Welke PDA is het beste?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Okay, ff een super newbie vraag: wat is een PDA? Een Palmtop ofzo?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

DizzyWeb

Ondertiteld

PDA = Personal Digital Assistent
Soort palmtopje ja.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Het hangt er natuulijk helemaal vanaf wat je met je PDA wilt gaan doen.
Palm is uitstekend voor agenda, mail, adressen, etc.
Compaq IPAQ is een stuk duurder, maar kan ook veel meer, zoals filmpjes, mp3's etc.

Op het moment is de IPAQ zonder meer de super gadget.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Praktisch nut IMO = 0

een zakagenda is nog altijd sneller

DIT IS MIJN WEBSITE

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

kheb zelf een Palm 3c, dit is dus een met kleurtjes. Heb ook de Ipaq van Daniel gezien en moet zeggen dat ik die ene kant wel heel mooi vind, maar de Palm interface is gewoon superieur aan de PocketPC <flamewar alert> ;)

Palm synct met Outlook, geen problemen..ik voer lekker mijn afspraakjes in, druk op hotsync en tadaah..al mijn afspraakjes in me Palm. Ook kan ik via IR ( Nokia 8210 ) overal mijn emailtjes lezen. Werkt langzaam maar solide. Een Ipaq kan dat waarschijnlijk ook allemaal, en is meer multimedia gericht. ( heeft ook meer geheugen, beter display dan de Palm3c snellere proc )

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Wat de beste is kan ik je niet vertellen.
Maar zelf heb ik een PalmVx en ben daar zeer over te spreken. Ik gebruik 'm als agenda en kleur, filmpjes, mp3'tjes boeien me niet zo op een PDA. Daar pak ik wel een laptop of desktop voor. De PalmVx is erg snel en lekker klein. Je stopt het ding zo in je zak.
Dat zal met een Ipaq wel wat lastig gaan, schat ik zo.

Verwijderd

Ikzelf vindt de Compaq iPaq het mooist, met de meeste performance en functies. Ok, het is geen PDA maar een PocketPc, maar qua prijs zit hij toch aardig in de buurt van een PDA :) .

• HGJ
  • Niet online

HGJ

Zo'n PDA werkt voor geen meter. Een zakagenda is altijd nog sneller. Als je zo'n PDA aanschaft gebruik je dat ding 2 weken en daarna niet meer.

• havana
I second that. Ik vergader wel eens met van die patsers die urenlang staan te rammen op een PDA voordat ze eindelijk kunnen zien wanneer ze tijd hebben, terwijl ik dat ZO kan zien :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ligt er helemaal aan wat je er mee wilt. Als je gaat voor agenda functies e.d. dan is een Palm het beste omdat deze geen frutsels kent en een lang standby tijd heeft.

als je movies (waarom eigenlijk en wat heb je eraan) en mp3's wil luisteren enzo dan kun je misschien voor een windows based PDA gaan, maar deze hebben mede door hun kleuren scherm een belabberde stand-by tijd.

Ik vind het wel makkelijk dat ik mijn palm Vx 1x in de 3 weken ofzow helemaal oplaadt en dan er gewoon weer ff tegenaan kan.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-03 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb dus een Compaq iPAQ 3630, en ik ben er erg happy mee, zeker sinds ik Avantgo heb ontdekt :)

Als je alleen maar op zoek bent naar een digitale agenda is het zware overkill, dan voldoet een Palm m100 ook prima.

Maar Pocket Word en Pocket Excel zijn toch ook wel erg handig: geen zooi meer uitprinten voor vergaderingen maar gewoon direct in je iPAQ zetten. Met de Media Player kun je MP3's afspelen, hoewel de geluidskwaliteit van de iPAQ niet om over naar huis te schrijven is. Ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijke equalizer voor PocketPC om er wat meer bass bij te kunnen zetten :)
Als je zo'n ding neemt: koop er in ieder geval het PC-Card expansion pack bij. Met een PC-card modem kun je aan Internet gaan hangen, maar met een converter kun je er ook CompactFlash kaartjes in steken en je hebt een extra accu ingebouwd. Dan is het ding tenminste fatsoenlijk en langduring bruikbaar als MP3 speler :)

Nadelen: het ding is DUUR (ik kon hem relatief cheap 2e hands overnemen, anders had ik er nooit 1 gekocht), energieverbruik is huge (om de 3 dagen opnieuw opladen als je hem regelmatig gebruikt) en er is veel minder (gratis) software voor dan voor PalmOS.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 18 juni 2001 19:07 schreef havana het volgende:
...Ik vergader wel eens met van die patsers ...
klinkt als een gefrusteerd iemand die jaloers is omdat ie erzelf geen heeft. ;)

Spreken beide heren uit ervaring? M.a.w. heeft uzelf wel eens gebruik mogen maken ( langer dan 1 dag ;) ) van een PDA? Dan zul je erachter komen dat zo'n PDA toch verrekte handig is :)

"You're only as good, as what you did last week."

• havana
Op maandag 18 juni 2001 19:11 schreef oh,when? het volgende:

[..]

klinkt als een gefrusteerd iemand die jaloers is omdat ie erzelf geen heeft. ;)

Spreken beide heren uit ervaring? M.a.w. heeft uzelf wel eens gebruik mogen maken ( langer dan 1 dag ;) ) van een PDA? Dan zul je erachter komen dat zo'n PDA toch verrekte handig is :)
Ik heb er vaak genoeg mee mogen spelen hoor :) Als ik er ééntje zou willen, zou ik het mogen. Ik heb een tijdje trouwens met een PSION Series 5 MX gewerkt, dat vond ik heel wat prettiger eigenlijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dennis
  • Laatst online: 10:05
Ik wil dus persé een PDA, want zo'n Psion oid vind ik veel te groot.

Maar het moet ook een beetje betaalbaar blijven. Niet meer dan 1200 guldentjes :)

Verwijderd

De Casio E125 is een zeer mooje PDA. Kijk maar eens op www.casio.com

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Palm m100 roeleert :9

Verwijderd

ik overweeg sterk een rex6000 aan te schaffen . puur en alleen voor het nut.
en dat heeft íe naar mijn mening .

andere meningen / ervaringen ?

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Als je het mij vraagt de HandEra 330. Nee, ik heb hem zelf niet (ik wacht op de kleuren versie >:) ), maar dat ding is om te kwijlen. Een resolutie van 240x320 (een normale palm heeft 160x160), een on-screen graffiti pad (net zoals de Windows CE devices), een CompactFlash + een SD slot, etc.
Nadelen: geen kleurenscherm, geen USB aansluiting en ik vind hem lelijk. Je moet er natuurlijk wel het geld voor over hebben($350).
Maar voor de rest :9~ :9~ :9~

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 19:52
ik heb intussen een verouderde hpc, een philips velo 1, uiteraard haalt ie t niet bij al die nieuwe (denk ik), maar intussen issie wel supersnel, superhandig en zuinig met batterijen (heeft ook geen kleurenscherm ofzo), internetten kan prima dmv pocket inet explorer en een telefoonkabel die er aan de zijkant in te pluggen is

kijk eens op ibazar ofzo, daar worden ze vaak voor een mooie prijs aangeboden

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.hp.nl/products/handhelds_en_palmtops/jornada/hp_jornada_525/pictures/jornada525.jpg

Is dit wat :?
HP Jornada 525 voor fl 999,00

Is het wat..ervaringen :?

Defunctus Deo Juvente

• Dennis
Op maandag 18 juni 2001 20:23 schreef HappyFun het volgende:
[afbeelding]

Is dit wat :?
HP Jornada 525 voor fl 999,00

Is het wat..ervaringen :?
Dat lijkt me nou ook wel wat :)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 22:55

OMX2000

By any means necessary...

I second that. Ik vergader wel eens met van die patsers die urenlang staan te rammen op een PDA voordat ze eindelijk kunnen zien wanneer ze tijd hebben, terwijl ik dat ZO kan zien :)
juist ja daar ben ik het dus.... NIET mee eens... mijn iPaq geeft bij het aanzetten in een oogopslag weer wat ik moet doen... (voor de kenners, ik draai Dashboard + pocket informant). Ik geef toe dat de iPaq overkill is, maar het is wel waar we naartoe gaan. Een personal digital assistant, dus in je pocket je relevante informatie... en dat kan dus alles zijn : vakantie-foto's of filmpjes, Word documenten, belangrijke e-mailtjes, internet, GPS, Wireless network connection, you name it... Dit betekent niet dat iedereen dit handig gaat vinden, maar het wordt wel steeds handiger. En tja dat jij het patsen vindt, dat vonden mensen 3 jaar geleden ook van mensen met een mobieltje, en nu heeft iedereen er een.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Als je F 1200 persé wilt besteden, moet je het natuurlijk niet doen, maar ik heb voor F 319,- een Palm III XE gekocht en dat is toch wel een prikkie voor zoveel nut!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Ik heb een HP Jornada 548, en zij : is mijn secretaresse, speelkameraadje >:) en ook mijn MP3-dame! :) ik heb nu een 64 MB compactflash dingetje, en dat gaat redelijk.

Ik ben het met de H.H. hier eens dat het een beetje overkill is, en misschien zelfs wel decadent. Ik kon dat ding gelukkig voor een spotprijsje kopen (alleen een klein krasje o het scherm) en ik heb er ontzettend veel profijt/plezier van.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Het valt me op dat nog niemand de link gepasst heeft naar de review op tweakers zelf en kijk welke voordelen ze allemaal hebben.

Het is en blijft echter wel persoonlijk.

• Dennis
Die review is eigenlijk alweer te oud.

• HappyFun
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 21:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Die review is eigenlijk alweer te oud.
Leen mij 8 van die dingen en ik maak een review :)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Of je koopt een nokia 6210... Daar zit ook een agenda in en is relatief niet duur :)

• HappyFun
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 21:20 schreef Lomu het volgende:
Of je koopt een nokia 6210... Daar zit ook een agenda in en is relatief niet duur :)
Wat dacht je van Nokia 6210, palm en laptop ;)

Defunctus Deo Juvente

• Jasper
  • Laatst online: 10:04
Doe mij maar een Palm m500 :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nee joh! je moet een Handspring Visor Prism hebben. supersnel en in kleur. bovendien zit er ook nog een reuzehandig uitbreidingsslot bij. maar dat kost je wel wat centen om daar uitbreidingen voor te kopen :'( (me moet zich behelpen met een deluxe)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Ben net overgestapt van een Palm V naar een Ipaq 3630. Beiden apparaatjes hebben zo hun voordelen en nadelen:
Palm: Klein/handzaam, goed met accu. Zeer intuitief OS
Ipaq: Meer opties, toeters en bellen en betere sync met Outlook/Windows. Meer uitbreidmogelijkheden dmv pcmcia of flash Sleeve. Wel vrij lomp met de accu (een beetje knoppen drukken op een ipaq vreet batterijen)

Het is maar net wat je wil. Als je een PDA echt alleen als agenda wil gebruiken, dan zou ik zeggen neem een Palm. Wil je iets meer (bv software ontwikkeling) ga dan voor een Pocket Windows Bak.

Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van de Palm 505 maar voor die prijs ga ik toch eerder voor de Ipaq (zijn qua prijs vergelijkbaar).

En voor de mensen die lopen af te geven op een PDA: Werk er eerst eens een tijdje mee voor je een oordeel geeft en doe het dan gefundeerd! En ja, ik schrijf ook sneller in een agenda dan op een PDA en kan daar ook sneller opzoeken wat ik op welke dag moet doen, maar volgens mij slaan jullie ook allerlei gegevens zoveel mogelijk elektronisch op (denk aan email adressen in een adresboek of telefoonnummers in je mobiele telefoon). Oftewel: Voor mij is een PDA wat meer dan een agenda alleen...

• Vleermuis
  • Laatst online: 03-12-2025
Op maandag 18 juni 2001 21:20 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Leen mij 8 van die dingen en ik maak een review :)
Ik denk dat dat nog meevalt hoor. Ik heb hier net al de Jornada en de iPAQ H3630 voorbij zien komen, en zeker het stukje over laatstgenoemde is nog erg interessant.

Verder zijn er sinds die review niet zo heel veel nieuwe PDA's bijgekomen. (Anders gezegd: De PDA's uit de review worden nog veel verkocht en gebruikt)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Er is maar één héle belangrijke reden waarom ik altijd weer opnieuw voor een Palm (OS) zou kiezen... Er is zoveel software voor te vinden... Natuurlijk bij www.palmgear.com is bijna alles te vinden, maar daarnaast is alles ook illegaal te verkrijgen of iig gecracked... >:)
Aristos

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik had vroeger een Palm III, als student ook echt keihard nodig.... Nu een Palm V8 (V omgebouwd naar Vx), en ik kan niet meer zonder. Heerlijk apparaat. Vooral toen ik m'n III kocht was het verschil tussen (logge, grote, ranzige) WinCE bakken en Palmpjes zo groot dat ik toen ook geen andere keuze zag.

Voor diegenen die uit hun nek blijven lullen en zweren dat zo'n ding onhandig is...
In 1 apparaat heb ik mijn complete agenda, telefoonboek, memolijst, ToDo lijst STANDAARD... + dan nog graphische calc, naslagwerken als e-books, Gameboy emulator, etc etc etc.

Ik ben dus klaar met 1 apparaat in m'n borstzak waar jullie een patserig attache-koffertje voor nodig hebben >:)

Met 1 klik heb ik een weekview van wat ik deze week qua afspraken heb. Met 1 klik kan ik per week scrollen, met 2 klikken kan ik er direct een uitkiezen om heen te gaan. Invoeren is een kwestie van op de tijd klikken (ietsje meer werk dan een tijd opschrijven, maar scheelt niet veel) en schrijven maar.

Ik weet niet wat voor kneuzen er bij jullie een PDA hebben (als het van die zakenlullen zijn die bedrijfskunde gestuurd hebben ofzo dan geef ik je absoluut gelijk, dat zijn inderdaad patsers met te weinig hersencellen om die dingen te gebruiken) maar ik kan net zo snel (als niet sneller, dmv shortcuts) een afspraak invoeren als iemand met een papieren agenda. En daarbij blijft mijn PDA schoon als ik afspraken verzet of als er mensen verhuizen en nieuw adres/foon nummer krijgen (ik ben student, dus mensen verhuizen haast dagelijks in mijn omgeving), terwijl je papieren agenda een kutzooi word.

Ik zal wel eerlijk zeggen dat er grote kans is dat ik bij een volgende stap over zou lopen naar een ander OS dan Palm... Het grote en logge van de andere PDAs neemt af en dat hele PocketPC gebeuren ziet er tegenwoordig haast bruikbaar uit.
Maar dan moet er tegen die tijd ook een gelijke community erachter zitten, dus dat moet even opschieten :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:21

4POX

Everybody is wired

Mijn eerste PDA was een philips nino 300 met 4 MB.. Maar die was gauw weer weg omdat de bediening en de software bagger was..

Ik heb toen een dik half jaar met een palm 2 mb rondgelopen toen ik overstapte naar een Philips VELO500 met 24 MB

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsce.kensai.com/velo/photos/velo500.gif

Eindelijk had ik een machine met het de functies van een desktop en het gemak van een palmtop.. Hij is makkelijker in de schooltas meetenemen dan een laptop en ik kan er alles mee.. En het alle belangerijkste dat ik gekozen heb voor zo'n machine is dat ik voor grote lappen tekst niet meer hoeft te schrijven maar gewoon met behulp van een qwerty toetsenbord kan typen. Verder zit er pocket word en excel in en kan ik er mee surfen (helaas geen html4 pagina :( :( , geen got dus)....

Als ik een nieuwe nodig hebt dan hoop ik een HP te nemen

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/jornada/products/700/image/product_720.gif . Maar die wordt helaas nog met wince 2.11 geleverd. En je moet tegenwoordig wel wince3.0 hebben wil je nog een beetje de moderne dingen kunnen doen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 23:40 schreef Acolyte57 het volgende:
(als het van die zakenlullen zijn die bedrijfskunde gestuurd hebben ofzo dan geef ik je absoluut gelijk, dat zijn inderdaad patsers met te weinig hersencellen om die dingen te gebruiken)
Nu voel ik me toch even gekrenkt in mijn beroepseer als afgestudeerd technisch bedrijfskundige met een Palm Vx. Je hebt ongetwijfeld gelijk wat betreft een kleine groep balletjes die bedrijfskunde hebben gestudeerd (bv aan het Erasmus) en alleen maar zo'n PDA hebben om te laten zien dat ze te veel geld hebben. Ik gebruik mijn Vx nu ongeveer anderhalf jaar en dat bevalt mij geweldig. In combinatie met mijn laptop en Nokia 6210 ben ik overal en altijd mobiel en per email bereikbaar.

Het daadwerkelijk schrijven gaat inderdaad een fractie langzamer dan gewoon met een pen, maar het opzoeken en plannen van afspraken gaat zoveel sneller dat je een gewone agenda en een PDA eigenlijk helemaal niet meer kunt vergelijken.

Je vergelijkt een computer toch ook niet meer met een telraam. :)

Verwijderd

gewoon eentje kopen met pocket pc erop das wel verdomde handig (word,excel etc) dus een hp jordana , compaq ipaq of zo'n casio caseopia zou wel wat zijn en zijn er allemaal wel voor 1200 te krijgen

Verwijderd

De vetste is toch de de handspring visor! Die is vet relext met die losse modules die je erin kan steken.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:19
Mijn Palm IIIxe bevalt uitstekend. Zeker goed voor de prijsklasse. Kleurtjes en zo heb ik niet nodig. (al is het natuurlijk wel stoer voor de echt technofiel ;) ).

De software van Palm is ook ok en er is veel op het net te vinden. Ook als share/freeware.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Ik had een PalmV (2mb dus) dat ding lag in een la te verstoffen. Zit er over na te denken om een Ipaq 3660 te nemen (kleur en 64mb) maar die dingen zijn wel heel duur.
Tip: Koop alleen zo'n ding als je het voor je werk nodig hebt anders ben je sneller en goedkoper uit met een agende en balpen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Psion is erg prettig, toetsenbord ipv dat rare schrift met dat rare pennetje, maar is weer groter. Koop gewoon een laptopje.

Maar wat je ook doet, koop geen Windows CE machine.

Verwijderd

Heb nu een Psion Revo, fijn apparaatje.

-loopt (bijna) nooit vast
-veel software
-toetsenbord (beter dan schrijven)

Verwijderd

Ik heb de Xircom REX 6000.
Geinug dingetje...

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 19 juni 2001 11:59 schreef AleSyS het volgende:
Ik heb de Xircom REX 6000.
Geinug dingetje...
Kan alleen zo weinig vergeleken met de andere PDAs. Maar wel fijn en klein :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 19 juni 2001 08:07 schreef Spookster het volgende:
Nu voel ik me toch even gekrenkt in mijn beroepseer als afgestudeerd technisch bedrijfskundige met een Palm Vx.
Maar ik had het dan ook over bedrijfskunde, niet TBK :). TBK'rs worden meestal goed beinvloed door hun wat nerderige omgeving ;)

• winnie
  • Laatst online: 05:44

winnie

de poes...

Ik heb een psio series5 (geen MX). Erg handig . Snel genoeg om een papieren agenda bij te houden in het gebruik. Alleen is er één nadeel aan een PDA in het algemeen: als je hem laat vallen ben je erg zuur. Met mazzel doet het ding het nog, maar normaal gesproken kan je je garantie gaan aanspreken.
Wat je uiteindelijk kiest hangt af van wat je er mee wilt doen: als je gegarandeerd synchroniseert met je pc en alleen de agenda en de adressen gebruijkt is een palm handig. Voor multimedia kan je heet beste een windows pc gebruiken. Als je waarde hecht aan een (goed) toetsenbord (voor word, excel ed) kom je uit bij een psion.
Tip: kijk eens naar de nieuwe kleuren sony PDA: de n710c. Zie ook http://www.sonystyle.com/vaio/clie/index.html Zeer gaaf, en de voordelen van en palm (beste OS) met die van een pocket pc (multimedia). Kost allen wel een paar knaken.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 20:29 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou ook wel wat :)
heeh, die is heeeel dik.. :)

B.t.w. groot voordeel van de palm, 1 maand standby :)
ipaq 1 dag :)

• Flard
  • Laatst online: 10:30
Ik hoor iedereen wel praten over de Compaq iPaq, maar iedereen die een beetje de charts bijhoudt, kan zien dat de Cassiopeia E-125 op nummer 1 staat. De iPaq zie je ook vaker in PDA-fora met problemen dan andere Pocket-PC's, omdat er wat hardwarematige verschillen zijn.
Mijn advies: haal de Casio Cassiopeia E-125!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-03 10:06
Ik heb een Philips Nino 500 (color) is alweer een oud dingetje is wat aan de grote kat echter niet groter (wel iets dikker) als een papieren, ik vind hem erg praktisch vooral ook omdat ik op deze manier kan lezen wat ik opschrijf, mijn handschrift is nl. niet je van het :P
Ik moet echter toegeven dat je wel wat langer aan het knoeien bent voordat je je afspraken hebt ingevoerd daar tegen over staan natuurlijk wel de extra functies (mp3, games :P, avantgo)

• Stropdas
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 18 juni 2001 18:59 schreef HGJ het volgende:
Zo'n PDA werkt voor geen meter. Een zakagenda is altijd nog sneller. Als je zo'n PDA aanschaft gebruik je dat ding 2 weken en daarna niet meer.
Jij misschien! Maar ik al sinds de HCC dagelijks, dat kan je ook van een PC zeggen: leuk voor 2 weken, maar je kan er niets mee
Heb ik ook wel eens met mensen die geen PDA hebben
Op maandag 18 juni 2001 19:10 schreef intert0y het volgende:
ligt er helemaal aan wat je er mee wilt. Als je gaat voor agenda functies e.d. dan is een Palm het beste omdat deze geen frutsels kent en een lang standby tijd heeft.
Klopt als een bus
...windows based PDA gaan, maar deze hebben mede door hun kleuren scherm een belabberde stand-by tijd.
8 uur is genoeg voor iedere dag van de week 1 uur! Voor afspraken is dat genoeg, en als je thuis komt en m in de lader stopt, dan kan je de volgende dag weer 8 uur verder
Op maandag 18 juni 2001 21:14 schreef Vleermuis het volgende:
Het valt me op dat nog niemand de link gepasst heeft naar de review op tweakers zelf en kijk welke voordelen ze allemaal hebben.
Leuk, maar de Casio EM500 staat er, en niet de E-125 die toch een stuk beter is (16MB is te weinig, zit zo vol, 32 is eigenlijk aan de krappe kant, ff wat RAM erbij plaatsen :D. Een CF-slot is ook wel handig, zit op de E-125 standaard bij, de Ipaq wordt gelijk een stuk dikker, das weer jammer dan (maar dat kan je ook dunner maken met en modificatie). De Ipaq is ook een stuk duurder, maar die is wel beter leesbaar in direct zonlicht!
Op maandag 18 juni 2001 23:40 schreef Acolyte57 het volgende:
Gameboy emulator
Ja, maar ik heb een Nintendo-emulator :D (geen N64 helaas)
Op maandag 18 juni 2001 23:46 schreef 4POX het volgende:
Als ik een nieuwe nodig hebt dan hoop ik een HP te nemen
HP is de enige die PocketPC levert op apparaatjes met toetsenbord, dus als je dat er bij wilt, dan kan je voor HP gaan
Op dinsdag 19 juni 2001 11:52 schreef sebastius het volgende:
Psion is erg prettig, toetsenbord ipv dat rare schrift met dat rare pennetje, maar is weer groter. Koop gewoon een laptopje.

Maar wat je ook doet, koop geen Windows CE machine.
Waarom geen PocketPC? Welk raar schrift, op de PocketPC schrijf je gewone letters, en niet dat Graffiti van Palm, niet dat daar wat mis mee is. Nogmaals: waarom dan geen PocketPC? Zou het kunnen zijn dat je ervaring hebt met Windows CE 1 of 2? Beetje raar, ik ga toch ook niet zeggen: gebruik geen Microsoft! omdat ik toevallig vroeger een keer met MS-DOS een probleempje had?
Op dinsdag 19 juni 2001 13:58 schreef e-X-hale het volgende:
B.t.w. groot voordeel van de palm, 1 maand standby :)
ipaq 1 dag :)
Dat is dus onzin wat je nu zegt: je Palm kan geen maand lang aan blijven staan continu! Zoals ik al zeg: een Ipaq kan een week meegaan als je m 1 uurtje per dag gebruikt, hij staat niet continu aan hoor! Beetje appels met peren vergelijken. Palm durft niet eens te melden hoe lang hun machientjes aan kunnen blijven staan continu!
Op dinsdag 19 juni 2001 21:31 schreef Flard het volgende:
Ik hoor iedereen wel praten over de Compaq iPaq, maar iedereen die een beetje de charts bijhoudt, kan zien dat de Cassiopeia E-125 op nummer 1 staat. De iPaq zie je ook vaker in PDA-fora met problemen dan andere Pocket-PC's, omdat er wat hardwarematige verschillen zijn.
Goed advies :) Compaq gebruikt een StrongARM CPU, Casio de MIPS(NEC VR41**) en HP heeft ook weer een eigen CPU, das wel SH3 (oid. dacht ik)

Dat was het wel om het kort te houden. Na een paar maanden aan het vergelijken te zijn geweest, heb ik voor de Casio gekozen, omdat dat in mijn geval de beste keus was, hij draait nu lekker op 200.4 MHz :D en is sneller dan een standaard Compaq Ipaq (maar die kan je ook weer overklokken naar 200-zoveel, en dan is die weer iets sneller)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 20 juni 2001 01:20 schreef Stropdas het volgende:
Ja, maar ik heb een Nintendo-emulator :D (geen N64 helaas)
Patser ;). Tjah, er zijn limitaties aan het goeie ouwe PalmOS. Maar goed, ik gebruik hem 90% voor zijn organizer functies. Ik koop er wel een Gameboy Advanced bij om tegen al die pocketpc'rs op te kunnen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:35 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Maar ik had het dan ook over bedrijfskunde, niet TBK :). TBK'rs worden meestal goed beinvloed door hun wat nerderige omgeving ;)
Kijk...nu begrijpen we elkaar.
:)

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Dat was het wel om het kort te houden. Na een paar maanden aan het vergelijken te zijn geweest, heb ik voor de Casio gekozen, omdat dat in mijn geval de beste keus was, hij draait nu lekker op 200.4 MHz :D en is sneller dan een standaard Compaq Ipaq (maar die kan je ook weer overklokken naar 200-zoveel, en dan is die weer iets sneller)
Een iPAQ heeft standaard een 206 MHz processor :)
Overklokken is leuk maar de batterijlevensduur neemt linear af :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb ook eens een paar dagen met zo'n ding gespeeld (of mischien was het een klein broerje, de 115,105 ofzo :? ).

maar die dingen zijn erg cool, ik ben het dus met jouw advies eens >:)

Verwijderd

Siemens komt binnenkort met een variant op de Casseopeia, met geintegreerde telefoon. Naja, dan krijg je dus korting als je abo neemt, dus wordt de aanschaf ook weer wat minder... Ik ga daar wel voor tegen de tijd dat ik een pda nodig heb...

Verwijderd

Die HP moet je trouwens niet kopen. Als je ooit eens spelletjes wil spelen (doom, quake, gameboy emu), dan zit je te kloten met die vier knoppies onder.

Het beste neem je er eentje met een cursor, zoals die van Siemens of van Casio...

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 20 juni 2001 11:09 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Een iPAQ heeft standaard een 206 MHz processor :)
Overklokken is leuk maar de batterijlevensduur neemt linear af :)
Ja, maar mijn CPU op 200.4 is sneller dan de Ipaq standaard (ander soort CPU). Batterij gaat idd monder lang mee, maar ik kom toch iedere dag thuis, en langer dan 2 uur per dag gebruik ik hem niet, dus dat vind ik niet zo'n probleem
Op woensdag 20 juni 2001 11:31 schreef BlaxLash het volgende:
Siemens komt binnenkort met een variant op de Casseopeia, met geintegreerde telefoon. Naja, dan krijg je dus korting als je abo neemt, dus wordt de aanschaf ook weer wat minder... Ik ga daar wel voor tegen de tijd dat ik een pda nodig heb...
Sagem heeft er ook al een, maar die is beperkt, en kan niet alles wat een normale PDA ook kan, hoe t bij Siemens is, weet ik niet

Wat ook wel leuk om te weten is, is dat HP met calculators wil komen met PocketPC als besturingssysteem, en dan kan je in de klas MP3 luisteren op je rekenmachine :D

• Dennis
Op woensdag 20 juni 2001 12:42 schreef Stropdas alweer een lang verhaal met quotes
Tjeemie, volgens mij is er een kenner in mn topic :P

Verwijderd

Heb je een goeie url met specs/plaatjes?
Ik wil na terugkomst van m'n vakantie (ik ga in juli op vakantie) ook en PDA kopen.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op maandag 18 juni 2001 19:30 schreef RickJansen het volgende:
Palm m100 roeleert :9
Indeed :)
Een prima, betaalbare oplossing voor de dingen die je wil.

Je zou de nieuwere versie kunnen halen (m105), die heeft dacht ik 8Mb geheugen en een Internet Connection Kit.

PS: de m100 heeft standaard geen mail integratie, maar met een palm Vx in de buurt is dat zo opgelost >:)

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Doe my maar mijn Handspring Visor Prism. Met kleuren display. en pcmcia Slot voor uitbrijding zoals MP3 speler en Camera Ook mobieltje kan je er in kopen. Is dus zeer flexibel. Wel 399 Dollar.

Greetz UFKAR
(User Formely Known As Reus)

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
Is de Palm IIIe wat?

die is ook lekker goedkoop...

• Artcore
  • Niet online
Wat voor ram hebben die pda's eigenlijk?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 20 juni 2001 12:47 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Tjeemie, volgens mij is er een kenner in mn topic :P
:D Dank U! Ik voel me vereerd.

[overdrijf]Over dit onderwerp weet ik het meest van allemaal[/overdrijf]

Tis een echte hobby, ben ook bezig met downloaden van de Gameboy Advanced Emu :D schijnt goed te draaien op asio en Ipaq

• smooky
  • Niet online
Ik heb laatst een iPAQ 'gewonnen' bij de Postbank, maar mijn speakertje is nu al weer kapot :( (na drie weken) Ook heb ik hem al een aantal keer moeten resetten omdat hij gewoon 'hing'. Ik stuur hem binnenkort terug en hoop dat ik dan een nieuwe krijg. Maar blij ben ik er wel mee. Werkt als een trein voor de rest!!

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 20 juni 2001 18:48 schreef SEFje het volgende:
Is de Palm IIIe wat?
die is ook lekker goedkoop...
Maar 2 mb geheugen, geen upgradeable flash-rom (voorloper van de M100). Vind het de moeite niet waard (als je het doet, doe het dan goed en koop een IIIxe) maar goedkoop is ie idd.

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
en die handspring visor deluxe? die had iig vet veel support.....

heb ik in dit topic niet al te veel over gelezen (ok ok ik heb page 2 overgeslagen :+ )

Verwijderd

Ik heb een Psion Revo Plus, vind het een erg handig ding. Je kan er zo onwijs veel mee. Synchroniseren met je mail, outlook, contactpersonen, wappen (moet je wel een mobiel met IR hebben)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/vaio/images/glamour/clie_n710c_03.gif
deze natuurlijk!!!!! >:)

Verwijderd

[..]

Dat is dus onzin wat je nu zegt: je Palm kan geen maand lang aan blijven staan continu! Zoals ik al zeg: een Ipaq kan een week meegaan als je m 1 uurtje per dag gebruikt, hij staat niet continu aan hoor! Beetje appels met peren vergelijken. Palm durft niet eens te melden hoe lang hun machientjes aan kunnen blijven staan continu!

[..]

Goed advies :) Compaq gebruikt een StrongARM CPU, Casio de MIPS(NEC VR41**) en HP heeft ook weer een eigen CPU, das wel SH3 (oid. dacht ik)

Euhm, er staat daar een maand STANDBY, dus niet continue aan! Dus hij praat geen onzin.

En de Compaq iPaq heeft een 206Mhz processor, dus die is WEL sneller dan jouw overgeklokte Casio. En daarbij komt nog dat ik de iPaq als ik wil kan overclocken tot 236MHz.
(http://www.brighthand.com/html/features/ipaqoc.html)

Zelf heb ik de Palm Vx waar ik erg tevreden mee ben, een aanrader! Hij is nu goedkoper geworden vanwege de introductie van de m500/m505. Maar als je meer geld hebt zou ik voor de m500 of de m505 gaan, het enige verschil tussen de m500 en m505 is dat de m505 kleurenscherm heeft. En een andere kleur knopjes :P

• HappyFun
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 13:39 schreef normal888 het volgende:
[afbeelding]
deze natuurlijk!!!!! >:)
Zeker kick ding :)
En dan een laptop van Sony >:)

Weet je de prijzen van die PDA Sony..?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

die sony pda kleur is nog niet uit in NL. Alleen uit als japanse versie.. weet niet precies hoeveel die kost.. minder dan 2000 iedergeval he :)

• HappyFun
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 23:03 schreef normal888 het volgende:
die sony pda kleur is nog niet uit in NL. Alleen uit als japanse versie.. weet niet precies hoeveel die kost.. minder dan 2000 iedergeval he :)
Damn.... hoelang duurt het voordat het in NL is :? Japans * HappyFun niet lezen ;)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Ik heb zelf de 3660. Ook de 2 welbekende expansion packs er bij genomen: FlashCard en PCMCIA.

Ik heb nog mn "oude" Psion Revo die eigenlijk al perfect was op 1 puntje na: geen backlight. Maar die verkoop ik.

Het mooie van de iPaq is behalve zn look ook zn snelheid en de mogelijkheid om alles wat je op je normale pc hebt mee te nemen op je Pocket PC. De toekomst is ook goed: Powerpoint players zijn al in de maak, en ik kan zelfs Terminal Server'eren via mn Pocket PC naar mn netwerkserver.

Citrix heeft ook al een WinCE client.

Overzicht in je agenda is ook prima, dag-week-maand etc etc.

En in het today screen zie je precies wat je die dag moet doen / hebt staan. Er zijn veel add-ons voor de pocketpc (check tucows, download.com en andere shareware sites).

Voor de nieuwsgierigen onder ons die veel met Visual Basic bezig zijn: er is eVB

(Embedded Visual Basic 3.0)
Daarmee kan je je eigen applicaties schrijven.

Voorbeeld: ik ben mn eigen serienummerdatabase aan het perfectioneren aangezien er standaard geen access op het beestje zit. Wel leuk om je eigen schermpjes en funkties te maken.

Je kan de hele WinCE API gebruiken, inclusief IRDA.

eVB is GRATIS GRATIS GRATIS (iedere tweaker begint nu te glimlachen). Downloaden vanaf de MS site.

Als je MSDN subscriber bent (of het bedrijf waar je werkt) dan heb je de cds zelfs al liggen.

Vragen? Mail gerust.

Verwijderd

ik bedoel japanse versie met japanse OS is uit in azie niet hier.. ja misschien import of zo. :( ik weet niet wanneer die komt in NL ..

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 14-03 21:27
Je kan ook ff kijken naar de Nokia 9210, telefoon met kleuren PDA ingebouwd.

• Aristos
Ik zou altijd voor Palm OS kiezen en wel om de volgende redenen:
-Er is ontzettend veel software te vinden voor Palm OS, legaal en illegaal.... ;)
-Palm OS blijft nooit hangen (of iig zelden (2x in 6 maanden)...
-Dat heb je dus wel bij PocketPC etc...
-Wat is nou een makkelijkere kans om iets tegen het Micro$oft monopoly te doen...
-Met Palm OS kun je ook video bekijken (Fireviewer)
-Het is lekker betaalbaar... Een palm heb je al vanaf fl 350....
Voor mensen die meer informatie willen: http://members.home.nl/tom.smulders/Zooi/palm.html, deze pagina is van Sander Derksen en nog niet helemaal voltooid, hij komt binnenkort uit op www.palmclub.nl....
Aristos
Moderator Palmclub Forum

• Artcore
  • Niet online
Stel dat ik zo'n Palm m105 neem, ga ik er dan erg veel last van hebben dat ie geen flash-rom heeft?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 23 juni 2001 16:37 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Euhm, er staat daar een maand STANDBY, dus niet continue aan! Dus hij praat geen onzin.

En de Compaq iPaq heeft een 206Mhz processor, dus die is WEL sneller dan jouw overgeklokte Casio. En daarbij komt nog dat ik de iPaq als ik wil kan overclocken tot 236MHz.
(http://www.brighthand.com/html/features/ipaqoc.html)

Zelf heb ik de Palm Vx waar ik erg tevreden mee ben, een aanrader! Hij is nu goedkoper geworden vanwege de introductie van de m500/m505. Maar als je meer geld hebt zou ik voor de m500 of de m505 gaan, het enige verschil tussen de m500 en m505 is dat de m505 kleurenscherm heeft. En een andere kleur knopjes :P
Ik mag niet schelden, dus dat zal ik ook niet gaan doen. Mijn PDA kan 5 jaart standby blijven zonder zijn geheugen te verliezen! En DUH! 206 MHz lijkt sneller dan 200.4, maar met benschmarks is mijn PDA sneller dan de iPaq standaard. En JA de iPaq kan je softwarematig overklokken (soort softFSB-achtig denk ik) en er is nog geen versie voor de Casio hiervoor gemaakt door die ene gast. Ik vrees dat je niet helemaal gelijk hebt

• 4POX
  • Laatst online: 10:21

4POX

Everybody is wired

[b]Op zondag 24 juni 2001 18:53 -Wat is nou een makkelijkere kans om iets tegen het Micro$oft monopoly te doen...
Ik kan ook linux draaien hoor :)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 20:42 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Ik mag niet schelden, dus dat zal ik ook niet gaan doen. Mijn PDA kan 5 jaart standby blijven zonder zijn geheugen te verliezen! En DUH! 206 MHz lijkt sneller dan 200.4, maar met benschmarks is mijn PDA sneller dan de iPaq standaard. En JA de iPaq kan je softwarematig overklokken (soort softFSB-achtig denk ik) en er is nog geen versie voor de Casio hiervoor gemaakt door die ene gast. Ik vrees dat je niet helemaal gelijk hebt
Waarom schelden? Is toch een leuke discussie of niet? :)

Ik vraag me wel of (niet over de snelheid dan) of de Casio op die snelheid nog wel fijn is, want hij zal dan wel veel sneller door de batterijen zijn dan de iPaq?

Maar de iPaq lijkt me wel fijn, maar ik houd het toch bij mij Palm Vx, die voldoet prima voor de dingen waarvoor ik hem gebruik.

• Aristos
Op zondag 24 juni 2001 20:23 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Stel dat ik zo'n Palm m105 neem, ga ik er dan erg veel last van hebben dat ie geen flash-rom heeft?
Tot nu toe nog niet... Palm OS 4.0 is al uit, maar heeft geen enkele verbetering voor een M105, alleen voor de M50x-serie is hij nodig (Geheugen-kaarten etc...)

Aristos

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 22:19 schreef Aristos het volgende:

[..]

Tot nu toe nog niet... Palm OS 4.0 is al uit, maar heeft geen enkele verbetering voor een M105, alleen voor de M50x-serie is hij nodig (Geheugen-kaarten etc...)

Aristos
Da's best wel jammer eigenlijk, een update voor mijn Vx is altijd leuk :)

• Acolyte57

Acolyte57

Actually, bij palmclub is het meerdere keren gezegd dat de 'kleine' versie van OS4.0 zo'n 20% snellere benchmarks opleveren op OS3.5, maar die was dan ook weer 20% langzamer dan OS3.3, dus dat zit allemaal mooi in evenwicht ;)

• Flard
  • Laatst online: 10:30
Laat ik nog eventjes wat zeggen:

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je weet wat je nodig hebt:
wil je gewoon 'n simpel apparaatje, waar je je contactpersonen en agende en dat soort kantoorsjit op wilt hebben: neem dan een palm: veel goedkoper.

Wil je echter een iets geavanceerder dingetje, met multimedia en dat soort dingen. Dan zou ik toch echt voor een Pocket PC gaan.

Wat betreft het softwareverschil: ik denk dat er voor beide apparaten evenveel degelijke software is. Maar Pocket-PC's (met WinCE) hebben het voordeel dat er dus embedded Visual Basic is (gratis dus): wat maakt dat de hoeveelheid software voor je Pocket-PC groeit!

Tot zover!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 17-01 13:53
Op maandag 25 juni 2001 12:01 schreef Acolyte57 het volgende:
Actually, bij palmclub is het meerdere keren gezegd dat de 'kleine' versie van OS4.0 zo'n 20% snellere benchmarks opleveren op OS3.5, maar die was dan ook weer 20% langzamer dan OS3.3, dus dat zit allemaal mooi in evenwicht ;)
Heeft iemand al OS4.0 geinstalleerd op een Palm Vx?
Bedoel je misschien niet Desktop 4.0.1 ik zie op de Palm site namelijk nergens iets vermeld over OS4.0, ik kom niet verder dan versie 3.5.2

The difference between men and boys is the size of their toys

• Acolyte57

Acolyte57

Op maandag 25 juni 2001 22:37 schreef Dennis_dude het volgende:
Bedoel je misschien niet Desktop 4.0.1 ik zie op de Palm site namelijk nergens iets vermeld over OS4.0, ik kom niet verder dan versie 3.5.2
OS4.0 is nog niet officieel uit. Er zijn meerdere debug releases in omloop.

• Dennis_dude
  • Laatst online: 17-01 13:53
Op maandag 25 juni 2001 23:07 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

OS4.0 is nog niet officieel uit. Er zijn meerdere debug releases in omloop.
Bedankt voor je reactie, ik wacht wel even af tot ie officieel uit is.

The difference between men and boys is the size of their toys

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 24 juni 2001 20:55 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Waarom schelden? Is toch een leuke discussie of niet? :)

Ik vraag me wel of (niet over de snelheid dan) of de Casio op die snelheid nog wel fijn is, want hij zal dan wel veel sneller door de batterijen zijn dan de iPaq?

Maar de iPaq lijkt me wel fijn, maar ik houd het toch bij mij Palm Vx, die voldoet prima voor de dingen waarvoor ik hem gebruik.
Ik kan nog weet ik hoeveel uur doen met die batterij, maakt me niet uit of ie in 6 uur ipv 8 uur leeg is, weet niet hoe lang ie precies mee gaat, 4 uur op een dag is geen probleem iig.

[algemeenmodus]
die palmm505 is ook zo'n 1500 gld, wat is dan nog het voordeel van een Palm tov een PocketPC? het prijsvoordeel is weg iig, en als alleen een organiser is het een beetje te duur geworden.

• koornee
  • Laatst online: 12-03 16:30

koornee

3!

dat windows ce 2.11 kan je dat upgraden naar 3.0?

ik kan nl aan een compaq Aero komen en die drait 2.11 enb die wil ik dus op 3.0 laten draaien.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

• kieskes
  • Laatst online: 10:49
Ik zie nergens een HP Jornada staan ?

Ik heb hier een Jornada 720 liggen, en dit is een PERFECT apparaatje, kost wat, maar dan heb je ook wat :9

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 26 juni 2001 00:18 schreef Stropdas het volgende:

[..]

[algemeenmodus]
die palmm505 is ook zo'n 1500 gld, wat is dan nog het voordeel van een Palm tov een PocketPC? het prijsvoordeel is weg iig, en als alleen een organiser is het een beetje te duur geworden.
Je enige voordeel is dat er voor de Palm een stuk meer software beschikbaar is en gemaakt wordt, en dat de batterijen/accu flink langer meegaan.

Maar ik zou dan toch kiezen voor de superieure power van een PocketPC-apparaat :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 28 juni 2001 11:00 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Je enige voordeel is dat er voor de Palm een stuk meer software beschikbaar is en gemaakt wordt, en dat de batterijen/accu flink langer meegaan.

Maar ik zou dan toch kiezen voor de superieure power van een PocketPC-apparaat :)
Vroeger werden er ook meer spellen gemaakt voor DOS dan Win95 :)

Ik denk dat dat hier ook dezelfde kant op gaat. Mensen willen toch iets moois ipv alleen maar functioneel.

• BigEagle
  • Laatst online: 15-03 18:14
Ik heb een Psion 5mx en deze bevalt super! Er zit nu 32Mb extra in voor de straaten/routeplanner. Vooral de agenda functionaliteit is super. Er zitten ook een Word en Excel cloon op. De synchronisatie met de PC gaat ook vlekkenloos als dit eenmaal goed is ingesteld. Regelmatig haal ik mijn mail op met mijn GSM (via IrDa) :) . En als ik wil internetten pak ik mijn PCMCIA Psion Goldkaart 56k6 (in een cardconverter voor de Psion). Ook faxen versturen/ontvangen gaat als een trein! Eventueel kan er ook nog ge-WAP-ed worden op de Psion, maar interneten gaat veel beter!

Een nadeel is de prijs! :( Maar wat er je voor terug krijgt is het zeker waard!

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

De Ipaq verbruikt nogal wat stroom ja, daar ben ik het mee eens.

Ik gebruik het ding ook gewoon als walkman op mn werk als ik aan het laptoppen ben.

Maar de oplossing heb ik intussen al gevonden:

Expansion Pack PCMCIA met ingebouwde accu

2 voordelen: Ik kan PCMCIA netwerkkaarten / modems / vga kaarten gebruiken.
Voor 40 piek bij de Dixons een Flashcard reader/writer PCMCIA gehaald en daar een 128 MB FlashCard module ingestopt: zo heb je EN meer geheugen (voor al die MP3'tjes) EN meer power.

Je kan echt heeeel snel MP3'tjes op die kaart zetten door m gewoon in je laptop te stoppen ipv via de cradle of IrDa.

;-)

Jaja. Ik ben een blij mens met mn iPaq 3660.

- aanvulling:
ik heb ook de FC expansion pack. Deze is natuurlijk ook te gebruiken voor geheugen, microdisks van IBM en modems etc etc. Echter, op het moment dat je die dikke 128 MB Flashcard in je ipaq stopt gaat hij stroom verbruiken.
Het wordt dan ook aangeraden door Compaq om je Ipaq uit de CF Expansion Pack te halen als je stroom (van je accu) wilt besparen.

Die 128 Mb is trouwens het cheapst bij Norrod (285 piek). Zie pricewatch voor meer info.

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb de Casio EM-500 nog niet voorbij zien komen. Die hebbik dus. Erg fijn ding, wat minder baksteenvormig dan de E-125. Minpuntjes zijn het MMC card slot waar behalve geheugen geen uitbreidingen voor zijn en de krappe 16MB RAM.
Maar je hebt ook de EM-505 met 32 MB RAM en binnenkort ook de E-750 op 200Mhz met CF.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 15:02 schreef Systeemprutser het volgende:
De Ipaq verbruikt nogal wat stroom ja, daar ben ik het mee eens.

Ik gebruik het ding ook gewoon als walkman op mn werk als ik aan het laptoppen ben.

Maar de oplossing heb ik intussen al gevonden:

Expansion Pack PCMCIA met ingebouwde accu

2 voordelen: Ik kan PCMCIA netwerkkaarten / modems / vga kaarten gebruiken.
Voor 40 piek bij de Dixons een Flashcard reader/writer PCMCIA gehaald en daar een 128 MB FlashCard module ingestopt: zo heb je EN meer geheugen (voor al die MP3'tjes) EN meer power.

Je kan echt heeeel snel MP3'tjes op die kaart zetten door m gewoon in je laptop te stoppen ipv via de cradle of IrDa.

;-)

Jaja. Ik ben een blij mens met mn iPaq 3660.

- aanvulling:
ik heb ook de FC expansion pack. Deze is natuurlijk ook te gebruiken voor geheugen, microdisks van IBM en modems etc etc. Echter, op het moment dat je die dikke 128 MB Flashcard in je ipaq stopt gaat hij stroom verbruiken.
Het wordt dan ook aangeraden door Compaq om je Ipaq uit de CF Expansion Pack te halen als je stroom (van je accu) wilt besparen.

Die 128 Mb is trouwens het cheapst bij Norrod (285 piek). Zie pricewatch voor meer info.
Ben benieuwd :) Ik heb hem vandaag besteld (de compaq iPaq 3660) en krijg hem Dinsdag binnen. :)
Pagina: 1 2 Laatste