Toon posts:

Nieuwe(half oude?) Game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc wordt eigenlijk uitsluitend gebruikt voor gamen, streams kijken en wat browsen. Ook stream ik af en toe wat games op twitch. Ook maak ik gebruik van 2 monitoren, ik wil dus op de ene kunnen gamen en de andere Youtube, Twitch of Spotify kunnen gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken in de hoek van 800 euro, ook heb ik nog een windows licensie nodig. Liefst windows 10 nu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 760 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX650W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Verder zit er standaard 4GB Corsair RAM in, 1TB HDD en een standaard Coolermaster kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik graag wil weten is of er nog dingen uit mijn oude systeem zijn die ik kan overzetten naar m'n nieuwe pc, of dat het eigenlijk zo verouderd is dat het allemaal aan vernieuwing toe is. Zo ja, ben ik op zoek naar hulp voor wat in deze prijs klasse een goede prijs/kwaliteit verhouding is en wat goed bij elkaar past.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige wens is dat dit nieuwe systeem gewoon lekker snel en soepel loopt. Ook moet hij goed genoeg zijn om Fallout 4 en The Division in de toekomst gewoon goed te kunnen draaien.

Ga je overklokken?
Nee, heb hier niet genoeg verstand voor 8)7

Alvast heel erg bedankt!

Edraket

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 21:20
Je kan op google de specs opzoeken die je nodig hebt voor de spellen die je wilt gaan spelen.

Die kan je dan vergelijken met je huidge hardware. Als het niet goed genoeg is, kijk je wat recommended is, en 'koop' je dat.

Eigen opzet is verplicht!

Verwijderd

Topicstarter
vincent120420 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:48:
Je kan op google de specs opzoeken die je nodig hebt voor de spellen die je wilt gaan spelen.

Die kan je dan vergelijken met je huidge hardware. Als het niet goed genoeg is, kijk je wat recommended is, en 'koop' je dat.

Eigen opzet is verplicht!
Die specs zijn nog lang niet bekend, dus vraag ik enig inzicht van mensen die dat wel hebben. Deze reactie heb ik natuurlijk niet zoveel aan.....

• vincent120420
Dan kijk je naar Fallout 3, en doe je er nog een schepje bovenop.

Als niemand de specs weet, waarom zouden mensen dat hier wel kunnen?

Je hebt jezelf een budget gesteld, dus je kan dat volmaken met de beste prijs/kwaliteit onderdelen.

Als je een beetje kijkt naar FC3 kan je zien of je het beste een Intel of AMD cpu kan pakken etc. etc.

Deze dingen had je vast zelf wel kunnen bedenken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Snap niet helemaal wat je doel is hier?
Als je op mensen wilt zeuren kan je het beste naar de Youtube comments gaan, daar zijn genoeg mensen die met je in discussie gaan. Ik heb daar niet zo'n zin in.

Ik kom met een oprechte vraag om hulp, als jij daar geen zin in hebt. Prima. Laat dit topic dan gewoon lekker met rust :)

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Denk dat je je oude hardware zoals mobo, processor en videokaart te koop kan zetten.
Ten eerste heb je dan extra geld + die 800 euro.
Daar kan je heel goed een leuke Game PC van bouwen of laten bouwen zie linkje:

http://www.afuture.nl/productview.php?productID=4179408

Zit er nog garantie op ook :*)

• vincent120420
Beste Ed,

Je weet dat als je een berichtplaatst op het forum dat je een eigen opzet moet hebben. "Niemand is geboren met deze kennis". Opzoeken hoort erbij. (DAA beleid)

Ik snap je reactie niet met het zeuren, ik probeer je hier te helpen, en dat begint met eigen onderzoek, en ik help je ook nog op weg.

Dit forum heeft zo zijn regels, en daar zou je je aan moeten houden.
Zoveel vraag ik (de regels) toch niet? Alleen een eigen opzetje...

Herrieinhuis: Pricewatch lijstje is wat overzichtelijker :) + Zelfbouw is altijd goedkoper en beter (en nog leuk ook)

[ Voor 5% gewijzigd door vincent120420 op 31-07-2015 22:22 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.