Creditcard zonder torenhoge kosten?

Pagina: 1
Acties:

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

Topicstarter
Dus, het is weer eens zo ver. Ik sta voor een website waar ik iets wil bestellen en de website accepteert alleen credit cards. Verdorie.

De reden dat ik geen credit card heb is omdat ze zo duur zijn. Min of meer ongeacht waar je ze haalt kost het minstens €17,50 voor de kaart zelf, plus er worden relatief hoge opslagkosten gerekend voor non-euro transacties, er zijn kosten voor alle of veel soorten transacties... het is gewoon één grote manier om je geld kwijt te raken.

Bestaat er zoiets als een debetkaart met creditcardnummer zodat ik gewoon met direct debet kan betalen, zonder alle extra kosten en mogelijkheid van krediet?

Ja, ik weet dat 3V bestaat, maar dat is hier geen optie (en ook niet bepaald goedkoop, vanwege terugboekkosten). Ik wil iets van $700 betalen. Met alle bijkomende kosten lijkt me dit minimaal 40 euro extra te kosten. Dat moet toch beter kunnen?

Edit: dus een voorbeeld van de kosten als ik een 3V card gebruik voor het aanschaffen van een product van $720.41 (€657,31):
- Aanschafkosten 3V card: €10
- Topupkosten €150 x4: €8
- Topupkosten €75: €2
- Daadwerkelijke overboeking van €657,31 x 1.0175=668,81 (+€11,50)
- terugboeking overblijvende €6,19: €5

Totaal aan kosten: €36,50.

[ Voor 16% gewijzigd door mux op 03-08-2015 13:13 ]

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Neteller, gratis virtuele prepaid creditcard.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistolebob op 03-08-2015 13:03 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:58

paQ

Pistolebob schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:03:
Neteller, gratis prepaid creditcard.
totdat je iets in een andere valuta afrekent, dan zijn de tarieven debiel.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
paQ schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

totdat je iets in een andere valuta afrekent, dan zijn de tarieven debiel.
Vind ik wel meevallen, ik betaal al maanden Netflix in Colombiaanse peso's.
Heb je een beter alternatief?

[ Voor 5% gewijzigd door Pistolebob op 03-08-2015 13:05 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Toch maar bij je eigen bank? Meestal iets van 12,- en je bespaart je veel op de omrekenkosten die er zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Hooglander1 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:05:
Toch maar bij je eigen bank? Meestal iets van 12,- en je bespaart je veel op de omrekenkosten die er zijn.
Dat dus. Gewoon bij de eigen bank. Ik heb zo'n kaart van de Rabo waarmee ik per maand 1000 euro kan besteden, en het wordt aan het einde van de maand afgeschreven van mijn doorlopende rekening. Zie hier voor de voorwaardes die voor mij gelden: https://www.rabobank.nl/p...len/creditcards/rabocard/

Voor 1,05 per maand geen gezeur, wel de voordelen. :).

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:48
Bij mijn eigen bank een wat duurder pakket genomen waar een CC bij in zit. In totaal betaal je zo'n 17 12 euro per jaar meer, maar pin transacties in het buitenland zijn dan in dat pakket weer gratis (normaal 2,50 ongeveer) waardoor je die kosten er heel snel uit hebt als je eens op vakantie gaat.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:08:
Bij mijn eigen bank een wat duurder pakket genomen waar een CC bij in zit. In totaal betaal je zo'n 17 12 euro per jaar meer, maar pin transacties in het buitenland zijn dan in dat pakket weer gratis (normaal 2,50 ongeveer) waardoor je die kosten er heel snel uit hebt als je eens op vakantie gaat.
Deze zomer mee geëxperimenteerd: pintransacties waren gratis in Londen, met 0,75% koersopslag (SNS). Creditcard vraagt 1,5% koersopslag, dus dat is altijd duurder. Ik heb dus letterlijk niks aan de creditcard, ik zou hem alleen aanvragen voor deze specifieke, once-in-5-years aanschaf. Ik zou hem dus ook 1 dag later annuleren, om te voorkomen dat ik het vergeet en een extra jaar moet betalen.

1,5% koersopslag betekent alsnog €10 extra kosten voor mijn transactie, het is acceptabel omdat het al zo'n hoog bedrag is maar alsnog lijkt het me wat hoog. Ze hoeven er niks voor te doen, en met een debetkaart heb ik deze kosten niet.

[ Voor 12% gewijzigd door mux op 03-08-2015 13:14 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het echt zo extreem incidenteel is, kan je dan de betaling niet gewoon door iemand anders laten doen die wel een CC heeft en het geld per normale overboeking naar hem/haar overmaken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Naj_Geetsrev schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Dat dus. Gewoon bij de eigen bank. Ik heb zo'n kaart van de Rabo waarmee ik per maand 1000 euro kan besteden, en het wordt aan het einde van de maand afgeschreven van mijn doorlopende rekening. Zie hier voor de voorwaardes die voor mij gelden: https://www.rabobank.nl/p...len/creditcards/rabocard/

Voor 1,05 per maand geen gezeur, wel de voordelen. :).
Dit is wel erg interessant. Kun je een Rabobank-rekening voor minder dan een maand openen? Dan zou je dus een creditcard voor €3 hebben. Ik lees eens de algemene voorwaarden door...
Orion84 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:18:
Als het echt zo extreem incidenteel is, kan je dan de betaling niet gewoon door iemand anders laten doen die wel een CC heeft en het geld per normale overboeking naar hem/haar overmaken?
Het gaat hier eigenlijk om een bedrijfsmatige uitgave. Het is een beetje lullig om dit via iemand anders te laten gaan. Het kan, maar als het niet hoeft, dan liever niet.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
Waarom loop je dan zo te zoeken? Je trekt het dan toch gewoon als kosten af?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
He? Dus je probeert onder de kosten van een CC uit te komen voor een zakelijke transactie. Een transactie die dus voor minimaal 30% door de overheid betaald wordt (want verlaging van je winst)?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 102% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:44 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Dit is wel erg interessant. Kun je een Rabobank-rekening voor minder dan een maand openen? Dan zou je dus een creditcard voor €3 hebben. Ik lees eens de algemene voorwaarden door...
Ah. Zakelijk. Dat is weer een hele andere wereld. Als je perse geen creditcard wilt nemen dan zou ik je verlies nemen en via 3vc doen. Al die moeite en tijd die je er nu in gaat steken weegt niet op tegen de potentiele winst die je kan maken. Het gaat sowieso geld kosten, hoe je het nu wendt of keert

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan altijd nog proberen om de verkoper een email te sturen en vragen of je het ook kan betalen per bank transfer. Alleen is dat naar een andere valuta ook verre van gratis.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
MrAngry schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:23:
Waarom loop je dan zo te zoeken? Je trekt het dan toch gewoon als kosten af?
Kan, maar alleen de aanschafkosten gelden als bedrijfskosten. Transactiekosten vallen hierbuiten (of ik moet dit verkeerd hebben?). Edit: nee, transactiekosten en rente zijn NIET aftrekbaar, anders zou dat betekenen dat de belastingdienst leningen subsidieert.

Daarnaast... het is extreem incidenteel, en zodra ik dit een keer vergeet in te boeken betaal ik €20 per jaar voor niks. En ik ben géén sterke boekhouder :P
Zwerver schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:23:
He? Dus je probeert onder de kosten van een CC uit te komen voor een zakelijke transactie. Een transactie die dus voor minimaal 30% door de overheid betaald wordt (want verlaging van je winst)?
"onder de kosten van een CC uit te komen" - eh, wel als die kosten 7% van m'n aankoopbedrag zijn ja :P terwijl ik met iedere andere betaaldienst geen extra kosten heb!

En nee, de kosten worden niet voor 30% betaald door de overheid, dat is een misvatting over hoe belastingaftrek werkt. Ik betaal ze nog steeds helemaal. Ik kan wel een klein deel (namelijk importkosten/BTW) aftrekken van de belasting. De rest van het apparaat kan ik niet aftrekken (in dit geval). Maar het is zodanig veel goedkoper uit de VS dat het het waard is in dit geval.
Naj_Geetsrev schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:30:
Ah. Zakelijk. Dat is weer een hele andere wereld. Als je perse geen creditcard wilt nemen dan zou ik je verlies nemen en via 3vc doen. Al die moeite en tijd die je er nu in gaat steken weegt niet op tegen de potentiele winst die je kan maken. Het gaat sowieso geld kosten, hoe je het nu wendt of keert
Gek genoeg; de makkelijkste plek om geld te verdienen is je geld! Je kunt je niet voorstellen hoeveel geld ik heb weten te besparen door een paar (dure, maar waardevolle) gesprekken met m'n accountant te hebben :D

[ Voor 3% gewijzigd door mux op 03-08-2015 13:34 ]

Verwijderd

Pistolebob schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Vind ik wel meevallen, ik betaal al maanden Netflix in Colombiaanse peso's.
:D

Nou maak je me wel nieuwsgierig, is dit goedkoper of doe je het om andere redenen?

• Zwerver
  • Niet online
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

"onder de kosten van een CC uit te komen" - eh, wel als die kosten 7% van m'n aankoopbedrag zijn ja :P terwijl ik met iedere andere betaaldienst geen extra kosten heb!

En nee, de kosten worden niet voor 30% betaald door de overheid, dat is een misvatting over hoe belastingaftrek werkt. Ik betaal ze nog steeds helemaal. Ik kan wel een klein deel (namelijk importkosten/BTW) aftrekken van de belasting. De rest van het apparaat kan ik niet aftrekken (in dit geval). Maar het is zodanig veel goedkoper uit de VS dat het het waard is in dit geval.
Je betaald ze wel, maar het drukt je winst naar beneden die je eventueel zou maken met je eigen zaak. Je gaat me niet vertellen dat als een bedrijf via een CC iets uitgeeft, dat zij de kosten niet ten laste van de winst mogen laten vallen. Het moet betaald worden en dat geen per definitie van de winst af. Als jij iets zakelijk aanschaft wat je niet in je boeken kan opnemen, dan moet je het niet zakelijk aanschaffen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• MrAngry
Ja precies, het zit toch gewoon in hetzelfde straatje qua kosten als de aanschaf die je maakt. Ik zou trouwens gewoon lekker het betaalde bedrag in de boeken opnemen en niet de koersopslag apart oid.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Zwerver schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Je betaald ze wel, maar het drukt je winst naar beneden die je eventueel zou maken met je eigen zaak. Je gaat me niet vertellen dat als een bedrijf via een CC iets uitgeeft, dat zij de kosten niet ten laste van de winst mogen laten vallen. Het moet betaald worden en dat geen per definitie van de winst af. Als jij iets zakelijk aanschaft wat je niet in je boeken kan opnemen, dan moet je het niet zakelijk aanschaffen.
OK, ik kan ook gewoon net zo goed vertellen waar het specifiek om gaat :P Ik wilde de discussie puur over CC houden, maar nu lijkt het alsof ik wat probeer te verbergen.

Ik ben bezig een Inventables X-carve CNC-machine te kopen. Deze machine gebruik ik grootendeels zakelijk, maar net als m'n 3d-printers moet ik nog even kijken in hoeverre ik ze daadwerkelijk tot het bedrijfskapitaal wil gaan rekenen. Mijn 3d-printers heb ik allebei privé gekocht en, toen bleek dat ik ze werkelijk voor niks privé's meer ging gebruiken heb ik ze doorgerekend naar het bedrijf. Ik weet nog niet of ik de CNC 100% zakelijk ga gebruiken, dus ik houd nog even blauw-blauw of ik het privé of zakelijk doe. Ik hoef toch pas aan het einde van het jaar te beslissen, en dan heb ik hem al lang genoeg draaien om dit hard te kunnen maken voor de belastingdienst.

Ik *denk* dat het zakelijk is, maar in het geval dat dit toch een privéuitgave is wil ik de kosten beperkt houden.

Oh, de voordelen van ZZP'ers...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de 3V prepaid creditcard. Als er goedkopere zijn houd ik me ook aanbevolen. Ik weet dat bpost van Belgie er ook een heeft maar ik heb me niet verdiept in de kosten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
MrAngry schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:56:
Ja precies, het zit toch gewoon in hetzelfde straatje qua kosten als de aanschaf die je maakt. Ik zou trouwens gewoon lekker het betaalde bedrag in de boeken opnemen en niet de koersopslag apart oid.
Dit is niet het topic ervoor, maar ik ben in de veronderstelling dat het niet 'mag'. Vast een grijs gebied, maar ik houd het liever safe. Ik heb al genoeg aftrekposten, de belastingdienst mag ook best wel eens wat geld van me krijgen :P

• MrAngry
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Ik ben bezig een Inventables X-carve CNC-machine te kopen.
Gewoon gelijk zakelijk opvoeren. Als je er al prive mee speelt dan is dat gewoon onderzoek voor je zakelijke activiteiten. Dat klinkt gelijk half frauduleus, maar gezien wat jij doet lijkt me dat meer dan genoeg waar.
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:01:

Dit is niet het topic ervoor, maar ik ben in de veronderstelling dat het niet 'mag'. Vast een grijs gebied, maar ik houd het liever safe. Ik heb al genoeg aftrekposten, de belastingdienst mag ook best wel eens wat geld van me krijgen :P
Tja ik kan me niet voorstellen dat ze daarover gaan zeiken eigenlijk. Die kosten horen gewoon bij de prijs, als zij een beter alternatief hebben (voor een ZZPér dan) dan hoort iedereen het graag. Tot die tijd is het gewoon een onvermijdelijk deel van de prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door MrAngry op 03-08-2015 14:05 ]

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je kredietwaardig bent, gewoon bij je bank, in veel gevallen is het gratis.
Ik gebruik neteller, werkt prima, op die site kan je een gratis account aanmaken en kijken wat ze voor jouw bedrag rekenen ivm tarieven.

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:50
En heel simpel gedacht: even de webshop in kwestie mailen of je het bedrag vooraf per bank kunt overmaken en of ze de bestelling handmatig kunnen verwerken? Dit heb ik ook weleens gedaan om een zakelijke aanschaf bij een buitenlandse webshop te kunnen plaatsen zonder credit card.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, wat mij betreft ben ik eruit. Neteller lijkt goedkoper, maar is in werkelijkheid (door 2,65% koersopslag) duurder. V3 is duurder. Ik ga voor de credit card van m'n bank, in dit geval ING. Aanschafkosten kan ik aftrekken, dus dan zijn de kosten voor mij in dit geval maar ca. €10 (opslag). Rabobank is na navraag ook niet goedkoper (ze rekenen kosten voor het opheffen van een rekening binnen 12 maanden).

Als ik nieuw was op Tweakers zou ik nu kunnen zeggen dat dit topic gesloten kon worden, maar... zo werkt het hier niet :P Ben benieuwd of er in de toekomst nog betere alternatieven komen.
nielsgaastra schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:56:
En heel simpel gedacht: even de webshop in kwestie mailen of je het bedrag vooraf per bank kunt overmaken en of ze de bestelling handmatig kunnen verwerken? Dit heb ik ook weleens gedaan om een zakelijke aanschaf bij een buitenlandse webshop te kunnen plaatsen zonder credit card.
Paypal en bankoverschrijvingen ondersteunen ze expliciet niet (staat in FAQ en meerdere forumvragen).

Verwijderd

ik gebruik zelf gewoon mijn gratis prive creditcard van de abn amro voor zakelijke transacties van mijn eigen bedrijf. Gewoon kwestie van prive betalen, zakelijk inboeken en het geld naar prive terugstorten. Zo heb ik geen kosten aan de creditcard en wel de voordelen.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 13:16
Visa heeft nu een actie met gratis creditcard voor 1 jaar met gratis tablet, moet je wel minimaal 2 jaar "lid" blijven (check even de exacte voorwaarden!!) jaarbijdrage iets van 36,50.
Anwb heeft een actie met gratis 25 euro vakantietegoed, eerste jaar gratis en jaarbijdrage van 12 euro.
(check ook even de exacte voorwaarden)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Kan, maar alleen de aanschafkosten gelden als bedrijfskosten. Transactiekosten vallen hierbuiten (of ik moet dit verkeerd hebben?). Edit: nee, transactiekosten en rente zijn NIET aftrekbaar, anders zou dat betekenen dat de belastingdienst leningen subsidieert.
:?
Alle kosten die een puur zakelijk karakter hebben kun je aftrekken. Dus ook rente en transactiekosten.
Ik heb een zakelijke creditcard. Op de afschriften staat van de internationale transacties het bedrag in de oorspronkelijke valuta en het bedrag in euro's. Dat laatste trek ik volledig af. Ik ga niet per transactie de officiële wisselkoers op de transactiedatum opzoeken en dan de koersopslag verrekenen.

Wat betreft rente: ook aftrekbaar. Daar staat tegenover dat ontvangen rente (bijvoorbeeld op zakelijke deposito's of zakelijke spaarrekeningen) belast is, dat wil zeggen dat die bij de inkomsten geteld wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 03-08-2015 16:30 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Geldt dat ook voor een ZZP'er? Ik weet dat het voor een BV geldt, maar ik was in de veronderstelling dat voor de eenmanszaak hetzelfde geldt als voor de natuurlijke persoon: Alleen HRA, geen andere renteaftrek.

• Zwerver
  • Niet online
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:44:
Geldt dat ook voor een ZZP'er? Ik weet dat het voor een BV geldt, maar ik was in de veronderstelling dat voor de eenmanszaak hetzelfde geldt als voor de natuurlijke persoon: Alleen HRA, geen andere renteaftrek.
Ja.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Bijenkorf kaartje is goedkoop (10/j dacht ik) en heeft redelijke tarieven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Dit klinkt als een loophole :o Geld is dus gratis? Nice!

Zie je, als ik gewoon een credit card had aangevraagd en geen topic had gestart had ik dit niet geweten :D

• Zwerver
  • Niet online
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Dit klinkt als een loophole :o Geld is dus gratis? Nice!

Zie je, als ik gewoon een credit card had aangevraagd en geen topic had gestart had ik dit niet geweten :D
Het is geen loophole. Je mag al jaren de werkelijke kosten van je bedrijfswinst aftrekken. Mits je het goed aantoonbaar voor je werk gebruikt (daar zijn weer regels voor, hoeveel % mag je prive etc.). Doelstelling moet zijn dat je het product aanschaft voor zakelijk gebruik, je afschrijft, etc.

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Dat begrijp ik, maar het is toch vreemd dat de staat aan de ene kant steeds minder persoonlijke leningen toestaat, maar zodra je een (gratis) KvK-registratie hebt kun je iedere lening gesubsidieerd krijgen? Dat is wat mij een loophole lijkt.

Want ik kan op deze manier ook een bedrijfshypotheek gebruiken voor m'n volgende huis en aan geen van de regels gebonden zijn van HRA. Dan is het opeens wél OK om aflossingsvrij te lenen?

• Zwerver
  • Niet online
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:25:
Dat begrijp ik, maar het is toch vreemd dat de staat aan de ene kant steeds minder persoonlijke leningen toestaat, maar zodra je een (gratis) KvK-registratie hebt kun je iedere lening gesubsidieerd krijgen? Dat is wat mij een loophole lijkt.

Want ik kan op deze manier ook een bedrijfshypotheek gebruiken voor m'n volgende huis en aan geen van de regels gebonden zijn van HRA. Dan is het opeens wél OK om aflossingsvrij te lenen?
Nee. Als je dat probeert, moet je aantonen dat je bedrijfspand gefinancierd kan worden uit de eigen middelen. Een ZZP-er heeft het over het algemeen veel lastiger om een hypotheek te krijgen.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:25:

Volgens mij miste je een deel van de quote:
Zwerver schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Je mag al jaren de werkelijke kosten van je bedrijfswinst aftrekken. Mits je het goed aantoonbaar voor je werk gebruikt (daar zijn weer regels voor, hoeveel % mag je prive etc.). .
Als jij een zakelijke aankoop zegt te doen en deze vervolgens enkel en alleen prive gebruikt weet de belastingdienst je snel te vinden ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
OK, om iets duidelijker te zijn: je bedrijfspand mag tot een bepaald percentage woonhuis zijn. De toetsing of iets een bedrijfspand is, is de bestemming. Dat is waarom er zo vaak huizen direct naast een groot bedrijf staan; ze staan op de 30% (oid) grond die woonbestemming mag hebben van de gemeente.

Voor zover mijn begrip hiervan gaat, kun je zoiets op een bedrijfshypotheek kopen. Gezien mijn ideale toekomstige huis *minstens* 70% mancave is, leek me dat wel een mooi vooruitzicht.

Het gaat me trouwens om de hypothetische situatie; ik ben dit niet van plan ofzo, het leek me gewoon een loophole van gesubsidieerde regelingen. Dus ik ben het in het extreme aan het trekken om te kijken op welk punt zoiets kapotgaat.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:44 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even afgezien van of het allemaal mag en kan (ik ben geen belastingdeskundige :P ), volgens mij vergeet je een aantal dingen... Zoals het feit dat er wel iets moet zijn om vanaf te trekken, en het feit dat je als simpele ZZP-er niet zomaar een lening van een paar honderd k krijgt om een pand te financieren ;) . En woningen met eenbedrijfsbestemming krijg je niet zomaar een 'normale' hypotheek voor.

Als je dit trouwens verder wilt hypothetisch wilt bediscussiëren stel ik voor dat je een nieuw topic opent, want voor de vraag over je credit-card is dit niet relevant :)

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 03-08-2015 20:02 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Slarioux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:00:
Maar even zonder gein, die €36,50 aan kosten heb je inmiddels wel verdubbeld met alle tijd die je in je koopjesjacht hebt zitten.
Ik geloof dat ik totaal iets van 10 minuten in dit topic heb gegooid tot het punt waar ik besloot de creditcard aan te vragen. Valt wel mee, toch?

In all seriousness; ik had hier gegarandeerd meer tijd aan besteed als ik het zelf had gedaan. Ik heb er een handje van eerst alles 100% uit te willen zoeken en grote spreadsheets te willen maken voordat ik een beslissing maak. Het is iets van de laatste maanden/jaar dat ik gewoon zeg 'fuck it, ik vraag het internet wel, die weten het toch beter'. En dit werkt. Ik heb al ik weet niet hoeveel nuttig advies van Tweakers/reddit/etc. getrokken met nagenoeg nul inzet van mijn kant. Dus bedankt, Tweakers :)
naitsoezn schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:01:
Even afgezien van of het allemaal mag en kan (ik ben geen belastingdeskundige :P ), volgens mij vergeet je een aantal dingen... Zoals het feit dat er wel iets moet zijn om vanaf te trekken, en het feit dat je als simpele ZZP-er niet zomaar een lening van een paar honderd k krijgt om een pand te financieren ;) . En woningen met eenbedrijfsbestemming krijg je niet zomaar een 'normale' hypotheek voor.

Als je dit trouwens verder wilt hypothetisch wilt bediscussiëren stel ik voor dat je een nieuw topic opent, want voor de vraag over je credit-card is dit niet relevant :)
Eh, te lui om een nieuw topic te openen. Maar bedankt voor de interessante discussie :)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zelf heb ik al meerdere jaren deze creditcard en er in al die jaren precies €0 aan jaarlijkse kosten betaald. Enige voorwaarde is dat je er jaarlijks €500 of meer mee aanschaft (niet per se bij die keten), anders kost het per jaar €15. Betere deal nog niet gezien al die tijd.

... en oranje! :P

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Maar lasercards (=gammapas, knab visa card, etc.) hanteren 2,5% koersopslag. Gezien ik nooit iets in Euro's met een creditcard zal hoeven te betalen (immers, IBAN bestaat) is de koersopslag een van de belangrijkste dingen om in acht te nemen met een creditcard.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 13:16
mux schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:54:
OK, om iets duidelijker te zijn: je bedrijfspand mag tot een bepaald percentage woonhuis zijn. De toetsing of iets een bedrijfspand is, is de bestemming. Dat is waarom er zo vaak huizen direct naast een groot bedrijf staan; ze staan op de 30% (oid) grond die woonbestemming mag hebben van de gemeente.

Voor zover mijn begrip hiervan gaat, kun je zoiets op een bedrijfshypotheek kopen. Gezien mijn ideale toekomstige huis *minstens* 70% mancave is, leek me dat wel een mooi vooruitzicht.

Het gaat me trouwens om de hypothetische situatie; ik ben dit niet van plan ofzo, het leek me gewoon een loophole van gesubsidieerde regelingen. Dus ik ben het in het extreme aan het trekken om te kijken op welk punt zoiets kapotgaat.
Hou er dan ook rekening mee dat als je huis in waarde stijgt, die winst ook belast is .... Daarnaast ook als iets aftrekbaar is is het daarmee niet gratis, je betaalt altijd het grootste gedeelte

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 13:07
Bij argenta zijn de rekeningen gratis en ook aan de cc zijn geen kosten verbonden. Ik gebruik het al jaren naar grote tevredenheid

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
BB-One schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:11:
[...]

Hou er dan ook rekening mee dat als je huis in waarde stijgt, die winst ook belast is .... Daarnaast ook als iets aftrekbaar is is het daarmee niet gratis, je betaalt altijd het grootste gedeelte
Ah, dat is natuurlijk ook een goede. Waardestijging is dan bedrijfsresultaat.

Ja, uiteraard betaal je nog steeds een deel, maar mijn punt is dat een lening waarvan je 50% van de rente niet hoeft te betalen goedkoper is dan iedere andere vorm van (groot) geld. 50% minder rentekosten en geen aflossing betekent dat je letterlijk 2x zoveel kunt lenen als je eigenlijk kunt, wat mij scheef lijkt. Dat geld kun je immers linea recta in hoopjes spullen gooien die beter renderen dan de kosten van je geld.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Als de hint van mijn collega hierboven nog niet duidelijk was, dan maar even zo: Die discussie over winstbelasting etc. is hier off-topic. Dat je te lui bent er een apart topic over aan te maken is geen excuus.

Vanaf nu dus graag on-topic verder over goedkope opties voor een (al dan niet zakelijke) creditcard voor incidenteel gebruik, de reset verdwijnt richting prullenbak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 12:45
Tarkin schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:17:
Bij argenta zijn de rekeningen gratis en ook aan de cc zijn geen kosten verbonden. Ik gebruik het al jaren naar grote tevredenheid
En voor opslag in koers is het (in België) 1.5%: http://www.argenta.be/nl/...tie#tab=productinformatie

De BPaid (van de Belgische post) is 12€/jaar, online gratis opwaarderen (overschrijving) en heeft 1.75% kosten... Ook niet slecht zou ik zeggen :)

http://www.bpost.be/site/.../finance/bpaid/bpaid.html

[ Voor 21% gewijzigd door azerty op 05-08-2015 16:50 ]

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 13:07
Bedoel je nu dat die van argenta goed of slecht is? ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Kun je niet beter hier verder: Ervaringen met creditcards

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1