Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Omdat ik soms nogal veel moet printen voor school, en onze inktjet daar redelijk snel van leeg gaat ging ik eens kijken naar een 2e hands laserprinter.

Kosten meestal geen drol, maar welke moet ik nou kiezen.

Merken/types die ik tegenkom zijn:

HP (Laserjet 5N)
Brother (HL-1430, HL-1230)
Samsung (ML-1610)
Dell

Maar wat vinden jullie nou een beetje betrouwbare printers? Liefst ook nog met zo goedkoop mogelijke toners.

En bestaat er ook iets zoals een printerdriver die je kunt installeren, waardoor je alle tekst (zwart) naar de laserprinter stuurt, en voor een afbeelding (als het moet, hoeft immers niet altijd) naar de inkjet stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:07
Is het niet beter om gewoon een nieuwe laserjet aan te schaffen, er zijn inmiddels al modellen voor onder de 100 euro als het enkel voor tekst is.
De toners voor deze printers zullen niet (zoveel) duurder zijn dan voor de modellen die je hier opsomt.
Voor het printen van tekst naar je laserjet en afbeeldingen naar je gewone printer, dit is toch gewoon een kwestie van beide printers installeren en de juiste aanklikken wanneer je iets wilt afprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

5 serie is kut, geheid gezeik met papierdoorvoer.

Ik heb zelf een 4050TN, en die krijg ik echt niet kapot.... Met deplux la en 500 vel lade. Kosten 2e hands vrij weinig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hmm het moet zo goedkoop mogelijk hé :P

En een nieuwe is niet altijd beter hoor :P

En ik kan inderdaad de juiste aanklikken, maar ik bedoel meer dat je een Word document klaar hebt om te printen (met afbeeldingen erin, die afbeeldingen kunnen niet apart geprint, omdat dan de opmaak niet meer klopt) en dat je dan de tekst naar de laser stuurt (op de juiste positie) en de afbeelding naar de inkjet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:30

SgtStrider

Fractal Switchover!

Atlas schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:44:
5 serie is kut, geheid gezeik met papierdoorvoer.

Ik heb zelf een 4050TN, en die krijg ik echt niet kapot.... Met deplux la en 500 vel lade. Kosten 2e hands vrij weinig :)
Niet mee eens, hiervoor had ik bijna 5 jaar een Laserjet 5N met 2 papierlades en deze functioneerde zonder problemen, 10k+ geprint.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De laserjet 5 heb ik hier ook nog ergens werkeloos staan, maar zelfs al laat je die dingen een paar maanden stil staan, je zet ze aan en ze doen het nog steeds. Die oude HP laserjets heb je vaak al voor een paar tientjes, maar kunnen makkelijk duizenden velletjes uitspugen zonder problemen (ik heb van die printers gezien met meer dan een miljoen paginas op de teller 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 13:54

ThaHandy

Discovery Channel

als je toch kijkt naar een specifiek laserprinter, kan je ook gelijk kijken of er ook een makkelijk refil sets voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja op zulk soort modellen doel ik. Gewoon degelijke printers.

Maar volgens mij heeft HP de toon al gezet in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmatic
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 20:49
Misschien is deze vraag/aanbod wat voor je: V&A aangeboden: Partij gebruikte Lexmark printers
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de HP 4050 toestel inderdaad niet kapot te krijgen zijn. Ook heb ik goede ervaringen met de HP Laserjet 1200 reeks. Wat extra RAM erin en zelfs grotere pdf's vormen dan niet echt een groot probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Enigma12345 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:54:
Misschien is deze vraag/aanbod wat voor je: V&A aangeboden: Partij gebruikte Lexmark printers
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de HP 4050 toestel inderdaad niet kapot te krijgen zijn. Ook heb ik goede ervaringen met de HP Laserjet 1200 reeks. Wat extra RAM erin en zelfs grotere pdf's vormen dan niet echt een groot probleem meer.
Al op gereageerd :P

Hoe zit dat met geheugen dan? Als je weinig geheugen hebt, en je gaat grote bestanden (PDF's bijv. ) printen, moet je dan gewoon langer wachten, of loopt het spul vast ofzo :P

Ik ga toch alleen maar Word doc's er mee printen (max 15 pagina's met tekst) en af en toe een DVD cover ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:21
Ik heb zelf goeie ervaringen met een Laserjet 5, eerst een gewone 5 voor een paar euro (of 'ie nu €5 of €25 was weet ik niet meer, denk de eerste), inclusief een nog werkende toner. De toner was echter niet helemaal goed meer en liet strepen en oneffen stukken achter op het papier.

Daarbij was dat ding groot en zwaar, :+. Later via m'n vader z'n werk een nieuwere 5M (oid) gekregen, die als voordeel een netwerkaansluiting had - werkt al een paar jaar zonder enige problemen. Wel zwaar en groot natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
Ik heb hier goede ervaringen met de 1010 / 1015 / 1018 / 1020 / 1022 -reeks. Eerlijk is eerlijk: dat zijn wat kleinere printertjes als de 4050 die hierboven genoemd wordt, en dus misschien iets minder voor de echt grote volumes, maar toch is het misschien de moeite waard om te bekijken. Toners kosten rond de 75 euro, en ik meen dat men daarvoor 3000 printjes aangeeft ofzo.

Ik heb vorig jaar een 1015 op de kop getikt voor 25 euro, inclusief een goede toner. Daar hoop ik -zeker in combinatie met een gekregen USB JetDirect- nog wel een hoop plezier van te hebben eigenlijk. Gezien mijn eerdere ervaringen met de 1020 moet dat wel goed komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HP laserprinters geven over het algemeen het minste gezeur (en dan praat ik uit ervaring op grote schaal over een tijdsbestek van ruim 15 jaar). Ook spare parts en toners zijn over het algemeen erg goed verkrijgbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door warp op 28-05-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04:34
Ik heb nu een brother HL-1850 en een HL-1870n (beide duplex)
De 1850 was gratis (moest wel zelf repareren, maar ging prima) en de 1870n was 10 euro.

Voor toners&drums: bekijk eens ebay.de
Ik heb bv. voor 20 euro een nieuwe toner. Een drum is 30 te vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:20
Probleem met spareparts voor een oude printer is dat een nieuwe oude printer goedkoper is :P
Zo had ik een Laserjet 5L met ovale rollen. In het begin deed ie het nog redelijk daarmee, maar op een gegeven moment was het 50/50: of geen enkel velletje papier erin, of de hele stapel erdoor met paperjam als gevolg. Voor 25 euro kan je een set nieuwe rollen kopen en het ding fixen, maar dan zit je met een printer van 25 euro + 25 euro voor de rollen, en dan heb je nog maar een ding die 2 pagina's per minuut doet :P

Wat dat betreft moet je de oudere laserjets met verticale papierinvoer uit die tijd gewoon vermijden. Dit zijn de 5L, de 6L en voor zover ik weet ook de 1100.

Ik heb thuis nog een Laserjet 2100tn staan met extra papierbak. Het ding heeft 2 jaar bij mijn broer op zolder gestaan omdat hij een Brother MFC9870 had gekocht. Ik heb dat ding bij hem van zolder gehaald, in de auto gezet, thuis aangesloten en het ding print nog steeds fatsoenlijk. En dat voor een printer die we jaren geleden voor 100 euro op de HCC dagen met volle toner hebben gekocht. Nog steeds dezelfde toner, niet leeg te krijgen dat ding :P

Nog even over brother: laten staan die troep. Als je zin hebt in gedonder moet je brother kopen. Het is geen leuk karwei om een paperjam in de fuser van een MFC9880 te fixen. Hele printer moest uitelkaar. Dan heb je dat ding bijna weer inelkaar, komt er iemand vragen waarom de MFC3520CN het ineens niet meer doet: ingebouwde printkoppen defect. Maand later de 2e MFC3520CN ook stuk, ook defecte printkoppen. Van de 4 brothers bij dat bedrijf doet alleen de MFC9660 het nog (de MFC9880 is inmiddels afgeschreven omdat de kopieerfunctie onleesbaar is. Faxen, scannen en printen werkt wel goed 8)7). Vooral het feit dat er een printer sterft op dezelfde dag dat je een ander exemplaar net aan het repareren bent doet de reputatie van dat merk geen eer aan. Oh, nog vergeten: de MFC9870 van mijn broer is inmiddels ook dood, daar staat nu een HP OfficeJet Pro 7680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Neem sowieso geen Lexmark (dus ook geen Dell, dat is lexmark met ander logo). Enorm slechte firmware en onbetrouwbaar. Repareer zelf printers namelijk.
HP laserjet 5, 5m, 5n zijn het meest degelijk/betrouwbaar, verhittingsunit (fuser) is namelijk redelijk zelf te reinigen.
Laserjet 4000/4050/4100 zijn ook goed, echter plastic fuserrollen die een stukje zwakker zijn.
Ga inderdaad niet voor de modellen met staande invoer zoals de 5L of iets dergelijks. Enorm prutsysteem wat papier oppakken betreft en slecht zelf te repareren. Bij aankoop van een 2ehands printer altijd eisen dat je een configuratiepagina mag uitdraaien. Voel dan aan het papier of je de toner kunt voelen en of de randen gerafeld zijn. Is dit het geval kun je er donder op zeggen dat de fuser defect is, die zijn aardig prijzig.
Ik zou sowieso voor een HP gaan. Zijn over het algemeen courante modellen waar nog flink wat voor te krijgen is, is bij brother en dergelijke al een stuk minder/prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier de Brother HL-1430. Ben er super tevreden mee, behalve dat er geen netwerkaansluiting op zit. Maar goed, het is dan ook een budgetprinter. De opvolger, de HL-2030 kost nieuw trouwens rond de 100,-. En dan te bedenken dat de bijgeleverde toner ook nog eens een euro of 20 a 30 kost. Persoonlijk zou ik gewoon voor een nieuwe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 23:03
Inderdaad, meestal is de 5n beter dan de 5l vanwege de papierinvoer. Maar je kon in het verleden ook zo'n setje aanvragen bij HP waardoor de verticale invoer beter ging werken. In mijn geval werkt het in ieder geval prima. (Alleen heb ik bij mijn 5l last van 'stippen' op het papier.)
De 6p en de 4050 hebben we hier ook in gebruik, ook prima werkpaardjes :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op 't werk draaien we nog steeds printjes met een Laserjet 4MV. Zeurt al zeker drie jaar dat de toner op is maar print nog steeds prima. Het slippen van de papiertransport rolletjes is inderdaad een probleem dat door de jaren heen erger wordt. Ik zou eigenlijk de rolletjes een keer moeten schoonmaken met alcohol, of misschien zelfs een beetje opruwen met een inktgum of een schuurpapiertje. Wat ook helpt is om kringlooppapier te gebruiken in plaats van gesatineerd. Vooral als je de stapel even goed loswaaiert voor die in de bak gaat valt het met paper jams wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmatic
  • Laatst online: 08-06 20:49
ThinkPadd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:59:
[...]

Al op gereageerd :P

Hoe zit dat met geheugen dan? Als je weinig geheugen hebt, en je gaat grote bestanden (PDF's bijv. ) printen, moet je dan gewoon langer wachten, of loopt het spul vast ofzo :P

Ik ga toch alleen maar Word doc's er mee printen (max 15 pagina's met tekst) en af en toe een DVD cover ofzo.
Voor normaal gebruik volstaat het standaard aanwezige geheugen. Toen ik het geheugen van m'n Laserjet 1200 echter upgradede merkte ik wel dat m'n documenten een stuk sneller spoolden. Het geheugen had ik via Ebay gekocht voor minder dan €10. (voor 64MB ipv de standaard 2 of 8MB) Meer info over het vergroten van het geheugen in HP printers: http://www.hpprintermemory.com/
Nog een voordeel: voor de klassieke HP modellen zijn vaak goedkopere, alternatieve toners en is de Linux support goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heb een Laserjet 4050 gekocht met bijna volle toner voor €30 :D (en nog 12,95 verzendkosten -O- )

Helaas geen netwerkaansluiting, maar ik heb nog wel een oude PII laptop liggen waar ik een printerserver van kan maken :P

En Jetdirect netwerkkaarten (netwerkkaart die je in de printer kan stoppen) zijn ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 18:40

sjaak

un giorno credi

Van die jetdirect kaarten heb je ook twee types, degene die meegeleverd kon worden bij een 4000N en 4050N was echt brak, die in de 4100N stukken beter en die werkt ook in de oudere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een andere goede keus zou een Kyocera geweest zijn. Heb een FS-1900 op kantoor, prima ding. Doet 10k printjes op een toner van 65 euro, is lekker stil en ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Van die jetdirect kaartjes zijn meerdere types. Heb laatst op V&A een tijd terug een aantal 100Mbit Jetdirect kaartjes aangeschaft en twee Laserjet 2300's voorzien van die dingen. Verder stond er nog een Designjet 100 met externe printserver via LPT aangesloten, die heeft een oude 10Mbit kaart uit een laserjet 2100 gekregen. Moet zeggen, zo'n jetdirect interne printserver werkt een stuk betrouwbaarder dan die externe kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik heb de Samsung ML-1610. Deze is vandaag overleden (papierdoorvoer is defect) na (ik geloof) 5 jaar trouwe dienst. Overigens kun je deze voor 70 euro ofzo ook nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Voor de HP printers geld toch bijna deze stelling :

Hoe duurder het initiele toestel, hoe betrouwbaarder.

Goede HP printers: 2100, 4050, 4200, 6050 etc.
Slechte HP Printers : All in ones ( zelfs de LJ types ), 1010 ( Host beased systemen ), 1100 & 5L ( nemen papier verticaal, en meestal meer dan één tegelijk :) )

Lexmark & Brother zijn slechte printers, in mijn opinie.

[ Voor 8% gewijzigd door tc982 op 31-05-2009 12:27 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

MeNTaL_TO

The future is not set

warp schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:19:
HP laserprinters geven over het algemeen het minste gezeur (en dan praat ik uit ervaring op grote schaal over een tijdsbestek van ruim 15 jaar). Ook spare parts en toners zijn over het algemeen erg goed verkrijgbaar.
Ben ik niet met je eens, mijn HP 4L doet het nog steeds, maar mijn hp 2600n is al aan de derde, om een een of andere reden verspringt steeds bij 1 of meerdere kleuren de spiegel, ik vermoed toch ernstig dat de oude van veel beter bouwkwaliteit zijn dan de nieuwe printers (en dat zal ook wel met de prijs te maken hebben).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik ben nu bezig om een oude PC in te stellen als printerserver, maar nu moet ik bij de "Wizard Printer toevoegen" (Windows 2000) kiezen uit "HP LaserJet 4050 Series PS" of "HP LaserJet 4050 Series PCL"

Postscript en PCL dus.

Maar welke moet ik nou kiezen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, welke heb je nodig? Werk je met PS of PCL? Kies die...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja dat weet ik dus niet :P

Hij gaat vooral gebruikt worden om .word documenten enzo uit te printen, maar af en toe ook een foto (DVD hoesje ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:35:
Ik ben nu bezig om een oude PC in te stellen als printerserver, maar nu moet ik bij de "Wizard Printer toevoegen" (Windows 2000) kiezen uit "HP LaserJet 4050 Series PS" of "HP LaserJet 4050 Series PCL"

Postscript en PCL dus.

Maar welke moet ik nou kiezen :P ?
PostScript was in die tijd geloof ik een optionele upgrade; PCL ondersteunen ze altijd wel.

100% zekerheid heb je dus met PCL; maar je kan PS altijd proberen; als hij een PostScript interpretor heeft dan werkt 'ie, anders niet. :P

Desnoods kan je even een configuratiepagina uitdraaien, daar staat ook wel op of het geïnstalleerd is of niet. :)

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 31-05-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zo te zien aan de support pagina van HP heeft de hele serie Postscript aan boord. Op zich is Postscript Level 2 wel lang de standaard geweest voor de grafische wereld. Maar ik kan me ook voorstellen dat je met Postscript wat typische problemen kunt tegenkomen, zoals fonts embedded in de printer waar nog geen Euro-symbool in verwerkt is. Ook zijn computers door de jaren heen relatief sneller geworden, dus een printer driver lokaal kan sneller een pagina renderen dan de Postscript engine in de printer. Dat zouden dus twee redenen kunnen zijn om een PCL driver te kiezen (als ik zo mag aannemen dat de lokale driver dan zelf de pagina gaat rippen en als platte pixelplaat naar de printer stuurt). YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op de vorige pagina werd 'ie al genoemd, de HP1018.
Ik kheb 'm zelf ook en kan 'm zeker aanraden. Destijds ook voor school gekocht. Ideaal bureauformaat. Ook nooit problemen gehad met drivers of printfouten, papier loopt niet vast, en geen gezeur met vloeibare inkt die opdroogt etc.
Ongeveer 1 jaar geleden gekocht voor zo'n 70/80 euro, inclusief half volle toner. (bij mij goed voor zo'n 1500 pagina's)
Daarna voor 40 euro bij 123inkt zo'n huismerk toner gekocht die al langer mee gaat dan 6 pakken papier (=3000 pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
MeNTaL_TO schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:32:
[...]

Ben ik niet met je eens, mijn HP 4L doet het nog steeds, maar mijn hp 2600n is al aan de derde, om een een of andere reden verspringt steeds bij 1 of meerdere kleuren de spiegel, ik vermoed toch ernstig dat de oude van veel beter bouwkwaliteit zijn dan de nieuwe printers (en dat zal ook wel met de prijs te maken hebben).
Die oude printers zijn vaak niet stuk te krijgen. Vroeger werden die dingen gebouwd met kwaliteit en duurzaamheid als belangrijkste punten. Tegenwoordig moet het er leuk uitzien en moet het zo goedkoop mogelijk. Aan de prijs hoeft het niet te liggen, ik heb bij een bedrijf een Laserjet 4345mfp al 3x binnen de garantietermijn stuk zien gaan. Dan hebben we het over een printer van iets van 2000 euro. Bij de aanschaf vonden we het bedrag zo hoog dat we er een 3-jaar carepack bij hebben genomen, bij printers onder de 500 euro laat je het gewoon bij de standaardgarantie.

Verder zijn die dingen ook berekend op een gemiddeld verbruik. Je zult niet de eerste zijn die een Laserjet 1200 binnen 2 jaar oprookt omdat ie niet voor SOHO gebruikt wordt, maar als balieprinter voor 3 gebruikers bij een MKB'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
Slightly offtopic, maar als je de Jetdirect 175x voor USB hebt dan is er weinig te klagen over betrouwbaarheid volgens mij :) Niet kijken naar de adviesprijs van HP maar beter ff op Marktplaats rondneuzen, ze worden voor veel aardigere bedragen aangeboden soms.

Uiteindelijk is dat qua energieverbruik misschien wel zinvoller dan een dedicated PC'tje als printserver, hoewel een P3-laptopje natuurlijk niet te veel verbruikt.

offtopic:
Over die Jetdirect van hierboven: ik kon er eentje op mn werk uit de prullenbak vissen, dat is helemaal voordelig :p In combinatie met de Laserjet 1015 heb ik qua printen echt niks meer te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

AvanCade schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:01:
Ik heb de Samsung ML-1610. Deze is vandaag overleden (papierdoorvoer is defect) na (ik geloof) 5 jaar trouwe dienst. Overigens kun je deze voor 70 euro ofzo ook nieuw kopen.
Ik heb zelf net een nieuwe ML-1640 gekocht, redelijk snel ding die er goed uitziet, prima printjes maakt en voor 3 cent/pag niet al te duur is.. Al met al was ik incl. verzendkosten 57 euro kwijt, daar had ik dus een nieuwe printer voor! * Anoniem: 83168 mag niet klagen

Afbeeldingslocatie: http://helia.ee/epood2/images/Printer%20Samsung%20ML-1640.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83168 op 01-06-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Anoniem: 83168 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:42:
[...]

Ik heb zelf net een nieuwe ML-1640 gekocht, redelijk snel ding die er goed uitziet, prima printjes maakt en voor 3 cent/pag niet al te duur is.. Al met al was ik incl. verzendkosten 57 euro kwijt, daar had ik dus een nieuwe printer voor! * r0b mag niet klagen

[afbeelding]
Mja, weet je zeker dat hij niet met een start-toner kwam? Dwz; maar een kwart van de capaciteit van een gewone toner?
Dat doen ze nogal vaak bij spotgoedkope printers namelijk en bij een tweedehandsje kan je hem daar nog op uitzoeken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

r0b schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:48:
[...]

Mja, weet je zeker dat hij niet met een start-toner kwam? Dwz; maar een kwart van de capaciteit van een gewone toner?
Dat doen ze nogal vaak bij spotgoedkope printers namelijk en bij een tweedehandsje kan je hem daar nog op uitzoeken natuurlijk :)
Ja, er zit nu een starttoner met 50% in. Dus 6 cent/pag... Maakt de aanschafprijs overall gezien wellicht 10 euro duurder maar je hebt wel gelijk. Je kunt die 2e-handsjes natuurlijk netjes selecteren op volle toner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07 21:20

Jiffy

God, you're ugly!

De huidige sub EUR 100 printertjes zijn op zich heel aardig, al ben ik zelf wat meer gecharmeerd van de wat zwaardere uitvoeringen. In 1993 heb ik een nieuwe HP 4L gekocht, welke nog steeds prima werkt op m'n Amiga 1200. De HP 4L was destijds een consumentenprintertje (4 ppm, 300 dpi, 1 MB ram), maar is onvergelijkelijk veel degelijker dan de consumentenlasers van nu. Af en toe een nieuwe (B-merk) toner in het apparaat stoppen (elke drie à vier jaar) en printen maar.

In 1999 heb ik een nieuwe HP 2100 gekocht, welke ik in de loop van de tijd heb uitgebreid met extra geheugen, een Postscriptmodule en een Jetdirect netwerkaansluiting. Tot op de dag van vandaag gebruik ik die als voornaamste printer in m'n netwerk. De toners gaan bijna oneindig lang mee.

En een jaar of drie, vier geleden heb ik een tweedehands Tektronix Phaser 740 gekocht. Kostte een scheet en drie knikkers, maar had problemen met z'n papierdoorvoer. Schoonmaken, smeren en draaien maar. Probleemloos spuugt dat ding er 1000-en vellen uit.

Als ik nu een andere printer zou moeten kopen zou het opnieuw een laserprinter worden. En dan waarschijnlijk een tweedehands kantoormachine.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Carpento schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:29:
Slightly offtopic, maar als je de Jetdirect 175x voor USB hebt dan is er weinig te klagen over betrouwbaarheid volgens mij :) Niet kijken naar de adviesprijs van HP maar beter ff op Marktplaats rondneuzen, ze worden voor veel aardigere bedragen aangeboden soms.

Uiteindelijk is dat qua energieverbruik misschien wel zinvoller dan een dedicated PC'tje als printserver, hoewel een P3-laptopje natuurlijk niet te veel verbruikt.

offtopic:
Over die Jetdirect van hierboven: ik kon er eentje op mn werk uit de prullenbak vissen, dat is helemaal voordelig :p In combinatie met de Laserjet 1015 heb ik qua printen echt niks meer te wensen over.
In mijn geval ging het om een JetDirect EX Plus, een 10Mbit 3-poorts LPT printserver, met een adapter waarvan de stekker kapot was (als je te onvoorzichtig dat ding in de WCD prikte ging de stekker naarbinnen). Behalve die stekker was er niks mis met dat ding, maar bij sommige printers is het gewoon een bottleneck, en daarnaast kost het je een extra WCD en heb je weer een bos kabels bij je printer hangen, die er met een interne printserver niet is.

Bij mijn ouders heb ik nog steeds een Laserjet 2100TN staan, mijn broertje maakt er dankbaar gebruik van voor zijn schoolverslagen. Nadat hij een verslag van 40 kantjes had uitgeprint op de PSC2105 in een uurtje of 2, was ik het zat en heb ik die laserprinter bij mijn broer van zolder gehaald. Mijn broertje print veel schema's met tabellen, en een inkjet is niet snel als die per regel steeds 2 streepjes moet gaan tekenen. Als die pagina's liggend geprint worden schiet het al helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nog even een update:
ThinkPadd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:28:
[afbeelding]

HP LaserJet 4050 (helaas geen netwerkaansluiting, maar heb nog een oude laptop rondslingeren waar ik wel een printserver van kan maken)

Voor €30 op Marktplaats (helaas wel €12,95 verzendkosten, maarja), met nog bijna volle toner

Mooi goedkoop printen (voor school moet ik soms nogal veel printen :P )
Het bleek uiteindelijk een LaserJet 4000T te zijn, beetje jammer dat de verkoper dat niet even goed heeft over getypt, maargoed hij werkt verder wel goed.

Heb gelijk maar even een Jetdirect interne printerserver gekocht, zodat ik hem kan aansluiten op het netwerk.
Jetdirect 600N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Oe, de ouderwetse 10Mbit printserver met UTP, coax en localtalk aansluiting. Op zo'n oude printer zal dat qua snelheid toch weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Laatst online: 05-07 15:02
Ik gebruik al jaren een laserjet 6L, leuk klein laserprintertje. Ooit aangeschaft omdat de zwarte inkt van deskjet alweer op was en in de papieren begon te lopen. Tot op heden nog geen spijt van, en de toner gaat ook erg lang mee. Volgens mij doet de toner 4500 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Maarja die heeft wel een verticale invoer, waarbij je nogal snel het probleem hebt dat de printer meerdere pagina's tegelijk pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Laatst online: 05-07 15:02
ThinkPadd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:29:
Maarja die heeft wel een verticale invoer, waarbij je nogal snel het probleem hebt dat de printer meerdere pagina's tegelijk pakt.
Dat vind ik juist een pluspunt, hierdoor kan de footprint erg klein blijven.
Wat beteft het het meerdere pagina's tegelijk pakken, hier heb ik absoluut geen last van. Moet wel zeggen dat de vorige eigenaar een revisiesetje in de printer had gezet. Deze serie had er orgineel wel wat last van maar daar had HP een oplossing voor. Dat was toen trouwens gratis te bestellen. Weet niet of dat nog zo is maar ik heb er nog 1 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Na reviseren zijn die printers idd wel goed. Het probleem met 2dehands laserjets met verticale invoer is dat het gros niet gereviseerd is, en een revisiesetje voor ongeveer 25 euro op internet te bestellen is (HP levert ze AFAIK niet meer). Dan betaal je dus 25 euro voor een oude laserjet en nog eens 25 euro voor de revisie, moet je dat ding er nog inprutsen en had je voor 50 euro net zogoed een printer kunnen kopen die wel meteen goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
De LaserJet 4000T die ik heb aangeschaft heeft inmiddels z'n beste tijd wel gehad (drum begint versleten te raken). Ik kan wel een nieuwe toner (waar de drum in zit) aanschaffen, maar het is goedkoper om een andere printer te kopen.

Een bedrijf bij me in de buurt heeft wat LaserJets te koop staan.

Hij heeft in de aanbieding:

pricewatch: HP Laserjet P2015n
pricewatch: HP Laserjet 1320N (A4, 21 ppm, USB 2.0 & 100mbit)

De P2015 vraagt hij meer voor dan de 1320N, dus dat zal wel een beter model zijn?

Welke van de 2 raden jullie mij aan?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die P2015N zou ik gewoon laten staan, die dingen schijnen allemaal te sterven vanwege een defect formatter board, heeft iets te maken met loodvrij soldeer... kennen we meer fabrikanten van ;). De 1320N kan ik zo geen gekke dingen over vinden, dus dat zou dan degene moeten zijn die je kunt kopen.
Pagina: 1