Tweede jaar garantie wordt niet erkend

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar mag ik je op een blog wijzen van
Iusmentis (Arnoud Engelfriet)

http://blog.iusmentis.com...ut-van-garantie-bijkopen/

Twee quotes:
Er zijn echter ook garanties die minder bieden dan waar je wettelijk recht op hebt. Men belooft “1 jaar gratis reparatie” en weigert na dat jaar iedere vorm van medewerking omdat “de garantie verlopen is”. Dat is gewoon keihard verboden. Zolang het product nog in de economische levensduur zit, dient de winkelier het kosteloos te herstellen of een nieuw product te leveren.
Zij stellen dat een garantie vernietigbaar is wanneer deze beperkter blijkt dan de wettelijke garantie. De wettelijke regels rond conformiteit zijn van dwingend recht, en een contractsbepaling die daar tegenin gaat, is dan simpelweg niet geldig. En dat betekent dat je je geld terug kunt vragen, want je hebt dan betaald voor een nietige prestatie.
Dat laatste is natuurlijk bijzonder interessant. Je mag de koop ontbinden, want ze hebben je geen wettelijk geldige garantie aangeboden. (Immers maar 1 jaar, en dat is nietig en daarom mag je je geld terugvragen). Dit staat dus los van het feit dat het product niet goed werkt.

Ze hebben je gemaild met het bericht dat je maar 1 jaar garantie hebt gekregen? Dan kun je het mooi bewijzen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, ik kan me voorstellen dat ze TS ook niet serieus nemen als hij overal zo lang de tijd voor neemt. We zijn al goed op weg in oktober en de TS was in Juli...
Van mij hadden ze allang een aangetekende brief ontvangen. Als TS die stap nog moet zetten dan is ie nog wel ff bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

170074 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:17:
Dat laatste is natuurlijk bijzonder interessant. Je mag de koop ontbinden, want ze hebben je geen wettelijk geldige garantie aangeboden. (Immers maar 1 jaar, en dat is nietig en daarom mag je je geld terugvragen). Dit staat dus los van het feit dat het product niet goed werkt.

Ze hebben je gemaild met het bericht dat je maar 1 jaar garantie hebt gekregen? Dan kun je het mooi bewijzen hiermee.
Dat stukje gaat over het ontbinden van aanvullende (maar onrechtmatig beperkende) garantiediensten. Niet ontbinden van de koop zelf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Orion84 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Dat stukje gaat over het ontbinden van aanvullende (maar onrechtmatig beperkende) garantiediensten. Niet ontbinden van de koop zelf.
I stand corrected.
Pagina: 1 2 Laatste