Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb sinds 2009 een KDL-46W5500 van Sony en het is tijd voor vervanging omdat ik er nu allerlei apparaten aan heb hangen en ik gek word van alle kabels.

Mijn wensen zijn als volgt:
  • Android TV of gewoon Android, iig om XBMC/Kodi op te draaien. Ik gebruik daar nu een Raspberry Pi 2 voor. Nu hangt die Rpi2 met HDMI-CEC direct achter de TV dus ik heb er niet superveel last van. Het is meer future proof zijn en flexibel met apps erop te draaien.
  • Dubbele DVB-C CI+ tuner (+hdd aansluiten) zodat ik mn PVR weg kan doen. Ik gebruik nu Windows Media Center icm DVBlink & 2x Anysee tuners. EPG en opnemen moet soepel werken, niet zo'n crappy inderface als de reguliere HD recorders die je nu bij providers krijgt.
  • CI+ 1.3 voor interactieve tv voor provide Ziggo, regio 5555, tenzij iemand mij kan overtuigen om op glasvezel over te stappen...en levert dat voordelen ivm CI+ modules?
  • Netflix 4K (wanneer beschikbaar) / HEVC codec zodat ik m'n apple TV weg kan doen.
  • NPO / Uitzending gemist
  • 4K / UHD 60 hz
  • Dunne bezels
  • LED backpanel
  • 55 inch of meer (anders heb je niets aan 4K :? )
  • Leuk maar niet nodig:
    • Ambilight
    • Als er 3D in zit liefst passief, maar ik denk niet dat ik het ga gebruiken.
    • Bijbehorende soundbar waar ik mijn 5.1 set op aan kan sluiten zodat mn versterker wegkan
  • prijs 1000-1500 euro
Door alle TV's zie ik even door de bomen het bos niet meer. Wellicht kunnen jullie me wat pointers geven. Is het bijvoorbeeld verstandiger te wachten op de aankomende 2015 modellen of voor een high-end 2014 model te gaan.

Via pricewatch kom ik op deze lijst uit: http://tweakers.net/categ...aX7dEDgJNbdW3K_3b2tVUes4P

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 03-04-2015 15:11 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ambilight zou je kunnen toevoegen via Ambivision. Binnenkort krijg ik dat zelf binnen (ergens april hopelijk) en dan kan ik wel aangeven of dat het waard is. Maar dan ben je goedkoper uit dan een Ambilight TV van die grootte waarschijnlijk. En philips staat niet echt bekend om hun geweldige beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:03:
Ambilight zou je kunnen toevoegen via Ambivision. Binnenkort krijg ik dat zelf binnen (ergens april hopelijk) en dan kan ik wel aangeven of dat het waard is. Maar dan ben je goedkoper uit dan een Ambilight TV van die grootte waarschijnlijk. En philips staat niet echt bekend om hun geweldige beeldkwaliteit.
Nuja ambilight is ook niet echt heel belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Via pricewatch kom ik op deze lijst uit:"
De lijst ontbreekt, kun je deze nog toevoegen? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fietsbel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:11:
"Via pricewatch kom ik op deze lijst uit:"
De lijst ontbreekt, kun je deze nog toevoegen? :)
Sorry, had ik achteraf gedaan: http://tweakers.net/categ...aX7dEDgJNbdW3K_3b2tVUes4P

Keuze is dus wat beperkt...dus misschien moet ik wachten op de 2015 modellen of is pricewatch nog niet compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Spam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:59:
Ik heb sinds 2009 een KDL-46W5500 van Sony en het is tijd voor vervanging omdat ik er nu allerlei apparaten aan heb hangen en ik gek word van alle kabels.

Mijn wensen zijn als volgt:
  • ... meer future proof zijn
  • CI+ 1.3 voor interactieve tv voor provide Ziggo, ...
  • Netflix 4K (wanneer beschikbaar) /
  • 4K / UHD 60 hz
Mag ik toevoegen:

4K - UHD met HVEC, HDR, 10 bit, Rec 2020, HDMI 2.0, HDCP 2.2 (voor UHD BluRay en DVB-UHDTV).

Maar zelfs dan ben je niet helemaal future proof, mogelijks starten ze vanaf eind 2015 met CI+ 2.0 modules in USB format >:)

Dat zijn de dingen die jouw tv lang zullen laten meegaan. Android TV zou ik persoonlijk laten voor wat het is, met een Chinese android-stick of chromecast heb je elk jaar de laatste apps als je dat wilt en met veel meer flexibiliteit dan een tv-variant die na 2 jaar niet meer mee kan. Sinds HDMI-CEC hoef je jou toch geen zorgen meer te maken wat betreft gebruiksgemak.

[ Voor 20% gewijzigd door road rebel op 03-04-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Android zou ik sowieso niet IN de tv willen... Dat soort dingen is maar afwachten of het geupgrade en ondersteunt wordt. Een android-stick is dan handiger denk ik.. of een los kastje.

Zelf heb ik alles met losse kastjes. TV levert enkel beeld (niet een geluid). Meer vrijheid, alleen meer kastjes en kabels. Maar met een goede universele remote en receiver is dat ook op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:22:
Android zou ik sowieso niet IN de tv willen... Dat soort dingen is maar afwachten of het geupgrade en ondersteunt wordt. Een android-stick is dan handiger denk ik.. of een los kastje.

Zelf heb ik alles met losse kastjes. TV levert enkel beeld (niet een geluid). Meer vrijheid, alleen meer kastjes en kabels. Maar met een goede universele remote en receiver is dat ook op te lossen.
Nou ja dat is de opzet die ik nu heb. Echter is juist dat geklooi met aparte kastjes waar ik vanaf wil. Altijd geklooi om alles op 1 remote te krijgen & PVR's die ineens niet werken omdat een provider het zender pakket omver gooit. Ik wil gewoon netflix, xbmc en PVR -in- de tv hebben. Voor de rest leek me android handiger als future proof al zou ik niet zo goed weten wat voor andere killer apps ik zou moeten willen.
road rebel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:19:
[...]

Mag ik toevoegen:

4K - UHD met HVEC, HDR, 10 bit, Rec 2020, HDMI 2.0, HDCP 2.2 (voor UHD BluRay en DVB-UHDTV).

Maar zelfs dan ben je niet helemaal future proof, mogelijks starten ze vanaf eind 2015 met CI+ 2.0 modules in USB format >:)

Dat zijn de dingen die jouw tv lang zullen laten meegaan. Android TV zou ik persoonlijk laten voor wat het is, met een Chinese android-stick of chromecast heb je elk jaar de laatste apps als je dat wilt en met veel meer flexibiliteit dan een tv-variant die na 2 jaar niet meer mee kan. Sinds HDMI-CEC hoef je jou toch geen zorgen meer te maken wat betreft gebruiksgemak.
Idem van hierboven. Mijn ervaring met android boxen is dat ze overwegend een fly mouse nodig hebben aangezien android apps voor touch gemaakt zijn. Dus dan heb ik die flymouse liever bij de TV. Maar goed, je hebt gelijk dat andriod nog vol in ontwikkeling is.

Dus...

Heeft iemand nog tips welk merk/type nr het meest gunstig op dit moment? Het minimale lijstje is dus:
  • HDMI 2.0 plus audio return
  • Netflix 4K
  • UHD / 60Hz
  • NPO app
  • CI+ 1.3 compatible met ziggo of glasvezel provider
  • Twin tuner met PVR ingebouwd.
Nice to have:
  • 3D passief
  • Ambilight
  • XBMC op Android (Rpi 2 doet ook nog goed dienst)
  • Soundbar waar 5.1 boxen gelijk op kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door Spam op 03-04-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat je met de 4K tv's van dit moment nooit future proof bent. Er zitten nog teveel ontwikkelingen aan te komen. Wat dat betreft ben ik het met road rebel eens. Ook met waah over de software. De support qua software upgrades is erg slecht voor tv's.

Zelf zou ik nog een goede full-hd kopen. Je spaart er redelijk wat geld mee maar je hebt dan geen dure 4K tv die ook al achterhaald is als je de winkel uitloopt. Als alles over enkele jaren wat meer uitontwikkeld is en er is meer content, koop je voor de helft van het geld alsnog een 4K. Win-win in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
S1NN3D schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:33:
Persoonlijk denk ik dat je met de 4K tv's van dit moment nooit future proof bent. Er zitten nog teveel ontwikkelingen aan te komen. Wat dat betreft ben ik het met road rebel eens. Ook met waah over de software. De support qua software upgrades is erg slecht voor tv's.

Zelf zou ik nog een goede full-hd kopen. Je spaart er redelijk wat geld mee maar je hebt dan geen dure 4K tv die ook al achterhaald is als je de winkel uitloopt. Als alles over enkele jaren wat meer uitontwikkeld is en er is meer content, koop je voor de helft van het geld alsnog een 4K. Win-win in mijn ogen.
Tjsa, dan is voor mij de stap te klein. Ik -heb- nu een fullHD TV waarmee ik via alle losse kastjes (en een harmony remote) alles werkend heb. Alleen is het een geklooi met kabels en moet door een verbouwing van alles open (kwa plinten en kabelgoten). Dus leg ik het liefst alles beter aan en dus dan maar een 4K TV.

Dus...tips? Welk merk/type zouden jullie aanraden ? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 03-04-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Spam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:37:
[...]

Tjsa, dan is voor mij de stap te klein. Ik -heb- nu een fullHD TV waarmee ik via alle losse kastjes (en een harmony remote) alles werkend heb. Alleen is het een geklooi met kabels en moet door een verbouwing van alles open (kwa plinten en kabelgoten). Dus leg ik het liefst alles beter aan en dus dan maar een 4K TV.

Dus...tips? Welk merk/type zouden jullie aanraden ? :P
Dan kun je nu beter nog even een of twee jaar wachten totdat er zekerheid is met betrekking tot de nieuwe standaarden voor UHD. Tegen die tijd koop je misschien ook al een OLED-televisie. Dan heb je tenminste een upgrade die het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dimens schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:26:
[...]

Dan kun je nu beter nog even een of twee jaar wachten totdat er zekerheid is met betrekking tot de nieuwe standaarden voor UHD. Tegen die tijd koop je misschien ook al een OLED-televisie. Dan heb je tenminste een upgrade die het waard is.
OK kun je me uitleggen wat er nu nog niet "af" is aan 4K? En waarom ik zou moeten wachten? Het duurt zwz nog tig jaar voordat er tv content in 4K komt. In 2009 kon Allen national geographic fullHD tonen. Het liefst kijk ik series en films dus had ik m'n htpc daarvoor. Als de 4k bij vakantiefilms gemeen goed wordt doe ik wel weer een upgrade of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Spam schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:56:
[...]

OK kun je me uitleggen wat er nu nog niet "af" is aan 4K? En waarom ik zou moeten wachten? Het duurt zwz nog tig jaar voordat er tv content in 4K komt. In 2009 kon Allen national geographic fullHD tonen. Het liefst kijk ik series en films dus had ik m'n htpc daarvoor. Als de 4k bij vakantiefilms gemeen goed wordt doe ik wel weer een upgrade of zo :?
Het is nog niet geheel duidelijk hoe de UHD-content zometeen grootschalig aangeboden zal worden. Nu kiezen voor een UHD-toestel, geeft dus geen garantie op ondersteuning in de toekomst.

Dit was bij FHD enkele jaren geleden zo en bij UHD is dit momenteel niet anders. Zo zijn de UHD-toestellen van twee jaar geleden al niet meer geschikt voor het huidige content (HEVC / H265). Ook toestellen van nog geen jaar oud hebben soms deze ondersteuning niet. Sta je dan met je televisie van de toekomst, niet gericht op de toekomst.

Of dit voor huidige toestellen ook geldt, kan niet gezegd worden. Maar de kans zit erin dat deze toestellen niet compatibel zullen zijn met het toekomstige UHD-materiaal.

Daarom is het beter om te wachten totdat deze duidelijkheid er wel is. Wanneer Ultra HD Blu-Ray uitgebracht zal worden, zal er meer zekerheid komen. Zeker wanneer fabrikanten en content-aanbieders samen gaan werken in een UHD Allicance, zal er een zekere standaard voor alle platformen komen. En voor de mensen die nu een UHD-televisie kopen, is het maar te hopen dat hun televisie hier geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dimens schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:20:
[...]

Het is nog niet geheel duidelijk hoe de UHD-content zometeen grootschalig aangeboden zal worden. Nu kiezen voor een UHD-toestel, geeft dus geen garantie op ondersteuning in de toekomst.

Dit was bij FHD enkele jaren geleden zo en bij UHD is dit momenteel niet anders. Zo zijn de UHD-toestellen van twee jaar geleden al niet meer geschikt voor het huidige content (HEVC / H265). Ook toestellen van nog geen jaar oud hebben soms deze ondersteuning niet. Sta je dan met je televisie van de toekomst, niet gericht op de toekomst.

Of dit voor huidige toestellen ook geldt, kan niet gezegd worden. Maar de kans zit erin dat deze toestellen niet compatibel zullen zijn met het toekomstige UHD-materiaal.

Daarom is het beter om te wachten totdat deze duidelijkheid er wel is. Wanneer Ultra HD Blu-Ray uitgebracht zal worden, zal er meer zekerheid komen. Zeker wanneer fabrikanten en content-aanbieders samen gaan werken in een UHD Allicance, zal er een zekere standaard voor alle platformen komen. En voor de mensen die nu een UHD-televisie kopen, is het maar te hopen dat hun televisie hier geschikt voor is.
Ik snap je redenatie. Echter was ik niet van plan om nog blu-rays of blu-ray spelers aan te gaan schaffen. Ik wil alles via Netflix, XBMC of wat daarna komt. Als ik een 2015 model koop die HEVC compatibel is dan gaat Netflix in 4k toch wel lukken? En buiten Netflix zit de onduidelijkheid voorlopig toch nog in de spelers die ik erop aansluit. Met HDMI 1.4 kan toch al 4K content?

Het enige wat misschien wel de moeite waard is om te wachten is hoe 4k tv in de toekomst wordt aangeboden. Maar mijn buikgevoel zegt dat dit allemaal streaming diensten zullen zijn en dus geen gezeik met CI+ standaarden? Misschien weet iemand hier daar meer van waar dat heengaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Spam schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:10:
[...]

Ik snap je redenatie. Echter was ik niet van plan om nog blu-rays of blu-ray spelers aan te gaan schaffen. Ik wil alles via Netflix, XBMC of wat daarna komt. Als ik een 2015 model koop die HEVC compatibel is dan gaat Netflix in 4k toch wel lukken? En buiten Netflix zit de onduidelijkheid voorlopig toch nog in de spelers die ik erop aansluit. Met HDMI 1.4 kan toch al 4K content?
Je bent nu enkel gefixeerd op de resolutie en de resolutie is bij UHD eigenlijk nog het meest oninteressante van allemaal. Al die andere zaken zijn bij elkaar veel belangrijker voor een goede beeldkwaliteit. Zeker als zal blijken dat jij per definitie al te ver van de televisie vandaan zit om de pixels van UHD en FHD te onderscheiden. Dat is in dit verhaal nog niet helemaal duidelijk geworden.

Je hoeft dan ook niet te wachten op Ultra HD Blu-Ray's, maar wel op de komst of op z'n minst de aankondiging van Ultra HD Blu-Ray. Die zal immers grotendeels de nieuwe standaard voor UHD bepalen die andere aanbieders als Netflix ook zullen toepassen.

Daarom is er dan ook nog absoluut geen zekerheid of de huidige modellen het toekomstige UHD-content van bijvoorbeeld Netflix af zal kunnen spelen. Nu een televisie kopen met het oog op de toekomst kan gewoon niet als er niets over de toekomst duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Dimens schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:38:
[...]

Je bent nu enkel gefixeerd op de resolutie en de resolutie is bij UHD eigenlijk nog het meest oninteressante van allemaal. Al die andere zaken zijn bij elkaar veel belangrijker voor een goede beeldkwaliteit. Zeker als zal blijken dat jij per definitie al te ver van de televisie vandaan zit om de pixels van UHD en FHD te onderscheiden. Dat is in dit verhaal nog niet helemaal duidelijk geworden.

Je hoeft dan ook niet te wachten op Ultra HD Blu-Ray's, maar wel op de komst of op z'n minst de aankondiging van Ultra HD Blu-Ray. Die zal immers grotendeels de nieuwe standaard voor UHD bepalen die andere aanbieders als Netflix ook zullen toepassen.

Daarom is er dan ook nog absoluut geen zekerheid of de huidige modellen het toekomstige UHD-content van bijvoorbeeld Netflix af zal kunnen spelen. Nu een televisie kopen met het oog op de toekomst kan gewoon niet als er niets over de toekomst duidelijk is.
Potverdikkie, je hebt gelijk :?

Nou dan wacht ik nog maar even dan. In de tussentijd maar even op zoek naar een manier om de Apple TV weg te werken of te vervangen voor een streaming stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ok, het feit is wel dat ik constant problemen heb met mijn Anysee + Windows Media Center setup sinds Ziggo is gemigreerd met UPC. Ook kan ik geen gebruik maken van interactieve TV (CI+ 1.3) terwijl ik dit wel in mijn pakket heb. Ook is mijn TV na 6 jaar trouwe dienst kuren aan het vertonen; er zitten veel vlekken in het scherm, refresh rate lijkt niet goed meer, de TV maakt een bromgeluid (is nog TL, geen LED) en duurt het lang met opstarten. Het valt me de laatste tijd op dat ik bij andere mensen de beeldkwaliteit altijd beter vind.

Al deze dingen doet mij er toch toe zetten om een nieuwe te kopen.

Mijn wensenlijst is dan tot het broodnodige teruggebracht:
  • Dubbele CI+ 1.3 tuner (ziggo compatible)
  • NPO & Netflix HD
  • Dunne bezels
  • LED backpanel
  • 55 Inch of meer
  • Budget tot 1400 euro
Nice to have:
  • Ambilight, en dan liefst alle zijdes
Als ik deze wensen in pricewatch uitvoer kom ik op het volgende uit voor FullHD: http://tweakers.net/categ...x2_y8d61ktnmeZ3rv5cmwr-sX

Doe ik hetzelfde voor 4K: http://tweakers.net/categ...w2_y890zJfPOiyLO9VyfNHuMX

Welke zouden jullie kiezen?

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 07-04-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 16:02
Ik zit zelf ook naar de samsung 6500 serie te kijken. Dit ook ivm de twin tuner. Echter lees ik wat verhalen dat dit niet goed werkt met ziggo. Via google kom ik hierover wat forum topics tegen. Dat het alleen werkt met nederland 1 door de versleuteling die ziggo gebruikt. Echter zou dit in april over zijn ivm de samenvoeging met upc. Kan iemand mij vertellen of een twin tuner werkt bij ziggo?

[ Voor 5% gewijzigd door KookSpook op 07-04-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:07:
Ok, het feit is wel dat ik constant problemen heb met mijn Anysee + Windows Media Center setup sinds Ziggo is gemigreerd met UPC. Ook kan ik geen gebruik maken van interactieve TV (CI+ 1.3) terwijl ik dit wel in mijn pakket heb. Ook is mijn TV na 6 jaar trouwe dienst kuren aan het vertonen; er zitten veel vlekken in het scherm, refresh rate lijkt niet goed meer, de TV maakt een bromgeluid (is nog TL, geen LED) en duurt het lang met opstarten. Het valt me de laatste tijd op dat ik bij andere mensen de beeldkwaliteit altijd beter vind.

Al deze dingen doet mij er toch toe zetten om een nieuwe te kopen.

Mijn wensenlijst is dan tot het broodnodige teruggebracht:
  • Dubbele CI+ 1.3 tuner (ziggo compatible)
  • NPO & Netflix HD
  • Dunne bezels
  • LED backpanel
  • 55 Inch of meer
  • Budget tot 1400 euro
Nice to have:
  • Ambilight, en dan liefst alle zijdes
Als ik deze wensen in pricewatch uitvoer kom ik op het volgende uit voor FullHD: http://tweakers.net/categ...x2_y8d61ktnmeZ3rv5cmwr-sX

Doe ik hetzelfde voor 4K: http://tweakers.net/categ...w2_y890zJfPOiyLO9VyfNHuMX

Welke zouden jullie kiezen?
Het heeft geen nut om in de pricewatch op 2 tuners te filteren, tenminste het betekend niet dat ze dan ook twee CI+ slots hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
Of de juiste "adapter". Het is gewoon onzinnige zuinigheid dat ze tv's met een dubble tuners niet altijd uitrusten met twee CI+-sleuven.

2CI+-adapter voor Samsung tv's: 3709-001835. Deze is in principe geschikt voor alle Samsung 2014 tv's met dubbele tuners.
De prijs is natuurlijk belachelijk voor een stukje plastic en minimale elektronica.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is nog wel een handige en iig betaalbare oplossing. Feit dat het een officieel Samsung onderdeel is maakt het wel een beetje belachelijk dat je het er niet bij krijgt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ik kan heel erg doemdenkerig zijn maar.... Weet je zeker dat ZIGGO in de toekomst CI+ modules en ook genoeg CI+ modules blijft ondersteunen? na de overgang naar UPC mag je volgens mij minder CI+ modules aanvragen (oude blijven bruikbaar). De vraag is of CI+ nog 5 jaar ondersteund word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Waah schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:09:
Ik kan heel erg doemdenkerig zijn maar.... Weet je zeker dat ZIGGO in de toekomst CI+ modules en ook genoeg CI+ modules blijft ondersteunen? na de overgang naar UPC mag je volgens mij minder CI+ modules aanvragen (oude blijven bruikbaar). De vraag is of CI+ nog 5 jaar ondersteund word...
Tsja, dat is misschien wel zo maar wat moet ik dan? Zoals je kunt lezen hiervoor is de huidige TV aan het aftakelen en werkt mn PVR huidige opzet niet meer en ben ik al die kastjes beu. Mede door jullie advies ga ik daarom maar voor een FullHD voor de komende paar jaar totdat 4K uitgekristalliseerd is. Tot die tijd heb ik dan tenminste m'n EPG, PVR, Interactieve TV, Netflix en NPO -in- mn tv zitten. :?
apis29 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:32:
[...]
Het heeft geen nut om in de pricewatch op 2 tuners te filteren, tenminste het betekend niet dat ze dan ook twee CI+ slots hebben ...
Nou, deze philips heeft het wel: pricewatch: Philips 55PFS8109 Zilver. Alleen lees ik dan weer dingen als buggy software |:(

Iemand ervaring/kennis of deze modellen dubbele CI+ hebben:
pricewatch: LG 55LB620V Zwart
pricewatch: Samsung UE55H6620SV Zwart
pricewatch: Samsung UE55F7000 Zilver
pricewatch: Panasonic TX-55AS750E Zwart
reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld

Wat ik ook niet weet welke van deze modellen een beetje soepele user interface hebben. Het irriteert mij mateloos als ik TV menu's zie die sloom schokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 08-04-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:20:
[...]
Nou, deze philips heeft het wel: pricewatch: Philips 55PFS8109 Zilver. Alleen lees ik dan weer dingen als buggy software |:(

Iemand ervaring/kennis of deze modellen dubbele CI+ hebben:
pricewatch: LG 55LB620V Zwart
pricewatch: Samsung UE55H6620SV Zwart
pricewatch: Samsung UE55F7000 Zilver
pricewatch: Panasonic TX-55AS750E Zwart
reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld

Wat ik ook niet weet welke van deze modellen een beetje soepele user interface hebben. Het irriteert mij mateloos als ik TV menu's zie die sloom schokken.
Ja, binnen de resultaten op twee tuners moet je weer verder doorgraven voor de modellen met twee CI+ , die Panasonic is er wel eentje maar de rest niet vlgns mij ... Bij Sony hebben alleen 4K modellen de twin tuner mogelijkheid voor zover ik weet (en dan nog steeds niet allemaal een dubbele CI+ als er al een is die het wel heeft).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 08-04-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
apis29 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:28:
[...]

Ja, binnen de resultaten op twee tuners moet je weer verder doorgraven voor de modellen met twee CI+ , die Panasonic is er wel eentje maar de rest niet vlgns mij ...
Heb ik inmiddels geprobeerd via de manuals maar het is niet echt duidelijk. De Samsung lijkt idd losse CI+ slot modules te verkopen en heeft wel 2 houders zitten. Echter heeft de Philips alles al zitten en heb je alleen de CI+ modules nodig. Maar ja, die komt er bekaaid vanaf met software. Hopelijk kan dat beter.

Pagina: 1