Advies : Aankoop redelijk kant & klare Gamebeast desktop PC

Pagina: 1
Acties:

• Prikkertje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 15:42
Hallo allemaal, graag jullie hulp bij 't selecteren van een nieuwe krachtige game-pc-desktop.
Ik ben bepaald geen expert in het pc bouwen en beoordelen, dus ik hoop dat iemand 't leuk vind om mee te denken. Om die reden kies ik ook voor een standaard pc-pakket, maar sommige site bieden wel de mogelijkheid je pc custom af te stellen, da's wat mij betreft ook prima, zo lang ik zelf maar niet de pc met m'n eigen handen hoef te verknallen. Ter compensatie heb ik wel een aardig budget beschikbaar.

Ik zoek een?
Een gamebeast die een paar jaar meegaat en grafisch krachtig en snel is.
Ik heb nu nog een oudje uit -schrik niet- 2007 maar binnenkort komt Fallout 4 uit, dus....
Mijn spelkeuze* geeft wel een beetje aan wat voor randvoorwaarden die spellen hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 2.000-3.000 euro.
Ja, daar is speelruimte.
Nee, niet meer dan 10%.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zoek een losse desktop, eventueel afwijkende randapparatuur van die ik nu heb schaf ik wel opnieuw aan mocht die niet aansluiten op m'n huidige spul.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dat ie een tijdje meegaat en dus voldoet aan de hogere eisen van de spellen die nu uitkomen. 32gb werkgeheugen zou wel leuk zijn. Ik werk met losse externe discs voor de grotere opslag.
Min 3.5Hz kloksnelheid (hoger is beter), ICore I7, goede videokaarten GForce GTX980?.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
*Fallout 4 dus, maar ook games als Kingdom Come Deliverance en de nieuwe Mount & Blade als die uitkomen. Omdat ik nu nog XP draai, loop ik aardig achter en heb ik heel wat in te halen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gestruind op sites als alternate, informatique, medion, paradigit en hier zij de gek natuurlijk.
Op dit moment overweeg ik :
http://www.informatique.n...que-ingamer-level-50.html
http://www.informatique.n...que-ingamer-level-60.html
pricewatch: Medion Erazer Gaming PC X5382 E
Ik weet alleen niet zeker of ik Medion vertrouw, ze hadden nog wel een slechte naam vroeger.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Krachtig, stil en snel... zonder al teveel toeters en bellen eraan (licht en zo)...
En die dus een tijdje meegaat.

Ga je overklokken?
Ik ben niet handig in dat soort dingen, dus als dit niet een standaard optie is : nee.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag adviezen zonder echt hele complete zelf-bouwpakketten op te geven, mijn kennis is vrij beperkt en ik geloof onmiddellijk dat er betere pc-configuraties voor minder geld samen te stellen zijn als je 't zelf doet. Als sites upgrade mogelijkheden bieden mag dat natuurlijk met alle plezier, zo lang de leverancier 't maar inbouwt.
En natuurlijk de vraag zouden jullie een Medion bak kopen als je niet zo handig was ?

Andere suggesties zijn ook welkom.
Bekendere leveranciers hebben de voorkeur.

En natuurlijk, alvast bedankt voor je input.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hehe die links wat een belachelijke systemen, ik zou daar niet van uit gaan. Die naaien je echt een oor aan.

Het enige waar je serieus geld in moeten stoppen is de gpu, voor de rest moet je echt geen 32gb of 2011-3 met een 6 core willen.

Dus, 4790K met simpel mobo, 16GB, SSD, GTX 980 ti en klaar is prikkertje. :) Wat voor scherm eigenlijk of die ook nieuw? Welke resolutie dan?

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 28-07-2015 19:41 ]

specs

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:07
Zelfs al heb je weinig ervaring of kennis met het zelf bouwen, voor een aantal 10tjes kun je het bedrijven laten doen. Alternate bijvoorbeeld, zal je heel wat geld schelen, en ik denk dat de meer gevorderde tweaker hier zeker een goed systeem voor je kan opsommen!
(Zoals die van Maratropa bijvoorbeeld)

[ Voor 7% gewijzigd door Skinnyice op 28-07-2015 19:41 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik zou je pc door een winkel laten (Azerty, Alternate, etc.) bouwen, zodat je alle onderdelen zelf kunt kiezen. Of laat een Tweaker het doen (ik zet hem wel in elkaar voor een paar tientjes). :+ Die kant en klare pc's zou ik nooit nemen: te duur voor wat je krijgt. En er zitten vaak vage onderdelen in.

Verder moet je wel even een eigen opzetje geven, dus ik zou eens in de best buy guides van Tweakers kijken. Zie reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015. Vanuit de keuzes die je maakt kunnen we dan advies geven. Op welke resolutie wil je gamen overigens?

Redelijk standaard opzetje voor een gamebak: i5-4460, 8GB, 250GB ssd, GTX 970.
De hierboven geadviseerde i7-4790K en GTX 980 Ti zijn wel behoorlijk extreem en kort door de bocht.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 28-07-2015 19:46 ]

• maratropa
  • Niet online
Ik ging er van uit dat gezien z'n budget de TS wel iets high ends wil. Geen gruizig 4460/gtx970 mid end setje ;) M'n punt was meer voor een stevige gamemachine met flink budget is een 4790k ook nog wel te verantwoorden, en die 980-ti ook. 32GB of X99 iig niet.

specs

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:50:
Ik ging er van uit dat gezien z'n budget de TS wel iets high ends wil. Geen gruizig 4460/gtx970 mid end setje ;) M'n punt was meer voor een stevige gamemachine met flink budget is een 4790k ook nog wel te verantwoorden, en die 980-ti ook. 32GB of X99 iig niet.
Ik wil in ieder geval even laten zien dat een high-end gamesysteem gewoon te realiseren is met een i5 en een GTX 970/R9 290(X). :) Dit zijn echt geen slappe videokaartjes. Ik speel nog de meeste games op ultra@1080p met een R9 280X. Die i7 gaat in ieder geval niks toevoegen aan de game-ervaring. Die 980 Ti is leuk als je op 4K of ultra@1440p het nieuwste spul wilt spelen, maar voor de meeste game pc's is de prijs niet te rechtvaardigen. Meer dan 8GB is ook nog niet echt nodig, maar dat is natuurlijk eenvoudig uitbreidbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepD op 28-07-2015 20:01 ]

• maratropa
  • Niet online
Valide punten, zo lang we niet weten op wat voor res hij wilt spelen is het lastig adviseren op dat vlak.

4790K is dan misschien nu voor gamen geen must maar als je toch geld hebt en vooral als je niet gaat overclocken ver uit de allround snelste cpu die je pc het langs laat mee gaan. Kan je je niet echt een buil aan vallen imho.

Users die met budgetten van 3k aankomen zijn over het algemeen lastig naar een 4460/970 setje toe te praten is mijn ervaring hier ;)

specs

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De goedkoopste kant en klare bak met i7, GTX980 en SSD is deze Acer:
pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9970 NL

Ze zijn daar echter de case-fan vergeten...hebben die op het werk staan, met reference videokaart en zonder case-fan is het best een hitte pit |:(

• Prikkertje
Ik zoek inderdaad een high end machientje en heb daar ook budget voor over. Het is voor mij niet zo relevant wat er nu nog allemaal wel op 8GB draait want over een tijdje zijn de systeemeisen hoger en gamedesigners hebben er nogal een handje van die systeemeisen (waaronder resoluties) steeds op te drijven.

Maratropa heeft gelijk als ie zegt dat ik iets zoek dat lang meegaat.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 15:11
Wat ook nog zou kunnen is kijken via V&A of er een tweaker in de buurt is die de boel voor je in elkaar zet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuk en aardig maar 2x1500 gaat een stuk langer mee dan in een keer 3k stukslaan... ;).

• Prikkertje
br00ky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:08:
Leuk en aardig maar 2x1500 gaat een stuk langer mee dan in een keer 3k stukslaan... ;).
Fair punt, maar ieder heeft zo z'n eigenaardigheden... ik heb de mijne aangegeven.
Ik ben er zonder meer van overtuigd dat jullie veel goedkoper en beter uit zouden zijn met eigen huisvlijt, geen discussie. Ik zoek een zo kant en klaar mogelijk pakket.
nooberke schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:06:
De goedkoopste kant en klare bak met i7, GTX980 en SSD is deze Acer:
pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9970 NL

Ze zijn daar echter de case-fan vergeten...hebben die op het werk staan, met reference videokaart en zonder case-fan is het best een hitte pit |:(
Dank je.

• maratropa
  • Niet online
Maar geef dan wel genoeg info :) Dus heb je een scherm of wil je er 1, en wil je dan perse op 4k gamen? Of juist op een paneel met meer hz'en? etc,

specs

• Prikkertje
maratropa schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:16:
Maar geef dan wel genoeg info :) Dus heb je een scherm of wil je er 1, en wil je dan perse op 4k gamen? Of juist op een paneel met meer hz'en? etc,
Sorry, ik had al gezegd dat ik er niet veel verstand van heb he. Ik werk met 1 scherm.
De rest van die zin begreep ik niet.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
Prikkertje schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:17:
[...]

Sorry, ik had al gezegd dat ik er niet veel verstand van heb he. Ik werk met 1 scherm.
De rest van die zin begreep ik niet.
dan moet je naar de winkel gaan en krijg je een veel te duur systeem. of je verdiept je een beetje. en maakt gebruik van de bbg hier op tweakers. je kan uiteraard ook gewoon sicomputers op bellen en zeggen dat je de high end game pc van bbg-mei wil hebben van tweakers. alleen verander de r9 290 in een gt 980 ti(type/merk etc maakje je niet veel uit.) en dat je hem geconfigureerd en wel wil hebben.

is niet de beste keus maar wel het makkelijks.

• Prikkertje
Met jullie info in 't achterhoofd nog even verder gekeken en volgende optie ter overweging :

https://azerty.nl/1-865-8...-tytan-g30ak-towermo.html

Wat denken jullie ?

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 22:05
Ik denk dat je te veel geld uitgeeft aan iets wat niet zo veel hoeft te kosten.

Maak zelf een lijst met alle info die je op het moment hebt en laat de webwinkel het assembleren voor een paar tientjes.

Zo haal je veel meer uit budget.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Prikkertje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:45:
Met jullie info in 't achterhoofd nog even verder gekeken en volgende optie ter overweging :

https://azerty.nl/1-865-8...-tytan-g30ak-towermo.html

Wat denken jullie ?
Belachelijk systeem. Balans is helemaal weg. Veel te veel RAM-geheugen, SSD is relatief gezien véél te klein. Maar maakt het wat uit wat we zeggen eigenlijk? We willen gerust advies geven, maar je geeft eigenlijk tussen de regels aan dat je geen advies wil. Het is al meerdere keren in dit topic gezegd dat nagenoeg elk systeem dat je kant-en-klaar geassembleerd gaat vinden, hopeloos is. We kunnen je uitleggen waarom, maar je hebt dan weer geen zin om je er ook maar íets in te verdiepen (de resolutie van je scherm kennen noem ik eigenlijk zelfs niet verdiepen).

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Je kan bij winkels zoals Afuture en Azerty gewoon de onderdelen kiezen die je wilt. Dan kies je ook nog de assemblage optie, en eventueel het installeren van windows. Dan heb je een systeem dat jij wilt, met de componenten die jij denkt nodig te hebben ipv van een kant en klaar machine die meestal overpriced zijn. Ga gewoon is naar de BBG van tweakers en kijk welke componenten je nodig denkt te hebben. Dat zet je dan in een wenslijst en in dit topic. Alle tweakers kunnen dan kijken naar jou build en advies geven, die build kan je dan door bijvoorbeeld afuture in elkaar laten zetten zonder al te veel extra geld kwijt te zijn. Je wil denk ik niet die 3k wegsmijten als je er ook wat zuiniger mee kan zijn ;)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voilà,
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 127,95€ 127,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 568,49€ 568,49
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 89,95€ 89,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 94,-€ 94,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 93,-€ 93,-
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 512GB€ 205,85€ 205,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.749,94

Mooi gebalanceerd systeem. 980 is puur omdat die steeds terugkomt in de bovenstaande builds. Slimmer is eerst even te achterhalen wat de resolutie van je scherm is. Als deze slechts FHD is, is het geld verbranden.

Hele systeem is bij Azerty/afuture te bestellen. Die zetten de boel in elkaar voor 5-6 tientjes. Klaar ben je. Heb je 1. een goed gebelanceerd systeem, 2. punt voor punt A-kwaliteit onderdelen, 3. een compleet geassembleerd systeem op de deurmat.

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 22:05
Kijk! Wat wil je nog meer? Bovenstaand ziet er toch geweldig uit?:)

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12 11:28
Kijk ook eens naar hardware winkels in de buurt en ga er langs met de vraag of ze een assemblage service aanbieden, en vraag naar de prijzen.

Zo heb ik recent een game systeem laten assembleren bij de hardware outlet in almere. Ze hadden alles op voorraad dus ze gingen gelijk bezig kon het dezelfde dag nog meenemen. Als ik een probleem zou krijgen met deze pc kom ik gewoon langs de winkel om persoonlijk geholpen te worden. Vind ik zelf wel fijn!
Het enige nadeel aan zo'n winkel is dat ze nogal merk-gebonden zijn en je met sommige componenten misschien iets duurder uit komt, maar dat heb je zowieso wel als je het ergens laat assembleren en dus daar al je componenten koopt. Assemblage prijs viel wel mee: 40euro. :)

Er zullen vast wel meer van dat soort winkels in nederland zijn dus zeker het proberen waard!

• Prikkertje
Mathoesoe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:19:
Kijk! Wat wil je nog meer? Bovenstaand ziet er toch geweldig uit?:)
Eerlijk antwoord : Ik heb geen idee of dat er geweldig uitziet.

Dat is ook de reden waarom ik voor een redelijk kant en klaar systeem kies (zie ook titel en ook in latere posts) maar dat is niet de manier waarop jullie werken, dat snap ik. Dit veroorzaakt behoorlijk nogal wat frustratie wat ik ook snap, maar dat ligt niet alleen aan mij.

Ik weet ongeveer wel ongeveer wat voor hoofdcomponenten ik wil, maar loop vast op de kleinere elementen omdat ik daar de ballen verstand van heb en me daarom daar niet verder in verdiep, vandaar (nogmaals) een redelijk kant en klaar pakket maar dan met een ruimer budget.
En dus niet een bouwpakket dat ik niet kan beoordelen (ook niet als jullie het samenstellen) en waarvan ik niet zeker weet of de kleinere onderdelen met elkaar kunnen clashen/slecht functioneren. Bij een redelijk kant en klaar pakket voel ik me daar zekerder van.

Het is niet dat ik jullie input niet waardeer, dat doe ik zeer zeker wel degelijk, maar ik denk dat we toch anders zoeken. Ik heb wel degelijk wat aan het commentaar dat jullie gaven op de eerdere links die ik postte, obv daarvan pas ik m'n zoekverwachting aan.

ps. De link van het model dat ik vandaag als laatste postte is al niet meer leverbaar, dus exit.

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-11 21:23
Is maar goed ook, anders gooi je 700 euro uit het raam.
Volg het advies van Br00ky nou op, bestel alles bij Azerty/afuture en laat die zooi door hun in elkaar zetten.
Is niks anders dan een kant en klaar systeem bestellen, behalve dat je 700 euro bespaard.

En je kunt er van uitgaan dat alle onderdelen op elkaar afgestemd zijn en goed passen, anders zou hij het niet aanraden.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Prikkertje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:16:
[...]

Geen schouderklopje naar mijzelf (want elke regular hier klikt dit lijstje in 2 minuten bij elkaar), maar ga er maar vanuit dat het een geweldig systeem is.

Je laat je nu vooral leiden door "omg!!!11! ubersupergame pc" aanduidingen die de winkels die prebuilds hebben gegeven. Onder de motorkap is dit immers een net zo een goede, maar beter gebalanceerde pc dan de prebuilds. Klik dit punt voor punt bij elkaar in een "pc-builder" (of als losse onderdelen met assemblage erbij) van een van de genoemde sites en je krijgt helemaal als complete set in de bus. Verschilt dus in niks van die pc's waar ze voor 800 euro extra alleen een naampje op hebben geplakt.

Als je je er beter bij voelt als ik dat wensenlijstje Prikkertjes Ubergamebeast noem, prima, maar dat verandert niks aan de componenten ;). Waar je ook vanuit kan gaan is dat dit systeem 100% gegarandeerd werkt en compatibel is (net als die prebuilds).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 29-07-2015 13:52 ]

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
[...]

Dat is ook de reden waarom ik voor een redelijk kant en klaar systeem kies (zie ook titel en ook in latere posts) maar dat is niet de manier waarop jullie werken, dat snap ik. Dit veroorzaakt behoorlijk nogal wat frustratie wat ik ook snap, maar dat ligt niet alleen aan mij.

Ik weet ongeveer wel ongeveer wat voor hoofdcomponenten ik wil, maar loop vast op de kleinere elementen omdat ik daar de ballen verstand van heb en me daarom daar niet verder in verdiep, vandaar (nogmaals) een redelijk kant en klaar pakket maar dan met een ruimer budget.
En dus niet een bouwpakket dat ik niet kan beoordelen (ook niet als jullie het samenstellen) en waarvan ik niet zeker weet of de kleinere onderdelen met elkaar kunnen clashen/slecht functioneren. Bij een redelijk kant en klaar pakket voel ik me daar zekerder van.

Het is niet dat ik jullie input niet waardeer, dat doe ik zeer zeker wel degelijk, maar ik denk dat we toch anders zoeken. Ik heb wel degelijk wat aan het commentaar dat jullie gaven op de eerdere links die ik postte, obv daarvan pas ik m'n zoekverwachting aan.

ps. De link van het model dat ik vandaag als laatste postte is al niet meer leverbaar, dus exit.
Als je dan toch zo zeker bent over die prebuilt systemen, waarom vraag je dan nog advies hier? Koop gewoon de duurste met de coolste naam als dat echt is wat je wilt.

Dit is niet de manier waarop we werken omdat het de bedoeling is mensen hier goed advies te geven. Zo'n prebuilt systeem is veel te duur, dikwijls ongebalanceerd en regelmatig wordt hier nog crap in geplaatst (zoals een slechte voeding, wat ze blijkbaar bij Alternate doen). Of wat ben je bijvoorbeeld met een blu-ray speler? Ga je dat echt gebruiken?

Als je zeker wilt zijn over de stabiliteit van de onderdelen, stap met zo'n configuratie naar de winkel en vraag een laatste advies. Ik heb hier zelf een week of 2 geleden advies gevraagd zonder kennis van deze dingen en met wat advies van verschillende personen en eigen research ben ik heel ver gekomen. Als je niet eens de resolutie van je scherm kent, wordt het tijd eens wat opzoekwerk te doen, anders denk ik dat je zelfs met een systeem van 3k euro nog niet degelijk gaat kunnen gamen (ik zie je bijvoorbeeld al met een 720p scherm werken...).

Dit komt bij mij over alsof je een zo duur mogelijk toestel als statussymbool wilt kopen 8)7

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Als je het systeem van br00ky met assemblage laat bouwen bij azerty of afuture is het in principe ook een kant en klaar systeem. Daarbij zetten deze shops de computers vaak een stuk netter in elkaar dan die andere builds die je hebt gelinked.

Enige wat de het lijstje van br00k mist is eventueel een dvd drive of card reader. Deze passen allebei prima in de geselecteerde kast en zitten netjes achter een deurtje.

• frenkieh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-07 10:01
Ik heb hier recent een topic gehad en aan de hand daarvan een PC samengesteld en zelf in elkaar gezet. Voor die tijd had ik geen enkele kennis. Persoonlijk vond ik het een leuke ervaring om me in te lezen in alle onderdelen en hun onderlinge balans. Het in elkaar zetten vond ik ook heel leuk. De voldoening die je voelt als je een PC in elkaar hebt gezet die maanden lang in je Tweakers wensenlijstje stond is heel groot.

Dus mijn vraag is, wil je je er niet in verdiepen omdat je het gevoel hebt dat je daar niet "slim" genoeg voor bent? Of heb je er geen tijd voor of zin in?

Hoe dan ook, ik ben het er mee eens dat een kant-en-klaar systeem kopen geen goed idee is, zeker niet met een budget zo groot als die van jou. Voor minder geld heb je betere onderdelen.

Ik wil bij deze br00ky wel een schouderklopje geven, als hij een lijst met componenten neerzet kun je er van uitgaan dat deze allemaal bij elkaar aansluiten en van goede kwaliteit zijn. Dat had je kunnen weten als je kijkt naar zijn activiteit op dit forum.

Ik raad je net als de rest hier aan om je PC te laten bouwen door een winkel (met goede beoordelingen, bijv. Azerty, Alternate, ...). Je kunt er vanuit gaan dat ze genoeg kennis hebben om niet zomaar onderdelen in een PC te stoppen die niet compatibel zijn.

• Prikkertje
br00ky schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:40:
[...]
Geen schouderklopje naar mijzelf (want elke regular hier klikt dit lijstje in 2 minuten bij elkaar), maar ga er maar vanuit dat het een geweldig systeem is.

Je laat je nu vooral leiden door "omg!!!11! ubersupergame pc" aanduidingen die de winkels die prebuilds hebben gegeven. Onder de motorkap is dit immers een net zo een goede, maar beter gebalanceerde pc dan de prebuilds. Klik dit punt voor punt bij elkaar in een "pc-builder" (of als losse onderdelen met assemblage erbij) van een van de genoemde sites en je krijgt helemaal als complete set in de bus. Verschilt dus in niks van die pc's waar ze voor 800 euro extra alleen een naampje op hebben geplakt.

Als je je er beter bij voelt als ik dat wensenlijstje Prikkertjes Ubergamebeast noem, prima, maar dat verandert niks aan de componenten ;). Waar je ook vanuit kan gaan is dat dit systeem 100% gegarandeerd werkt en compatibel is (net als die prebuilds).
Ja ja.. ik moet bekennen.. je bent best overtuigend. Schouderklopje van mij dan maar ? _/-\o_
En kijk voor de gein maar 'ns in m'n wenselijstje :D
Ook dank voor de anderen overigens hoor.. !
Ik ben er bijna uit.

Even nog als antwoord op de resolutie/monitor vragen, die ga ik nieuw kopen, dus moet aansluiten op de pc en niet andersom (lijkt me verstandig), dus vanaf nu zijn ook suggesties voor kick ass monitoren welkom :)
Ik heb nu 22", maar voor dit nieuwe systeem zat ik zelf aan 25" te denken iets in die buurt.
Voorkeur voor LG/Samsung, Dell komt er bij mij in huis niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door Prikkertje op 29-07-2015 17:05 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
[...]

Maar dat weet je van het andere systeem ook niet. Het enige wat je bij het andere weet, is dat het samenwerkt (of dat hoop je toch, je wéét het niet). Maar zoals gezegd hiervoor, daar kan je hier wel vanuit gaan.
[...]

omdat ik daar de ballen verstand van heb en me daarom daar niet verder in verdiep,
[...]
Dit klinkt nogal tegenstrijdig naar mijn mening. Zou je je niet ergens in verdiepen net ómdat je er de ballen verstand van hebt. Ik begrijp wel dat de +25 reacties hier redelijk overweldigend kunnen zijn, maar een goed startpunt is [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen waar ook staat in uitgelegd waar je op moet letten ivm compatibiliteit etc
Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar kan je vertellen dat je je daar geen zorgen over moet maken. Ik durf gerust te stellen dat de mensen die hier frequent aankoopadvies geven, even goed of zelfs beter op de hoogte zijn van de huidige staat van hardware om een optimaal advies te geven. Om de laatste twijfels weg te nemen, kan je ook het lijstje dat hier aangeraden wordt, doormailen naar een webshop naar keuze en vragen wat hun mening is en of ze het voor je in elkaar willen/kunnen zetten.

Edit: als antwoord op de vraag voor monitoren: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen kan je gebruiken om een idee te krijgen waar je op moet letten
http://www.screenresolution.org/ kan je gebruiken om je huidige resolutie te weten
Wikipedia: Display resolution kan je gebruiken om resoluties grafisch te vergelijken met elkaar. Drukke afbeelding, maar wel zeer informatief
Resoluties kan je vergelijken via

[ Voor 12% gewijzigd door Aertsvijand op 29-07-2015 16:30 ]

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Pagina: 1