Nee, zo'n bikhamer/naaldhamer is daar uitermate geschikt voor..Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:56:
Heb je de omschrijving al eens goed gelezen van die thuis kit?
De inhoud van de ketel is 75 liter, de lengte van de slang is 2.5 meter.
De werkdruk ligt tussen 4 en 9 BAR, Luchtverbruikt tussen de 250 en 500 liter/minuut.
Hoe lang denk je dat het duurt voordat je 75 liter lucht weg heb geblazen? Minder als 20 seconden.
Duurt goed lang om zo een karosserie te doen. Gewoon laten doen. Die hebben de echte apparatuur. Geen tankje van 75 liter.
Ook de roestbehandeling lijkt me erg belangrijk. Als je het thuis doet, zal het wat langer duren als bij zon bedrijf. Ben je op de helft van de bus, is de andere helft verroest.
Want dat gaat heel erg snel op kaal staal. En die soda zal ook wel zorgen dat het nog veel sneller gaat.
@ hierboven, Een bikhamer om ergens lak vanaf te halen gaat wel erg ver, niet?

https://www.google.nl/sea...odxLMC_A&biw=1241&bih=586
Deze bevatten allemaal harde stalen pennen die uitslaan, in de scheepsrenovatie etc gebruiken ze dat veelvuldig. Mijn vader gebruikte het ook om de oude tectyl lagen van zijn chassis af te krijgen. Niet zo duur ook. Maar zoals ik al zei, niet gebruiken op dun plaatmateriaal, maar op kokers of balken is het prima geschikt.
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 07-08-2015 12:38 ]