[V&A/Pricewatch] Opslaan van zoekfilters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:25
Na nu enkele dagen V&A en de Pricewatch af te struinen naar componenten, merk ik dat het makkelijk zou zijn als ik zoekfilters kan opslaan, net zoiets als inventaris. Denk hierbij aan de mogelijkheid om een eigen naam aan het opgeslagen filter toe te kunnen wijzen en dat deze snel bereikbaar is (bv V&A -> Opgeslagen filters -> *customnaam*). Helemaal mooi zou zijn als je dan ook automatisch een alert hier aan kan knopen, zoals in een eerdere request. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Geen gek idee! Is inderdaad best handig als je dit zou kunnen opslaan. Gaan we eens over nadenken. bedankt voor je feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus Tweakers Zonder Sterren kunnen filteren als standaardfilter alsmede Mijn Eigen Locaties verbergen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Is dit ondertussen al mogelijk?

Ik zou graag in een topicstart een linkje willen opnemen naar een bepaalde groep producten. Ik kan met de filters precies het overzichtje krijgen wat ik wil, maar de link kopiëren en later weer openen werkt helaas niet.

Ik zou het in een wenslijst kunnen gooien en dan RML output kunnen genereren, maar dan is het een statische lijst. Als er later een product bijkomt of verdwijnt dan is mijn lijstje niet actueel.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

crisp

Devver

Pixelated

ThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:00:
Is dit ondertussen al mogelijk?

Ik zou graag in een topicstart een linkje willen opnemen naar een bepaalde groep producten. Ik kan met de filters precies het overzichtje krijgen wat ik wil, maar de link kopiëren en later weer openen werkt helaas niet.

[...]
Dat laatste zou toch gewoon moeten werken. De links zouden ook 'bookmarkable' moeten zijn. Zou je de link hier eens kunnen plakken?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
crisp schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:28:
[...]

Dat laatste zou toch gewoon moeten werken. De links zouden ook 'bookmarkable' moeten zijn. Zou je de link hier eens kunnen plakken?
Ik heb het getest door een filter aan te maken, link te kopieren en die dan in een incognito venster van andere browser te openen. Resultaat was eerst cookiemelding en vervolgens zat hij wel in de goede categorie, maar was het filter weg.

http://tweakers.net/categ...bRZYk5SlbRShZmRhZKsbW1tQA
(Heb alleen gefilterd op 'Z-Wave' onder 'Protocol').

Edit: Ik ben er al uit. Het heeft met de cookies te maken.
Als ik in een incognito venster eerst Tweakers.net open, de cookiemelding accepteer en DAN de URL open werkt het wel. Dan komt het wel goed, want diegene die de link via de topicstart zullen bezoeken hebben de cookiemelding dan toch al geaccepteerd :)

Het zou dus alleen misgaan als ik de link naar iemand stuur die Tweakers nog niet eerder heeft geopend, die moet eerst de cookiemelding door, waarna het filter weg is. Misschien dat daar iets aan gedaan kan worden? Het is geen onrealistisch scenario namelijk (even mailtje naar m'n schoonvader met Pricewatch selectie van een aantal laptops ofzo bijv.).

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cookiemelding of niet, de werking van de link zou toch niet beïnvloed mogen worden door zoiets?

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 29-12-2015 10:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:38:
Cookiemelding of niet, de werking van de link zou toch niet beïnvloed mogen worden door zoiets?
Jawel, de 'state' wordt opgeslagen in een fragment, en dat is iets wat volledig clientside is en blijft. Ergo: bij de verwerking van de cookiemelding heeft de server daar geen weet van, en redirect hij enkel naar het deel van de url dat hij wel heeft doorgekregen...
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:30:
[...] Misschien dat daar iets aan gedaan kan worden? Het is geen onrealistisch scenario namelijk (even mailtje naar m'n schoonvader met Pricewatch selectie van een aantal laptops ofzo bijv.).
Dat is helaas niet zo eenvoudig... Dan zouden we de hele werking van de filters moeten aanpassen :(
Wellicht dat we met javascript nog iets kunnen doen om de fragment mee te submitten, maar ik ben bang dat dit scenario dusdanig weinig voorkomt dat we ook daar weinig prioriteit aan zullen geven. Ik zal er echter eens een ticket aan wagen.

Bij het delen op het forum is dit natuurlijk geen issue ;)

[ Voor 44% gewijzigd door crisp op 29-12-2015 12:59 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:41
Het is al wel fijn dat er een mogelijkheid is om de laatste kozen filter te kunnen gebruiken. En ik gebruik ook de URL's bm's. Helaas kan je at soms niet makkelijk laten syncen.

Maar merk nu zelf ook dat het wel handig is om makkelijk naar een filter te gaan die opgeslagen is of van filter te kunnen switchen.

Het zou bv. fijn zijn als je naar V&A of PW gaat dat je daar een knop of iets anders heb met opgeslagen URL/filters of misschien een filter geschiedenis boven "Advertenties in de buurt" of ook een knop.

Bij het pagina van de categorie kan er misschien een knop komen om het URL/filter op te slaan.

Of misschien dat je de mogelijkheid hebt om de URL's op te slaan in je profiel, bv. onder je naam, tussen "Advertensies" en "Fotoalbum" een kopje krijg met iets als PW/V&A filters.

Misschien is het ook mogelijk om bij een geschiedenis een mogelijk voor gezochten resultaten bij te hebben. Sommige zoeken bv. op Lian Li kasten of "thinkpad en 1080". En misschien de mogelijk ze vast te pinnen.

Ik wissel regel matig van filters om te kijken of er iets nieuws is in V&A van een mobo met een bepaalde chipset of ander soort chipset en mobo formaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Calamor op 31-03-2022 14:57 ]

Pagina: 1