Toon posts:

All Round PC €900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal €900 inclusief randapparatuur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil vrij lichte games spelen (CS:GO) en ook vooral voor school gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI B85M-E45€ 57,70€ 57,70
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 62,34€ 62,34
1BenQ GW2265HM Zwart€ 118,90€ 118,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 52,50€ 52,50
1Corsair CX430M€ 51,50€ 51,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,89

Bovenstaande wenslijst is echter een concept. Ik heb ook nog een Toetsenbord nodig, een Muis, en een SSD. De meeste mensen die ik hierover heb gesproken zeggen dat een dedicated videokaart aanschaffen overkill zou zijn, maar daarover ook graag jullie meningen.

Groet,

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-11 23:32
Ik moet zeggen, aardig lijstje heb je hier. Ziet er goed uit, ik zou alleen wel een dedicated videokaart pakken want het budget is er toch. Dan zou ik voor de pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5 gaan of een soortgelijke videokaart. Ook zou ik een losse koeler bij de CPU gebruiken, bijv deze: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 en dan nog een extra casefan ( zal er vast maar 1 inzitten)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

De videokaart ziet er goed uit, maar waarom zou ik bij een non-overclockable cpu een andere heatsink dan de stock gebruiken? En de Carbide 200r heeft twee casefans dus heeft dat niet echt benefits denk ik..

Verder ben ik ook nog op zoek naar een Muis, Toetsenbord en een goedkoop SSD'tje

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zou in eerste instantie de video kaart laten zitten en kijken hoe het speelt: een grafische kaart prik je er zo bij als het nodig mocht zijn.

Ik zag bij de mediamarkt gisteren mooi toetsenbord en muis (draadloos) liggen voor 25 euro.
Op de SSD zou ik niet besparen, misschien is een 250 GB voldoende en heb je geen HDD nodig?
Windows er nog bij?

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart eerst laten liggen lijkt me indd een prima idee, graag een linkje naar de toetsenbord+muis als het kan.

SSD hoeft niet zo groot te zijn (60gb?) omdat mijn plan was om alleen de OS erop te zetten en programma's etc op de HDD.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Linkje ? Ik zag de logitech draadloos toetsenbord en muis in een bak vlak bij de kassa liggen lol.

60 GB SSD moet je echt echt niet doen. Hoe kleiner de SSD hoe langzamer en hoe duurder (per GB).
Bovendien is het een heel belangrijk onderdeel van je machine.
Een setup van 1000 euro met HDD kan langzamer aanvoelen dan een bak van 400 euro met SSD.

Om daar dan een paar tientjes op te besparen is onzin. Neem een mooie 250 GB, bijv de pricewatch: Crucial BX100 250GB

Verwijderd

Topicstarter
Raadt je dan aan om ipv de HDD een SSD te nemen of erbij? Want 1.25 tb aan opslag lijkt me ook een beetje teveel

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA want hele pc.

Hoeveel opslag je nodig hebt, kan alleen jij bepalen ;). Een 60GB SSD is echter sowieso een heel slecht idee. De 256GB die Reepje noemt is veel meer value-for-money. Dan kan je er tenminste meer op kwijt dan alleen Windows, want ja, dat wil je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op een 250GB laptop en merk toch bijna op mijn limiet te zitten. Maar ik heb hem ook ge-tripleboot ;)

Is het niet verstandig om er dan ipv 256 gb niet 500 van te maken of 256gb plus een klein HDD'tje?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nogmaals, wat je nodig hebt, kan je alleen zelf bepalen ;). 500GB SSD is natuurlijk ook lekker. Per GB kost het net zoveel als een 256GB, dus je maakt daar niet extra winst, maar goed, als je het geld hebt, kan het best.

Een kleine HDD is tegenwoordig 1TB. Kleiner dan dat zou ik niet gaan, want dan betaal je fors meer per GB. Vergelijk bijv. pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB en pricewatch: WD Blue WD5000LPVX, 500GB...

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 25-07-2015 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je van een 120gb Kingston Now SSD erbij?

[Ben niet zo handig met die pricewatch: linkjes ;)]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die linkjes is gewoon een kwestie van copy-pasten ;).

En tja, die Kingston, kan, maar goed, ik zou niet weten waarom je niet meteen aan de 256GB. Van 120 naar 256 daalt de prijs per GB nog vrij scherp immers.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ergens gelezen heb dat je eigenlijk alleen de OS op de SSD moet doen, programma's en dergelijke zijn niet veel sneller op een SSD dan op een HDD. Ook is het wel een stukje goedkoper ..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Veel programma's hebben er toch echt wel baat bij, maar je hebt gelijk dat sommigen er weinig tot geen baat bij hebben. Puur mathematisch is een 120GB schijf echter een vrij slechte investering. Ga maar na, pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB kost 55 euro, een pricewatch: Crucial BX100 250GB (die over het algemeen als betrouwbaarder wordt ingeschat door een andere controller) kost je meer (50-60%), maar biedt je meer dan 100% extra opslag.

Persoonlijke note, ik was er vrij vroeg bij met een SSD en zit nu opgescheept met een "kleine" 120GB schijf die tot de nok toe vol dreigt te raken. Veel programma's blijken er toch baat bij te hebben.

Daarbij komt, nu speel je nog CS:GO, maar als je uiteindelijk ook BF4 of GTA5 erbij gaat doen bijv, wil je die echt wel op je SSD zetten om nog enigszins snel te loaden.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 25-07-2015 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn besluit staat vast, een 120gb SSD en een WD Caviar Blue 1tb (weer een andere).

Nu wil ik erg graag weten hoe ik de SSD als boot en OS kan doen en HDD als storage...

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:53:
Mijn besluit staat vast, een 120gb SSD en een WD Caviar Blue 1tb (weer een andere).

Nu wil ik erg graag weten hoe ik de SSD als boot en OS kan doen en HDD als storage...
Vrij simpel. Stop bij het installeren eerst alleen de SSD erin, de HDD kun je later via Schijfbeheer wel inschakelen en eventueel zelfs extra partities maken mocht je dat nodig vinden. ;) Ik zou toch wel de overweging nemen om een iets ruimere SSD te nemen, is toch wel erg lekker. Ik heb deze week een Crucial BX100 250 GB SSD gehaald en met OS en programma's die je veel gebruikt en browser gebruik je zomaar even 80/100 GB. Onderschat dat niet. :) Met GTA op de schijf geïnstalleerd, heb ik nog 100GB over. Een van de beste dingen die ik heb gekocht voor mijn PC.

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki! 250gb wordt hem!

Nu ben ik vrij ervaren met soft- en hardware, maar een complete leek als het aankomt op HDD erbij installeren... Misschien iets gedetailleerdere uitleg of mss link naar instructiefilmpje?

PS, is 430 watt trouwens wel genoeg voor deze componenten (met SSD erbij?)

groet,

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-11 23:15
430 Watt is genoeg en heb je nog over voor bv een bovengenoemde http://tweakers.net/price...sus-gtx750ti-ph-2gd5.html er later bij te plaatsen. :)

Moest je twijfelen daar bestaan wel calculators voor http://www.coolermaster.outervision.com/

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Vermogen is genoeg, kwaliteit niet.
https://gathering.tweaker...list_messages/1531704#psu

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine update/vraag over de SSD/HDD..
Wat vinden jullie van eerst alleen de 250 GB SSD van Crucial aan te schaffen, en als er een paar maanden later eventueel een tekort aan opslag komt een dan nog een (waarschijnlijk stuk goedkopere) SSD/HDD aan te schaffen?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:35:
Nog even een kleine update/vraag over de SSD/HDD..
Wat vinden jullie van eerst alleen de 250 GB SSD van Crucial aan te schaffen, en als er een paar maanden later eventueel een tekort aan opslag komt een dan nog een (waarschijnlijk stuk goedkopere) SSD/HDD aan te schaffen?
Een uitmuntend plan!

edit; dat kan je toch het beste voor jezelf uitmaken of je aan die 250GB in eerste instantie genoeg hebt..

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 30-07-2015 13:53 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1