Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
-Nog niet helemaal uit, overtuig mij of iets het waard is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Apple toe, hoewel dit een beetje tegen mijn principes ingaat. Sta open voor alle merken, maar merk toch dat de Android software vaak niet soepel genoeg werkt voor menig mensen, dat is voor mij wel een prioriteit dat ik mij er niet aan ga ergeren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het gebruiken om te lezen, artikels op internet, PDF bestanden en epub bestanden.
Daarnaast zal ik het ook gaan gebruiken om af en toe films en series te kijken.
4:3 verhouding is met lezen lekkerder dan 16:10. Maar met films en series niet.
Lezen heeft prioriteit. Dus daarom 4:3 keuze. Bij Android heb je dit ook maar de Apps schijnen hier niet voor geoptimaliseerd te zijn.
Heb dus nog gedacht aan deze tablet: pricewatch: HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart toen hij tijdelijk €250 kostte. Maar had last van backlight bleeding in het donker. Dus toch maar niet gekozen, omdat ik vaak in het donker zal zitten 's avonds.

Iemand ervaring met de luxere lijn Android tablets? En hoe bevalt dat? Ook vergelijkingen qua responsiviteit tegenover de Apple schermen ben ik zeer benieuwd naar, zou daar graag jullie meningen over horen.

Mvg.
Mirno

我的名字是Mirno

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Vastgeroest in de HW subfora, mirno ;). Ietsje naar onder hebben we Mobile Aankoopadviesforum. Schopje die kant op.
Dit forum is alleen bedoeld voor advies over Mobile gerelateerde items. Telefoons, tablets, abonnementen, pre-paid dingen en andere accessoires.
Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Technisch gezien zijn de top Android tablets net zo goed als de iPads. Wat jij ermee wil doen kan ook prima.

Echter, ik zou adviseren een eReader te nemen voor je ePubs en PDF''s. Dat is stukken rustiger voor je ogen.
Voor de films kun je dan een ideale verhouding Android tablet nemen. Voorkeur voor Android geef ik dan omdat je die als "externe harde schijf" aan de laptop of PC kunt hangen om je films er op te zetten, of dat via SD kaart te doen. Op iPads is dat toch iets lastiger.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Films en series zullen via Plex gaan, dus dat is geen probleem. Is compatibele server tussen windows en IOS. (in dat programma dan)

Wil één product, en niet beide. Wil ook vanaf websites lezen, dus daarom toch wel de tablet.

Voor deze doeleinden is Android eigenlijk wel prima geschikt. Maar ik heb het idee dat Apple even vlotter is, omdat samsung b.v. er veel rommel opheeft. Opzich niet zo'n groot probleem.
Maar zou ook wel graag een erg mooi scherm willen, niet dat die mij tegenvalt. Dat is nog wel het belangrijkste.
Nieuwste galaxy tab trekt me dan nog wel, die plaats ik daardoor ook boven de HTC Nexus.

Mvg.
Mirno

我的名字是Mirno

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Met Android 5 is Google gaan sturen op minder rommel, dus ik zou zeggen, ga naar de Mediamarkt en probeer ze uit, heb je zowel Android als iOS tablets naast elkaar en kun je zien welke het beste bevalt.
Ik denk dat eerlijk dat een Amoled scherm van Samsung het beste uit de bus zal komen met contrast en scherpte om te lezen door de perfecte zwart weergave zeker indien je een lees app gebruikt die het wit als gelig "boek papier wit" toont in plaats van blauw wit.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa goeie, alleen galaxy tab is eigenlijk net even te groot om gemakkelijk mee te lezen, ook de 4:3 verhouding van de ipad lijkt me lekkerder lezen dan een 16:10 van de galaxy tab

我的名字是Mirno

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

80000

mrox

Google op galaxy tab s2, binnenkort met 4:3 verhouding en 2 formaten. Heb daar ook mijn oog op laten vallen.

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Tab S2 krijgt ook een speciale "lees-stand" met warmere kleuren zodat het rustiger is voor de ogen. (eerder verkoopspraat maar ik geef het maar mee)

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oke!
Ik ga wachten totdat hij beschikbaar is met review erover!

Bedankt allen!

我的名字是Mirno

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-11 20:36

Tammesp

Next is now

Het Samsung Galaxy Tab S2 (8" & 9,7") Topic

Kun je alvast wat inlezen over de Tab S2. Prachtig ding trouwens, twijfel om em te halen ;P

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Pagina: 1