Het is alweer 8 jaar geleden dat ik voor het laatst mijn PC heb geüpgraded.
Door omstandigheden kwam mijn hobby en webdesign een beetje stil te liggen wat ik nu graag weer wil oppakken. Tot nu toe heb ik nog de volgende hardware met later een nieuwe videokaart (MSI N460GTX Cyclone) er aan toegevoegd.
Over het algemeen geen problemen met deze setup gehad.
Bovenstaande setup gaat verhuizen naar mijn zoon, zodat hij een desktop heeft.
Voor mij de kans om een nieuw systeem op te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor Webdesign en applicaties als VMware, Kodi mediacenter om op mijn desktop het een en ander voor te bereiden voor mijn Raspberry PI 2. Daarnaast nog enkele standaard zaken als surfen en mailen. Ik gebruik hiervoor de software, Adobe Photoshop, Adobe Fireworks, VMWare en het Office pakket. Games spelen doe ik eigenlijk nooit maar wie weet in de toekomst mijn zoon doet in ieder geval zijn best mij over te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst niet meer kwijt zijn dan 900 euro, maar iets lager heeft de voorkeur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen voor voorlopig mijn monitor Samsung SyncMaster P2350.
Het is ondertussen al een oud beestje die ik uiteindelijk wellicht wil gaan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik vanaf de basis opnieuw wil gaan beginnen heb ik na veel leeswerk en reviews het onderstaande lijstje samengesteld. Meeste inspiratie komt ook voort uit de BBG Mainstreamgamestsreem Juli 2015
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast dat de PC krachtig genoeg moet zijn om met Photoshop te kunnen werken is geluid (maak regelmatig gebruik van een koptelefoon) voor mij ook belangrijk. Ik heb daarom dan ook gekozen voor een moederbord met een Realtek ALC1150 audio chipset. Daarnaast heb ik om persoonlijke redenen voor een stille wel wat prijzige systeemkast gekozen. Tot slot moet dit systeem natuurlijk weer een aantal jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga liever voor een stabiel systeem dan dat ik zou gaan overklokken.
Ik moet zeggen dat de ontwikkeling de afgelopen jaren niet stil gezeten heeft..
Ik vraag me dan ook af of mijn samenstelling in balans is en dat er geen sprake is van overkill? Ik twijfel met name wat betreft CPU, videokaart, systeemkast, koeler en voeding.
Door omstandigheden kwam mijn hobby en webdesign een beetje stil te liggen wat ik nu graag weer wil oppakken. Tot nu toe heb ik nog de volgende hardware met later een nieuwe videokaart (MSI N460GTX Cyclone) er aan toegevoegd.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-EP35C-DS3R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Black SATA 3 Gb/s WD6401AALS, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel PRO/1000 GT | € 31,10 | € 31,10 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 31,10 | |
Over het algemeen geen problemen met deze setup gehad.
Bovenstaande setup gaat verhuizen naar mijn zoon, zodat hij een desktop heeft.
Voor mij de kans om een nieuw systeem op te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor Webdesign en applicaties als VMware, Kodi mediacenter om op mijn desktop het een en ander voor te bereiden voor mijn Raspberry PI 2. Daarnaast nog enkele standaard zaken als surfen en mailen. Ik gebruik hiervoor de software, Adobe Photoshop, Adobe Fireworks, VMWare en het Office pakket. Games spelen doe ik eigenlijk nooit maar wie weet in de toekomst mijn zoon doet in ieder geval zijn best mij over te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst niet meer kwijt zijn dan 900 euro, maar iets lager heeft de voorkeur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen voor voorlopig mijn monitor Samsung SyncMaster P2350.
Het is ondertussen al een oud beestje die ik uiteindelijk wellicht wil gaan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik vanaf de basis opnieuw wil gaan beginnen heb ik na veel leeswerk en reviews het onderstaande lijstje samengesteld. Meeste inspiratie komt ook voort uit de BBG Mainstreamgamestsreem Juli 2015
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 136,50 | € 136,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,53 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast dat de PC krachtig genoeg moet zijn om met Photoshop te kunnen werken is geluid (maak regelmatig gebruik van een koptelefoon) voor mij ook belangrijk. Ik heb daarom dan ook gekozen voor een moederbord met een Realtek ALC1150 audio chipset. Daarnaast heb ik om persoonlijke redenen voor een stille wel wat prijzige systeemkast gekozen. Tot slot moet dit systeem natuurlijk weer een aantal jaar meekunnen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga liever voor een stabiel systeem dan dat ik zou gaan overklokken.
Ik moet zeggen dat de ontwikkeling de afgelopen jaren niet stil gezeten heeft..
Ik vraag me dan ook af of mijn samenstelling in balans is en dat er geen sprake is van overkill? Ik twijfel met name wat betreft CPU, videokaart, systeemkast, koeler en voeding.