n reactie was heen gelezen :P Vandaar dat ik dezelfde vraag nog een keer plaatste :) Ben bang dat er iets mis is met m'n SSD. Misschien dat iemand me meer kan vertellen.
Kan je W10 niet gewoon installeren zonder de Samsung software?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Kan je W10 niet gewoon installeren zonder de Samsung software?
Jawel, Samsung software is optioneel, maar het valt mij op wanneer ik de software van Samsung op Win10 installeer en vervolgens m'n laptop opnieuw opstart dat m'n laptop Win10 niet meer laad. Erg gek.

En wanneer ik Win10 "fout" afsluit en vervolgens mijn laptop start dan start Win10 ook niet meer op (blijft zich herstarten). Normaal geeft ie aan dat ik veilige modus moet opstarten wanneer je Windows fout afsluit. Ik kom niet in veilige modus door F8 in te drukken. Zitten er dan nog kinderziektes in Win10 of ligt het dan aan mijn SSD?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Zitten er dan nog kinderziektes in Win10 of ligt het dan aan mijn SSD?
Ik denk eerder dat de instalatie fout gegaan is. Kan gebeuren.
Heb je wel alle drivers geupdate? Laat dat uitzoeken door driverbooster.

Als alle updates er wel op staan, en het werkt nog niet, is je optie om win10 er nogmaals op te zetten. Bekijk eerst of windows is geactiveerd. Als dat het geval is, kan je wellicht beter voor een clean install kiezen middels een iso op usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
[...]

Jawel, Samsung software is optioneel, maar het valt mij op wanneer ik de software van Samsung op Win10 installeer en vervolgens m'n laptop opnieuw opstart dat m'n laptop Win10 niet meer laad. Erg gek.

En wanneer ik Win10 "fout" afsluit en vervolgens mijn laptop start dan start Win10 ook niet meer op (blijft zich herstarten). Normaal geeft ie aan dat ik veilige modus moet opstarten wanneer je Windows fout afsluit. Ik kom niet in veilige modus door F8 in te drukken. Zitten er dan nog kinderziektes in Win10 of ligt het dan aan mijn SSD?
Ligt aan je samsung software. Lijkt me obvious toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:53:
[...]
Ligt aan je samsung software. Lijkt me obvious toch?
Duidelijk. Maar zoals ik al aangaf, wanneer ik Win10 niet op de juiste manier afsluit, dan start ie ook niet meer op. Normaal als je Windows verkeerd afsluit en je drukt je pc/laptop aan dan zegt ie dat je in veilige modus verder moet gaan. Dit doet ie bij mij dus niet wanneer ik 'm verkeerd afsluit. Hij blijft zich continue herstarten en ik kan dit alleen oplossen wanneer ik mijn oude HDD in m'n laptop doe en vervolgens mijn SSD aansluit en dan op herstel klik. Zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Ik denk eerder dat de instalatie fout gegaan is. Kan gebeuren.
Heb je wel alle drivers geupdate? Laat dat uitzoeken door driverbooster.

Als alle updates er wel op staan, en het werkt nog niet, is je optie om win10 er nogmaals op te zetten. Bekijk eerst of windows is geactiveerd. Als dat het geval is, kan je wellicht beter voor een clean install kiezen middels een iso op usb.
Ik heb een schone installatie op mijn SSD, niks gecloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Ik heb een schone installatie op mijn SSD, niks gecloond.
oh.
Ja logisch dan. Wachten op nieuwe Samsung software. Is geen software die nodig is om je SSD te laten functioneren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Duidelijk. Maar zoals ik al aangaf, wanneer ik Win10 niet op de juiste manier afsluit, dan start ie ook niet meer op. Normaal als je Windows verkeerd afsluit en je drukt je pc/laptop aan dan zegt ie dat je in veilige modus verder moet gaan. Dit doet ie bij mij dus niet wanneer ik 'm verkeerd afsluit. Hij blijft zich continue herstarten en ik kan dit alleen oplossen wanneer ik mijn oude HDD in m'n laptop doe en vervolgens mijn SSD aansluit en dan op herstel klik. Zo raar...
Je vertelt net toch een verhaal over dat je PC niet op start door samsung software? Ligt het dan niet misschien daar aan? Of heb je inmiddels al een verse installatie gedaan?

Beetje meer informatie geven kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Je vertelt net toch een verhaal over dat je PC niet op start door samsung software? Ligt het dan niet misschien daar aan? Of heb je inmiddels al een verse installatie gedaan?

Beetje meer informatie geven kan geen kwaad.
Dat klopt, vergeet de Samsung gebeuren even :P Mijn probleem is nu echter wanneer ik de laptop afsluit door de powerknop in te drukken en vervolgens weer opstart dat ie niet meer opstart (continue herstart).
Normaal wanneer je de laptop afsluit door de powerknop ingedrukt te houden en vervolgens weer start dan komt ie in veilige modus terecht of tenminste dat geeft ie dan aan om 'm in veilige modus te starten. Bij mij doet ie dat dus niet. Ik kan met geen enkele mogelijkheid in veilige modus komen. Zal dit aan Win10 liggen of aan mijn SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Ik heb zelf geen enkel probleem met de Samsung software (4.6) voor m'n SSD (850).

http://ssd.samsungsemi.co...ng_Magician_Setup_v46.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Ik kan met geen enkele mogelijkheid in veilige modus komen. Zal dit aan Win10 liggen of aan mijn SSD?
Aan beide niet.

Kan aan je instellingen liggen, kan aan je laptop liggen, kan aan missende drivers liggen, kan aan een corrupte windows liggen. Je hebt een clean install, is win dan wel geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Aan beide niet.

Kan aan je instellingen liggen, kan aan je laptop liggen, kan aan missende drivers liggen, kan aan een corrupte windows liggen. Je hebt een clean install, is win dan wel geactiveerd?
Jup, Win10 is geactiveerd. Heb eerst een schone installatie van Win7 (origineel) gedaan, vervolgens geupgrade naar Win10. Hoe bedoel je instellingen? Normaal gesproken hoor je met F8 in veilige modus te komen dit deed ie bij Win7 namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Jup, Win10 is geactiveerd. Heb eerst een schone installatie van Win7 (origineel) gedaan, vervolgens geupgrade naar Win10. Hoe bedoel je instellingen? Normaal gesproken hoor je met F8 in veilige modus te komen dit deed ie bij Win7 namelijk wel.
Dat klopt. Echter als je F8 indrukt dan is Windows nog niet geladen. Alleen de bios die het bootmenu dan start. Kan dus niet aan je windows of ssd liggen, die zijn beide dan nog niet actief.

Misschien schiet je computer in slaapstand als je hem uitzet, dan 'start je opnieuw op" denk je, maar hij komt dan uit slaapstand. Dan werkt F8 natuurlijk niet.

controleer dit door af te sluiten middels "opnieuw opstarten". Dan gaat die echt uit en weer aan. En dan wel op tijd de F8 indrukken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Dat klopt, vergeet de Samsung gebeuren even :P Mijn probleem is nu echter wanneer ik de laptop afsluit door de powerknop in te drukken en vervolgens weer opstart dat ie niet meer opstart (continue herstart).
Normaal wanneer je de laptop afsluit door de powerknop ingedrukt te houden en vervolgens weer start dan komt ie in veilige modus terecht of tenminste dat geeft ie dan aan om 'm in veilige modus te starten. Bij mij doet ie dat dus niet. Ik kan met geen enkele mogelijkheid in veilige modus komen. Zal dit aan Win10 liggen of aan mijn SSD?
Dat klinkt alsof ACPI drivers niet (goed) zijn geïnstalleerd. De aan/uit knop geeft namelijk aan Windows het signaal om af te sluiten. Als dat niet goed gebeurt valt gewoon ineens de stroom weg en dat is niet bevorderlijk voor Windows. Kijk even op de website van je fabrikant voor nieuwe drivers.

Overigens zou Windows na 3 (dacht ik) gefaalde boots automatisch in een selfrepair moeten booten, dat gebeurt niet bij jou?

Bedenk me nu: Punt is wel dat je een samsung SSD hebt en die hebben (als ik me niet vergis) geen bescherming tegen stroomuitval. Dus als het echt zo is dat de stroom ineens van je laptop (en SSD) wordt gehaald, dan kan het zijn dat je corrupte Windows bestanden hebt waardoor Windows inderdaad niet meer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Dat klopt. Echter als je F8 indrukt dan is Windows nog niet geladen. Alleen de bios die het bootmenu dan start. Kan dus niet aan je windows of ssd liggen, die zijn beide dan nog niet actief.

Misschien schiet je computer in slaapstand als je hem uitzet, dan 'start je opnieuw op" denk je, maar hij komt dan uit slaapstand. Dan werkt F8 natuurlijk niet.

controleer dit door af te sluiten middels "opnieuw opstarten". Dan gaat die echt uit en weer aan. En dan wel op tijd de F8 indrukken natuurlijk.
Hmm, heb de laptop opnieuw gestart en vervolgens op F8 gedrukt, maar hij komt dan niet in veilige modus? Moet ik dit dan nog ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

Dat klinkt alsof ACPI drivers niet (goed) zijn geïnstalleerd. De aan/uit knop geeft namelijk aan Windows het signaal om af te sluiten. Als dat niet goed gebeurt valt gewoon ineens de stroom weg en dat is niet bevorderlijk voor Windows. Kijk even op de website van je fabrikant voor nieuwe drivers.

Overigens zou Windows na 3 (dacht ik) gefaalde boots automatisch in een selfrepair moeten booten, dat gebeurt niet bij jou?

Bedenk me nu: Punt is wel dat je een samsung SSD hebt en die hebben (als ik me niet vergis) geen bescherming tegen stroomuitval. Dus als het echt zo is dat de stroom ineens van je laptop (en SSD) wordt gehaald, dan kan het zijn dat je corrupte Windows bestanden hebt waardoor Windows inderdaad niet meer opstart.
Als ik dan corrupte bestanden heb, dan zou ie toch in veilige modus moeten starten? Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
zo zeg, dat heb je dan mooi voor elkaar.
aan de samsung software kan het niet aan liggen, aangezien alle features nog niet onder windows 10 werkt
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:32:
Ik heb sindskort m'n HDD vervangen door een SSD. Nu heb ik echter wel een paar probleempjes. Sinds dat ik Win10 erop heb staan en Samsung software installeer op de SSD dan wilt de laptop niet meer opstarten. Hij blijft zich namelijk continue herstarten... En als ik Win10 "fout" afsluit (aan-uit knop ingedrukt hou) dan kom ik niet in het veilige modus. Normaal moet ik F8 intikken om in veilige modus te komen, maar dat doet ie niet? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wanneer ik F2 druk voor de bios of F8 begint ie opeens een paar keer te piepen. Ik krijg 'm wel weer opgestart wanneer ik mijn oude HDD erin plaats, vervolgens mijn SSD aansluit met een USB kabel en dan herstel aanklik. Ik heb overigens een Acer Aspire 5742G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:44:
[...]

Hmm, heb de laptop opnieuw gestart en vervolgens op F8 gedrukt, maar hij komt dan niet in veilige modus? Moet ik dit dan nog ergens instellen?
Gelukkig zit dat al standaard in Windows, Google dit soort dingen eerst voordat je dit vraagt! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Als ik dan corrupte bestanden heb, dan zou ie toch in veilige modus moeten starten? Of zie ik dit verkeerd?
In de perfecte wereld wel, maar helaas niet altijd in onze Windows-werel.... :(

Samsung brengt eind deze maand volgens mij een nieuwe versie van zijn software uit, die wel compatible zou moeten zijn met Windows 10. Maar ja, dat lost helaas je probleem op dit moment niet op....

[ Voor 3% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2015 00:04 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:04:
[...]

Gelukkig zit dat al standaard in Windows, Google dit soort dingen eerst voordat je dit vraagt! :)
Wat denk je dat ik heb gedaan? Dat ik met 2 vingers in m'n neus zit en aan m'n piemel loop te trekken vervolgens mijn vraag maar post op tweakers? Voordat ik hier kwam, heb ik me rot gegoogled...
Normaal is het wanneer je tijdens het opstarten F8 drukt dan start ie in veilige modus. Bij mij doet ie dat dus niet. Als ik naar msconfig zoek en klik op: Opstarten in veilige modus dat doe ie wel weer, maar daar heb ik niks aan wanneer mijn laptop niet correct afsluit. Dan kom ik helemaal niet meer in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Wat denk je dat ik heb gedaan? Dat ik met 2 vingers in m'n neus zit en aan m'n piemel loop te trekken vervolgens mijn vraag maar post op tweakers? Voordat ik hier kwam, heb ik me rot gegoogled...
Normaal is het wanneer je tijdens het opstarten F8 drukt dan start ie in veilige modus. Bij mij doet ie dat dus niet. Als ik naar msconfig zoek en klik op: Opstarten in veilige modus dat doe ie wel weer, maar daar heb ik niks aan wanneer mijn laptop niet correct afsluit. Dan kom ik helemaal niet meer in Windows.
Dan moet je misschien andere Fx toetsen proberen? Het kan zijn dat een andere toets aan de veilige modus is gekoppeld. En excuses, ik dacht dat je niks had opgezocht... :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Dan moet je misschien andere Fx toetsen proberen? Het kan zijn dat een andere toets aan de veilige modus is gekoppeld. En excuses, ik dacht dat je niks had opgezocht... :)
Ah oke, maar op mijn oude HDD was het gewoon F8? Kan toch niet zo zijn, nadat ik een nieuwe SSD erin hebt geplaatst dat de veilige modus knop opeens is veranderd? En mijn excuses voor mijn ietwat grovere taal :P Net wakker, begrijp je vast wel :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:50:
[...]

Wat denk je dat ik heb gedaan? Dat ik met 2 vingers in m'n neus zit en aan m'n piemel loop te trekken vervolgens mijn vraag maar post op tweakers?
Wie weet... Iedereen moet toch een hobby hebben? :P Daarnaast moet je gewoon even al die Fx toetsen nagaan en kijken welke de goeie is denk ik :) En, voor grove taal ben ik er natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
F8 blijkt in sommige gevallen niet meer te werken. Onderstaande gaat over Windows 8 maar geldt ook voor Windows 10. Windows start bij gebruik van een SSD namelijk zo snel dat je nog maar een window hebt van 200ms waarin hij de F8 kan registreren.

"Windows 8 has a problem – it really can boot up too quickly. So quickly, in fact, that there is no longer time for anything to interrupt boot. When you turn on a Windows 8 PC, there's no longer long enough to detect keystrokes like F2 or F8, much less time to read a message such as "Press F2 for Setup." For the first time in decades, you will no longer be able to interrupt boot and tell your PC to do anything different than what it was already expecting to do."

Meer informatie over hoe je wel in Safe mode komt kun je in onderstaand artikel vinden.
http://www.7tutorials.com/4-ways-boot-safe-mode-windows-10
Onder puntje 4 vind je de quote van hierboven.

Wil je het F8 probleem nog diepgaander bestuderen dan is het volgende artikel erg interessant.
http://blogs.msdn.com/b/b...ter-than-ever-before.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door Sepio op 10-08-2015 16:42 ]

Pagina: 1