Welke (laser)printer voor occasioneel gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.893 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik niet vaak een printer thuis maar voor een occasioneel documentje (lijstje, tickets) is het wel eens handig om iets te kunnen printen. Momenteel heb ik een HP all-in-one die mij ongeloofelijk veel geld kost doordat de inktpatronen altijd leeg lijken. Ik betwijfel of ze echt leeg zijn maar de prints ontbreken een kleur of zitten vol vegen. Het vervangen van het patroon brengt dan even soelaas maar een aantal prints later is het weer zo ver. Het is wel zo dat er ondertussen drie maanden gepasseerd kunnen zijn zonder dat de printer gebruikt wordt.

Nu wordt er wel eens gezegd dat moderne inkjetprinters eigenlijk niet geschikt zijn voor sporadisch gebruik. De printkop zou verstoppen. Bovendien wordt er grof geld verdiend met de inktpatronen en zouden er zelfs printers zijn die doen alsof de inkt op is. Sowieso gebruikt de printer ook inkt bij het inschakelen, ook al gebruik je enkel de scanner.

Ik heb in ieder geval het gevoel dat het tijd is voor een andere printer die wél geschikt is voor occasioneel gebruik. Ik heb echter totaal geen idee wat voor printer geschikt is dus ik ben op zoek naar concrete ervaringen van mensen met een gelijkaardig gebruik. Met enkel specificaties vergelijken kom ik er niet want de meeste printers printen wel prima.

Must-haves:
• Géén bakken vol geld kwijt zijn aan om de haverklap nieuwe cartridges te moeten kopen
• Wifi

Nice-to-haves:
• Scanner
• Mogelijkheid tot drukken kleuren

Ik had zelf gedacht aan een laserprinter aangezien deze naar verluid wel goed zouden moeten kunnen tegen weinig gebruikt te worden. Echter vraag ik mij af of de zakkenvullerij van printerfabrikanten zich ook al niet heeft uitgebreid naar betaalbare laserprinters en je dus om de haverklap nieuwe dure toner moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten qua printer, dan zul je inderdaad via de achterdeur betalen voor duurdere cartridges. Kijk dus naar een merk en kijk naar de prijze van de toners bij je aanschaf.

Een laserprinter is inderdaad ideaal voor af en toe gebruik, maar kleur maakt het duurder. En zorgt voor hogere cartridgekosten; bij de goedkopere printers zul je alle kleuren moeten vervangen als er eentje op is.

Wat heb je zelf al gezocht? En dan gaat het om de kosten van de printer en van de cartridges.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zelf een Samsung CLP350w oid en die doet het al jaren prima, nog steeds met zijn originele toners (zoveel print in niet). Veel bang for buck die dingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@gambieter: Ik vraag expliciet naar gebruikservaringen omdat de theoretische kosten bij mijn huidige printer ook vrij gunstig waren maar omdat de patronen extreem snel leeg of verstopt zijn bij weinig gebruik betaal ik mij blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Met incidenteel gebruik doe je jaren met de standaard cartridge en als hij op is koop je een nieuwe printer voor < 70 euro. Zonder Wifi nog goedkoper.

Ik heb zelf de Samsung Xpress M2022 (6 tientjes) na een paar seconden komt het eerste printje er al uit, of je hem gebruikt of niet maakt verder niet uit. Er is geen inkt die op kan drogen.

Mijn vorige laser was ook een Samsung (1100 nogwat) en daarvan heb ik de standaard cartridge een paar keer hervuld met toner. Dan kost een printje je echt bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Je kunt ook nog tweedehands kijken, heb ik destijds ook gedaan: Welke 2e hands laserprinters zijn betrouwbare modellen?

Bevalt prima, heb je een apparaat wat naar mijn idee een stuk degelijker is dan zo'n goedkoop laserprintertje van MediaMarkt ofzo. Wel opletten dat je het ding na gebruik uitzet, die bedrijfsmodellen slurpen nogal wat stroom vaak, ook in stand-by.

Bij m'n ouders staat een LaserJet 1320N, bij ons thuis een LaserJet 1010. Als de toner leeg is/drum versleten o.i.d. dan zoek ik wel weer een nieuwe op Marktplaats, staan vaak genoeg goedkope gebruikte printers op. Het bevalt ons iig prima, nooit meer gezeur met verstopte inktnozzles, uitgedroogde patronen e.d. Als we iets printen is het iets van een e-ticket of routebeschrijving ofzo, kleurenprintjes komt zelden voor en kunnen we dan wel bij familie even printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Deze zou in Componenten AankoopAdvies thuishoren. Move OH -> CAA

Maar ook daar geldt dat we eigen inzet verwachten:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Admiral Freebee schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:27:
@gambieter: Ik vraag expliciet naar gebruikservaringen omdat de theoretische kosten bij mijn huidige printer ook vrij gunstig waren maar omdat de patronen extreem snel leeg of verstopt zijn bij weinig gebruik betaal ik mij blauw.
Gebruikerservaringen zoek je op GoT gewoon met de search. Om te beginnen in het topic dat ThinkPad voor je gezocht heeft Welke 2e hands laserprinters zijn betrouwbare modellen? - maar er zijn genoeg andere te vinden. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.