Windows: 100Mbps internet met gigabit hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik heb een mooie CAT7 kabel van 1.5 meter, een netgear 8-port gigabit switch, een KillerNetwork E2201 gigabit ethernet aansluiting en slechts 100Mbps connectie volgens Windows 8.1.

Het betreft een MSI Z97 Gaming 5 moederbord.

Ik heb 500Mbps internet. Op de ene PC haal ik de volle 500/500 down/up, op mijn huidige PC haalde ik dat ook, maar nu "maar" 93Mbps/97Mbps

- Ik heb Windows 8.1 vandaag opnieuw geinstalleerd: De oude installatie Windows 8.1 installatie had wel 1Gbps
- Met het vermoeden dat het misschien een update dingetje was, ben ik gaan upgraden naar Windows 10
- Dezelfde ethernet kabel in een ander systeem heeft ook 1Gbps
- Een andere ethernet kabel lost het probleem niet op

Driver
Ik heb Killer Network Driver 8.1.0.25 geinstalleerd via de MSI support website. Ook 8.1.0.23 geprobeerd (oudere). Geen van deze 2 loste het probleem op. Vervolgens via Killer Network website's support "Version 1.1.55.1528 Updated on 28 July 2015" geprobeerd. Ook zonder succes (nog steeds 100Mbps)

Config
Via Google kwam ik op een forum: Die gaf als suggestie om 1Gbps te forceren via settings. Dat kan ik echter niet kiezen in het lijstje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XOvIPy7.png

[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 01-08-2015 18:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Nevermind, niet goed gelezen

Edit: nog een poging

Wat gebeurt er als je die killer driver deïnstalleerd en de standaard Windows/Intel whatever drivers installeert ?

[ Voor 154% gewijzigd door Breezers op 01-08-2015 18:34 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Breezers schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:12:
Wat gebeurt er als je die killer driver deïnstalleerd en de standaard Windows/Intel whatever drivers installeert ?
Ik zal het wel fout doen, want als ik de drivers verwijder, dan installeert Windows uit zichzelf driver versie 8.1.0.23. Dit lost het probleem overigens niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 01-08-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 02:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Probeer dit eens. Als ik de reacties daar een beetje snel doorlees, dan is eigenlijk vrijwel niemand positief over de Killer E2200, tenminste, over hoe hij zijn verkeer regelt.

[ Voor 35% gewijzigd door fynrd1 op 01-08-2015 18:56 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je soms 'green ethernet mode' of 'power safe mode' aan staan ofzo? Ik had dat namelijk ook eens dat dat stomme ding de hele tijd in 'low power mode' ging en niet hoger wilde dan 100mbit (jouw lijstje) Pas na het aanpassen van de power profiles e.d. en een reboot was 1000mbit beschikbaar.

Ik gebruik nu alleen nog maar intel nics, en die killer is leuk als je op een druk netwerk zit, niet als je de enige gebruiker bent en volledige controle hebt over je netwerk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ook al een andere poort in de switch geprobeerd? Misschien zit er wel vuil in oid.
En een andere switch uitproberen ook een optie? kan zomaar dat ze niet lekker samen willen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
McKaamos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:22:
Ook al een andere poort in de switch geprobeerd? Misschien zit er wel vuil in oid.
En een andere switch uitproberen ook een optie? kan zomaar dat ze niet lekker samen willen.
Ik heb allerlei poorten en kabels geprobeerd. Op PC werkt geen en op mijn laptop werkt allen.
fynrd1 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:54:
Probeer dit eens. Als ik de reacties daar een beetje snel doorlees, dan is eigenlijk vrijwel niemand positief over de Killer E2200, tenminste, over hoe hij zijn verkeer regelt.
Deze heb ik geprobeerd, maar Windows knalt daarna gewoon de "oude" driver weer terug. Ik ga het zo nog eens kijken of ik op een of andere manier die driver echt knalhard kan verwijderen zodat-ie niet meer terug kan komen. Geen idee waar Windows telkens die driver vandaan haalt.

Edit: Ik heb nu die driver geïnstalleerd. Probleem blijft.

[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 01-08-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

Ook eens zo'n probleem gehad. Bleek uiteindelijk dat de netwerkkabel langs een stroomkabel liep, toen ik die wat meer uit elkaar had gelegd had ik weer een gigabit. En dat was toch een SFTP Cat 6 kabel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht een kabel probleem inderdaad, zie ook Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels bijvoorbeeld. Je kunt niet meer uitgaan van elke de CATx voor goede bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wát doet/kan 't apparaat aan de andere kant van je kabel? Met "Auto Negotiate" blijven sommige switches beweren dat er max.100Mbps full over de poorten kan en gaat je machine dus ook nooit meer zien.

Auto Negotiate is een "leuke" setting op Edge switches, voor de rest wil je die setting niet eens zien/hebben (overhead).

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 03-08-2015 00:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
@Hierboven 3x, in de startpost staat wel duidelijk dat dezelfde kabel op een ander systeem wel 1Gbps haalt, wat dus twijfel aan de kabel wel wegneemt.

Misschien even de UEFI induiken om te checken dat daar niet één of andere setting is omgesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ShitHappens schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 00:07:
@Hierboven 3x, in de startpost staat wel duidelijk dat dezelfde kabel op een ander systeem wel 1Gbps haalt, wat dus twijfel aan de kabel wel wegneemt.
Nee, dat neemt de twijfel niet weg. Ligt die kabel, wanneer die is aangesloten op een ander systeem, nog op dezelfde plek? Nee, zal grotendeels anders liggen. En dat kan dus wel verschil maken, als 'ie bij het eerste systeem ergens langs een stroomkabel loopt en bij het tweede systeem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41

Zorian

What the fox?

Kan heel goed aan die Killer drivers liggen hoor. Ik heb er zelf niks dan ellende, ellende en nog meer ellende mee gehad. Ben blij dat ik nu weer een fatsoenlijke Intel NIC op het moederbord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een MSI Z97 Gaming 7 moederbord met een Killer E2200 en Windows 10, werkt prima (ook onder 8.1), gewoon met de drivers van de Killer website zelf (de driver-only versie dan, niet de versie met de rest van de Killer software).

Pagina: 1