Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Topicstarter
In mijn zoektocht naar alternatieven voor Cisco Controllers ben ik gestuit op het almaar uitbreidende aanbod van Ubiquity. Aardig wat internetreviews doorgeploegd en toch ben ik erg benieuwd naar medetweakers met ervaring op deze controller en de daarbij behorende unifi accesspoints.

In de grotere projecten die wij draaien knallen we vaak een 2504 of 5500 Cisco controller plus smartnet naar binnen. Ik zie echter steeds meer van dit soort alternatieven verschijnen en ben benieuwd naar de toepasbaarheid. Wat is de schaal? max 100 accesspoints? 1000? Beheersbaarheid en instelbaarheid voor streaming diensten, handover, etc... Betrouwbaarheid?

Wie o wie kan hier wat meer over zeggen. Dat mag ook als advies vanuit je huidige functie, mocht je baas het niet leuk vinden dat je dat hier gewoon deelt! :)

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Denk dat je deze vraag beter kunt stellen in dit topic: \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Maar om even kort antwoord te geven op je vraag.

1000 AP's voor een controller is geen probleem 5000 ook niet en meer denk ik ook niet.
Mits je voldoende RAM heb in je controller. Je kunt meerdere sites aanmaken etc. om het een en ander makkelijk te beheren natuurlijk.
Heb verschillende installaties gezien van 1000+ AP's zonder problemen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die Cisco Wireless controllers zijn nu ook niet het summon, ze willen ook wel eens falen (á la 10-70k devices over 1k APs) en er zitten wat vreemde bugs in (oa. DHCP requests forwarden met Cisco magic IP 1.1.1.1 naar server). Ik werk voor een captive portaller en vele kleinere projecten worden gerunt op Ubiquiti gear. De voornaamste issues zijn: klanten zijn testing en na tig jaar nog steeds problemen met sommige iDevices.

Ik denk dat je beter naar Xirrus of Ruckus kan kijken als je in het segment wilt blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door analog_ op 23-07-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Zover ik weet werkt het prim, heb alleen nog niet verder
geschaald dan 3 AP's in thuissituatie i.c.m. freeradius.

Wat ik wel hoor van een IT-Partner dat de support/garantie minder is t.o.v. Aerohive (Zal wel aan de fee liggen :P) maar ja de prijs is dan ook tig keer lager :P wat voor mij dus geen showstopper hoeft te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Topicstarter
analog_ schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:10:
Die Cisco Wireless controllers zijn nu ook niet het summon, ze willen ook wel eens falen (á la 10-70k devices over 1k APs) en er zitten wat vreemde bugs in (oa. DHCP requests forwarden met Cisco magic IP 1.1.1.1 naar server). Ik werk voor een captive portaller en vele kleinere projecten worden gerunt op Ubiquiti gear. De voornaamste issues zijn: klanten zijn testing en na tig jaar nog steeds problemen met sommige iDevices.

Ik denk dat je beter naar Xirrus of Ruckus kan kijken als je in het segment wilt blijven.
Mee eens. Ik zie deze lijn ook zeker nog niet als vervanger voor de grotere implementaties die we doen. Sommige klanten hebben nu eenmaal goede inkoop bij Cisco en zullen daar al hun sites bij uit blijven rollen. 1.1.1.1 en iApple apparatuur zijn ook een doorn in mijn oog, maar in homogene omgevingen werk ik daar wel omheen. Mijn issue is dat we veel vaker grotere omgevingen met veel verschillende klanten en devices moeten supporten. Daar wordt ik, met Cisco, niet altijd vrolijker van.

Ruckus ben ik mee bekend, maar ben ik niet erg van gecharmeerd. Ik zal ook zeker eens naar Xirrus kijken.
powerboat schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:11:
Zover ik weet werkt het prim, heb alleen nog niet verder
geschaald dan 3 AP's in thuissituatie i.c.m. freeradius.

Wat ik wel hoor van een IT-Partner dat de support/garantie minder is t.o.v. Aerohive (Zal wel aan de fee liggen :P) maar ja de prijs is dan ook tig keer lager :P wat voor mij dus geen showstopper hoeft te zijn,
Aerohive ben ik niet zo mee bekend, anders dan dat ze dezelfde claims neerleggen die alle hardware fabrikanten neerleggen zonder het te kunnen bewijzen. Wij zijn beter, clean air, betere handover technologie, slimmer, etc. Een oud collega van mij is van Aerohive afgestapt. Ik zal hem eens vragen naar de redenen.

Even in het kort. Ubiquity leek me interressant omdat de kosten die gepaard gaan met Cisco installaties niet altijd de lading dekken van het project. En met Ubiquity wil ik best wat meer tijd er in steken om uiteindelijk op de hardware 80% te kunnen besparen.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
sniek schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:11:
[...]

Mee eens. Ik zie deze lijn ook zeker nog niet als vervanger voor de grotere implementaties die we doen. Sommige klanten hebben nu eenmaal goede inkoop bij Cisco en zullen daar al hun sites bij uit blijven rollen. 1.1.1.1 en iApple apparatuur zijn ook een doorn in mijn oog, maar in homogene omgevingen werk ik daar wel omheen. Mijn issue is dat we veel vaker grotere omgevingen met veel verschillende klanten en devices moeten supporten. Daar wordt ik, met Cisco, niet altijd vrolijker van.

Ruckus ben ik mee bekend, maar ben ik niet erg van gecharmeerd. Ik zal ook zeker eens naar Xirrus kijken.

[...]

Aerohive ben ik niet zo mee bekend, anders dan dat ze dezelfde claims neerleggen die alle hardware fabrikanten neerleggen zonder het te kunnen bewijzen. Wij zijn beter, clean air, betere handover technologie, slimmer, etc. Een oud collega van mij is van Aerohive afgestapt. Ik zal hem eens vragen naar de redenen.

Even in het kort. Ubiquity leek me interressant omdat de kosten die gepaard gaan met Cisco installaties niet altijd de lading dekken van het project. En met Ubiquity wil ik best wat meer tijd er in steken om uiteindelijk op de hardware 80% te kunnen besparen.
Als ik het licentie model zie van Aerohive of Cisco zie dan val ik van mijn stoel af, zeker omdat waar ik werk een kleiner mkb omgeving is (tot 200 man). Momenteel hebben wij nog geen wifi netwerk omdat er geen behoefte voor is maar dit zal zeker in de toekomst gaan gebeuren.

Ik ben wel benieuwd waarom je oud collega van Aerohive is afgestapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Unifi heeft zo z'n beperkingen, zeker tov de gerenomeerde merken. Denk bv aan radius, aantal SSID's, roaming, handover, bandsteering, aantal clients-per-ap enz.

Maar voor veel mensen zijn die beperkingen niet relevant, waardoor de prijs/prestatieverhouding van Unifi gewoon goed is. Een Aerohive kost bv al snel het dubbele. Kan wel een hoop meer, maar als je dat niet nodig hebt is dat gewoon zonde van het geld.

Zoals genoemd kun je in het algemene topic een hoop info verder vinden:
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Het lijkt me dan ook handiger om daarin door te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.