Knappe MOBO met LAN, VGA/TV out en goede Sound?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Peoples

Voor een nog te bouwen thuis-DVD/DIVX/MP3 speler wil ik een compu in elkaar zetten.

Via via een lege CD-speler (zonder electronica en loopwerk) te pakken gekregen die precies bij mijn spul past (Sony QS). Nou wil ik daar dus een compu in, maar de kast is niet hoog genoeg voor insteekkaarten op het MOBO. Voeding kan wel extern.

Ik wil dus een MOBO hebben met LAN, Sound (allemaal nog wel te doen) maar ook met VGA en liefst natuurlijk Composiet video out....

Iemand tips voor een goede MOBO? (Duron of P3/Cel2 erin maakt met niet zoveel uit).

Zit te denken, wil ook Dolby Digital/DTS uitgang hebben om mijn receiver aan te sturen. Zit vast niet onboard.....

MZL Spyro

edit:
Deze had ook in het procs/mobo forum gekund

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Ik heb een AOpen Ax3S die heeft VGA en Sound onboard.

Alleen maar 1 compoort!

Verder moet je maar kijken ik heb allebei de functie uit staan.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36

DaRoot

Some say...

MSI heeft barebone-systemen. Deze zijn ook in een variant te krijgen waarin een mobo zit met onboard LAN, sound, VGA, Video-out en FireWire. Het mobo wat hier in zit, heeft een Intel 815 chipset...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik ken er nog 1: PC-Chips

Vroeger waren deze borden een HEL...

Maar de borden die ze nu hebben zijn perfect (voor intel dan)

sound, lan, 56k, vga onboard....

zijn erg goedkoop (220piek of zo)

ondersteunen fcpga (cellie erop)

als je hem niet kan vinden moet je maar ff replyen, dan weet ik wel een adres....

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-03 08:33

jjwa

CZ3 tentmuis

Tip:
wacht op de nForce...
dan het je geluid, beter dan de Sb Live!
een grafische kaart gelijk aan de Gf2 MX
10/100 Mbit nic
en dan plankje beloof voor de rest ook nog erg mooi te zijn.
kijk zelf maar eens naar wat reviews

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op donderdag 07 juni 2001 10:10 schreef jjwa het volgende:
Tip:
wacht op de nForce...
10/100 Mbit nic
Beter dan de SB Live???? Die mag je wel eens toelichten, ik weet niet hoe je erbij komt??

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 10:13 schreef dutchrups het volgende:

[..]

Beter dan de SB Live???? Die mag je wel eens toelichten, ik weet niet hoe je erbij komt??
Wat is er niet beter als een SoundBlaster Live??

Verwijderd

:)

Een sb128!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 19:48

pinodambini

Dr. Z. Vago

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Cuep2-m/index.html

Mooi bordje toch? met optie voor onboard LAN en AUDIO.

en hij is micro atx, dus past in een heel klein kassie, perfect voor een mp3,divx player.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

je kunt toch oowk zon ding op je slot zetten.......pci verlengen met een kabel dus......moet te doen zijn geloof ik en dan ben je van heel wat problemen af...

denk dat je (ondanks dat ik AMD fan ben >:))
t beste een celeron kan pakkuh of p3 IVM hitte

dat is dus wat ik denk :)

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 07 juni 2001 11:09 schreef _Dennizz_ het volgende:
je kunt toch oowk zon ding op je slot zetten.......pci verlengen met een kabel dus......moet te doen zijn geloof ik en dan ben je van heel wat problemen af...

denk dat je (ondanks dat ik AMD fan ben >:))
t beste een celeron kan pakkuh of p3 IVM hitte

dat is dus wat ik denk :)
PCI verlengen???? Ga je dan niet de mist in met signalen die veel langer onderweg zijn?

Dat over die hitte: wil eigenlijk een "fanloos" systeempje... moet namelijk in de woonkamer. Zat al te kijken naar een voeding van Silentsystems (goeie berichten over gelezen)... Maar weet iemand een manier om een processor zonder actieve koeling te gebruiken?? (P3-800 onderklokken naar P3-600 ;))

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 07 juni 2001 10:06 schreef dutchrups het volgende:
Ik ken er nog 1: PC-Chips

Vroeger waren deze borden een HEL...

Maar de borden die ze nu hebben zijn perfect (voor intel dan)

sound, lan, 56k, vga onboard....

zijn erg goedkoop (220piek of zo)

ondersteunen fcpga (cellie erop)

als je hem niet kan vinden moet je maar ff replyen, dan weet ik wel een adres....
reply....

Verwijderd

Waterkoeling is heel stil .....

• Spyro_the_Dragon
Ja waterkoeling is stil maar het is al zon klein kastje....

Wil eigenlijk gewoon zonder fan (of een heeeeeelee stille) en zonder waterkoeling...

MZL Spyro

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 10:10 schreef jjwa het volgende:
Tip:
wacht op de nForce...
10/100 Mbit nic
Pff wat heb je nou aan mooi beeld als je dat ding voor geluid gaat gebruiken! Ennuj dat ding beter dan sblive :?

Verwijderd

Spyro_the_Dragon wil ook DIV-X en DVD gebruiken. Dus die nForce chipset is de beste oplossing.
En de onboard soundcart (op debeste versie van het bord) is Dolby digital 5.1 kaart, dus inderdaad beter dan de Creative Labs Soundblaster Live! 1024, maar zal wel slechter zijn dan de Creative Labs Soundblaster Live! 5.1
http://www.digit-life.com/articles/nvidianforce/index.html
Hier is het wondertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/nvidianforce/a7n266v.jpg

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Moved vanuit Die-hard Overclocking & Case Modding.

• Dr.Q
  • Laatst online: 07-02 05:23
wat je wel kunt proberen is een AMR geluidskaartje zien te fixen.. die zijn vaak niet zo hoog...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hoogte probleem zal wel de VGA zijn, ik heb de SB128pci simple... Die is maar halve hoogte, zit geen joystick poort meer op...es1371, erg fijn onder linux (ik neem aan dat je iets als linux wilt gaan draaien)

Verwijderd

PCCHIPS 810MLR

onboard alles, geen composite uit, maar gewoon convertje kopen.

verder onboard sound, GFX en lan µATX dus past makkelijk.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-03 14:47

Stoffel

Engineering the impossible

die silent systems koelers zijn idd heel erg goed, ik heb er zelf ook 1.

ze koelen way beter dan die titan orb prullen en maken bijna geen lawaai, dus dat zou ik zeker doen!

( www.informatique.nl kun je ze bestellen)

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 07 juni 2001 22:46 schreef -THaVinNY- het volgende:
PCCHIPS 810MLR

onboard alles, geen composite uit, maar gewoon convertje kopen.

verder onboard sound, GFX en lan µATX dus past makkelijk.
Dussss..... bedankt -THaVinNY-, net ff gekeken op pcchips.nl, ziet er allemaal goed uit...Zit alleen nog wel in dubio of ik nog zal wachten op die Nvidia chipset-based-mobos, want een GF2MX is ook wel leuk

MZL Spyro

PS nog een maand of wat dan komt er een mooi case-modje bij op het forum :)

Verwijderd

Spyro, tis inderdaad goed bordje, je moet wel een aardige PSU gebruiken(235W min) plus ik raad je aan om de tweakersbios te gebruiken, die is stabieler, sneller en geeft je opties die de standaard niet heeft(GFX mem instellen, CAS timings enz)

www.westgraphics.com\downloads\810bios.zip

• Spyro_the_Dragon
Thanks for the tip,

maar ik ben ook weer niet zo'n waanzinnige tweaker. bordje hoeft niet hard te lopen, maximale wat ie voor z'n kiezen krijgt is DIVX decoden. Lukt op 500 mhz ook nog wel....

Hoe zit het nou met koeling? Weet iemand hier of je zonder actieve koeling (fan, water) je temperatuur laag genoeg houdt???

MZL Spyro

Verwijderd

Die Bios zal je toch echt nodig hebben hoor, want het bord is er een stuk stabieler door, plus je kan dan instellen hoeveel geheugen het videodeel kan gebruiken enz. plus allerlei andere dingen die niet in de standaard bios zitten.

Cooling: CoolerMaster + IPV standaard Fan een Panaflo 60MM L1A is ongelooflijk stil en levert maar iets mindere prestaties dan de standaard fan. verder zou ik ff de heatsink base lappen.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
cyrix 3 700 hoefde toch ook niet actief gekoelt te worden?

Verwijderd

klopt, maar liever een echte CPU met fan dan een CYRIXz die dingen kunnen niet eens Word fatsoenlijk draaien

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 09 juni 2001 13:25 schreef -THaVinNY- het volgende:
Die Bios zal je toch echt nodig hebben hoor, want het bord is er een stuk stabieler door, plus je kan dan instellen hoeveel geheugen het videodeel kan gebruiken enz. plus allerlei andere dingen die niet in de standaard bios zitten.

Cooling: CoolerMaster + IPV standaard Fan een Panaflo 60MM L1A is ongelooflijk stil en levert maar iets mindere prestaties dan de standaard fan. verder zou ik ff de heatsink base lappen.
OK, zoveel had ik nog niet gelezen.... Dus dat zal dan "mijn eerste BIOS-flash" worden.

Dat van die panaflo had ik gelezen, wat bedoel je met "heatsink base"?

MZL Spyro

Verwijderd

de onderkant van de heatsink, die de die van processor raakt. dat is de base van de heatsink, daar staan de vinnen dus op.

lees je trouwens ff goed in over hoe je een bios flashed. want als je het verneukt is het lastig herstellen.

• Spyro_the_Dragon
Oke, meeste is duidelijk, nog een ding:

Hoe krijg ik nou TV-out.

Op de PCCHIPS.NL en COM websites zie ik er helemaal niets over. Liefts gewoon on-board S-Video of composiet. Hoe zit dat met converters.

Oja en nog iets. Ik wil natuurlijk ook DTS/Dolby digital. Iemand daar ervaring mee? Op de com webite staat iets over "SPDIF Optical Module" maar natuurlijk niets over de (on) mogelijkheden. De link naar de manual van de M810LMR werkt ook al niet..... :'(

MZL Spyro

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Hoe zit dat met converters.
Bij gewone videokaarten ben je volgens mij aangewezen op zo'n apparaat dat het signaal omzet naar een tv signaal, Trust :r heeft ook zoiets, levert magere tv kwaliteit op. Alleen het signaal van 'speciale' videokaarten (zoals een Matrox G4x0) kan met een simpel kabeltje omgevormd worden naar composiet voor de tv.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 17:11
Hey, met z'n project ga ik binnen kort ook beginnen. (enkele eisen, snel genoeg voor decodedatie, stil!, mooi beeld (tvout) standalone, cheap)

heb er al een Ati rage pro kaartje voor gekocht eentje met 8 mb geheugen Maar deze komt uit het buitenland (hong kong denk ik) Mobilie chipset (heel weinig warmte etc), dit was de aanzet voor 3d op de laptop :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 17:11
als ik jouw was, zou ik een riser agp kaartje kopen dan omdat onboard videovaak erg beperkt is.
die hem dus 90graden kantelt. en en dremel zou erg handig zijn ;)

• Spyro_the_Dragon
Op zondag 10 juni 2001 14:03 schreef HermeS het volgende:
als ik jouw was, zou ik een riser agp kaartje kopen dan omdat onboard videovaak erg beperkt is.
die hem dus 90graden kantelt. en en dremel zou erg handig zijn ;)
Waar haal ik zo'n riser kaartje? Dan kan er inderdaad wel een mooie matrox G450 in (ga er geen games mee spelen)

MZL Spyro

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

voor overzichtje van micro atx kasten en moederborden met links naar fabrikanten en reviews kijk even op http://matx.ece-it.nl

de PCChips 810MLR plank is te vinden op http://www.pcchips.com.tw bijvoorbeeld ;)

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 11 juni 2001 14:28 schreef erniemars het volgende:
de PCChips 810MLR plank is te vinden op http://www.pcchips.com.tw bijvoorbeeld ;)
Wat een trage site... ik gebruikte "altijd" de pcchips.com... maar met tw erachter toch weer wat meer info....

Nog maar een keer de vraag:
Iemand een idee om met dit plankje een s-video / composiet signaal te bouwen?

Hoe zit dat met zo'n AGP riser kaart? Iemand ervaring mee??

MZL Spyro

Pagina: 1