Ik ben een systeem aan het samenstellen voor een vriend van mij. Momenteel gebruikt hij een laptop aangesloten op een externe monitor, maar hij klaagt al tijden dat alles veel te traag gaat, en wil hem dus vervangen. Aangezien hij het mobiele aspect van zijn laptop niet gebruikt, heb ik hem een desktop aangeraden. Aangezien hij het type is dat nog steeds in de grap "download meer RAM" trapt, heb ik aangeboden deze voor hem samen te stellen. Ik ben echter ook geen expert in hardware, dus kom ik hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zijn PC wordt voornamelijk gebruikt voor algemen bezigheden: browsen, Office-programma's, mailen, etc. Ook bewerkt hij graag video's. Dit gaat dan voornamelijk om het gewone knip-en-plak werk en dit op schijfjes branden, geen grote CGI-projecten. Gamen gebeurt zelden tot nooit, en zelfs dan geen spellen die een instap-PC niet aan zal kunnen. Het liefst bezorg ik hem wel een PC waar hij een lange tijd mee voort kan zonder te hoeven klagen over de prestaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft geen maximumprijs gegeven, maar omdat een PC voor hem meer een middel dan een doel/hobby is, heeft hij het liefst het hoogste "bang-for-buck"-gehalte. Ik heb hem verteld rekening te houden met een maximum van ongeveer 700,- zodat het (hopelijk) alleen maar mee kan vallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vanwege zijn bezigheden (videobewerking, geen games) denk ik gebruik te kunnen maken van een minder sterke GPU en een gewoon goede CPU+wat meer RAM.
Hij heeft aangegeven over te willen stappen naar een legale Windows-versie. Omdat hij geen power-gebruiker is, denk ik er over om Windows 8 Home aan te schaffen en deze te upgraden naar 10. Ik ben er nog niet uit wat ik met Office zal moeten doen, vanwege de abbonementsdienst die ze door willen lijken te drukken.
Ga je overklokken?
Overklokken zit ver boven het niveau van de gebruiker.
Ik ben zelf gekomen op de volgende lijst:
Er zit zoals je ziet nog geen software/HDD/SSD bij. Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit wat ik daarvoor het beste kan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zijn PC wordt voornamelijk gebruikt voor algemen bezigheden: browsen, Office-programma's, mailen, etc. Ook bewerkt hij graag video's. Dit gaat dan voornamelijk om het gewone knip-en-plak werk en dit op schijfjes branden, geen grote CGI-projecten. Gamen gebeurt zelden tot nooit, en zelfs dan geen spellen die een instap-PC niet aan zal kunnen. Het liefst bezorg ik hem wel een PC waar hij een lange tijd mee voort kan zonder te hoeven klagen over de prestaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft geen maximumprijs gegeven, maar omdat een PC voor hem meer een middel dan een doel/hobby is, heeft hij het liefst het hoogste "bang-for-buck"-gehalte. Ik heb hem verteld rekening te houden met een maximum van ongeveer 700,- zodat het (hopelijk) alleen maar mee kan vallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vanwege zijn bezigheden (videobewerking, geen games) denk ik gebruik te kunnen maken van een minder sterke GPU en een gewoon goede CPU+wat meer RAM.
Hij heeft aangegeven over te willen stappen naar een legale Windows-versie. Omdat hij geen power-gebruiker is, denk ik er over om Windows 8 Home aan te schaffen en deze te upgraden naar 10. Ik ben er nog niet uit wat ik met Office zal moeten doen, vanwege de abbonementsdienst die ze door willen lijken te drukken.
Ga je overklokken?
Overklokken zit ver boven het niveau van de gebruiker.
Ik ben zelf gekomen op de volgende lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 203,16 | € 203,16 |
1 | Gigabyte GA-B85-HD3 | € 77,23 | € 77,23 |
1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 137,- | € 137,- |
1 | BitFenix Comrade Wit | € 31,50 | € 31,50 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Corsair VS550 80plus | € 49,80 | € 49,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 544,64 |
Er zit zoals je ziet nog geen software/HDD/SSD bij. Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit wat ik daarvoor het beste kan doen.
[ Voor 35% gewijzigd door Velguador op 01-08-2015 15:44 ]