Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goede morgen iedereen .
noodgedwongen moet ik me tot hier wenden .
heb na lang aarzelen een basic box aangeschaft , eentje dan dit"s tv alive.Uit alle info leek dit product een deftig toestel met nogal wat mogelijkheden .
aanvankelijk vertrok ik uit principe dat alle toestellen tegenwoordig met afstand bediening waren wat dus niet het geval is , nogal wat onduidelijk in de info welke type afstand bediening want bij hun zou je afstand bediening van je tv moeten werken wat dus niet het geval is.Dus aanschaf afstand bediening en dan denk je zoals in hun info plug and play .Duidelijk niet het geval want toestel staat nu ongeveer twee weken aangesloten met wifi want via vast verbinding werk toestel evenmin .Een normaal mens neemt dan contact op met help desk .Daar krijg je telkens afwijzende antwoorden doe eens dit doe eens dat alsof een mens niet eerst alles zelf probeerd om het toestel aan de praat te krijgen er blijft steen vast rood lampje branden en behalve display op tv met een datum die doet vermoeden dat het toestel meer dan 40 jaar oud is gebeurd er niks .Van het bedrijf kreeg ik aanvankelijk raad alles terug te sturen maar daarvoor heb je een document nodig en wacht nog steeds op document , want als je inlogt blijkt dat je geen aankoop heb gedaan , dus sta je daar .
Hebben toevallig nog z"on ervaring met dit nederlands bedrijf of hebben mensen het toestel wel aan de praat gekregen en wat hebben ze ermee gedaan om het zover te krijgen , merk wel dat ze gebruik maken van popcorn .Achteraf gezien is systeem popcorn met chromecast toch stukken beter alleen wat omslachtig omdat je alles via pc moet doen en draadloos verzenden naar tv maar kwaliteit is wel uitstekend moet ik zeggen .De service van dit"s tv trekt er in elk geval niet op , gaat er iets mis blijf je simpelweg in de kou staan doet me meer en meer aan denken snel geld te verdienen dus vorm van oplichting .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je topic is eigenlijk niet te begrijpen. Kun je je tekst leesbaarder maken door minder te schrijven alsof je een roman aan het maken bent en meer kort puntsgewijs te vertellen wat er nu echt aan de hand is?

Af en toe een verse alinea beginnen met twee entertjes zou ook geen kwaad kunnen.

https://ditistv.nl/front-page/dit-is-tv-alive-basic < gaat het om dit ding? Dat is gewoon een Raspberry Pi met een handig pakketje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De raspberry Pi ondersteund CEC. Wanneer je TV dit ondersteund, het aanstaat, en je hebt hem via hdmi aangesloten dan kun je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee tv is geen smart tv , en volgens info ging toestel op alle tv"s die hdmi hebben .
nu kort en bondig toestel is waardeloos en werkt totaal niet .
kan het nog korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zie je, zodra je de stroom er op zet, *IETS* in beeld?

En met reacties als
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:45:
nee tv is geen smart tv , en volgens info ging toestel op alle tv"s die hdmi hebben .
kan het nog korter.
Heb ik niet zo veel zin meer om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:45:
kan het nog korter.
Als je hulp wilt worden deze reacties natuurlijk niet geaccepteerd. Want je probleem is nog niet duidelijk. Je hebt een tvboxje gekocht (Rpi met software pakketje) en hier zit geen AB bij geleverd?
Hier kun je mogelijk je eigen AB voor gebruiken. Er staan genoeg handleidingen op internet om je mee op weg te helpen. Anders koop je een USB AB. Zijn ook in overvloed te koop voor een klein prijsje

[ Voor 17% gewijzigd door Bo0bz op 31-07-2015 14:53 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
Simpel verhaal. Zeg tegen die gasten dat ze een nieuw SD-kaartje op sturen en hij zal het hoogstwaarschijnlijk weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
Als hij geen internetverbinding heeft, komt de datum en tijd niet goed. Dus even een UTP kabel inprikken, dan pakt hij datum en tijd wel goed. Gister hetzelfde probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zanthr schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:57:
Als hij geen internetverbinding heeft, komt de datum en tijd niet goed. Dus even een UTP kabel inprikken, dan pakt hij datum en tijd wel goed. Gister hetzelfde probleem gehad.
Daar lijkt probleem 2 te zitten:
want via vast verbinding werk toestel evenmin .

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26

Daniel36

vernieuwde formule

Ts heeft bij Ditistv een rpi met software en addons gekocht.
Het ding werkt niet en ook de a.b. van de tv werkt via Cec niet.
Ditistv verhelpt klachten niet en een retourformulier sturen ze ook niet.
Ts vindt dit waardeloos en daarin heeft hij gelijk imho.
Verder kan dit verhaal misschien beter in het De "Dit is TV" Box 2 topic.
Dat is het wel zo'n beetje denk ik.

Oh en dannyvieuw: kijk daar ook eens misschien schiet je daar wat mee op :)

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel36 op 31-07-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
afgezien van het feit dat iets oudere lcd/plasma tv's wel hdmi hebben maar vaak geen CEC ondersteunen

mijn 40" uit 2009 is zo'n voorbeeld, daar dien ik kodi (ook op raspberry pi) te bedienen via een app op mijn iphone

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad dit"s tv helpt inderdaad hun klanten totaal niet verder .
Enige wat je ontvantgt van hun zijn enkele mails met oplossingen totaal naast de kwestie.
laatste antwoordt van hun gebruikt je 3 usb poorten , waarop slaat dat in helemaals , natuurlijk gebruik je 3 poorten , als je wifi gebruikt en software en dergelijke.
nee een dikke tegenvaller , eigenlijk zou het toestel zelfde moeten doen dan popcorn met chromecast enige verschil dat via het laatste alles via pc gaat .Enige verschil ook het laatste werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
usb ab wat is dit nog nooit van gehoort .
tja probleem is dat toestel niet eens verbinding met internet maakt , ondanks zelfs rechtstreekse aansluiting met modem de lichtjes werken wel dus er is signaal .
trouwens de internet aansluiting werkt anders wel perfect met andere toestellen.
enfin is een waardeloos toestel zoveel is zeker , en denk dat het bedrijf dat ook weet en vlug heel veel centen wil verdienen met verkoop van chinische waardeloze spullen , gewoon les geleerd , nooit iets kopen aan hollanders .En had eerst forums moetenr raadplegen kom je veel te weten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en wees gerust heb het probleem al meerdere keren aan de makers van het toestel zelf gemeld op hun eigen site enige wat ze doen is alles netjes verwijderen en verder geven ze niet teminste antwoorden , dus wat doet een mens vermits ik niet enige ben die zich laten vangen geeft door dit"s tv naar oplossing proberen te zoeken , maar vree vriendelijk zijn ze hier niet blijkbaar precies nog erger dan op een school , zijn de letters en komma"s en punten dat tellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

dannyvieuw: i.p.v. zeggen "nooit iets kopen van Hollanders" had je wellicht van te voren even de info over de aanbieder op internet kunnen lezen.

Ben het wel met je eens dat de mensen van Ditistv ordinaire zakkenvullers zijn die misbruik maken van de freesource software van Kodi en hun klanten.

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel36 op 01-08-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:57
OK, in het geval van constructief meedenken: Sluit alles aan en maak een foto van datgene wat je op je televisie scherm ziet en gooi die hier neer. Dan kunnen we even meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:08:
maar vree vriendelijk zijn ze hier niet blijkbaar precies nog erger dan op een school , zijn de letters en komma"s en punten dat tellen .
We kunnen je niet helpen als je niet duidelijk communiceert. Hoofdletters en interpunctie hebben we bedacht zodat we elkaar kunnen begrijpen. Ze zijn niet optioneel, maar vereist om dat we anders totaal geen idee hebben wat je probeert te zetten.

Als je niet goed genoeg schrijft is er voor ons geen touw aan vast te knopen om dat het gewoon niet duidelijk is wat je probeert te zeggen.

Dat zal overal waar je met geschreven tekst communiceert zo zijn. Dus totdat je goed schrijft kan niemand je eigenlijk goed helpen om dat niemand weet wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Begin voor het gemak eens om leesbare posts te typen. Er valt echt geen touw aan vast te knopen. Spaties horen overigens na leestekens, niet ervoor.
Daniel36 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:36:
Captain Obvious to the rescue: TS is een Belg denk ik? (die alsnog vrij onduidelijk schrijft idd)
Is dat relevant? Winnaars van het Groot Dictee der Nederlandse Taal zijn vaak Belgen :P

[ Voor 65% gewijzigd door Compizfox op 01-08-2015 20:38 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Captain Obvious to the rescue: TS is een Belg denk ik? (die alsnog vrij onduidelijk schrijft idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou echt niet weten wat een usb ab is.
heb voldoende proberen te communiceren met de mensen van dit"s tv .
Maar wat ze antwoorden is steeds naast de kwestie.
Laatst een mail , verbind het toestel met een andere modem , alsof dan het toestel zou werken .
Trouwens heb zelfs het toestel aangesloten op een andere router bij vrienden , zelfde resultaat.Laat staan een andere kaart te vragen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Concreet als ze het toestel leveren geven ze mee dat je het aansluit via vaste kabel aan internet .
HDMI aan tv.Bij opstarten dient een paar seconden op on knop geduwd te worden .Probleem begint dan natuurlijk als je afstand bediening en tv geen cec ondersteuning bied en toestel geen on/ off knop geeft.
De service van het bedrijf laat natuurlijk te wensen over omdat ze nooit echt antwoorden op concrete vragen .
Kon inderdaad nogal simpel opgelost worden , software toesturen kaartje uit toestel in kaartlezer en nieuwe software erop .Vermoedelijk moet er iets mis zijn met de geleverde software omdat er geen instellingen kunnen ingegeven worden zoals welke type verbinding en wachtwoord internetverbinding .Ze komen steeds met antwoorden uit die niks met het probleem te maken hebben zoals laatst bijvoorbeeld sluit toestel op andere poort modem aan , of dit iets zou veranderen aan probleem , temeer toestel werkt met wifi en het geen rol speelt welke poort toestel gebruikt router staat trouwens naast toestel en router geeft een uiterst sterk signaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij past je vraag prima in het algemene topic over dit's tv

De "Dit is TV" Box 2

@ts: Probeer je posts wat begrijpelijker te maken. Voor veel mensen is het nu een onsamenhangend verhaal. Gebruik een beetje fatsoenlijk alinea's enz om je post wat rustiger leesbaar te maken. Daarmee zul je sneller hulp krijgen dan een hoop geratel achter elkaar.

Als je wat wilt toevoegen: Gebruik daarvoor het edit knopje. 2-3 posts achter elkaar is niet gewenst.

Ik zou zeggen, beschrijf je probleem wat duidelijker in het algemene topic, daar zitten misschien meerdere mensen die hetzelfde issue hebben (gehad)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.