Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, Video's opnemen voor YT dmv Shadowplay (Nvidia GPU-Based)
GTA 5, Rust, CSGO
Waarschijnlijk is GTA5 de zwaarste game, maar de GPU moet een beetje futureproof zijn vandaar de keuze voor de GTX970
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€950 zonder bestelkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Monitor á 1920*1200 (Samsung Syncmaster 245B 24") , toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie onderstaande lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel & Nvidia!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Windowed case
Ga je overklokken?
Nee!
Lijstje;
Gemaakte keuzes;
In de bestbuy guide stond de Seagate 2TB HDD aangeraden, maar als ik de reviews daarvan lees is hij binnen 2 jaar kapot. Vandaar de keuze voor de WD Blue 1TB
(1TB versie genomen want ik heb zelf al een externe 1TB)
Case; Spreekt voor zich, grote window. Hij komt op mijn bureau te staan. Ik weet dat er ook een rood/zwarte variant is maar dat vind ik iets te overheersend
De kleuren van de GPU en Mobo zijn op elkaar afgestemd.
Voor de RAM zou ik eventueel de Kingston HyperX kunnen nemen (Rood), maar de Crucial heeft een iets lagere latency, dus vandaar de keuze.
Voor de voeding zat ik nog te kijken voor eventueel een modulaire voeding. Enig idee welke optie dat zou kunnen worden?
Zijn er nog op/aanmerkingen / verbeteringen of is hij klaar om besteld te worden?
Jeroen
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, Video's opnemen voor YT dmv Shadowplay (Nvidia GPU-Based)
GTA 5, Rust, CSGO
Waarschijnlijk is GTA5 de zwaarste game, maar de GPU moet een beetje futureproof zijn vandaar de keuze voor de GTX970
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€950 zonder bestelkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Monitor á 1920*1200 (Samsung Syncmaster 245B 24") , toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie onderstaande lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel & Nvidia!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Windowed case
Ga je overklokken?
Nee!
Lijstje;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,65 | |
Gemaakte keuzes;
In de bestbuy guide stond de Seagate 2TB HDD aangeraden, maar als ik de reviews daarvan lees is hij binnen 2 jaar kapot. Vandaar de keuze voor de WD Blue 1TB
(1TB versie genomen want ik heb zelf al een externe 1TB)
Case; Spreekt voor zich, grote window. Hij komt op mijn bureau te staan. Ik weet dat er ook een rood/zwarte variant is maar dat vind ik iets te overheersend
De kleuren van de GPU en Mobo zijn op elkaar afgestemd.
Voor de RAM zou ik eventueel de Kingston HyperX kunnen nemen (Rood), maar de Crucial heeft een iets lagere latency, dus vandaar de keuze.
Voor de voeding zat ik nog te kijken voor eventueel een modulaire voeding. Enig idee welke optie dat zou kunnen worden?
Zijn er nog op/aanmerkingen / verbeteringen of is hij klaar om besteld te worden?
Jeroen