Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wpa key kwijt, router niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Beste mensen,

op een remote locatie heb ik een tplink draadloos routertje draaien waar ik fysiek niet bij kan (ik kan er ook geen ethernet inprikken, aangezien mijn laptop alleen wifi heeft)

nu ben ik de wpa code kwijt geraakt.

Is of bestaat er software waarmee je eenvoudig naar de wpa key kunt scannen?

Ik kan gerust mijn laptop een half uur daar laten scannen (tijd ervoor nemen is geen probleem, alleen fysieke toegang is een probleem)

Liefst gebaseert op windows

Ik had de key wel in mijn oude laptop staan maar nooit eraan gedacht daar een backup van te maken (stom achteraf)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

TP-link resetten en opnieuw beginnen. Een WPA wachtwoord bruteforce je niet zomaar.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• shure-fan
Hoi Nlghtorius:

Bedankt voor je antwoord, Echter (zoals al aangegeven) kan ik fysiek niet bij de router komen, dus een reset uitvoeren is niet mogelijk, Ik kan het signaal wel goed oppakken, en de laptop een tijdje laten draaien met software is ook geen probleem.

Het is een lastige situatie...

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
Router resetten. Wat ik wel wonderlijk vind:

-Je hebt het over een remote locatie en Wifi. Zo remote kan dat dus niet zijn
-Het is jouw router maar je hebt er geen fysieke toegang toe....

Met de oplossing die je vraagt kan eenieder dus andermans router kapen..

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als 'een tijdje' laten draaien voldoende is om een router te hacken, dan heeft die beveiliging naartuurlijk geen zin 8)7
Brute force hacken is wel mogelijk, maar zal aanzienlijke tijd in beslag nemen als de key voldoende lang is.

[ Voor 31% gewijzigd door Flitzer op 06-08-2015 15:03 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Flitzer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:02:
Als 'een tijdje' laten draaien voldoende is om een router te hacken, dan heeft die beveiliging naartuurlijk geen zin 8)7
En toch is het de realiteit. Onder de juiste omstandigheden is het mogelijk om WPA beveiliging binnen een paar uurtjes te kraken. Is al een tijd bekend.

@TS.

Het is lullig dat je dit probleem hebt. Echter, de meeste oplossingen gaan richting hacking en dat is hier (volgens mij) niet toegestaan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
shure-fan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
Beste mensen,

op een remote locatie heb ik een tplink draadloos routertje draaien waar ik fysiek niet bij kan (ik kan er ook geen ethernet inprikken, aangezien mijn laptop alleen wifi heeft)
Verloopje aanschaffen van USB naar RJ45 en daarmee opnieuw inregelen.

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 14:43
Dit klinkt heel erg als: "Hoe kan ik de router van mijn buurman kraken?"

• Flitzer
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

En toch is het de realiteit. Onder de juiste omstandigheden is het mogelijk om WPA beveiliging binnen een paar uurtjes te kraken. Is al een tijd bekend.
Ik ging ervan uit dat er hier sprake is van WPA2 en AES. WPA en/of TKIP is inderdaad onveilig.

• ChojinZ
friggler schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

Verloopje aanschaffen van USB naar RJ45 en daarmee opnieuw inregelen.
Er loopt geen kabel en er is geen toegang tot de router. Gaat dus niet lukken.
CivLord schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:05:
Dit klinkt heel erg als: "Hoe kan ik de router van mijn buurman kraken?"
Beetje wel ja. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Waarom heb je geen toegang tot de router? Buren op vakantie?

• mcsushi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-11 00:43
Volgens mij kun je WPA2 AES niet zomaar kraken, zolang de key maar lang genoeg is en WPS is uitgeschakeld.

toevallig WPS enabled?

• friggler
  • Laatst online: 19:48
ChojinZ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Er loopt geen kabel en er is geen toegang tot de router. Gaat dus niet lukken.
Er staat nergens dat er geen kabel ligt. Hij zegt alleen dat hij de kabel niet kan gebruiken vanwege het gebrek aan een RJ45 poort.

• ChojinZ
friggler schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Er staat nergens dat er geen kabel ligt. Hij zegt alleen dat hij de kabel niet kan gebruiken vanwege het gebrek aan een RJ45 poort.
Excuses, verkeerd gelezen.. O-)

• ItMeAedri
  • Laatst online: 29-11 13:41
Als je op een externe locatie zit dan lijkt het mij dat meer mensen het wachtwoord weten van het Wi-Fi daar. Of is dit nou zo'n hele gekke gedachte? :P

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Eigenaar van de router om wachtwoord vragen ;)

• Flitzer
  • Niet online
Er zijn ook (RJ45) ethernetadapters voor USB. Voor een paar Euro te bestellen (in China) of misschien ergens te lenen. Heb zelf nooit een laptop gezien zonder ethernet, maar kennelijk bestaan ze.

• shure-fan
Ik snap dat het dubieus klinkt, echter is dat niet het geval,

Gaat hierbij om een situatie waar ik in het verleden een router geinstalleerd heb,
deze router wilden ze niet in het zicht hebben, en heb dus voorgesteld deze in de kruipruimte van de woning te plaatsen.

Ding daar geplaatst enzo, en kon destijds inloggen via mijn oude laptop (ook draadloos), echter nu heb ik een nieuwe laptop en ben ik de key kwijt,

De eigenaar van de router heeft ook geen idee wat de key is.

nogmaals het is niet dubieus bedoelt, ik ben destijds dus niet slim genoeg geweest om ook een stukje utp te trekken, en daaar "boet" ik nu voor (van je vroegere fouten kun je alleen maar leren)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Je kunt de key uit een willekeurig ander apparaat trekken met tooltjes die je zelf kan googlen.
De key brute-forcen, al dan niet via een wps-lek, is iets exclusief voor linux gebruikers dacht ik.
Je zult waarschijnlijk ook cluster tijd moeten inkopen, want met jouw laptopje duurt het waarschijnlijk langer dan de levensduur van de router.

• ItMeAedri
  • Laatst online: 29-11 13:41
jeroen3 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:11:
Je kunt de key uit een willekeurig ander apparaat trekken met tooltjes die je zelf kan googlen.
De key brute-forcen, al dan niet via een wps-lek, is iets exclusief voor linux gebruikers dacht ik.
Je zult waarschijnlijk ook cluster tijd moeten inkopen, want met jouw laptopje duurt het waarschijnlijk langer dan de levensduur van de router.
Sterker nog, voor de duur van het wachtwoord kraken is het velen malen goedkoper en makkelijker om de router te resetten :9

• shure-fan
jeroen3 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:11:
dat klinkt wel interesant, ik ga daar mee bezig

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
shure-fan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:10:
Ik snap dat het dubieus klinkt, echter is dat niet het geval,

Gaat hierbij om een situatie waar ik in het verleden een router geinstalleerd heb,
deze router wilden ze niet in het zicht hebben, en heb dus voorgesteld deze in de kruipruimte van de woning te plaatsen.
Volgens mij is de router niet fysiek onbereikbaar, maar heb je gewoon geen zin om de kruipruimte in te gaan.
Zoals anderen ook al aangegeven hebben kan enige informatie die hier gegeven wordt ook gebruikt worden voor het hacken van een router van iemand anders en het is niet toegestaan deze informatie te delen op tweakers.

Ik zou zeggen of je gaat googlen, andere site opzoeken of je duikt de kruipruimte in.

succes :)

edit, als het device van iemand anders is hebben die niet nog een device wat nog wel verbonden is met de router, dan kan je vanaf daar de router opnieuw configureren.

[ Voor 9% gewijzigd door Yerap op 06-08-2015 15:18 ]

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Niks hacken , gewoon uitlezen op een pc/laptop die nog wel wifi verbinding met het apparaat heeft:

http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Alleen hopen dat het geen wpa2 is, dan werkt het tooltje volgens mij niet.

Je virusscanner slaat waarschijnlijk wel aan, dus die even disablen. Uit ervaring kan ik spreken dat er verder echt niks raars gebeurd...(False Alert Problems: Some Antivirus programs detect WirelessKeyView utility as infected with Trojan/Virus)

Sterker nog, als het een Windows 8 machine betreft kan je volgens mij de key gewoon zichtbaar maken in Windows zelf:

http://www.howtogeek.com/...work-password-in-windows/

edit: beovenstaand linkje geeft aan dat het ook voor Windows 7 geldt

[ Voor 22% gewijzigd door Murzeltje op 06-08-2015 15:23 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
Als alles failed zou je reaver kunnen proberen.

http://code.google.com/p/reaver-wps/
On average Reaver will recover the target AP's plain text WPA/WPA2 passphrase in 4-10 hours, depending on the AP. In practice, it will generally take half this time to guess the correct WPS pin and recover the passphrase.
Moet je wel WPS aan hebben laten staan.

[ Voor 77% gewijzigd door Biersteker op 06-08-2015 15:25 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:56

Comgenie

Soms heb je dat

Heeft de eigenaar van de router geen laptop, telefoon of tablet wat nog verbinding kan maken? Je kan het wachtwoord namelijk ook op dat apparaat opzoeken dan.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

shure-fan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
Beste mensen,

nu ben ik de wpa code kwijt geraakt.

Is of bestaat er software waarmee je eenvoudig naar de wpa key kunt scannen?

Ik kan gerust mijn laptop een half uur daar laten scannen (tijd ervoor nemen is geen probleem, alleen fysieke toegang is een probleem)

Liefst gebaseert op windows

Ik had de key wel in mijn oude laptop staan maar nooit eraan gedacht daar een backup van te maken (stom achteraf)
Je kan toch gewoon inloggen in de router via een ander apparaat die wel verbonden is met de router?
Je hebt helemaal geen tools nodig.

Aan het dik gedrukte gedeelte maak ik op dat het router wachtwoord nog wel bekend is?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 15:38 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Dan moet je ook het admin password weten. En die zal ook wel kwijt zijn.

• snarfj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 18:05
vraag de eigenaar of hij in de router wil kijken om netwerkkey aan jou te geven of nieuwe key te maken waar jij mee kunt inloggen of is deze persoon op vakantie?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 14:11

Mystikal

It never hurts to help!

Als deze persoon op vakantie is, heeft die persoon ook geen toegang nodig tot zijn wifi. En is het dus niet zo dringend.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:50
Tandjes op elkaar en toch even onder de kruipruimte kruipen? ;)

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Mar.tin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:35:
Tandjes op elkaar en toch even onder de kruipruimte kruipen? ;)
En dan gelijk even een kabeltje trekken voor de volgende keer ;)

• shure-fan
Alternative schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

En dan gelijk even een kabeltje trekken voor de volgende keer ;)
denk dat het idd dan makkelijker is om de kruipruimte in te gaan en idd een utptje bij te prikken.
(zonder een dubbele reply aan te maken)

Mag de eigenaar eerst een paar laminaat plankjes weghalen.... en maak ik meteen een keystone in de meterkast..

Ik had gehoopt dat ik via een simpel progje de key zichtbaar kon krijgen, blijkbaar geeft dat dus toch meer voeten in de aarde dan ik gehoopt had.

nogmaals, het is niet dubieus bedoelt, maargoed omdat dat ding niet meteen fysiek toegangkelijk is word het ietsje lastiger

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-11 17:51
Misschien nog een handige tip..

Je kunt de router ook uit het zicht hangen zonder hem onder de vloer te stoppen. In de meterkast, op een kast of op een andere manier. Is misschien iets handiger.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Of het nu wel of niet legitiem is voor jouw situatie : wij helpen niet bij dergelijke hackverzoeken. Dot topic gaat dus dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.