De vraag: ik heb W8.1 Retail gekocht in combinatie met een W8 Pro Upgrade Pack. Beide zijn nog ongebruikt. Als ik dus W8.1 Pro heb geïnstalleerd, en ik de upgrade uitvoer naar W10 Pro, wat gebeurd er exact met de Retail status?
De antwoorden die ik tot nu toe heb gekregen:
Bij voorbaat excuses als een moderator of sommige leden twijfelen of het juist is dat ik voor dit onderwerp een aparte thread start, maar ik had een aantal dagen geleden deze vraag geopperd in een van de grote W10 threads, en het is in die threads lastig om een helder en definitief antwoord op deze vraag te krijgen (van de paar leden die de vraag hebben proberen te beantwoorden, geeft elk weer een ander antwoord; en door de hoge stroom aan nieuwe posts van mensen met andere vragen, verzuipen de voorgaande antwoorden dusdanig snel, dat andere leden die antwoorden missen en ze vervolgens niet kunnen bevestigen/weerleggen). Tevens denk ik dat het ook in andermans belang is om hier een helder antwoord op te krijgen, gezien er zo ontzettend veel mensen hier en elders geen officieel antwoord op deze vraag weten, maar het belang van het wel weten van grote orde is.
De antwoorden die ik tot nu toe heb gekregen:
- Als je van W8 Retail naar W10 upgrade, dan is de W10 installatie een OEM variant. Je W8 Retail product key staat na de upgrade gelijk aan een W10 OEM product key.
- Als je van W8 Retail naar W10 upgrade, dan is de W10 installatie een OEM variant, maar je W8 key blijft behouden, evenals de W8 Retail status. Als je daarna dus van systeem wilt veranderen, moet je opnieuw de upgrade uitvoeren. Echter als je na dit upgrade jaar wederom van systeem wilt veranderen, moet je of terug vallen op de W8, of een W10 licentie kopen (indien je gebruik wilt blijven maken van W10), want het jaar voor gratis upgrades is vervallen.
- Een upgraded W8 Retail licentie staat gelijk aan een W10 Retail licentie. Je kan dan na het eenmalig te hoeven upgraden van W8 naar W10, de komende jaren zo vaak van systeem veranderen als je wilt.
Bij voorbaat excuses als een moderator of sommige leden twijfelen of het juist is dat ik voor dit onderwerp een aparte thread start, maar ik had een aantal dagen geleden deze vraag geopperd in een van de grote W10 threads, en het is in die threads lastig om een helder en definitief antwoord op deze vraag te krijgen (van de paar leden die de vraag hebben proberen te beantwoorden, geeft elk weer een ander antwoord; en door de hoge stroom aan nieuwe posts van mensen met andere vragen, verzuipen de voorgaande antwoorden dusdanig snel, dat andere leden die antwoorden missen en ze vervolgens niet kunnen bevestigen/weerleggen). Tevens denk ik dat het ook in andermans belang is om hier een helder antwoord op te krijgen, gezien er zo ontzettend veel mensen hier en elders geen officieel antwoord op deze vraag weten, maar het belang van het wel weten van grote orde is.
[ Voor 41% gewijzigd door PostHEX op 03-08-2015 07:22 ]