opgelicht door MaximK97

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:46
Voor het weekend heb ik contact gehad met MaximK97 voor een SSD.

Profiel: Dan0sz in 'gallery: MaximK97'
Advertentie: V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 120GB

Eerste contact gehad de vraag van hem of ik het via paypal kon overmaken. Dit was geen probleem voor mij dus netjes via paypal overgemaakt. Echter kreeg ik een refund van Maxim omdat ik het even via friends and family moest overmaken (iets met belasting etc). Dit dan ook gedaan ook al vond ik dit nogal apart.

Het geld heb ik dan ook overgemaakt naar maximk97@hotmail.com (samen met nog een andere tweaker)

een medetweaker rennie-m heeft het geld overgemaakt naar: johanneskerkstra@hotmail.com

Daarna vrijdag en zaterdag moeten horen dat hij het bij beide dagen het helemaal was vergeten op te sturen en dat het hem speet. Dit kan natuurlijk gebeuren geen probleem en aangezien het toch weekend was zou het toch niet eerder als dinsdag aankomen.

Nu keek ik dus op zijn profiel en zie ik dat meerdere mensen de zelfde SSD hebben gekocht van Maxim en nu in een keer niemand meer contact heeft met deze Maxim. Dit vond ik dus erg verdacht. Dus ook ik heb er op gereageerd. waardoor er nog meer mensen binnen kwamen en staat het aantal nu al op 5 gedupeerde!

Ik maak dan ook deze post aan om er achter te komen of er nog meer zijn, en of we samen hier nog wat aan kunnen doen?

Zo hoop ik dus ook op meerdere gegevens van maxim te komen. Maar ik denk dat dit heel lastig gaat worden, omdat volgensmij iedereen via paypal geld heeft overgemaakt. Wel ga ik nog contacten met paypal om achter meer informatie te komen over max.

[ Voor 3% gewijzigd door Rokz op 28-07-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 12:39
ik heb het zelfde SSD ''gekocht'' ook opgelicht dus... :(

misschien kunnen we alle aangiftes bundelen misschien dat er dan actie komt van de politie ofzo...
aangifte doen DUS!!

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rokz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:35:
Echter kreeg ik een refund van Maxim omdat ik het even via friends and family moest overmaken (iets met belasting etc). Dit dan ook gedaan ook al vond ik dit nogal apart.
Waarschijnlijk zodat je geen claim in kan dienen als je het via friends and family doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
als we nu aangifte gaan doen komen we tot niks. er is niks bekend over deze 'max' als die uberhaupt max heet. Aangezien hij meerdere paypal accounts heeft gebruikt..

Zou ik mogen vragen hoe jij het geld heb overgemaakt? het mooiste zou zijn als iemand via een bankrekening geld heeft overgemaakt zodat we tenminste weer iets hebben wat misschien kan leiden tot 'max'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
TERW_DAN schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Waarschijnlijk zodat je geen claim in kan dienen als je het via friends and family doet.
Hier was ik zelf ook achter gekomen helaas. Maar ik had dan ook niet verwacht dat ik voor 40 euro opgelicht zou worden. maar helaas gebeurt het nog steeds. ik had zelf natuurlijk ook voorzichtiger moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Hier was ik zelf ook achter gekomen helaas. Maar ik had dan ook niet verwacht dat ik voor 40 euro opgelicht zou worden. maar helaas gebeurt het nog steeds. ik had zelf natuurlijk ook voorzichtiger moeten zijn :)
Juist voor een paar tientjes wordt je opgelicht. Dat is namelijk voor jou niet echt de moeite om veel tijd in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriang97
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-07 23:33
Ik bem ook opgelicht door deze "max" ik ook via friends and family overgemaakt en niks gekregen met 2 keer het excuus dat hij het morgen verstuurd omdat zijn werk er tussen kwam. ik heb 210 euro overgemaakt, voor mij is het dan ook een heel serieus iets en ook ik hoop dat we iets kunnen regelen via paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
Ik heb net gebeld met paypal, de kans dat ik het geld kwijt ben is 99% wel is er een een claim aangemaakt.
Als je wel als ''goederen'' het geld overmaakt betaal je iets meer maar heb je wel meer kans het geld terug te krijgen.

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Floriang97 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:00:
Ik bem ook opgelicht door deze "max" ik ook via friends and family overgemaakt en niks gekregen met 2 keer het excuus dat hij het morgen verstuurd omdat zijn werk er tussen kwam. ik heb 210 euro overgemaakt, voor mij is het dan ook een heel serieus iets en ook ik hoop dat we iets kunnen regelen via paypal.
Helaas kun je niets van Paypal verwachten doordat je het als F&F hebt overgemaakt. Dat staat ook in How to - Veilig handelen op V&A:
PayPal
Let ook op met betalingen via Paypal. Paypal kent welliswaar een kopersbescherming garantie, maar dit geldt alleen indien er betaald is voor goederen. Oplichters vragen je daarom te kiezen voor een "familie betaling" of "prive transactie" of een "gift" i.p.v. te betalen voor goederen. Hiermee zie je af van de kopersbescherming en kan je bij oplichting dus fluiten naar je geld, aangezien je je geld niet kan terugkrijgen. Zie ook de Paypal voorwaarden.
Het is jammer dat Paypal die optie aanbied, maar het is echt iets waar mensen helaas alleen achterkomen als het fout gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:03
gambieter schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
Het is jammer dat Paypal die optie aanbied, maar het is echt iets waar mensen helaas alleen achterkomen als het fout gaat.
Hoezo is dat jammer? Je betaald dan toch ook geen fee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:03
Ik ben ook opgelicht door Max Kom en heb inmiddels een mail gestuurd naar PayPal. Een beetje Googlen wijst inmiddels uit dat voor 'vrienden en familie' geen disputen aangemaakt kunnen worden.

Ik zeg, allemaal aangifte doen: al zal het weinig uitmaken: https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
Omdat het het heel makkelijk maakt voor oplichters. Mensen realiseren zich niet dat ze zo de claim-mogelijkheid opgeven en denken nog steeds de veiligheid van Paypal te hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Het probleem is dat door de marketing van Paypal als veilig platform, mensen er snel vertrouwen in hebben ondanks dat ze naar een compleet onbekende overboeken. Die veiligheid is er echter niet bij F&F of als gift. Dát is dan weer bij veel mensen niet bekend, waardoor ze meegaan in het argument 'fee besparen'.

Resultaat: veiligheid kwijt, geld naar een compleet onbekende.

De combinatie adverteren als veilig platform en de onbekende uitzonderingen is dus inderdaad jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Het probleem is dat door de marketing van Paypal als veilig platform, mensen er snel vertrouwen in hebben ondanks dat ze naar een compleet onbekende overboeken. Die veiligheid is er echter niet bij F&F of als gift. Dát is dan weer bij veel mensen niet bekend, waardoor ze meegaan in het argument 'fee besparen'.

Resultaat: veiligheid kwijt, geld naar een compleet onbekende.

De combinatie adverteren als veilig platform en de onbekende uitzonderingen is dus inderdaad jammer.
Paypal geeft je de keuze toch netjes? Ik ben juist blij met deze optie als ik daar bewust gebruik van wil maken, dus transacties met vrienden of familie wil doen. Het staat ook gewoon duidelijk bij de uitzondering op hun website over 'Purchase Protection'.

Gambieter zegt dat hij het jammer vind dat de optie erin zit en daar kan ik mij echt niet in vinden. Moeten we dan allemaal maar helemaal geen eigen verantwoordelijkheid willen nemen? Je kiest blijkbaar bewust voor 'Friends & Family' zonder je even in te lezen wat de gevolgen kunnen zijn.
Bekende uitzonderingen dus

[ Voor 9% gewijzigd door The Realone op 28-07-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:49
Sorry hoor, maar een beetje simpel nadenken leidt toch tot de conclusie dat je weinig service kan verwachten als je geen Fee betaald? Hoe zo verwacht je service als je geld aan je vrienden of familie overmaakt of geld als gift geeft? Een gift is een onvoorwaardelijke transactie. Daar kan geen sprake zijn van een wanprestatie. In de familiesfeer ga je er ook niet vanuit dat je heibel krijgt over geld en het op deze manier op moet lossen.(al realiseer ik me dat menig familieruzie over geld gaat).

Je zou ervoor kunnen pleiten dat Paypall een melding maakt dat je je rechten opgeeft als je op deze manier betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Je hebt pech, je had voorzichtiger moeten zijn. Eerlijk gezegd vind ik het ook vrij dom. De gebruiker heeft amper forum posts, amper gereageerd op nieuws, geen karma en zijn 'website' is een account verwijder dienst.

Wat mij betreft met Tweakers.net ook een drempel op V&A instellen dat er minimaal 100 forum reacties bijvoorbeeld moeten zijn voordat je mag kopen of verkopen (of bijvoorbeeld minimaal x karma, minimaal x reacties op nieuwsberichten waarvan minimaal y score z hebben). Op dat moment is Tweakers.net een stuk minder interessant voor oplichters want dan is het niet meer makkelijk scoren. En het voorkomt ook algemene marktplaatspraktijken maar dat is een andere discussie. Het moet m.i. ook prima kunnen gezien V&A geen core business is op Tweakers.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriang97
Toch wel jammer als je kijkt naar hoe weinig de politie doet aan dit soort gevallen. Ze kunnen makkelijk achter halen welk bank account was gekoppeld aan het paypal account. Hieruit kunnnen ze opmaken wat de echte naam was van het persoon, wat zijn woon adress en wat zijn telefoon nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:15:
[...]

Paypal geeft je de keuze toch netjes? Ik ben juist blij met deze optie als ik daar bewust gebruik van wil maken, dus transacties met vrienden of familie wil doen. Het staat ook gewoon duidelijk bij de uitzondering op hun website over 'Purchase Protection'.

Gambieter zegt dat hij het jammer vind dat de optie erin zit en daar kan ik mij echt niet in vinden. Moeten we dan allemaal maar helemaal geen eigen verantwoordelijkheid willen nemen? Je kiest blijkbaar bewust voor 'Friends & Family' zonder je even in te lezen wat de gevolgen kunnen zijn.

[...]

Bekende uitzonderingen dus
Jaja, het staat netjes in de voorwaarden die niemand leest. Of kan ik je even 3 random vragen stellen over de T.net voorwaarden zonder dat je ze er bij pakt. Als je groot adverteert met veilig, en dan uitzondering alleen in voorwaarden zet, dan is dat niet in balans.

Dat het zó veel fout gaat, geeft ook wel aan dat het relatief onbekend is. Wellicht niet onder de meer doorgewinterde handelaar, maar zeker wel onder het brede publiek. En wederom, dáár zit het probleem.

Je mag er nog zo veel argumenten tegenaan gooien dat mensen het wél moeten weten, het is op dit moment dé manier om mensen te overtuigen in de oplichtingszaken die we zien. Letterlijk meer dan 90%+ van de gevallen gaan op deze manier.
Geen bankrekeningnummer dat gecheckt kan worden op mijnpolitie, niets dat wij kunnen checken tegen de database, illusie van bescherming, en boem.

In praktijk is het gewoon te onbekend en het leidt tot problemen met name in de traceerbaarheid.
Sebazzz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:17:
Wat mij betreft met Tweakers.net ook een drempel op V&A instellen dat er minimaal 100 forum reacties bijvoorbeeld moeten zijn voordat je mag kopen of verkopen (of bijvoorbeeld minimaal x karma, minimaal x reacties op nieuwsberichten waarvan minimaal y score z hebben). Op dat moment is Tweakers.net een stuk minder interessant voor oplichters want dan is het niet meer makkelijk scoren. En het voorkomt ook algemene marktplaatspraktijken maar dat is een andere discussie. Het moet m.i. ook prima kunnen gezien V&A geen core business is op Tweakers.
Die discussie gaan we inderdaad niet voeren, die is al vaak zat voorbijgekomen, en levert niets op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt zou willen klagen over het beleid van PayPal in een topic, waar het gaat over mensen die zijn opgelicht op Tweakers door een idioot. Ergens eerder in dit draadje zag ik iets over verantwoordelijkheidsgevoel voorbij komen en inderdaad, ik ben zo dom geweest erin te tuinen. Ik ben kortzichtig geweest en daar heb ik nu € 38,- voor betaald.

PayPal zal weinig voor ons kunnen betekenen. Dat is één zekerheid die we hebben. Een andere zekerheid die we hebben is dat we dit vanaf nu zelf kunnen voorkomen, door bepaalde richtlijnen voor onszelf aan te houden, waarvan we niet afwijken bij het doen van een particuliere aankoop via internet.

Achteraf zag ik bijvoorbeeld dat MaximK97 pas op 24 juli 2015 geregistreerd stond en direct daarna advertenties had geplaatst. Ook zag ik achteraf dat hij bij beide advertenties ligt afwijkende postcodes gebruikte. Daarnaast had hij geen reviews en vroeg hij vrij lage prijzen: € 35,- als vraagprijs voor een Samsung EVO 840 SSD 120 GB is niet veel geld. Ik had er zelf € 45,- voor gevraagd en was welicht met € 35,- akkoord gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Dan0sz op 28-07-2015 14:51 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Jaja, het staat netjes in de voorwaarden die niemand leest. Of kan ik je even 3 random vragen stellen over de T.net voorwaarden zonder dat je ze er bij pakt.
Dat slaat natuurlijk nergens op, T.net is geen financiële instantie waar ik mijn geld doorheen sluis. Je kunt Paypal hiervan de schuld geven omdat het zo vaak fout gaat (newsflash: het gaat nog veel vaker gewoon goed), maar dat geeft eerder aan hoe naïef en onvoorzichtig men nog altijd is online.

Standaard doe je geen betaling als 'Friends & Family', maar toch is iemand blijkbaar makkelijk over te halen dit specifiek te selecteren. De TS is blijkbaar overtuigd door: "iets met belasting etc"

Is dat dan echt de schuld van Paypal? Of moeten we toch maar eens stoppen met de vingertjes naar anderen te wijzen. Dat doen we al zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Het feit dat iemand misbruikt maakt van de mogelijkheden die er zijn met als doel iemand op te lichten maakt het nog niet in ene goed, omdat het nu eenmaal kan.

Dus, dat deze 'max' mensen oplicht via een paypal constructie is wellicht deels dom van de kopers om hier in te trappen, maar het blijft nog steeds doelbewuste oplichting.

Het is al vaker genoemd: aangifte doen. Politie kan zelf ook pas meer doen met dit soort zaken als er nog vaker aangifte wordt gedaan, zodat ze zelf ook kunnen 'aantonen' dat dit een groot probleem is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Reactie van PayPal op mijn e-mail:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/11vgl8j.png

Zoals ik al eerder zei: count your losses and move on...

[ Voor 24% gewijzigd door Dan0sz op 28-07-2015 15:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Dat ik het geld ben is me eigen domme schuld. Daar zeg ik ook niks over. (tis niet dat ik die 40 euro niet kan missen). maar dan nog het zou toch mooi zijn als we achter zijn informatie kunnen komen.

Heeft ook een nepprofiel gebruikt, is nog een tweaker die max heet en tot nu toe wel netjes zijn spullen heeft opgestuurd. Heeft ook het zelfde postcode gebruikt als die tweaker.

ik denk dat we niet verder gaan komen dan dit, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Sebazzz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Je hebt pech, je had voorzichtiger moeten zijn. Eerlijk gezegd vind ik het ook vrij dom. De gebruiker heeft amper forum posts, amper gereageerd op nieuws, geen karma en zijn 'website' is een account verwijder dienst.

Account verwijder dienst was er pas naardat hij zijn advertenties had verwijderd. Eerst stond er netjes een naam (maxim koning) met een postcode email adres etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie-M
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben ook de dupe van maxim en eerder had hij gewoon op forum's gepost, wel wat karma etc. nu heeft hij alles verwijderd. Dag 150€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-09 04:10
Heb een SSD gekocht van Maxim en betaald via PayPal. Betalen met PayPal heb ik 1 keer eerder gedaan en ik was me er niet bewust van dat je bij een transactie naar friend/family geen kopersbescherming geniet. Dus na een aantal dagen afwachten een email naar zijn Hotmail gestuurd en een paar berichten via DM. Geen reactie.
Pas nadat hij gisteren zijn account leeg begon te maken en ik een reactie op het profiel heb geschreven (met het woord OPLICHTER) kreeg ik deze reactie terug:

Uit de hand gelopen grapje, this wasnt planned like this.

ik kan niet meer terug boeken.
Ip adres heb je niet maar goed, ik snap je dreigementen. Ik ga alles proberen om het geld vrij te krijgen want paypal zelf is degene die het nu heeft geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Je kan een claim indienen bij je creditcardmaatschappij, maar dan ben je wel je PayPalaccount kwijt.
Misschien is dat je het bedrag waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-10 07:43
Heren, zonde dat ik dit nu pas lees, had jullie al eerder kunnen helpen. Mijn advies is de incasso van PayPal weigeren, als dat nog mogelijk is, en vervolgens een aangifte doen van online misleiding. Die aangifte vervolgens op je PayPal account uploaden en een beetje dwang erachter zetten. Is mij namelijk ook een keer overkomen en na de genoemde stappen hebben ze mijn account netjes weer op nul gezet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriang97
en weet iemand toevallig wat de postcode was die er stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriang97
misschien als we met zijn alle aangifte doen dat de politie dan mischien wel iets wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
JoeyHamers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:16:
Heren, zonde dat ik dit nu pas lees, had jullie al eerder kunnen helpen. Mijn advies is de incasso van PayPal weigeren, als dat nog mogelijk is, en vervolgens een aangifte doen van online misleiding. Die aangifte vervolgens op je PayPal account uploaden en een beetje dwang erachter zetten. Is mij namelijk ook een keer overkomen en na de genoemde stappen hebben ze mijn account netjes weer op nul gezet. Succes!
Thanks, ik ben nu niet opgelicht maar dit is echt een goede tip voor als dat ooit gebeurt :)
Oh en dit is alleen voor mensen die hun PayPal aan een bankrekening hebben gekoppeld ipv creditcard.

[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 28-07-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Floriang97 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:46:
misschien als we met zijn alle aangifte doen dat de politie dan mischien wel iets wilt doen?
Dit zou natuurlijk kunnen. Maar wat voor informatie hebben we?

Niks geen naam, geen rekening, niks van dat alles. dus ik denk dat de politie weinig kan doen. aangezien we zelf de fout hebben gemaakt om het op een bepaalde manier over te maken naar deze maxim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Klopt. Ik had zijn profiel gecheckt en zag dat hij net geregistreerd was. Maar hij had een profielfoto, alles was netjes ingevuld en zag dat hij wel actief was op het forum met inhoudelijk vrij accurate adviezen naar andere Tweakers.

Onder het mom van: iedereen moet een keer beginnen, vertrouwde ik het. En dat heeft ook mijn onoplettendheid voor de momenten daarna bepaald. Toen hij over PayPal betalen naar familie/vrienden begonnen, ging er ergens in m'n achterhoofd een alarm af, maar ik heb besloten het te negeren.

Erg dom, inderdaad. Maar ik heb m'n lesje geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
JoeyHamers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:16:
Ik ga dit proberen. PayPal heeft het nog niet afgeschreven bij mij, namelijk! Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Dan0sz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Ik ga dit proberen. PayPal heeft het nog niet afgeschreven bij mij, namelijk! Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte!
Hoe gaat dit dan precies in zij nwerking?

want hier is het ook nog niet afgeschreven dus bij weize als ik m'n rekeningnummer delete gaat er geen geld af van m'n rekening en dan beetje doorzeuren bij paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Haha, je moet je rekeningnummer niet deleten. Maar je kunt automatische incasso's weigeren/storneren. Dit kun je (ik zit bij de ABN Amro) vaak gewoon via Internetbankieren doen. Ik weet dat het bij Rabobank ook kan.

edit: en daarna inderdaad kwestie van doorzeuren bij PayPal.

[ Voor 12% gewijzigd door Dan0sz op 29-07-2015 15:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
gambieter schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
Die optie zorgt voor lagere kosten. "Friends and family" zegt eigenlijk al dat het bedoeld is voor mensen die je vertrouwd, als je daar "voor de belasting" van afwijkt zou je al moeten weten dat het niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Ben het met RemcoDelft eens.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen! Via deze link is het nog geen 5 minuten werk: https://www.politie.nl/aa...-internetoplichting/stap1

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
Ik heb aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 11:42

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik ook...damnn

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik zou je ook vooral melden op een platform dat ervoor bedoeld is.

Misschien kun je met een lijst aangiftenummers in de hand de Politie overtuigen dat de zaak wel degelijk interessant is, of tenminste de aangiftes aan elkaar linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny0
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 19:39
Hier ook, kwam er ook te laat achter. Stom dat ik er in getrapt ben. heb PayPal een verzoek gedaan om te kijken of er meerdere klachten komen. En aangifte heb ik voor allebei zijn mailadressen en gegevens gedaan. Balen, stom... Maar nu door en evt afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Vandaag opnieuw bericht gestuurd naar PayPal, met het verzoek mijn account op nul te zetten en de overboeking naar Maxim Kom te vereffenen. Heb een link naar deze forumpagina toegevoegd om het verhaal kracht bij te zetten.

Ik zal hun reactie hier delen.

Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotonica
Toch nog goed nieuws voor mij.
Aldus bericht hier onder wat ik net kreeg van paypal!

We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van 35,00 EUR terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
stellen om ook dat te incasseren.

Als er niet genoeg geld op de rekening van de verkoper staat, zullen
gepaste acties tegen de verkoper worden ondernomen, waaronder beperking van
de rekeningprivileges van de verkoper.

Work to live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RemcoDelft schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Die optie zorgt voor lagere kosten. "Friends and family" zegt eigenlijk al dat het bedoeld is voor mensen die je vertrouwd, als je daar "voor de belasting" van afwijkt zou je al moeten weten dat het niet goed zit.
Sowieso slaat het nergens op. Welke belasting is dat precies, die inkomsten via vrienden en familie niet belast? En zelfs als dat inderdaad zou bestaan dan zou je in het beste geval alsnog meewerken aan belastingfraude en dus strafbaar zijn als je eraan meewerkt. Het is met dit soort dingen toch altijd weer jammer dat er nét niet genoeg wordt nagedacht door mensen die zaken doen met onbekenden. Je bent zelf nog altijd de beste bescherming voor jezelf.
Rokz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Hoe gaat dit dan precies in zij nwerking?

want hier is het ook nog niet afgeschreven dus bij weize als ik m'n rekeningnummer delete gaat er geen geld af van m'n rekening en dan beetje doorzeuren bij paypal?
Dan werk je jezelf alleen in de nesten. Jij hebt namelijk Paypal wel gemachtigd om een betaling te doen namens jou. Paypal wordt dan een schuldeiser, ook als ze niet automatisch kunnen incasseren.

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 08-08-2015 16:38 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Ik heb het geprobeerd, maar PayPal geeft geen gehoor. Ik heb dan ook besloten om mijn verliezen te innen en gewoon het geld naar PayPal over te schrijven. En idd, zoals NMe zegt: je bent zelf nog altijd de beste bescherming voor jezelf.

Beter opletten voortaan!

Edit: gefeliciteerd, Fotonica! Ik heb helaas niets mogen ontvangen van ze. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
ook hier heb ik mijn refund gekregen van paypal! schijnt dat maxim zelf een refund heeft gedaan naar mij!

Prima, ik ben er tevreden mee :)!

Nog meer mensen die 't geld hebben terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floriang97
Ook mijn 210 refund gehad van maxim. helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Oh lekker florian! vooral 210 euro :)!

scheelt dat 't bij mij nog maar 40 was. hebben alle mailtjes naar paypal toch geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
Beste,

U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw recente transactie met betrekking tot maximk97@hotmail.com. De verkoper heeft ons gevraagd u een volledige terugbetaling te doen toekomen, en op grond daarvan hebben we de terugbetaling overgemaakt.

Kijk eens aan dat had ik niet meer verwacht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
Ik kreeg onlangs hetzelfde bericht! En heb inmiddels toch mijn geld terug gekregen!

Ik denk dat het feit dat we gezamenlijk melding hebben gemaakt ervoor heeft gezorgd dat PayPal het serieus nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
En dat de inspanning van PayPal iets meer indruk maakte dan de losse berichten van gedupeerden zelf. Toch wel prettig om op deze manier iets meer vangnet te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:26
Sorry hoor maar als iemand vraagt of je het via Friend and Family wilt overmaken dan lijkt het me wel erg overduidelijk dat het om oplichting gaat.

Mensen zijn zo erg laag geinformeerd over het hele Paypal gebeuren met kopersbescherming.

Friends & Family is zoals de naam zegt voor mensen die je vertrouwd. Je betaalt hier veel minder kosten voor of juist helemaal niets(binnen Nederland) juist omdat je daar geen kopersbescherming voor krijgt.

[ Voor 79% gewijzigd door MrFax op 28-08-2015 13:56 ]

That's it, I'm done.

Pagina: 1