Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Sorry, ik moet dit toch even van mij af schrijven. Ik erger me er nu al te lang aan.

Kan men tegenwoordig niet meer fatsoenlijk het geluid mixen of lopen ze ons enorm te trollen?

Je zit een actie georiënteerde serie, film of documentaire te kijken en je vermoed dat er gepraat word. Tenminste je ziet monden bewegen en, indien van toepassing, lijkt de ondertiteling daar ook naar te hinten. Je hoort vaag iets dus hou je de + knop van je afstandsbediening een tijdje in en warempel er word inderdaad gesproken.
Eindelijk kun je de serie, film, docu volgen.....En dan opeens trillen de ramen, auto alarmen gaan af, je vrouw komt in paniek naar beneden rennen en je kind van 13 maand, die net sliep, ligt helemaal overstuurt te janken.
Jawel, die actiescène die volgde na het praat gedeelte word oneindig veel harder afgespeeld waardoor het halve dorp kan mee genieten (andere helft was weg of doof).

Het vervolg van de serie, film of docu kun je niet lekker relaxed verder kijken want je zit continue met de afstandsbediening in de hand om het geluid harder en zachter te zetten. |:(

Is men het nu gewoon helemaal vergeten hoe je het geluid dusdanig mixt zodat je niet telkens het volume hoeft te wijzigen of doet men dit bewust om bovenstaand scenario te creëren?

Kijk, ik snap dat wapenvuur en zeker explosies harder klinken dan een volwassen man die op normaal volume praat maar het kan toch niet zo zijn dat ik het ene moment mijn tv op standje 10-11 moet zetten om een beetje te kunnen verstaan wat men zegt om vervolgens snel naar 3-4 te moeten omdat anders de kleine wakker word.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt toch echt alsof er iets niet helemaal is ingeregeld in je eigen installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:05

Nogne

>.<

Waarmee speel je de films af, en gebruik je een receiver of gebruik je het geluid van je tv?

Ik herken bovenstaande zelf helemaal niet, meestal kijk ik netflix op mijn tv die het signaal met HDMI naar mijn receiver stuurt. En als ik films kijk via mijn NUC dan gaat het geluid met bitstreaming over hdmi naar mijn receiver.

De bron bepaald bij mij hoe het geluid word weergegeven, sommige mensen zetten het geluid van hun receiver standaard op Dolby Digital of Stereo. Hierdoor zal het geluid soms heel anders klinken dan dat het bedoeld is.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
standaard tv

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Herken dit verhaal ook niet eigenlijk. Bij ons staat de tv (Samsung dingetje) altijd op hetzelfde niveau en dan zijn zowel gesprekken als actiescenes prima te volgen.

Vroeger gooide ik hem bij reclame nog wel eens wat zachter omdat die altijd een stuk harder uit de speakers kwamen, maar zelfs dat lijkt tegenwoordig minder erg te zijn geworden.

Ik zou ook eens kijken naar je instellingen. Misschien dat er ergens iets staat op 5.1 of 7/1 terwijl je gewoon stereo luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Heb je er ook last van als je een film kijkt met een 2.0 geluid stream? Want als ik dit probleem zo lees lijkt het er op dat je een film die alleen een 5.1 stream heeft, probeert af te spelen met een 2.0 set (je tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat voor tv die ervoor zorgt dat je ramen gaan trillen. Of je woont in een kartonnen huis. :P

Ik vermoed dat het nog steeds een instelling op je tv is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

Tys

Nogne schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:27:
Heb je er ook last van als je een film kijkt met een 2.0 geluid stream? Want als ik dit probleem zo lees lijkt het er op dat je een film die alleen een 5.1 stream heeft, probeert af te spelen met een 2.0 set (je tv).
Dit inderdaad. Ik loop er zelf ook met enige regelmaat tegenaan helaas en het komt exact overeen met wat TS beschrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 04-08-2015 10:32 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit komt wel vaker voor en is vrij common, dat soort scenes zijn inderdaad altijd loeihard vergeleken met 'praat-scenes'. Wel kan je proberen je center speaker wat verder open te gooien, of Dynamic Volume toe te passen als je versterker dat heeft

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

DennusB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:33:
Dit komt wel vaker voor en is vrij common, dat soort scenes zijn inderdaad altijd loeihard vergeleken met 'praat-scenes'. Wel kan je proberen je center speaker wat verder open te gooien, of Dynamic Volume toe te passen als je versterker dat heeft
De TS speelt het af op z'n TV en niet via een receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik zat laatst de Satudarah docu te kijken en die was ook onwijs slecht afgemixt. Gesprekken waren nauwelijks te volgen. Als ik twitter zo volgde was ik niet de enige die dat dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:34:
[...]

De TS speelt het af op z'n TV en niet via een receiver :)
Ah, sorry. Maar goed, daar geld in principe t zelfde natuurlijk. Al kan je het daar niet los regelen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Merkte het ook wel eens in de bios hoor. Praten nauwelijks te verstaan, vuurgevechten snoeihard.

En ik neem aan dat iedereen snapt dat bovenstaand beetje aangedikt is voor "dramatic effect" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Zo herkenbaar dit. Soms zit je te kijken of je receiver niet op mute staat om vervolgens doof te worden van een wegrijdende auto. Valt me ook op bij NGC dat je de reclameblokken teruggedraaid hoort worden, waarschijnlijk vanwege het lage volume van de docu. BBC heeft ook vaak veel volume nodig, waarbij het zappen op eigen risico is.

Wil je een absolute ster hierin, dan moet je eens naar Event Horizon kijken. Vaak harde geluiden om schrikmomenten op te wekken, maar op de meest misplaatste momenten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DennusB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:33:
Inderdaad dit komt met regelmaat voor en ik laat audio altijd over mijn Pioneer recievr met B&W 600-series speakers gaan. Gesproken delen en dan ineens actie en de koffie laat kringen zien in de kopjes. Mijn Pioneer receiver heeft een system waarmee de speakers automatisch afgesteld worden, bij films en documentaires waar meer aandacht aan is besteeds is er veelal niet veel aan de hand, maar de wat goedekopere massa heef hier inderdaad wel last van.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Señor Sjon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:37:
Zo herkenbaar dit. Soms zit je te kijken of je receiver niet op mute staat om vervolgens doof te worden van een wegrijdende auto. Valt me ook op bij NGC dat je de reclameblokken teruggedraaid hoort worden, waarschijnlijk vanwege het lage volume van de docu. BBC heeft ook vaak veel volume nodig, waarbij het zappen op eigen risico is.
Door de reclameblokken tegenwoordig word je doof want die staan veel harder dan de serie/film/soap. Maar binnen films/series heb ik eigenlijk nooit last van het effect dat ik de stemmen (bijna-)niet hoor en de surround effecten weer keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Al hoewel ik snap wat je bedoeld kan het best zijn dat je het verkeerde audio signaal gebruikt. Als ik op mijn oude receiver het verkeerde kanaal gebruikte (Dolby Surround i.p.v. Digital 5.1 of iets dergelijks) dan kon ik de stemmen nauwelijks horen maar de actie was normaal. Als ik het kanaal dan veranderde dan waren beide weer in balans. Misschien heb jij hier ook wel last van. Speel eens met de verschillende types audiokanalen en settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Heel herkenbaar dit. Heb ook geen speciale setup, geluid loopt gewoon via de TV.
Maar ik gebruik gewoon altijd de subs, want soms zijn de stemmen echt niet te verstaan. Dus zet ik hem harder, met het gevolg dat daarna de muziek van de actie scene het hele huis door knalt.
En 5.1 geluid heeft voor mij ook geen zin, want dat is alleen maar irritanter. Ben namelijk doof aan 1 oor, dus leuk dat surround, maar wanneer er iets aan de rechter kant (en dus door de rechter speakers komt) gebeurd dan hoor ik dat helemaaaaaal zacht.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nogne schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:41:
[...]

Door de reclameblokken tegenwoordig word je doof want die staan veel harder dan de serie/film/soap. Maar binnen films/series heb ik eigenlijk nooit last van het effect dat ik de stemmen (bijna-)niet hoor en de surround effecten weer keihard.
De reclames zijn niet veel harder, de rest is zachter omdat je dan veel meer dynamiek hebt. Niks gaat over de 0dB heen, en bij een film zijn explosies dus op de 0dB, en de rest is natuurlijk een stuk zachter, want niemand praat op het volume van een flinke explosie.

Dus van een film van 2 uur, zit er misschien 15 minuten in totaal wat echt richting de 0dB gaat, terwijl reclames gewoon genormalized zijn tegen de 0dB aan. Maar harder dan een explosie uit een film is het gewoon niet.

In dit topic in Audio kan je zien aan de plaatjes dat het overall harder wordt, maar de dynamiek totaal verloren gaat: Wat klinkt goed? CD kwaliteit

Als ik een CD uit 2008 opzet, een geremasterde versie klinkt ie veel harder dan het origineel uit medio jaren 80. Dat vanwege het normalizen om het zo hardmogelijk te laten klinken. Uiteindelijk heb je altijd te maken dat je niet over de 0dB heen moet, anders overstuurt de boel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Ahh kijk, dat wist ik dus niet. Helder en bedankt voor je uitleg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJvA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:45
Misschien ook even in de settings van je decoder duiken (Ziggo bijv.). Ik kan me voorstellen dat als je 5.1 ontvangt en je tv maar 2.0 ondersteunt, het center kanaal wegvalt (terwijl dat vrijwel alle spraak bevat). Als je je decoder dan op 2.0 instelt, zijn de andere kanalen netjes in die twee verwerkt.

Ik erger me trouwens heel erg aan het geluid bij programma's waar Herman den Blijker in zit. Altijd enorm veel omgevingsgeluid waardoor ik de dialogen amper versta. Geen idee waarom het juist de programma's met Herman den Blijker zijn, maar het valt me altijd op dat hij de gemeenschappelijke deler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:23
Dit is toch JUIST de bedoeling? :P
Als men in de film met elkaar praat moet het klinken alsof je erbij staat en als het vliegtuig waar je als kijker in zit uit elkaar wordt gereten moet het ook klinken alsof de muren van je huis worden losgeslagen.

's Avonds is dit minder prettig (voor de buren en de rest van de familie dan), maar dan zet ik mijn receiver op 'Late avond'-modus en wordt alles verbazingwekkend goed afgevlakt.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is met tv-speakers, omdat je dan veel sneller op een volume zit dat niet lekker klinkt en het veel te 'hard' klinkt in je oren. Maar dat is dus een kwaliteitsprobleem en geen teken dat er niet goed is gemixt. Veel dynamisch bereik is juist een voorbeeld van hoe het moet.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Inderdaad zo enorm herkenbaar.. Zelf een 2.0 set, ook hier om gesprekken te volgen het geluid harder moeten zetten, terwijl bij een explosies of andere effecten het bloed uit je oren gutst wegens gesprongen trommelvliezen.

Dynamiek is leuk, maar spraakscene's zouden toch echt wel harder afgemixt mogen worden..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Om op verschillende zenders een zo'n evenredig mogelijk volume te krijgen zet ik mijn decoder of tv tuner dan ook op digital output pcm, nooit lipsync problemen en een behoorlijk constant volume, output is S/PDIF naar een LG 2.1 met Klipsh speakers en Rockford woofer.

Daarbij wel als opmerking, ik kijk nauwelijks films. Met bovenstaande settings kan ik me wel voorstellen dat er wat dynamiek of effecten niet goed overkomen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:21:
Inderdaad zo enorm herkenbaar.. Zelf een 2.0 set, ook hier om gesprekken te volgen het geluid harder moeten zetten, terwijl bij een explosies of andere effecten het bloed uit je oren gutst wegens gesprongen trommelvliezen.

Dynamiek is leuk, maar spraakscene's zouden toch echt wel harder afgemixt mogen worden..
Dynamiek is leuk idd, maar je geeft niet veel informatie hoe je de boel aangesloten hebt. Een film met 5.1 geluid op een 2.0 set afspelen moet prima te doen zijn. Kwestie van de boel goed op elkaar afstemmen. Als jij vanaf je ontvanger die je op 5.1 ingesteld hebt staan, en de audio-out via de mini-jack laat lopen, dan krijg je alleen maar de links en rechts voor audio-kanalen, en dan gaat spraak inderdaad heel zacht, omdat je simpelweg de center niet hoort waar de spraak voornamelijk overheen gaat.

Mijn TV hangt via HDMI aan de HD ontvanger, geluidsinstellingen staat op 5.1, en de 2 speakertjes in m'n TV geeft een verbazingwekkend goed geluid met 5.1 films op TV. Het heeft wel even wat tijd gekost om de instellingen goed te zetten. Zou ik m'n 2.0 audio set voor audio gebruiken, daar zit geen digitale ingang op omdat dat ding uit begin jaren 90 is, en zal ik de hd ontvanger op 2.0 stereo moeten zetten wil ik de center, sub en de rears willen horen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

RaZ schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Dynamiek is leuk idd, maar je geeft niet veel informatie hoe je de boel aangesloten hebt. Een film met 5.1 geluid op een 2.0 set afspelen moet prima te doen zijn. Kwestie van de boel goed op elkaar afstemmen. Als jij vanaf je ontvanger die je op 5.1 ingesteld hebt staan, en de audio-out via de mini-jack laat lopen, dan krijg je alleen maar de links en rechts voor audio-kanalen, en dan gaat spraak inderdaad heel zacht, omdat je simpelweg de center niet hoort waar de spraak voornamelijk overheen gaat.

Mijn TV hangt via HDMI aan de HD ontvanger, geluidsinstellingen staat op 5.1, en de 2 speakertjes in m'n TV geeft een verbazingwekkend goed geluid met 5.1 films op TV. Het heeft wel even wat tijd gekost om de instellingen goed te zetten. Zou ik m'n 2.0 audio set voor audio gebruiken, daar zit geen digitale ingang op omdat dat ding uit begin jaren 90 is, en zal ik de hd ontvanger op 2.0 stereo moeten zetten wil ik de center, sub en de rears willen horen.
Voor meer informatie:
Ik speel alles af op mijn PC (heb geen TV abo) met Netflix (merendeel) of Kodi (sporadisch). Het geluid gaat middels een Asus Xonar Essence STX II analoog naar een Denon PMA-1510AE naar twee custom made speakers (ontworpen en gebouwd door iemand uit Rotterdam die, naar ik vernomen heb, nu voor Synergy Audio ontwerpt).

In de Asus control panel staat 5.1 geselecteerd als bron, en 2.0 geselecteerd als output. Naar ik vermeen zou dit op een correcte manier 5.1 signalen moeten downmixen en de center verspreiden over beide speakers. Spraak klinkt op de sweet spot alsof het vanuit het midden komt, maar is naar mijn mening nog steeds te zacht..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Klinkt alsof je een AC3 rip op stereo afspeelt.

Omdat je de center speaker mist (waar de dialogen uit komen) word dit half verdeeld over je linker en rechter speaker.. maar tegen de helft van de volume.
Als hierna plots een auto uit elkaar knalt, en de linker en rechter speaker op hun normale niveau een explosie laten klinken, gaat hij 4x zo hard als de dialogen die daarvoor eruit kwamen.

StereoMixdown zou hier wellicht kunnen helpen!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan je dan niet in dat control panel per channel het volume regelen? Zelf gebruikte ik altijd AC3filter En die kan dat. Sommige mediaplayers kunnen zelf ook downmixen, en dan kan dat wel botsen met een tool als deze, maar dat is ook een kwestie van even instellen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Nibbz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:50:
Klinkt alsof je een AC3 rip op stereo afspeelt.

Omdat je de center speaker mist (waar de dialogen uit komen) word dit half verdeeld over je linker en rechter speaker.. maar tegen de helft van de volume.
Als hierna plots een auto uit elkaar knalt, en de linker en rechter speaker op hun normale niveau een explosie laten klinken, gaat hij 4x zo hard als de dialogen die daarvoor eruit kwamen.

StereoMixdown zou hier wellicht kunnen helpen!
Het is voornamelijk Netflix, en de mixdown zou afgehandeld moeten worden door de Asus software.. Meer opties dan dit heb ik niet, voor zover ik mij bewust ben. Weet niet eens of Netflix uberhaupt 5.1 doorstuurt om eerlijk te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan staat je geluud op 5.1 ofzo en speel je het af op twee speakers. Ik vind het ook iritant ondat het stereospoor vaak ontbreekt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Voor meer informatie:
Ik speel alles af op mijn PC (heb geen TV abo) met Netflix (merendeel) of Kodi (sporadisch). Het geluid gaat middels een Asus Xonar Essence STX II analoog naar een Denon PMA-1510AE naar twee custom made speakers (ontworpen en gebouwd door iemand uit Rotterdam die, naar ik vernomen heb, nu voor Synergy Audio ontwerpt).

In de Asus control panel staat 5.1 geselecteerd als bron, en 2.0 geselecteerd als output. Naar ik vermeen zou dit op een correcte manier 5.1 signalen moeten downmixen en de center verspreiden over beide speakers. Spraak klinkt op de sweet spot alsof het vanuit het midden komt, maar is naar mijn mening nog steeds te zacht..
DSP modes in de UI van Xonar uit? Volgens mij staat standaard Hi-Fi aan. Ik heb ze beide uit (Xonar DG)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:23
Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:52:
[...]Weet niet eens of Netflix uberhaupt 5.1 doorstuurt om eerlijk te zijn :/
Als je even met je muis naar beneden beweegt tijdens het afspelen kan je bij de geluidsopties kiezen tussen 2.0 en 5.1 (wanneer beschikbaar). Standaard zou hij 2.0 moeten pakken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

DSP modes in de UI van Xonar uit? Volgens mij staat standaard Hi-Fi aan. Ik heb ze beide uit (Xonar DG)
DSP uit inderdaad, alles uit verder. Hi-Fi doet volgens mij hetzelfde als alles uit, geen nabewerking.
Ample Energy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Als je even met je muis naar beneden beweegt tijdens het afspelen kan je bij de geluidsopties kiezen tussen 2.0 en 5.1 (wanneer beschikbaar). Standaard zou hij 2.0 moeten pakken.
Ik ga er eens op letten, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Grappig had dit gisteravond nog met een film (Superman Returns 2003, slechte film an sich b.t.w.) precies hetzelfde probleem. Het verpest voor mij volledig de ervaring van de film. Komt gelukkig niet veel voor, maar het bestaat. Denk niet dat het een trol is maar dat er is gefocused op bioscoopbeleving, waar het geluid snoeihard staat en dus praten prima te volgen is en de actie enorm dreunt. Beetje goedkope opsmuk van de sound, veel bass toevoegen is een cheap way om emotie op te roepen en te verstoppen dat je niet hebt geinvesteerd in de soundtrack/muziek.

Thuis gewoon niet te doen zulke films, zijn m.i. de aanschaf niet waard.
Pagina: 1