Op maandag 18 juni 2001 18:59 schreef HGJ het volgende:
Zo'n PDA werkt voor geen meter. Een zakagenda is altijd nog sneller. Als je zo'n PDA aanschaft gebruik je dat ding 2 weken en daarna niet meer.
Jij misschien! Maar ik al sinds de HCC dagelijks, dat kan je ook van een PC zeggen: leuk voor 2 weken, maar je kan er niets mee
Op maandag 18 juni 2001 19:07 schreef havana het volgende:
I second that. Ik vergader wel eens met van die patsers die urenlang staan te rammen op een PDA voordat ze eindelijk kunnen zien wanneer ze tijd hebben, terwijl ik dat ZO kan zien

Heb ik ook wel eens met mensen die geen PDA hebben
Op maandag 18 juni 2001 19:10 schreef intert0y het volgende:
ligt er helemaal aan wat je er mee wilt. Als je gaat voor agenda functies e.d. dan is een Palm het beste omdat deze geen frutsels kent en een lang standby tijd heeft.
Klopt als een bus
...windows based PDA gaan, maar deze hebben mede door hun kleuren scherm een belabberde stand-by tijd.
8 uur is genoeg voor iedere dag van de week 1 uur! Voor afspraken is dat genoeg, en als je thuis komt en m in de lader stopt, dan kan je de volgende dag weer 8 uur verder
Op maandag 18 juni 2001 21:14 schreef Vleermuis het volgende:
Het valt me op dat nog niemand de link gepasst heeft naar de
review op tweakers zelf en kijk welke voordelen ze allemaal hebben.
Leuk, maar de Casio EM500 staat er, en niet de E-125 die toch een stuk beter is (16MB is te weinig, zit zo vol, 32 is eigenlijk aan de krappe kant, ff wat RAM erbij plaatsen

. Een CF-slot is ook wel handig, zit op de E-125 standaard bij, de Ipaq wordt gelijk een stuk dikker, das weer jammer dan (maar dat kan je ook dunner maken met en modificatie). De Ipaq is ook een stuk duurder, maar die is wel beter leesbaar in direct zonlicht!
Op maandag 18 juni 2001 23:40 schreef Acolyte57 het volgende:
Gameboy emulator
Ja, maar ik heb een Nintendo-emulator

(geen N64 helaas)
Op maandag 18 juni 2001 23:46 schreef 4POX het volgende:
Als ik een nieuwe nodig hebt dan hoop ik een HP te nemen
HP is de enige die PocketPC levert op apparaatjes met toetsenbord, dus als je dat er bij wilt, dan kan je voor HP gaan
Op dinsdag 19 juni 2001 11:52 schreef sebastius het volgende:
Psion is erg prettig, toetsenbord ipv dat rare schrift met dat rare pennetje, maar is weer groter. Koop gewoon een laptopje.
Maar wat je ook doet, koop geen Windows CE machine.
Waarom geen PocketPC? Welk raar schrift, op de PocketPC schrijf je gewone letters, en niet dat Graffiti van Palm, niet dat daar wat mis mee is. Nogmaals: waarom dan geen PocketPC? Zou het kunnen zijn dat je ervaring hebt met Windows CE 1 of 2? Beetje raar, ik ga toch ook niet zeggen: gebruik geen Microsoft! omdat ik toevallig vroeger een keer met MS-DOS een probleempje had?
Op dinsdag 19 juni 2001 13:58 schreef e-X-hale het volgende:
B.t.w. groot voordeel van de palm, 1 maand standby

ipaq 1 dag

Dat is dus onzin wat je nu zegt: je Palm kan geen maand lang aan blijven staan continu! Zoals ik al zeg: een Ipaq kan een week meegaan als je m 1 uurtje per dag gebruikt, hij staat niet continu aan hoor! Beetje appels met peren vergelijken. Palm durft niet eens te melden hoe lang hun machientjes aan kunnen blijven staan continu!
Op dinsdag 19 juni 2001 21:31 schreef Flard het volgende:
Ik hoor iedereen wel praten over de Compaq iPaq, maar iedereen die een beetje de charts bijhoudt, kan zien dat de Cassiopeia E-125 op nummer 1 staat. De iPaq zie je ook vaker in PDA-fora met problemen dan andere Pocket-PC's, omdat er wat hardwarematige verschillen zijn.
Mijn advies: haal de Casio Cassiopeia E-125!
Goed advies

Compaq gebruikt een StrongARM CPU, Casio de MIPS(NEC VR41**) en HP heeft ook weer een eigen CPU, das wel SH3 (oid. dacht ik)
Dat was het wel om het kort te houden. Na een paar maanden aan het vergelijken te zijn geweest, heb ik voor de Casio gekozen, omdat dat in mijn geval de beste keus was, hij draait nu lekker op 200.4 MHz

en is sneller dan een standaard Compaq Ipaq (maar die kan je ook weer overklokken naar 200-zoveel, en dan is die weer iets sneller)