Toon posts:

Upgrade huidige Game PC Budget 800-900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik vaak Adobe Photoshop en Illustrator (veelal tegelijkertijd) daarnaast games zoals GTA 5 en FF XIV. Ik zou graag GTA 5 op hoge settings willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800-900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC bestaat uit:
Intel Core i5-3570K @ 3.40GHz
Ram: Corsair Vengeance 16GB
HD: OCZ-Vertex4
HD: Seagate 2TB SSHD
GFX: NVIDIA GeForce GTX 660
Motherboard: Asus p8Z77-V LX
Power: Corsair TX 850WATT 80PLUS Bronze

Van deze PC wil ik graag mijn HD's, voeding en RAM mee nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua randapparatuur en beeldschermen zit ik goed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merk gaat mijn voorkeur toch uit naar een Intel processor en een NVIDIA grafische kaart. Voor de overige hardware heb ik eigenlijk geen voorkeur

Dit is wat ik zover heb kunnen vinden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 361,95€ 361,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 623,85

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De onderdelen die ik heb gekozen zijn gebaseerd op veel lijstjes die ik hier in het forum heb gezien. Als mijn overige onderdelen (de voeding, HD'S en RAM zonder problemen mee kunnen dan kan ik uiteraard meer geld besteden

Ga je overklokken?
Nee

Is dit een goede set up? Of kan ik op sommige onderdelen een betere (duurdere) optie kiezen?

Alvast bedankt!

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Enige voordeel is de videokaart. Denk als je een spelletje gaat spelen met daarnaast nog andere aplicaties zoals Photoshop een i7-4790 beter op zijn plaats is vooral je toch niet gaat clocken is de k versie overbodig. Als ik moet kiezen tussen een i5-3570K of een i5-4460 zou ik liever de 3570k willen hebben. Dus een 130 euro meer uitgeven aan een i7 is volgens mij een beter setup. Misschien is het ook wel handig om te vertellen hoeveel RAM geheugen je heb.

pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed

Succes met je nieuwe build

Verwijderd

Topicstarter
Hey herrieinhuis

Bedankt voor de snelle reply.

Ik kreeg de indruk dat de Intel i7 serie meer voor video bewerking was en niet foto bewerking zoals Photoshop en Illustrator.

Ik heb 16 GB RAM geheugen, niet opzettelijk trouwens... een van de strips deed het niet meer en toen heb ik nieuw geheugen gekocht.... na wat switchen bleken ze het wel te doen dus vandaar de 16 GB maar ik heb hem erbij gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 23:18 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom wil je upgraden? Een i5 4460 is namelijk niet echt sneller als een i5 3570k, daarnaast is de huidige CPU ook nog overteklokken waardoor die gewoon sneller is als een i5 4460.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:22:
Waarom wil je upgraden? Een i5 4460 is namelijk niet echt sneller als een i5 3570k, daarnaast is de huidige CPU ook nog overteklokken waardoor die gewoon sneller is als een i5 4460.
Tijdens het spelen van GTA kwam ik erachter dat mijn grafische kaart de hogere settings niet aan kan (de video memory loopt dan vol).

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat als je de grafische kaart upgrade, je meestal dan ook overige onderdelen moest vervangen.

CPU overklokken is nooit een succes geweest bij mij voornamelijk om dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Tijdens het spelen van GTA kwam ik erachter dat mijn grafische kaart de hogere settings niet aan kan (de video memory loopt dan vol).

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat als je de grafische kaart upgrade, je meestal dan ook overige onderdelen moest vervangen.

CPU overklokken is nooit een succes geweest bij mij voornamelijk om dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.
Die 3570K moet makkelijk op 4Ghz draaien. Kwestie van multiplier op 40 zetten en klaar.

Ga er wel van uit dat je GTA V nooit op Ultra kan draaien, zelfs een Titan X kan dat niet aan. Maar met een GTX 970 moet very high met enkele advanced settings wel lukken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Die 3570K moet makkelijk op 4Ghz draaien. Kwestie van multiplier op 40 zetten en klaar.

Ga er wel van uit dat je GTA V nooit op Ultra kan draaien, zelfs een Titan X kan dat niet aan. Maar met een GTX 970 moet very high met enkele advanced settings wel lukken.
Top! Dan ga ik dat proberen, moet ik dan nog naar een andere kaart kijken of is de GTX 970 een goede optie? Ik ben bereid om daar nu meer geld in te steken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zeker met een OC trekt het systeem elke videokaart wel goed. Enkel de videokaart upgraden dus. De 970 is wel een goede optie. Je kan er natuurlijk nog meer geld tegenaan gooien, maar of het zinvol is? Het beste ga je gewoon wat reviews lezen. De gtx 980 is weer een stap hoger, maar ook flink duurder. Alleen met reviews kun je zien of het jou geld waard is. Bedenk wel, nu mimder geld uitgeven geeft iets minder goede prestaties, maar je hebt wel een potje om straks weer eens naar een nieuwe kaart te upgraden met nieuwe features! Wat dat betreft is de gtx970 wel de sweet spot.

Verwijderd

Topicstarter
Nice! dan ga ik dat eerst eens proberen! Bedankt voor de reacties
Pagina: 1