windows 10

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHummer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik wil graag nu na de upgrade een windows 10 clean install doen.
Maar waar vindt ik mijn productcode terug,of moet ik de code van windows 8 gebruiken.
Ik weet dat windows al mijn bios heeft gedetecteert en de daarbij behorende hardware.
Ik heb ook ergens gehoord dat als je de upgrade gedaan hebt je gewoon windows kan installeren zonder key,en dat dan windows vanzelf geactiveert wordt.
Wat weten julie het fijne daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zou hier eens gaan kijken: [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Installeer even Speccy.

Als je dan op het kopje besturingssysteem/operating system klikt wordt daar je serienummer weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rjfk2u.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snowwie schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:56:
Installeer even Speccy.

Als je dan op het kopje besturingssysteem/operating system klikt wordt daar je serienummer weergegeven.

[afbeelding]
Welke dus bij een upgrade bij iedereen hetzelfde is. :z

code:
1
2
Windows 10 Home : TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
WIndows 10 Pro  : VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Vandaar de verwijzing naar [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen.

[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 05-08-2015 07:21 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je moet even MSDM key aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

:/ ZUCHT.. Hoe vaak moet ik dit nog gaan herhalen? in andere topics is deze vraag al vaak gesteld en beantwoord.. zoekbalk?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4yFT5o.png

je hebt dus geen key nodig.. (zowel voor de upgrade als voor een herinstallatie) nadat je de upgrade van 7/8 naar 10 gedaan hebt kan je op dezelfde hardware w10 naar hartelust blijven herinstalleren.

Wil je installeren op volledig andere hardware? key kopen

[ Voor 99% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2015 16:01 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wil je installeren op andere hardware? key kopen
Hoe vaak moet nog herhaald worden dat dat niet per definitie het geval is?

Als je extra geheugen toevoegt, of een insteekkaart verwijdert/toevoegt, blijft Windows 10 gewoon geactiveerd en doorwerken.

Het gaat hierbij alleen om SSD/HDD, moederbord, CPU etc. En zelfs *die* kan je zonder problemen vervangen, als je het maar niet allemaal tegelijk en te vaak achter elkaar doet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wildhagen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:00:
[...]
Hoe vaak moet nog herhaald worden dat dat niet per definitie het geval is?
Wanneer wel / Wanneer niet kan ik niks over vinden vanuit MS dus dat neem ik niet mee in mijn beantwoording. Als jij deze informatie vanuit MS wel hebt hoor ik het graag :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

spartacusNLD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:02:
[...]

Wanneer wel / Wanneer niet kan ik niks over vinden vanuit MS dus dat neem ik niet mee in mijn beantwoording.
Maar presenteer het dan ook niet als de waarheid, maar enkel als een mening.

Er zijn inmiddels al voorbeelden genoeg gegeven in de diverse topics.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb gewoon een losse originele pro 8.1 key gekocht. Als ik m'n custom dekstop hardware ga vervangen, en hij wil niet activeren bel ik gewoon ff met MS. Zou toch belachelijk zijn dat als ik van platform verander, ik een nieuwe key moet kopen? Mooi niet dus.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarschijnlijk kan je het telefonisch idd ook gewoon laten regelen. Althans, ik heb er nog geen ervaringen mee met Windows 10, maar met eerdere versies (van Windows XP tot en met 8.1) was dat geen probleem: gewoon ff bellen, je doet je verhaal, krijgt een code die je over moet tikken, en tadaa, Windows wordt weer netjes geactiveerd.

Heb nergens berichten gelezen dat dat met Windows 10 niet meer zou werken.

En MS bevestigt dat ook netjes, zie https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/950929
Windows 10

Productactivering starten:

- Ga naar Start en selecteer achtereenvolgens Instellingen, Bijwerken en beveiliging en Activering.
- Als het apparaat niet is geactiveerd, is de optie Telefonisch activeren beschikbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

NeFoRcE schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:08:
Ik heb gewoon een losse originele pro 8.1 key gekocht. Als ik m'n custom dekstop hardware ga vervangen, en hij wil niet activeren bel ik gewoon ff met MS. Zou toch belachelijk zijn dat als ik van platform verander, ik een nieuwe key moet kopen? Mooi niet dus.
Jou vraag heb ik aan MS webchat gesteld: spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het antwoord was negatief. Ik zit in de zelfde situatie als jij. Zij gaven mij aan dat een gekochte W8.x key geen recht geeft op een W10 key die bij elke hardware verandering blijft werken.

Eenmaal een W10 kopen is dus de oplossing volgens de webchat medewerker.

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

spartacusNLD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Jou vraag heb ik aan MS webchat gesteld: spartacusNLD in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Het antwoord was negatief. Ik zit in de zelfde situatie als jij. Zij gaven mij aan dat een gekochte W8.x key geen recht geeft op een W10 key die bij elke hardware verandering blijft werken.

Eenmaal een W10 kopen is dus de oplossing volgens de webchat medewerker.
Wat een gruwelijke onzin. Ik bel dan wel 's nachts, krijg die computer ervoor, en activeer op die manier die bende wel dan. Zo moest ik tijd terug ook vaak bellen omdat ik m'n key al tevaak geactiveerd had ofzo... terwijl het zelfde systeem is, alleen door de jaren heen hardwareverandering/reinstalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

NeFoRcE schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:22:
[...]
Wat een gruwelijke onzin. Ik bel dan wel 's nachts, krijg die computer ervoor, en activeer op die manier die bende wel dan. Zo moest ik tijd terug ook vaak bellen omdat ik m'n key al tevaak geactiveerd had ofzo... terwijl het zelfde systeem is, alleen door de jaren heen hardwareverandering/reinstalls.
Welke key ga je willen heractiveren? de key die je nu hebt is niet uit te lezen uit W10..

zie:
MegaTronics schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:16:
[...]

Welke dus bij een upgrade bij iedereen hetzelfde is. :z

code:
1
2
Windows 10 Home : TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
WIndows 10 Pro  : VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Vandaar de verwijzing naar [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen.

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 05-08-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

spartacusNLD schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

[...]

Welke key ga je willen heractiveren? de key die je nu hebt is niet uit te lezen uit W10..
Ik heb een Win8.1 key. Dus als ik m'n hardware zou veranderen, zou ik prima 8.1 erop kunnen zetten en activeren (desnoods met telefoon), maar dus niet kunnen upgraden naar Win10?! Da's dan wel goed dichtgetimmerd zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Vragen/problemen met installatie/upgrade (op dit moment) graag in dit topic bespreken : [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Dit topic gaat nu op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.