PC als video/DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 18:30

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Hee, ik wil een simpele PC (500 Celeron) ombouwen tot een digitale Videorecorder, en een DVD speler. Heeft iemand hier ervaring mee? En dan denk ik aan het volgende

Kast van 43 cm breed
Videokaart met Video in/out en mpeg1 en 2 capturing
DVD speler (Liefst hardware playback)
Eventueel Dolby Digital uitgang
Afstandsbediening
Netwerk...

Ik heb nu twee videokaarten op het oog, de ATI All in Wonder 128 Pro (lekkere naam ;)) De Matrox eTV 450. Ik neig op dit moment nog naar de eerste, omdat die niet zo'n zware eisen stelt aan de CPU...

Wie denkt er mee?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een cellie trekt niet zo gek veel, dus hoe meer je hebt draaien onafhankelijk van je CPU hoe beter lijkt me. Bovendien is ATI wel heel goed

Verwijderd

Of ergens een tweedehands MPEG-kaartje op te kop tikken. Zag op Tweakers laatst een Creative DxR3 voor 50 piek. met zo'n kaart heb je aan een Pentium 233 met 64 Mb nog voldoende om DVD-tjes af te spelen denk ik.

Grtzzz

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 06:31
jah of een DxR2. Persoonlijk vind ik de TV-OUT van de DxR2 mooier dan die van de DxR3, die wil nog wel eens een hikje geven.

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
en het capturen... de All-In-Wonder van ATI kun je ook gebruiken om Mpeg2/Mpeg1 te capturen, en dus echt als video te gebruiken...

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een DVD speler kopen...

(Nee, geintje)

Zal trouwus nog ff kijken of ik die site met die case voor je kan vinden.

Verwijderd

http://nova.bsuvc.bsu.edu/~jmhays/techno.html

Leuke dingen,.... beetje prijzig

Kan die andere Case neregens meer vinden. Misschien dat iemand anders het weet. Is een case die er uit ziet als een 43cm Audio segment. Matzwart met floppy ingang en cdrom. Weet alleen nog dat het een duitse site was en behoorlijk prijzig (500 DM ofzo)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Voor mooie cases en meer info:
http://matx.ece-it.nl/

PS heb zelf een Hollywood + MPEG kaart icm een Pentium100!!! Eerlijk is eerlijk, eens in de 5 minuten, bij snelle scenes (the matrix bijvoorbeeld) verspringt het beeld [s-video] en de geluid [dolby digital] wel. Ga er nu dus een Duron800 omheenbouwen....zie post http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/157021/1

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Deze kast ziet er super goed uit...

http://www.paloaltoproducts.com/papi/pc/nlxpa120.htm

en een review :
http://www.targetpc.com/hardware/cases/palo_alto_pa120/

Kan alleen niet vinden waar ze deze verkopen in Nederland... iemand ideeen hierover?

Verwijderd

staat in de .pdf file op de site

The Netherlands
31 10 2897171 telephone
31 10 2202775 fax
email: info@ paloaltoproducts. nl

Verwijderd

Maar nu nog ff antwoord op deze vraag:
Op dinsdag 19 juni 2001 10:28 schreef OMX2000 het volgende:
en het capturen... de All-In-Wonder van ATI kun je ook gebruiken om Mpeg2/Mpeg1 te capturen, en dus echt als video te gebruiken...
Iemand?

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
We are on our own... Ff kijken of ik op zo'n beurs goedkoop zo'n All In Wonder 128 Pro kan kopen... Die All In Wonder Radeon is veeel te duur...

Verwijderd

Ja, als je dan gaat waarschuw dan ff. Heb ook wel interesse.
Is op zich wel ideaal natuurlijk; DVD, Divx, Mp3 speler, PC en spelcomputer ineen.

Ideaal :)

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
weet iemand welke AGP kaarten er in een micro ATX passen?

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 19 juni 2001 17:35 schreef OMX2000 het volgende:
weet iemand welke AGP kaarten er in een micro ATX passen?
Als het mobo een AGP slot heeft: allemaal!
(let wel ff op de 2x of 4x requirements van de kaart en de mogelijkheid van de mobo)

mobotip: de 810LMR van www.pcchips.com

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 19 juni 2001 14:26 schreef DrJ het volgende:
Maar nu nog ff antwoord op deze vraag:
[..]

Iemand?
Hoe willen jullie dit allemaal gaan besturen? Gewoon een beeldscherm erop??? Alles via het beeldscherm bekijken of op een TV?

MZL Spyro

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
alles via de TV, maar er is dus iemand die een programma heeft geschreven dat zorgt dat je computer kunt bedienen met een afstandsbediening. Dus computer aanzetten, en hup hij speelt meteen een DVD of een DivX af. Of je selecteert een DivX...

zie : http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 20:16 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Als het mobo een AGP slot heeft: allemaal!
(let wel ff op de 2x of 4x requirements van de kaart en de mogelijkheid van de mobo)

mobotip: de 810LMR van www.pcchips.com
Het gaat mij erom of het past in een microatx kast...

En waar haal ik dat 810MLR bord?

Verwijderd

Hier hebben ze hem:

http://www.meropc.nl/index.htm

-PcChips 810LMR VGA M-ATX Socket A SOB 56k Lan U100 fl 239,00

En hier:

http://www.hmk.nl/prijslijst/Prijslijst.txt

PC Chips M-810LMR VIA K133 ATX socket A VGA-s197.00

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 20 juni 2001 00:54 schreef OMX2000 het volgende:
alles via de TV, maar er is dus iemand die een programma heeft geschreven dat zorgt dat je computer kunt bedienen met een afstandsbediening. Dus computer aanzetten, en hup hij speelt meteen een DVD of een DivX af. Of je selecteert een DivX...

zie : http://www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/
Ja, dit proggie heb ik ook... speelt alleen nog GEEN DVD af... komt nog in een latere release... werkt idd wel heel erg goed voor VCD/MPEG/DIVX en alle exotische bestandsformaten waarin fimpjes tegenwoordig "geleverd" worden...

Heb alleen dan nog het volgende: MP3.... Heb wel een aantal gig en ik wil gewoon via een eenvoudige interface playlistjes kunnen selecteren.... beheer ga ik via PCanywhere met een andere PC doen, interface via de TV. Mijn enige goede idee is tot nu toe om shortcuts naar playlists op het bureaublad te zetten... iemand anders een idee???

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 10:13 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Ja, dit proggie heb ik ook... speelt alleen nog GEEN DVD af... komt nog in een latere release... werkt idd wel heel erg goed voor VCD/MPEG/DIVX en alle exotische bestandsformaten waarin fimpjes tegenwoordig "geleverd" worden...
Ik heb de maker even gemailt, en hij is ook bezig om Video Capturing in te bouwen, dan heb je dus een digitale video. Echt super...
Heb alleen dan nog het volgende: MP3.... Heb wel een aantal gig en ik wil gewoon via een eenvoudige interface playlistjes kunnen selecteren.... beheer ga ik via PCanywhere met een andere PC doen, interface via de TV. Mijn enige goede idee is tot nu toe om shortcuts naar playlists op het bureaublad te zetten... iemand anders een idee???
Hmmm volgens mij zijn er ook al allerlei projectjes om dit aan te pakken... Maar misschien wel handig om al die informatie hier te verzamelen.

• Spyro_the_Dragon
Lijkt me een goed idee, helaas ben ik niet zo'n programmeer held.....

Ga morgen eens iets proberen met een html pagina met links enzo....

Nog iets: dat DIVX OS, als je er een MP3 cd indoed, krijg je een vrij lastig lijstje, geen dirs om te selecteren, alleen maar een lijstje (no offence want dat OS is best een mooi proggie). Iemand hier suggesties voor?

MZL Spyro

Pagina: 1