Ik ben bezig met een project waarbij ik custom CPU en GPU waterblokken laat maken. Mijn huidige prototype werkt goed maar het is wat lastig om voor de CPU referentie materiaal te vinden qua temperaturen.
Vandaar een verzoek aan jullie om data aan te leveren zodat ik een idee kan krijgen of ik nog eens in het ontwerp voor mijn CPU waterblok moet gaan duiken.
Ik ben specifiek op zoek naar gegevens van Intel Haswell processors in combinatie met waterkoeling, het mag een custom loop zijn of een AIO zoals de Corsair H100.
Wat een vereiste is voor mij is dat de test op Stock settings wordt uitgevoerd geen OC op de CPU!
De volgende 2 programma's kun je gebruiken voor de test
Stresstester:
Prime 95
Prime95 starten en instellen op Small FFTs, deze test een kleine 10 minuten draaien voor een stabiele load temperatuur
CPU Voltage en Temperatuur:
HWMonitor
Als je de mogelijkheid hebt om de temperatuur van het water te meten dan zou ik die ook graag weten.
Hier de tabel om te kopieren
Alvast hartelijk bedankt voor het meehelpen
en ik ben benieuwd of hier nog een leuke discussie uit kan volgen.
Note:
Uiteraard zijn overige processoren van zowel Intel als AMD ook toegestaan maar daar ben ik zelf niet naar op zoek.
Vandaar een verzoek aan jullie om data aan te leveren zodat ik een idee kan krijgen of ik nog eens in het ontwerp voor mijn CPU waterblok moet gaan duiken.
Ik ben specifiek op zoek naar gegevens van Intel Haswell processors in combinatie met waterkoeling, het mag een custom loop zijn of een AIO zoals de Corsair H100.
Wat een vereiste is voor mij is dat de test op Stock settings wordt uitgevoerd geen OC op de CPU!
De volgende 2 programma's kun je gebruiken voor de test
Stresstester:
Prime 95
Prime95 starten en instellen op Small FFTs, deze test een kleine 10 minuten draaien voor een stabiele load temperatuur
CPU Voltage en Temperatuur:
HWMonitor
Als je de mogelijkheid hebt om de temperatuur van het water te meten dan zou ik die ook graag weten.
CPU | Load Voltage | Waterblok | Idle Temperatuur | Load Temperatuur | Delta(Load-Idle) | Water Temperatuur |
Core i5-4670 | 1.01V | Custom Waterblok | 35 | 72 | 37 | 30 |
Hier de tabel om te kopieren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [table border=1 width=700 cellpadding=1 bordercolor=#000000] [tr] [td][b]CPU[/b][/td] [td][b]Load Voltage[/b][/td] [td][b]Waterblok[/b][/td] [td][b]Idle Temperatuur[/b][/td] [td][b]Load Temperatuur[/b][/td] [td][b]Delta(Load-Idle)[/b][/td] [td][b]WaterTemperatuur[/b][/td] [/tr] [tr] [td][/td] [td][/td] [td][/td] [td][/td] [td][/td] [td][/td] [td][/td] [/tr] [/table] |
Alvast hartelijk bedankt voor het meehelpen
Note:
Uiteraard zijn overige processoren van zowel Intel als AMD ook toegestaan maar daar ben ik zelf niet naar op zoek.