Toon posts:

Welke distributie voor dit oude beestje?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 100 met 8 mb over. Ik wil hier mp3's mee kunnen afspelen, spreadsheets mee kunnen bewerken en (een beetje) internetten. Verder zou het leuk zijn als de interface grafisch is.
Heeft iemand ideeen?

Verwijderd

Veel geheugen erbij en dan win9x

Verwijderd

Maar aangezien dit NWOS is, dan maar OpenBSD.....of Mandrake

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hier is een apart topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152316, misschien kan je daar beter deze vraag stellen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Windows95 ben ik een beetje op uit gekeken.
Ik heb geen pieken over voor extra geheugen, voor zo'n lullig apparaat.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Debian dus

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Op maandag 18 juni 2001 16:47 schreef Themis het volgende:
Ik heb een pentium 100 met 8 mb over. Ik wil hier mp3's mee kunnen afspelen, spreadsheets mee kunnen bewerken en (een beetje) internetten. Verder zou het leuk zijn als de interface grafisch is.
Heeft iemand ideeen?
hmm, voor grafisch werken onder linux word het al een beetje moeilijk omdat je maar 8 mb mem hebt. maar je kan er wel een leuk servertje van maken.
in dat geval is debian wel goed voor die computer :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14
Ik zou dat internetten vergeten, tenzij met Lynx. Netscape met 8 MB intern geheugen, dat wil je niet (nee, ook niet onder Windows).

De rest moet wel lukken, ik zou voor Slackware of Debian gaan - zelfs die ondersteunen zo weinig geheugen officieel niet meer, maar het kan nog wel (lees de LOWMEM.TXT o.i.d. als je slackware probeert!)

Meer op 'gebruikers' gerichte distro's zoals SuSE of Redhat of Mandrake (etc.) eisen tegenwoordig al vaak minstens 32 MB (nog steeds niet veel in vergelijking met Win2K, maar toch)

Dus ik hoop dat je al eens eerder Linux hebt geinstalleerd en ongeveer weet wat je er mee kunt, anders wordt het vrijwel zeker een :r |:( -experience.

Het installeren gaat namelijk sowieso sloom op zo'n computer (irritaaaaaatie) en als je het dan ook nog fout doet, zodat je meerdere keren moet proberen (meer irritaaaaaaaaaaatie) en je dan ook de FAQs e.d. niet leest ( |:( , maar welke tweaker leest nou eerst de FAQs :D ) lukt het waarschijnlijk ook niet (dit is het punt waar computers uit het raam verdwijnen e.d. :( )

Zoals je merkt: ik heb enige ervaring op dit gebied >:)

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Gebruik linux 5.2 werkt goed op zo een machine

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[topic=152316]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.