Geen reactie meer van gebruiker pim2015 na betaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:09
Beste Tweakers,

Vorige zondag plaatste pim2015 2 bijna-nieuwe Samsung 850 EVO 500GB SSDs in de aanbieding, aan een wel héél interessante prijs besef ik nu (€200)

Ik bracht zonder veel nadenken een bod uit, en dat werd ook meteen aanvaard:
http://1drv.ms/1gWS931

Ik heb ooit een paypal account geregistreerd, maar had er tot op heden nog geen gebruik van gemaakt. Dat was dus allemaal wat nieuw voor me.
Ik contacteer de verkoper terug met volgende bericht:
http://1drv.ms/1gWSdzX

Intussen was ik aan het uitpluizen hoe paypal precies werkte, en kwam ik tot de vaststelling dat ik beter niet als "Gift" zou betalen, maar wel als "Aankoop van goederen". Aangezien hij geen tweakers-v&a historiek had en nog maar net geregistreerd was, was dit een must voor mij.
http://1drv.ms/1Ip11bS

Ook dat was geen probleem voor pim2015.

Omdat hij ook hiermee instemde, en omdat ik wat aan het stuntelen was met Paypal, en omdat ik na wat rondkijken besefte dat de prijs voor die SSDs vrij/zeer laag was, besluit ik om er 7€ extra bij te doen om de paypal fees te compenseren.

De volgende dag komt er slecht nieuws : hij kan de bon nergens vinden..
Opnieuw komt hij met de vraag om het als gift over te maken:
http://1drv.ms/1LIQ0oy

Daar kon ik niet mee akkoord gaan, dus
http://1drv.ms/1S3Ggck

Aangezien hij weer akkoord gaat, en omdat ik op paypal vertrouw (terecht of niet?), ga ik alsnog door met de betaling. Waarschijnlijk wat impulsief... Want uiteindelijk heb ik geen gegevens van hem (behalve paypal, een leeg tweakers profiel, en het feit dat hij in Beekbergen woont).

Eerst had ik een probleem met paypal : mijn transactie ging niet door omwille van een probleem met authentificatie (kreeg geen SMS bevestigingscode op mijn mobiel). Woensdagochtend lukte het plots wél.

Sindsdien is het echter een monoloog:
http://1drv.ms/1CYTq3Q

Ik hoor al dagen niets meer. De aanbiedingen zijn verdwenen, en zijn profiel lijkt me ook wat "leger" dan toen ik aankocht (vermoed ik, kan het niet met zekerheid zeggen). Ik vermoed nu natuurlijk het ergste.
Ik heb tevens hetzelfde bericht gestuurd naar zijn e-mail adres (via de paypal account).

Vanaf wanneer denken jullie dat het redelijk is dat ik een paypal claim opstart? Hoe loopt zoiets af in gevallen als het mijne? Op de website staat dat het "nog wat vroeg is" om te claimen dat ik de goederen niet ontvangen heb, aangezien het om een internationale transactie gaat (NL-> BE)

Kunnen jullie natrekken of de gebruiker sinds zijn laatste bericht nog online is geweest (~en dus mijn berichten gekregen heeft?) ?

Zouden jullie toch doorgaan met het aanvechten van de transactie bij paypal, of nog even afwachten?

Op zich is dit wel een goeie les voor mij. Ik heb op belgische sites al tientallen (honderden?) transacties gedaan zonder problemen, en ook hier heb ik al enkele positieve ervaringen opgedaan. Maar toch : wat voorzichtiger zijn kan geen kwaad :(

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Magnum1982 op 26-07-2015 14:40 . Reden: images laden niet, vervangen door links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je bij betaling de optie "Aankoop van goederen" hebt aangevinkt, zou ik niet langer twijfelen en een claim opstarten. We zijn nu al een week verder en aannemelijk is dat je hem al ontvangen zou moeten hebben. Als je lang wacht (180 dagen), dan kan je helemaal geen claim starten en ben je je geld echt kwijt.

Stel dat hij later weer reageert, en hij heeft een geldige reden waarom hij niet reageerde, dan moeten jullie maar samen bekijken of jullie nog zaken met elkaar willen doen. Ik denk dat het nu belangrijker is dat je de claim opstart.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
Als je er bang voor bent: claim indienen bij paypal. Als de verkoper echt goede intenties hebt dan zal hij het dialoog weer opzoeken en het zsm. oplossen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Ik heb er inderdaad geen goed oog meer in: Het feit dat hij niet meer reageert, geen garantie/aankoopbewijs of zelfs foto heeft voorgelegd, zijn gegevens niet heeft vermeld, en vooral: dat er tot 2x toe op is aangedrongen om het als paypal 'gift' af te handelen... (waardoor ik geen beroep zou kunnen doen op de paypal aankoopgarantie)

Ik heb intussen een paypal claim opgestart zoals jullie aangegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Claim indienen en aangifte doen, het was Opgelicht via V&A Michael Groeneveld weer eens :/

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ongelovelijk dat iemand zo hardnekkig bezig is met mensen op te lichten.

Daarnaast, ja het is offtopic, een nieuwe gebruiker die SSD's te koop heeft staan voor een te ongeloofwaardige prijs dat is ook wel vragen om problemen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Wat bizar. Je gelooft toch niet dat een oplichter die al jaren aan de gang is nog steeds zijn gang kan gaan.. Sterkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is weer even geleden dat hij weer bezig was, toch groot bekende hier geworden inmiddels :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Bedankt om die link te leggen!
Gelukkig is het dan nog via PayPal gegaan. Hoe heb je de link kunnen leggen met deze persoon (mag via privébericht)? Dat kan handig zijn om te gebruiken in het paypal dispuut.

En inderdaad, wat naief van mijn kant natuurlijk: je betaalt gewoon beter de marktprijs om dit soort problemen te vermijden ;-) Die les heb ik wel geleerd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Magnum1982 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:47:
En inderdaad, wat naief van mijn kant natuurlijk: je betaalt gewoon beter de marktprijs om dit soort problemen te vermijden ;-) Die les heb ik wel geleerd nu.
Dat is maar 1 stap. Wat nou als de oplichters de prijzen omhoog gaan gooien omdat iedereen die laagste-prijs-truc nou wel kent?

Gezond wantrouwen opbouwen. Vertrouw niemand die je niet zelf kent en kijk of er redenen zijn om het vertrouwen wat op te voeren: woont de verkoper in de buurt, of ver weg? Heeft verkoper een reputatie? Google eens naar de naam van de verkoper, kijk of z'n verhaal 'klopt'. Reverse-image-search op de verkoop-foto.
En natuurlijk proberen om zelf op te halen in plaats van versturen. Scheelt verzendkosten maar vooral: minder risico.

Wel goed dat je via Paypal betaalde - hopelijk via die weg je geld terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:27

frG

Helaas ben ik ook opgelicht door pim2015, met de 500GB SSD. Toch stom dat ik ondanks alle aanwijzingen, toch door ben gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Hm, blijkbaar meer slachtoffers dus... Hoe heb jij betaald? Enige kans dat je je geld terugziet?

Doordat het nu allemaal duidelijker wordt, heb ik intussen nieuwe SSDs besteld (kon niet langer wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Als een gift.. geen idee wat ik toen dacht.. te veel vertrouwen in de mensen denk ik.

Die 90 euro zal ik dus nooit meer terugzien, opzich niet heel erg, maar wat ik erger vind is dat er meerdere slachtoffers zijn..

Ik was bijna voor niks naar de andere kant van Nederland gereden..
Plaatje bevatte een adres - echt of niet, adressen kunnen we beter niet plaatsen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Je hebt afgesproken om hem op te halen maar al betaald met paypal?! :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

LED-Maniak schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:06:
Je hebt afgesproken om hem op te halen maar al betaald met paypal?! :?
Nee, kwam erachter dat het best ver rijden was, koste best veel tijd/benzine.. uiteindelijk besloten voor verzending.

Heb hem trouwens ook aan de lijn gehad op bovenstaand nummer in de screenshot. Zou de politie hier iets mee kunnen? Krijg er nu alleen maar voicemail op.

[ Voor 20% gewijzigd door frG op 26-07-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Pas in een topic over oplichting met een Macbook (andere oplichter) stelde ik de vraag over geverifieerd gebruiker. Dit is lastig te managen, en begrijpelijk Tweakers wil in V&A geen partij zijn.

Maar, minimaal 5k karma om iets te mogen verkopen lijkt me toch wel iets wat minimaal ingesteld mag worden.. Een verkoper doet er maar iets voor terug!

Want wéér Groeneveld, ik loop er groen van aan!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het als een privilege maken om de V&A te mogen gebruiken klinkt inderdaad niet verkeerd. Dan kost het oplichters elke keer weer heel veel moeite om een account te maken.

Dit soort berichten zijn natuurlijk geen goed nieuws voor deze site "want er zitten allemaal oplichters".

[ Voor 24% gewijzigd door LED-Maniak op 26-07-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

frG schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:07:
[...]
Nee, kwam erachter dat het best ver rijden was, koste best veel tijd/benzine.. uiteindelijk besloten voor verzending.

Heb hem trouwens ook aan de lijn gehad op bovenstaand nummer in de screenshot. Zou de politie hier iets mee kunnen? Krijg er nu alleen maar voicemail op.
'slim' gedaan recreatiepark met tig 44-x nummers, hoe kweek ik het meest vertrouwen.. ik geef een bestaand, maar niet volledig adres!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

LED-Maniak schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:12:
Het als een privilege maken om de V&A te mogen gebruiken klinkt inderdaad niet verkeerd. Dan kost het oplichters elke keer weer heel veel moeite om een account te maken.

Dit soort berichten zijn natuurlijk geen goed nieuws voor deze site "want er zitten allemaal oplichters".
In deze tijd waarin het een feit is dat de schade van internetoplichting groter is dan schade van fysieke diefstal en oplichting lijkt me dit juist voor kopers een veiliger manier van kopen. Ik draai 'm ff om, joh Gerard ik zoek een goedkope 2e hands laptop, mag niet te veel kosten.. Kijk ff op T.net V&A, daar zitten verkopers die niet zo komen aanwaaien....!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:12:

Lees de andere topics hier over oplichterij even, wordt elke keer weer door iemand geopperd dat soort voorwaarden etc. toe te voegen en elke keer worden de redenen om het niet te doen ook genoemd :)
TL:DR: Dat soort barrieres geeft iedereen het gevoel dat het veilig is en men maakt eerder en makkelijker geld over.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zonder statistiek is dat een aanname.

Zelfde waarschuwing bij elke advertentie toevoegen maar toch de barrière verhogen. Altijd beter dan helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Eerst maar eens met gezond verstand handelen. Zolang er personen zijn die denken van een onbekende zonder feedback een 500 GB SSD te kopen, terwijl er nergens voor dat geld iets dergelijks te krijgen is. Kun je huizenhoge barrières opwerpen. Deze lagen er gewoon dik bovenop. Toch wordt er weer geld overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

mobby1971 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:02:
Eerst maar eens met gezond verstand handelen. Zolang er personen zijn die denken van een onbekende zonder feedback een 500 GB SSD te kopen, terwijl er nergens voor dat geld iets dergelijks te krijgen is. Kun je huizenhoge barrières opwerpen. Deze lagen er gewoon dik bovenop. Toch wordt er weer geld overgemaakt.
Helemaal mee eens, ik verbaas me er nog steeds over. Wellicht komt het omdat het tweakers.net is, toch vertrouwd op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door SonyEricsson op 26-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vervelend dat jullie dit is overkomen en jammer dat er zulke mensen zijn!

Misschien is het een idee om wat honeypot accounts te maken. Nieuwe gebruikers met te goede aanbiedingen die even meespelen en vervolgens potentiële kopers laten weten dat ze opgelicht hadden kunnen zijn en in het vervolg misschien wat beter moeten researchen en niet te impulsief handelen...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Wacht even, een honeypot om legitime gebruikers beet te nemen?

Dat lijkt mij weinig nuttig. Ook met nieuwe accounts kun je gewoon zaken doen, zolang je maar oplet. Bijvoorbeeld zelf afhalen, en meteen afhaken als de verkoper 'geheel toevallig' precies aan de andere kant van het land woond. Ook gebruik maken van betalingsmethode zoals PayPal met een geld terug garantie als er niet geleverd word is slim. Ik hoop echt dat de TS via deze route (snel) zijn geld terug heeft.

Het zou mogelijk beter zijn om in de VA een warning toe te voegen dat het om een relatief nieuw account gaat ( <5K karma en of weinig feedback) dus dat mensen moeten oppassen. Een legitime verkoper zal snel van die warning af zijn, maar niet geheel uitgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frG schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:07:
Dat is een vaker toegepaste truc: communiceer een adres in een uithoek van het land en hoop (of weet) dat het slachtoffer zover weg woont dat hij niet de moeite neemt dat hele stuk te gaan rijden.

Al is het wel apart dat hij er ook gelijk een nummer bij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
RWK__ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:50:
Als je lang wacht (45 dagen), dan kan je helemaal geen claim starten en ben je je geld echt kwijt.
Dat is tegenwoordig 180 dagen geworden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:30:
[...]

Dat is tegenwoordig 180 dagen geworden hoor
Bedankt voor het melden, zo te zien hebben ze het aangepast. Was toch al lang geleden dat ik voor het laatst een claim geopend heb. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:09:

Maar, minimaal 5k karma om iets te mogen verkopen lijkt me toch wel iets wat minimaal ingesteld mag worden.. Een verkoper doet er maar iets voor terug!
Sorry, maar dit vind ik dus ronduit belachelijk... ik heb 3k karma, ben al 1 jaar actief en heb al minsten 5 vlotte en soepele transacties op V&A achter de rug. Ik zou dan niet op de V&A mogen verkopen en kopen?
Hilarisch voorstel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnum1982
Ik vind ook dat de verkoopprijs niet altijd dé enige indicator moet zijn om aan te geven of het zaakje stinkt of niet.

Ik heb de laatste jaren heel wat zaken gekocht die (soms ver) beneden de normale prijs lagen.
Onlangs kocht ik nog een Areca 1320IX-16 voor €100.
Of een paar Klipsch RF-3 speakers voor €275.
Of een HP Gen7 server met 32GB ram, quadcore xeon, 4x1TB voor €225.
Of een nieuwe Latitude E5440 voor 550€ (vorig jaar).
Of een nieuwe i5 NUC voor 300€ (nog niet uit verpakking geweest). Allemaal zaken waar makkelijk meer voor gevraagd kon worden, en ik kan nog wel even door gaan :-)
Momenteel staat er een 1TB Samsung EVO 850 voor 235€ op V&A, oftewel 35€ meer dan wat pim2015 vroeg voor 2x500GB (niet hetzelfde, ik ben akkoord, maar toch)

Ik ben het met iedereen eens dat een lage aankoopprijs een hoger risico inhoudt, maar het moet niet noodzakelijk zo zijn. En het kan dus niet de énige indicator zijn :) Je kan met een normale vraagprijs namelijk ook belazerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Assix schreef op maandag 27 juli 2015 @ 03:21:
[...]

Sorry, maar dit vind ik dus ronduit belachelijk... ik heb 3k karma, ben al 1 jaar actief en heb al minsten 5 vlotte en soepele transacties op V&A achter de rug. Ik zou dan niet op de V&A mogen verkopen en kopen?
Hilarisch voorstel. :+
Maar jij hebt wel een hele rits positieve feedback van mensen die zelf wel 5k karma hebben, of zelf ook een hele rij positieve feedback hebben. Ik heb zelf afgelopen half jaar richting de 5k karma gescoord, dus moeilijk is dat ook niet. Wel verdien je met VA relatief weinig karma, ik vermoed dat mijne vooral van het modereren op de frontpage komt.

Daarom stelde ik ook een warming voor. Eigenlijk is positieve feedback van andere gebruikers het belangrijkste, maar omdat die zelf ook eerst weer een reputatie moeten hebben lijkt karma wel een goede tweede. Moet niet te laag zijn want dan haalt een oplichter die te snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

In de categorie "ik leer graag bij": hoe zie/weet je dat het om die Groeneveld gaat?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
Hoe kan die gast nou na al die jaren nog steeds mensen oplichten? is ons rechtsysteem nou echt zo waardeloos of is die gast nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Met alle respect, maar ik snap niet dat hier niet een heleboel alarmbellen zijn gaan rinkelen...

Even op een rijtje:
- Nieuwe gebruiker;
- Weinig karma (dus niet actief, zie bovenstaand punt);
- Geen beoordelingen;
- Zijn taalgebruik en interpunctie (met alle respect, mensen die 2x een 500GB SSD verkopen en dan niet fatsoenlijke zinnen kunnen schrijven en/of interpunctie gebruiken, daar krijg ik de kriebels van. Los van bovenstaande punten. Als je écht die SSD's wilt verkopen, dan mag ik toch hopen dat je ook in taalgebruik e.d. een beetje moeite steekt?);
- Geen foto's;
- Geen aankoopbon (en via de mail dan? Krijgen we tegenwoordig van online webshops (wie koopt er tegenwoordig nog hardware in een fysieke winkel? :D :9) geen mail met factuur?);
- Dat hameren op de 'gift' optie bij Paypal, meerdere keren;
- Überhaupt het gebruik van Paypal, na meerdere dingen gelezen te hebben (van zowel kopers als verkoeprs) ben ik er vrij klaar mee. Gebruik het alleen nog om op websites direct te betalen indien er geen 'iDeal' optie is.

Bovenstaande punten deden geen alarmbellen rinkelen? Zelf heb ik ook wel eens dat ik iets érg graag wil en daardoor een ietwat roze bril op heb, maar dit vind ik wel heel erg opvallend..

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Vickiieee schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:45:
Met alle respect, maar ik snap niet dat hier niet een heleboel alarmbellen zijn gaan rinkelen...

Even op een rijtje:
- Nieuwe gebruiker;
- Weinig karma (dus niet actief, zie bovenstaand punt);
- Geen beoordelingen;
- Zijn taalgebruik en interpunctie (met alle respect, mensen die 2x een 500GB SSD verkopen en dan niet fatsoenlijke zinnen kunnen schrijven en/of interpunctie gebruiken, daar krijg ik de kriebels van. Los van bovenstaande punten. Als je écht die SSD's wilt verkopen, dan mag ik toch hopen dat je ook in taalgebruik e.d. een beetje moeite steekt?);
- Geen foto's;
- Geen aankoopbon (en via de mail dan? Krijgen we tegenwoordig van online webshops (wie koopt er tegenwoordig nog hardware in een fysieke winkel? :D :9) geen mail met factuur?);
- Dat hameren op de 'gift' optie bij Paypal, meerdere keren;
- Überhaupt het gebruik van Paypal, na meerdere dingen gelezen te hebben (van zowel kopers als verkoeprs) ben ik er vrij klaar mee. Gebruik het alleen nog om op websites direct te betalen indien er geen 'iDeal' optie is.

Bovenstaande punten deden geen alarmbellen rinkelen? Zelf heb ik ook wel eens dat ik iets érg graag wil en daardoor een ietwat roze bril op heb, maar dit vind ik wel heel erg opvallend..
Achteraf ... is het mooi wonen ;)

Het kwaad is geschied en het heeft geen nut de TS er nog eens op te wijzen dat hij fouten gemaakt heeft.
Er zullen altijd mensen opgelicht blijven worden en dat gaat vaak op dezelfde manieren, leermomenten noemt men dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
RWK__ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 02:16:
[...]

Bedankt voor het melden, zo te zien hebben ze het aangepast. Was toch al lang geleden dat ik voor het laatst een claim geopend heb. :)
Geen dank ;-)

Ik denk trouwens dat niemand in de situatie wil zitten om een claim te moeten indienen of tegen zich ingediend krijgt maar goed dat de mogelijkheid bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Dorus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:01:
[...]

Maar jij hebt wel een hele rits positieve feedback van mensen die zelf wel 5k karma hebben, of zelf ook een hele rij positieve feedback hebben. Ik heb zelf afgelopen half jaar richting de 5k karma gescoord, dus moeilijk is dat ook niet. Wel verdien je met VA relatief weinig karma, ik vermoed dat mijne vooral van het modereren op de frontpage komt.

(...)
Positieve feedback die hij nooit had kunnen opbouwen als hij een minimum aan Karma nodig had om iets te kunnen verkopen...

En een warning staat er toch ook, over veilig kopen en verkopen op V&A?Aalleen vindt niet iedereen het nodig om die te lezen. Wie zijn ballen brandt moet op zwart zaad zitten, zeggen we dan...
Pietervs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:04:
[...]

In de categorie "ik leer graag bij": hoe zie/weet je dat het om die Groeneveld gaat?
Hij is admin, en kan dus een heleboel dingen (zien) die wij niet kunnen (zien). Is daardoor ook niet wenselijk dat iedereen dat soort dingen gaat roepen, laat de mods/admins dat (via een topic report op het forum of de "Meld misbruik" knop in de V&A advertentie) maar uitzoeken.
Hippocampus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Achteraf ... is het mooi wonen Kijk je een koe is zijn reet ;)
(...)
Fixed that for you :+

[ Voor 2% gewijzigd door Wild Chocolate op 27-07-2015 18:45 . Reden: Aanvulling ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wild Chocolate schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:41:

[...]

Hij is admin, en kan dus een heleboel dingen (zien) die wij niet kunnen (zien). Is daardoor ook niet wenselijk dat iedereen dat soort dingen gaat roepen, laat de mods/admins dat (via een topic report op het forum of de "Meld misbruik" knop in de V&A advertentie) maar uitzoeken.
Aha, dat verklaart :)
Maar ik hoopte eigenlijk dat er wat aanwijzingen waren, waar we (in ieder geval: ik) op zouden kunnen letten, naast de gebruikelijke signalen zoals hier al besproken (lage prijs, vaag adres, alleen zaken doen via Paypal en dan verwachten dat mensen het geld overmaken ovv "Gift"...)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af, en ik ben er geen expert in, maar hoe kan iemand keer op keer een profiel aanmaken als al zijn voorgaande profielen verbannen zijn? Ik neem aan dat dit op IP adres gaat? Hoe kan je dan iedere keer een nieuw IP adres krijgen? Je hebt toch een statisch IP van je provider?

Nogmaals, ik ben niet thuis in dit soort ICT gerelateerde zaken. Ik probeer inzicht te krijgen in hoe iets te voorkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:17:
[...]

Ik vraag mij af, en ik ben er geen expert in, maar hoe kan iemand keer op keer een profiel aanmaken als al zijn voorgaande profielen verbannen zijn? Ik neem aan dat dit op IP adres gaat? Hoe kan je dan iedere keer een nieuw IP adres krijgen? Je hebt toch een statisch IP van je provider?
Consumenten(verbindingen) hebben over het algemeen géén statisch IP, al kan het wel zijn dat ie jaren hetzelfde blijft. Wat je kan doen is verbinding maken via iemand anders zijn/haar verbinding dmv een proxyserver, dan lijkt het alsof je ergens anders vandaan verbinding maakt. Heb je zelfs online services voor, bijv. https://www.hidemyass.com/proxy

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-07-2015 22:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:22:
Consumenten(verbindingen) hebben over het algemeen géén statisch IP, al kan het wel zijn dat ie jaren hetzelfde blijft. Wat je kan doen is verbinding maken via iemand anders zijn/haar verbinding dmv een proxyserver, dan lijkt het alsof je ergens anders vandaan verbinding maakt.
De grote vraag is hoe Tweakers dan achteraf wel kan zien dat hij het is. Let wel, dat is geen beschuldiging, meer nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Surfgedrag, schrijfstijl(?), modus operandi :P

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 27-07-2015 22:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pietervs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:57:
Maar ik hoopte eigenlijk dat er wat aanwijzingen waren, waar we (in ieder geval: ik) op zouden kunnen letten, naast de gebruikelijke signalen zoals hier al besproken (lage prijs, vaag adres, alleen zaken doen via Paypal en dan verwachten dat mensen het geld overmaken ovv "Gift"...)
Zoals je je hopelijk wel voor kunt stellen gaan we hier niets over zeggen, want de oplichters kunnen ook meelezen :)

De dingen die je opnoemt moeten eigenlijk al genoeg zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:23:
[...]

De grote vraag is hoe Tweakers dan achteraf wel kan zien dat hij het is. Let wel, dat is geen beschuldiging, meer nieuwsgierigheid :)
Mogelijk zijn zij wel op de hoogte waar hij zich ongeveer begeeft.. Of in behan.. Kuiltjesweg, Klarenbeek, bewindvoerder, pluryn. Zomaar een paar mogelijke verbanden. Als er toezicht is worden deze cases wel gedeeld hoor. Aan de achterkant weten ze ongetwijfeld véél meer.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Consumenten(verbindingen) hebben over het algemeen géén statisch IP, al kan het wel zijn dat ie jaren hetzelfde blijft. Wat je kan doen is verbinding maken via iemand anders zijn/haar verbinding dmv een proxyserver, dan lijkt het alsof je ergens anders vandaan verbinding maakt. Heb je zelfs online services voor, bijv. https://www.hidemyass.com/proxy
Op die manier is er eigenlijk geen kruid tegen gewassen. Het is alleen jammer dat er op een bepaald moment zo'n stuk wantrouwen bestaat tegenover nieuwkomers dat die hun waren niet meer kunnen slijten. En dat omdat er een paar zijn die de boel bedonderen.

Nog vreemder vind ik het dat deze man zo makkelijk zijn gang kan gaan, terwijl er aangifte na aangifte binnenkomt van gedupeerden. Nu ben ik geen jurist maar mij lijkt het toch dat je op den duur voor het hekje komt en er niet meer met een taakstrafje van af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:33:
Nog vreemder vind ik het dat deze man zo makkelijk zijn gang kan gaan, terwijl er aangifte na aangifte binnenkomt van gedupeerden. Nu ben ik geen jurist maar mij lijkt het toch dat je op den duur voor het hekje komt en er niet meer met een taakstrafje van af komt.
Taakstrafjes, zoals jij ze noemt, zijn doorgaans bijzonder effectief. Effectiever dan celstraffen of boetes, dus blijkbaar is deze man daar nog niet aan onderhevig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans misschien wel. Maar op den duur houdt het op. En als ik zo her en der een beetje lees gaat deze man al een aardig tijdje zijn gang, en houdt het ook niet op. Misschien moet deze man eens behandeld worden. Wie weet heeft hij een bepaalde stoornis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:46:
Doorgaans misschien wel. Maar op den duur houdt het op.
Weet je zeker dat men hier ooit wel begonnen is? Volgens mij is dat het probleem hier - niet de effectiviteit van de straffen, maar het gebrek aan echt onderzoek of vervolging. Pas was nog weer in het nieuws dat zoveel zaken nooit inhoudelijke bekeken in de prullenbak archiefkast verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men is ooit begonnen met taakstraffen en ik weet uit ervaring, zonder verder in te gaan op details, dat het vaak een lachertje is. Maar je kan niet eeuwig iemand een taakstraf geven. Op den duur is er gewoon het hok en dan sluit de deur voor een tijdje. De vraag is wanneer dat eens gebeurt met dit soort oplichters.

En je hebt gelijk. Heel veel dossiers verdwijnen op de plank omdat het geen prioriteit heeft, maar ondertussen wel vanuit de bosjes mensen bekeuren die wat te hard rijden (zwart wit voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Laten we oplichters niet wijzer maken dan nodig ;) We hebben onze methodes. En sommige dingen kunnen aanwijzingen zijn. Andere zaken zijn hard bewijs. In dit geval ligt er gewoon hard bewijs, anders uiten we het hier ook niet.

Overigens was meneer half April opgepakt en verhoord. De zaken tot dat moment zijn toen gebundeld en daar moet meneer voor voorkomen. Dat heeft hem er blijkbaar niet van weerhouden toch gewoon door te gaan.

Het ergste is dat we het account binnen 40 minuten na aanmaken al geblokeerd hadden. Daarna heeft hij gemaild en zelfs een foto gestuurd met de artikelen en daarbij een briefje met datum van de dag en het woord Tweakers om aan te tonen dat de artikelen werkelijk bestonden. Echter wisten we toen uiteraard nog niet om wie het ging. Dat bewijs kwam pas later.
Zo ver is hij dus bereid te gaan om een account voor oplichting aan te maken...

Laten we de discussie over drempels in V&A niet hier voeren - en sowieso is dat onderwerp al grijsgedraaid. Iedere drempel levert een schijnveiligheid die mensen alleen maar te veel vertrouwen geeft. Dat we het binnen 40 minuten blokkeerden (geen slachtoffers) en vervolgens er zo ver gegaan wordt (voor het eerst) laat al zien dat drempels juist averechts werken. Vanwege de foto's zijn er nu meer slachtoffers dan we in lange tijd gezien hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wow, die gaat inderdaad vooropgezet en zeer uitgekiend te 'oplichting" dan. Heel veel meer kan je niet doen als je binnen 40 minuten een account blokkeert. Maarja dit soort charlatans krijgen veel voor elkaar, spannen iedereen voor hun karretje, verbloemen identiteit door andermans communicatie middelen te gebruiken enz...
Tros opgelicht kan van deze persoon een volledige uitzending maken! Aanpakken dit soort tuig!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom is een taakstraf ook niet op zijn plaats lijkt mij. Deze man heeft een stoornis als je alles zo bij elkaar leest. Ik weet het, ik mag het misschien zo niet zeggen, maar als je niet te stoppen bent en je willens en wetens mensen oplicht, en daarvoor heel ver wilt gaan, is een behandeling bij een psychiater helemaal geen gek idee. Een taakstraf gaat hier niet helpen, hij valt direct weer in herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Laten we oplichters niet wijzer maken dan nodig ;) We hebben onze methodes. En sommige dingen kunnen aanwijzingen zijn. Andere zaken zijn hard bewijs. In dit geval ligt er gewoon hard bewijs, anders uiten we het hier ook niet.

Overigens was meneer half April opgepakt en verhoord. De zaken tot dat moment zijn toen gebundeld en daar moet meneer voor voorkomen. Dat heeft hem er blijkbaar niet van weerhouden toch gewoon door te gaan.

Het ergste is dat we het account binnen 40 minuten na aanmaken al geblokeerd hadden. Daarna heeft hij gemaild en zelfs een foto gestuurd met de artikelen en daarbij een briefje met datum van de dag en het woord Tweakers om aan te tonen dat de artikelen werkelijk bestonden. Echter wisten we toen uiteraard nog niet om wie het ging. Dat bewijs kwam pas later.
Zo ver is hij dus bereid te gaan om een account voor oplichting aan te maken...

Laten we de discussie over drempels in V&A niet hier voeren - en sowieso is dat onderwerp al grijsgedraaid. Iedere drempel levert een schijnveiligheid die mensen alleen maar te veel vertrouwen geeft. Dat we het binnen 40 minuten blokkeerden (geen slachtoffers) en vervolgens er zo ver gegaan wordt (voor het eerst) laat al zien dat drempels juist averechts werken. Vanwege de foto's zijn er nu meer slachtoffers dan we in lange tijd gezien hebben.
En waar moet men het er dan wel over hebben? Ieder topic waar het besproken word is gesloten of men word de mond gesnoerd.

De drempels waar je het over hebt en die voorgesteld worden door de community en die volgens jullie niet werken, werken niet in de ogen van een 2 of 3 tal mods. Als ik dan lees wat de drempels zijn die jullie opwerpen, foto, datum een mailtje, dan zijn dat toch geen barrières voor iemand die als doel heeft om de boel op te lichten?

Jullie vragen aan de community om het vertrouwen in jullie methodes te hebben maar dat kan je op deze manier toch niet serieus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Het is heel duidelijk dat drempels niet werken. De oplichter voldoet gewoon aan de drempels en gaat gewoon verder met oplichten. Het moeilijker maken voor oplichters is ook het moeilijk maken voor eerlijke adverteerders. Vervolgens wordt er nog harder moord en brand geschreeuwd omdat mensen opgelicht worden. (er waren toch drempels) Gewoon opletten met wie je zaken doet. En vooral de oplichting niet in de schoot van de crew werpen. Zolang er mensen gewoon blindelings geld over maken naar een tweaker zonder feedback en die pas een paar dagen geregistreerd is, blijven er oplichters actief. Er wordt notabene niet eens om een naam gevraagd.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:37:
[...]

En waar moet men het er dan wel over hebben? Ieder topic waar het besproken word is gesloten of men word de mond gesnoerd.

De drempels waar je het over hebt en die voorgesteld worden door de community en die volgens jullie niet werken, werken niet in de ogen van een 2 of 3 tal mods. Als ik dan lees wat de drempels zijn die jullie opwerpen, foto, datum een mailtje, dan zijn dat toch geen barrières voor iemand die als doel heeft om de boel op te lichten?

Jullie vragen aan de community om het vertrouwen in jullie methodes te hebben maar dat kan je op deze manier toch niet serieus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij en anderen drempels noemen zijn helemaal geen drempels.

Aangezien we de discussie hier niet mogen voeren ga ik er verder niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn diverse topics waar het uitgebreid is besproken. Je feedback is daar van harte welkom, zolang dat met realistische en onderbouwde suggesties gebeurt. Dat je jezelfde stokpaardje weer van stal haalt in een topic waar nota bene gevraagd wordt het niet hier te houden geeft echter weinig hoop.

Het grootste probleem is al meermalen aangehaald: schijnveiligheid. En we duwen daarom al lange tijd het idee dat de enige veiligheid is om jezelf te beschermen. Dat geldt voor speakers kopen uit een busje, iets op de markt, of waar dan ook. Het internet is niets anders.

Als je de illusie hebt dat het überhaupt mogelijk is om een 100% veilig platform te bieden, dan heb je ook de illusie dat je op straat iemand die volledig onherkenbaar is geld kan geven omdat die zegt dat hij je volgende week iets zal leveren, en dat de politie er wel voor gezorgd heeft dat die persoon te vertrouwen is. Dat is toch de taak van de politie? Onbetrouwbare figuren van straat te houden of als het wel gebeurt het op te lossen?

Hoe hoger de drempel, hoe groter het gevoel van schijnveiligheid, hoe groter de reden voor oplichters om juist daar door te breken. Die omgeving leidt óf tot een systeem dat het kind met het badwater weggooit met dus geen vraag en geen aanbod meer dat interessant is, óf tot een enorm aantal gedupeerden als iemand doorbreekt - met dan de roep tot een nog hogere muur die de eerste mogelijkheid dichterbij brengt.

Ik jaag hier bijna 10 jaar op oplichters. We hebben met ze gesproken, we zien patronen. Daar waar oplichting plaatsvindt jagen we er harder op dan welke site dan ook. We *zijn* dan ook veel minder aantrekkelijk en worden minder geplaagd. Maar reduceren tot nul is een illusie of onbruikbaar.

Herhalend op een eerdere uiteenzetting: het overgrote deel van de zaken gebeurt door nog geen handvol individuen. Mensen die tegen verschrikkelijk veel moeite en exposure toch door proberen te zetten. Mensen die rustig in serie accounts om een drempel heenbouwen als de schijnveiligheid interessant genoeg wordt.

We bieden geen 100% veilig platform, claimen dat niet, en willen dat ook niet claimen. De wereld buiten is geen 100% veilig platform. Wat we wel doen en blijven doen, is waar mogelijk oplichters zo duidelijk mogelijk maken dat de moeite en risico hier te groot is - en ja, dan zoeken ze het elders. Maar dan zal je de politie moeten duwen - net als wij doen. Niet ons.
Ik zou zeggen, vindt een platform waar ze iemand in 40 minuten in eerste instantie stoppen - goh, wat zou daar nu voor systeem verder achter zitten dan wat deze figuur extra leverde? Daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij. Dat het dan een eerste keer lukt met een onwaarschijnlijk scenario is meer dan vervelend. Niemand behalve de direct gedupeerden baalt daar meer van dan wij. En dat betekent dus ook dat de zaak uitgebreid geanalyseerd wordt, en we onze werkwijze er op aanpassen.
Hoe zou jouw systeem van registratietijd (stille accounts) en karma (even wat opbouwen) zich houden tegen zo iemand? Precies: niet. Maar intussen wordt wel gedacht dat het veilig is, met nog meer gedupeerden tot gevolg.

Maar goed. Je hebt het nu tóch weer voor elkaar dat dit topic gekaapt is voor je stokpaardje, ondanks de expliciete vraag dit topic voor het geval van TS te houden. Dus:

Modbreak:De discussie over barrières voor V&A gaat niet verder in dit topic gevoerd worden. Iedere post erover in dit topic wordt verwijderd.

Alles mag gezegd worden, mits in constructieve vorm en op de juiste plek. Daarbij gezegd dat je zin niet krijgen in wat jij vindt hoe het moet niet betekent dat je overal topics kan gaan kapen voor dit stokpaardje. Om jezelf aan te halen in een eerder topic over fora en moderatie: jouw site, jouw voorwaarden. Dit is niet jouw site.

Overigens betekent dat de crew het niet met je eens is niet dat je de mond gesnoerd wordt. Als je de werkwijze ook na uitleg niet accepteert en topics blijft kapen om dan weer hetzelfde voor de voeten te gooien met een minder dan constructieve toonzetting, dan kan je er wel op rekenen dat er op een gegeven moment inderdaad gezegd wordt: onze site, onze regels. En dat is het punt dat je nu meer dan bereikt hebt. Ook de DM staat altijd open.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk heel simpel, en dit gaat op in 95% van de gevallen: if it's too good to be true...it probably is! Denk je dat het wel een goede deal is en je wilt zekerheid? Haal het op bij de verkoper. Twijfel je aan de betrouwbaarheid van de verkopende zijde? Meld misbruik of spreek een moderator aan. Bekijk de tweaker history. Kijk of diegene actief op het forum is. Kijk ook eens naar de berichten die diegene heeft gepost. Er zijn heel veel dingen die jezelf kan doen om het risico tot een minimum te beperken.

Maar mensen zijn hebberig, willen voor een duppie op de eerste rang zitten. Denken een koopje te kunnen doen. En dan hang je en ben je je centjes kwijt.

Logisch verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:57:
Het is eigenlijk heel simpel, en dit gaat op in 95% van de gevallen: if it's too good to be true...it probably is! Denk je dat het wel een goede deal is en je wilt zekerheid? Haal het op bij de verkoper. Twijfel je aan de betrouwbaarheid van de verkopende zijde? Meld misbruik of spreek een moderator aan. Bekijk de tweaker history. Kijk of diegene actief op het forum is. Kijk ook eens naar de berichten die diegene heeft gepost. Er zijn heel veel dingen die jezelf kan doen om het risico tot een minimum te beperken.

Maar mensen zijn hebberig, willen voor een duppie op de eerste rang zitten. Denken een koopje te kunnen doen. En dan hang je en ben je je centjes kwijt.

Logisch verstand gebruiken.
Tsja, zoals iemand al heel terecht opmerkte kan je vaak hele leuke legitieme deals scoren. Als je die allemaal aan je neus voorbij laat gaan snijd je jezelf ook in de vingers. Zo makkelijk is het dus ook weer niet.

Uiteraard is het nodige kritische vermogen wel een zeer nuttig wapen, maar helaas blijkt deze Michael een oplichter die de juiste signalen weet af te geven. Op het moment dat iemand met lage, maar niet totaal onrealistische prijzen aankomt en verder ook de juiste geluiden maakt wordt het allemaal wel erg lastig. Zeggen dat mensen maar helemaal niet meer op koopjes uit moeten zijn is natuurlijk ook weinig zinnig advies :+ De meeste oplichters zijn slordig, dom of lui, maar zodra iemand geraffineerder te werk gaat wordt het toch al een stuk lastiger. Dat blijkt al wel uit dat tweakers hier blijkbaar om opheldering gevraagd heeft en geen lont rook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.p.engelsma
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Dit heerschap heeft mij ook niet zolang geleden proberen op te lichten. Misschien was het wel gelukt als er niet een moderator mij een push dm had gestuurd om mij te waarschuwen voor dit heerschap. Ik had al betaald met paypal(niet als gift), dus ik kon paypal heel snel waarschuwen en ik heb mijn geld terug gekregen. Ik ben ervan overtuigd dat V&A heel goed in de gaten wordt gehouden en dat er heel alert gereageerd wordt op dit soort schoften en waar mogelijk wordt er echt gewaarschuwd. Ik kan alleen maar zeggen: Hulde aan de moderators die deze site in de gaten houden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Hoe weet u dat hij het is??
GerardVanAfoort schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:09:
Natuurlijk een lage karma score zal dat een grote risico zijn om een aankoop te doen. Maar hoge karma zeg ook niks. Ik had een maand geleden ook een SSD gekocht van iemand met een karma van 7k en tot de dag vandaag geen SSD gekregen.
Dus die rotte appels zitten gewoon er tussen.

[ Voor 51% gewijzigd door DoeYourThing op 30-07-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DoeYourThing schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Hoe weet u dat hij het is??

[...]
Lees het topic aub eens.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:
[...]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1