Windows 10 licentie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsjenl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07-2015
Hallo,

Ik post hier nooit maar had toch een vraag...
Upgrade is gratis voor 1 jaar. Daarna moet je betalen als je wilt upgraden. (zo had ik het begrepen)

Ik heb dan de licentiekey weten te achterhalen via regedit en via SIW software. Deels SIW software maar was trial dus zag niet alles maar kon dan zo wel zoeken in regedit en die gevonden..

Kan ik met die key dan legaal een clean install doen met de iso file die ik gemaakt heb via het microsoft tool om windows 10 binnen te halen???

Of is het alleen maar mogelijk om als je clean wilt eerst 8.1 te installeren vervolgens 10 te upgraden voor 1 jaar lang gratis. Ik snap dat nie je leest zoveel verschillende dingen... Maar best dan onduidelijk...

Wil een duidelijk antwoord heb je die niet reageer dan ook niet svp.
Verwijzing naar een andere duidelijke draadlijn (topic) is ook goed.

Mvg,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil een duidelijk antwoord heb je die niet reageer dan ook niet svp.
Lekker toontje :X Bel dan gewoon de helpdesk, of zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsjenl
Room42 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 02:02:
[...]

Lekker toontje :X Bel dan gewoon de helpdesk, of zo.
Ja het is overal warrend :) en ik hoop beetje duidelijk te hebben of ik wel goed zit :P Wil ook best bellen daar gaat het niet om maar ben nie zo'n beller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 16:21
Misschien heb je hier iets aan. Duidelijk uitgelegd hoe je te werk moet gaan wanneer je een clean install wilt gaan doen.

https://www.reddit.com/r/...ll_100_explained_no_more/

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsjenl
Ik ken dan wel niet zo goed engels. In elk geval niet zoals dit veel pik ik er wel uit. Maar denk dat ik hier wel mee gered ben. Ken wel iemand die goed engels kent dus wat dat betreft :) Want draai liever op clean install en die persoon die ook engels kent.. net zo :) En denk dat we er dan samen wel uit kunnen komen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsjenl
Ow wacht. als je eenmaal de upgrade hebt uitgevoerd.. wat ik zo ff er uithaal.. En dan de cleaninstall.. moet dat probleem loos gaan dus... klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsjenl
Ow wacht.. ik las net ergens wat anders.. als eenmaal is geinstalleerd op die pc.. dan is die gekoppeld aan iets.. dus code is opzich niet nodig..[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Dit heb ik al in andere threads voorbij zien komen, inderdaad ook in degene die je zelf linkt.
Eerst doe je een upgrade van je huidige Windows 7/8.1, je kan geen clean install maar moet een upgrade doen.
Nadat je deze Upgrade hebt gedaan kan je wel een clean install doen vanuit Windows 10.

Dus nogmaals voor alle duidelijkheid. Ga niet direct een clean install van Windows 10 proberen met je Windows 7/8.1 key, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Zoals sanderinozie hierboven zei:
Eerst een upgrade uitvoeren en checken of je Windows 10 geactiveerd is. Zo ja: dan mag je hierna een clean install uitvoeren op dat systeem met Windows 10. Je moet geen code meer ingeven tijdens de installatie. Indien hij er toch achter vraagt kan je normaal gewoon skippen. Wanneer Windows 10 geinstalleerd staat is het een kwestie van wachten tot die geactiveerd is, of je kan de activatie proberen te forceren door middel van op de knop te spammen of via de command line te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Als je van Windows 7,8 of 8.1 een upgrade uitvoer via de tool van Windows (of Iso bestand te doenloaden bij Microsoft), heb je geen key nodig.
Je kan gewoon op activeren klikken.
Het activeren kan even duren, maar uiteindelijk gaat het je lukken.
er zijn 14 miljoen gebruikers die Windows 10 hebben gedownload in de afgelopen 2 dagen, dus hou er rekening mee dat het activeren van een key nog paar dagen kan duren bij sommige mensen.

Windows 10 heeft geen "echte" key, maar kijkt naar jou windows 10(dat natuurlijk wel een key of ID heeft, en bekijkt je hardware (chipset/moederbord)

Windows 10 is gratis voor iedereen dit jaar als upgrade.
Je bent goedkoper uit om Windows 8 aan te schaffen en dan te updaten naar Windows 10, dan een losse key van Windows 10 te kopen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Hoi Marcel,

Ik denk dat je het verhaal van die 1 jaar verkeerd begrepen hebt. Microsoft geeft iedereen die zijn Windows7 update 1 of Windows 8.1 in het eerste jaar na uitkomen van Windows 10 een volledige licentie voor Windows 10. Hierna hoef je niets te betalen.

Het is voor Microsoft een doorn in het oog geweest dat 8(.1) nooit een succes is geweest, en daardoor hebben ze meerdere besturingssystemen moeten onderhouden, en daar kunnen ze van af door iedereen door te loodsen naar Windows 10

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Dit soort zaken kunnen (op dit moment) beter besproken worden in het algemene topic wat hiervoor is aangemaakt : [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Dit topic gaat nu op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.