Ik heb jaren lang een HTPC + Anysee decoders in de meterkast gehad met een lange USB (voor IR) & HDMI kabel naar de woonkamer langs de plinten. Na een forse verbouwing zijn we echter overgestapt op een TV meubel en heb ik geen zin meer in het gekloot met anysee & DVBlink & UPC omschakeling. De HTPC is al vervangen door een Raspberry PI 2 met Kodi die netjes zit weggestopt. De PVR functies in Kodi vind ik niet soepel (& zappen = traag) werken en zoals ik al eerder heb gezegd heb ik geen zin meer in het gezeur met TV servers. Hier heeft vooral UPC roet in het eten gegooid.
Nu heb ik zitten spelen met een nieuwe TV met PVR en iTV erin (zie ook hier: Advies nieuwe 4K TV) maar ik wil liever wachten tot OLED betaalbaar wordt en 4K uitgekristalliseerd is. Een andere optie is overstappen op glasvezel maar dan zit ik met m'n e-mail adres wat ik 15 jaar gebruik. Ook ben ik nog niet helemaal overtuigd van de PVR's bij glasvezel providers.
Voorlopige conclusie dus: er dient een PVR te komen voor in het TV meubel.
Mijn wensen:
Wat adviseren jullie? Soepelheid is prio 1.
Nu heb ik zitten spelen met een nieuwe TV met PVR en iTV erin (zie ook hier: Advies nieuwe 4K TV) maar ik wil liever wachten tot OLED betaalbaar wordt en 4K uitgekristalliseerd is. Een andere optie is overstappen op glasvezel maar dan zit ik met m'n e-mail adres wat ik 15 jaar gebruik. Ook ben ik nog niet helemaal overtuigd van de PVR's bij glasvezel providers.
Voorlopige conclusie dus: er dient een PVR te komen voor in het TV meubel.
Mijn wensen:
- Soepele mooie interface, ik ben gewend aan Windows Media Center.
- Interactieve TV van Ziggo
- Dubbele tuner
- Timeshift recording
- HDMI-CEC
- Indien geen HDMI-CEC; Niet al te lelijk en moet te bedienen zijn met Harmony One remote.
- Niet al te duur
Wat adviseren jullie? Soepelheid is prio 1.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !