• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:45
Beste Tweakers ik doe een beroep op jullie hulp!

Over een maand ga ik studeren en op kamers. Nu heb ik het geluk dat ik in een vrij groot appartement kom met een aparte woonkamer, een mooie plek voor een home cinema natuurlijk! Ik ben me nu aan het oriënteren voor een TV en speur hiervoor zowel de winkels als marktplaats en vraag&aanbod af.
Mijn blik is gevallen op plasma, wat is technologie in mijn ogen perfect is voor mij. Diep zwart, een hoog contrast en accurate kleuren spreken mij erg aan, het enige mogelijke nadeel is de hoge energiekosten (vind ik te verwaarlozen), het gewicht (ook te verwaarlozen), de resolutie (Full HD max, 4K ziet er toch wel erg scherp uit zo in de winkel...) en het feit dat ze nieuw niet meer te koop zijn (en ik dus aangewezen ben op 2de hands en niet of nauwelijks garantie).

In de winkel heb ik een aantal 4K TV's gezien, waaronder een LG 65UF950V en een gekromde LG 55UG870. De UG870 vond ik erg tegenvallen qua zwart, ik vond het zwart in de fel verlichte winkel al groenig lijken en dat voorspelt niet veel goeds in een verduisterde kamer. De 65 inch UF950 vond ik al veel mooier met goede zwartwaarden, scherp beeld en goede kleuren. Alleen vond ik hem te groot en valt hij buiten mijn budget.
Door verder op internet door te lezen is mijn oog gevallen op de Panasonic 55CX700. Ik heb het model nog niet in het echt gezien, maar de reviews (ook van Tweakers zelf) zijn vrij lovend.

Ten slotte vond ik op marktplaats in de buurt een Pioneer LX5090 die, naar het zeggen van de eigenaar, nog zo goed als nieuw is met maximaal 2 branduren per week. De TV zelf is natuurlijk al wel een dikke 5/6 jaar oud en komt alleen met muurbeugel (ik zie het ophangen nog niet echt zitten dus zal ik een aparte voet moeten kopen en aangezien de officiële niet meer verkocht worden zal dit nog een hele (weer prijzige) klus worden. Qua formaat en prestaties is dit scherm dan wel weer perfect, als de reviews van 6 jaar terug nog relevant zijn tot de standaarden van vandaag. Ik kan dit scherm overnemen voor €700.

Hoe zal de TV gebruikt worden?
De TV zal vooral gebruikt worden voor het kijken van films en series (netflix). Er zal ook een horizon box op worden aangesloten, maar een echte TV zender kijker ben ik niet.

Wat heb je voor randapparatuur rond de TV?
-Horizon Box
-PS3 (al jaren niet meer op gamet, kan gebruikt worden als media speler
-PC met GTX780 (HDMI 1.4 --> maximaal 4K @30hz)
-Onkyo TX-NR579 Receiver om al het HDMI verkeer centraal te laten verlopen (HDMI 1.4 -->max 4K @30hz)
Yamaha NS-555 speakers
-In het geval van geen smartfuncties (Pioneer) of ontoereikende smartfuncties een NVIDA Shield Console (wanneer deze verkrijgbaar is).

Budget:
Rond de €1500 maximaal, maar het liefst minder tenzij er een geweldig goed argument is om het helemaal uit te geven.

Kort samengevat:
Moet ik een nieuw 4K scherm halen (iets van Panasonic 55CX700?) of toch voor een oudere Pioneer LX5090 gaan? Ik zoek een scherm rond de 50/55 inch die gewoon de meeste waarde voor zijn geld bied.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
De full-hd of 4k discussie is al ontelbare keren voorbij gekomen op het forum. Check Full-HD of 4K televisie en vele andere televisie adviestopics in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Of jij er een meerwaarde in ziet, kun je alleen zelf bepalen.

Persoonlijk zou mijn advies uitgaan naar een Sony Bravia KDL-55W805B. Erg goede tv voor dit geld en je houdt een berg geld over.

• Flokman
Bedankt voor je reactie! Ik ben het er eigenlijk wel mee eens, het meeste van mijn hardware is toch nog niet klaar om volledig 4K te ondersteunen.

Zou je die Sony ook verkiezen boven de Pioneer? De Sony is wel nieuwer en een slag groter, maar is ook 200 euro duurder en LCD. Voor de Pioneer zal ik dan nog wel een voet moeten kopen, maar die zag ik wel rond de €100. Dan is de Pioneer nog steeds €100 in het voordeel. Zou dit het risico van een TV zonder garantie waard zijn?

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Ben zelf een plasma kijker (Panasonic GT30 en GT60 in huis) maar aangezien deze helaas niet meer gemaakt worden, zou een Sony W8-model bovenaan de shortlist staan als ik een nieuwe tv nodig heb.

Tweedehands kopen is gokken aangezien je garantie hebt tot de voordeur. Altijd een risico aanwezig op een miskoop. Is een te maken afweging dus.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je kunt de echte branduren laten controleren, dat is te vinden in het service menu. Met 500/600 uur op de teller is het wel interessant denk ik.
Je zou ook een jonge Panasonic plasma kunnen zoeken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Flokman
Bedankt voor de tip over de branduren, daar zal ik zeker naar kijken! Ik zag laatst in de buurt een Panasonic VT50, maar na wat onderhandelen was hij toch al gereserveerd door iemand anders. Als de Kuro niks wordt heb ik nog een maand voordat ik de TV nodig heb dus tot die tijd komt er vast in de buurt wel een andere mooie plasma voorbij.

Hebben jullie ervaring met TV voeten? Aangezien de Kuro alleen met een muurbeugel komt heb ik er toch liever een normale voet bij.
Zoiets lijkt me qua prijs (zonder de verzendkosten dan) en uiterlijk het mooist maar ik kan zoiets nergens in Nederland of de EU vinden.

Dit is eigenlijk de enige die me geschikt lijkt die ik in Nederland kan vinden. Misschien dat ik even langs de lokale TV winkels ga en vraag wat zij voor een opties kunnen bieden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee