Beste Tweakers !
Ik ga ergens de fout in maar kan het niet vinden.
Waar het volgens mij fout gaat is in de volgende regel:
$sql="SELECT * FROM $tbname WHERE werknemer='$werknemer' and wachtwoord='$wachtwoord'";
Maar ik zie geen fout voor de rest.
De tablename is werknemers.
Er zijn twee kolommen die werknemer en wachtwoord heten.
Typ ik bijvoorbeeld een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord dan doet de code het wel. ( krijg ik netjes die error in beeld)
Typ ik het goede in zie ik gewoon een witte pagina en blijft hij op deze PHP bestand hangen.
Ik ga ergens de fout in maar kan het niet vinden.
Waar het volgens mij fout gaat is in de volgende regel:
$sql="SELECT * FROM $tbname WHERE werknemer='$werknemer' and wachtwoord='$wachtwoord'";
Maar ik zie geen fout voor de rest.
De tablename is werknemers.
Er zijn twee kolommen die werknemer en wachtwoord heten.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <?php $servername = "localhost"; $username = "******"; $password = "******"; $dbname = "unfinished"; $tbname = "werknemers"; // Verbinding maken naar server en database selecteren mysql_connect("$servername", "$username", "$password")or die("Kan geen verbinding maken"); mysql_select_db("$dbname")or die("Kan de de database niet selecteren"); // gebruikersnaam en wachtwoord vanuit inlog.php $werknemer=$_POST['werknemer']; $wachtwoord=$_POST['wachtwoord']; // Extra beveiliging injectie troep $werknemer = stripslashes($werknemer); $wachtwoord = stripslashes($wachtwoord); $werknemer = mysql_real_escape_string($werknemer); $wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord); $sql="SELECT * FROM $tbname WHERE werknemer='$werknemer' and wachtwoord='$wachtwoord'"; $result=mysql_query($sql); // Tellen $count=mysql_num_rows($result); // Checken of het inderdaad 1 rij if($count==1){ // Checken of het klopt en registeer de sessie en zet door naar loginsuccess.php session_register("werknemer"); session_register("wachtwoord"); header("location:login_success.php"); } else { echo "Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord."; } ?> |
Typ ik bijvoorbeeld een verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord dan doet de code het wel. ( krijg ik netjes die error in beeld)
Typ ik het goede in zie ik gewoon een witte pagina en blijft hij op deze PHP bestand hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door AcidBanger op 31-07-2015 15:10 ]