Toon posts:

Melding Mijn topics.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien een idee om bij de mijn topics pagina een melding te maken, als er iets gezegd word op de topics. Bij de topics zelf staat dan wel een (1) bijvoorbeeld, maar word alle tabbladen een beetje zat ;)
Als dat bij mijn topics ook aangegeven word, hoef ik nog maar 1 tabblad open te hebben staan. Lijkt me een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is een feature request. :)

Geachte Redactie => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wil je dat er een melding staat hoeveel berichten er zijn, of alleen dat er nieuwe berichten zijn? Voor het eerste kan je namelijk tegen performance bezwaren aanlopen voor de implementatie. Zie ook Zeg hoeveel nieuwe berichten bij tooltip berichten icoon.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwa 1 van de 2, Ik denk dat de hoeveelheid toch niet echt handig is.
Het zou gewoon handig zijn, vind ik, als ik bij het tabblad mijn topics kan zien dat er iets nieuws is.
Ik weet dat bij hwi (vloeken :P ) er wel bij elk bericht een melding komt, en die komt er dan ook te staan. Dan zie ik (1) staan bijvoorbeeld, en weet ik dat er iets nieuws is.
De hoeveelheid doet er voor mij minder toe.
Ik heb nog wel iets trouwens, of het te doen is weet ik niet?
Maar bij hwi forum, en ook andere forums, als je op de titel gaat staan, komen er een paar zinnen van het topic te staan. Dat vind ik ook erg handig, helemaal bij nietszeggende topic titels.
Weet eerlijk gezegd weinig van een site maken, dus of het te doen is, en hoe moeilijk het is geen idee.
Maar het zijn wel dingen die de forum ervaring net iets beter maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik naar 'Mijn Topics' ga vanaf de forum index (tussen Myreact en FAQ) dan zie ik al adhv het ballonnetje of er nieuwe berichten zijn. Is er niets nieuws, dan issie grijs. Is er wel wat nieuws, dan krijgt 't een kleurtje, afhankelijk waar het topic staat (rood voor computers, blauw voor generale chat en feedback).

Voor je nieuwe verzoek, het is prima te doen. Maar, de grote vraag is juist, hoeveel impact heeft dat op de performance? En zou je dat echt willen dat je een stukje tekst ziet van de TS (handig als die begint met één of meerdere plaatjes omdat het een 'grote' topic is) ipv degene die als laatst heeft gereageerd? Nu kan je via Custom CSS de naam van het topic in het overzicht een andere stijl geven, bijvoorbeeld cursief als jij de laatste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hero of Time schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:04:
Als ik naar 'Mijn Topics' ga vanaf de forum index (tussen Myreact en FAQ) dan zie ik al adhv het ballonnetje of er nieuwe berichten zijn
Dat is niet helemaal waar. Wat het laat zien is of er nieuwe berichten zijn *sinds je laatste sessie*. Als je gewoon actief op tweakers.net rondhangt dan reset die sessietijd niet en blijft hij gekleurd, of je alle posts nou al gezien hebt of niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:47

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien is het dan een mooie preference om http://gathering.tweakers.net/forum/reset automatisch te activeren bij het verlaten van de site (eventueel zelfs al op een blur) ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:04:
Als ik naar 'Mijn Topics' ga vanaf de forum index (tussen Myreact en FAQ) dan zie ik al adhv het ballonnetje of er nieuwe berichten zijn. Is er niets nieuws, dan issie grijs. Is er wel wat nieuws, dan krijgt 't een kleurtje, afhankelijk waar het topic staat (rood voor computers, blauw voor generale chat en feedback).

Voor je nieuwe verzoek, het is prima te doen. Maar, de grote vraag is juist, hoeveel impact heeft dat op de performance? En zou je dat echt willen dat je een stukje tekst ziet van de TS (handig als die begint met één of meerdere plaatjes omdat het een 'grote' topic is) ipv degene die als laatst heeft gereageerd? Nu kan je via Custom CSS de naam van het topic in het overzicht een andere stijl geven, bijvoorbeeld cursief als jij de laatste was.
Dat klopt, daar kwam ik helaas pas achter na die link. Al zou ik het wel handig vinden om het ook op het tabblad te zien. Heb vaak een hoop open staan, en ik zal niet de enige zijn op tweakers ;)
Bij hwi maken ze een melding, als er op een topic is gereageerd, waar jij ook gereageerd hebt. Misschien is dat een idee?

Bij hwi, als je dan op het topic gaat staan, komen de eerste paar zinnen van de TS te staan. Dat vind ik erg handig, omdat je dan meteen weet waar het over gaat, en vaak ook meteen weet of het de moeite is om te reageren. Met soms nikszeggende titels, is het heel handig, en als ik taalgebruik van een 10 jarige zie, hoef ik ook niet te reageren.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het met de performance doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

.oisyn schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:18:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Wat het laat zien is of er nieuwe berichten zijn *sinds je laatste sessie*. Als je gewoon actief op tweakers.net rondhangt dan reset die sessietijd niet en blijft hij gekleurd, of je alle posts nou al gezien hebt of niet.
Klopt, maar daar is de tooltip van laatste poster dus voor en het tijdstip van de laatste reactie ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Dat klopt, daar kwam ik helaas pas achter na die link. Al zou ik het wel handig vinden om het ook op het tabblad te zien. Heb vaak een hoop open staan, en ik zal niet de enige zijn op tweakers ;)
Bij hwi maken ze een melding, als er op een topic is gereageerd, waar jij ook gereageerd hebt. Misschien is dat een idee?

Bij hwi, als je dan op het topic gaat staan, komen de eerste paar zinnen van de TS te staan. Dat vind ik erg handig, omdat je dan meteen weet waar het over gaat, en vaak ook meteen weet of het de moeite is om te reageren. Met soms nikszeggende titels, is het heel handig, en als ik taalgebruik van een 10 jarige zie, hoef ik ook niet te reageren.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het met de performance doet.
Je krijgt iig een melding als er iemand reageert met een bericht van jou in de quote, zoals deze reactie het heeft getriggerd.

Ik volg ook een redelijk aantal topics, die loop ik elke dag wel een keer na (als er nieuwe reacties zijn), maar ik heb weinig behoefte om voor elke reactie een melding te krijgen of überhaupt dat er gereageerd is. Het moet dus wel optioneel zijn.
Kan je niet iets met bookmarks doen (hier op GoT, niet je browser)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Maar nu bij jou niet ;)

Dat weet ik eigenlijk niet. Als je geabonneerd bent, krijg je dan bij elke nieuwe reactie op dat topic een melding? Volgens mij niet.
Dat het optioneel is is natuurlijk prima. Daar dacht ik ook al aan, degene die echt heel veel op het forum doen vinden het waarschijnlijk alleen maar irritant.
Gewoon de optie melding bij elk gevolgd topic of iets, perfect.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Betere mogelijkheden om topics te volgen zijn hard nodig. Natuurlijk kan het door de Mijn topics of Bookmarks te checken, maar het zou handiger zijn als een update automatisch naar je toe komt. Zelf heb ik het opgelost door de rss-feed van mijn bookmarks als custom tracker in te stellen (is mogelijk als je 'RSS-feeds in tracker' activeert in de Karmastore). Dit is echter geen oplossing die op grote schaal gebruikt kan worden. Ook hebben we users die geen tracker wensen te gebruiken en een ander soort weergave prefereren.

Ik heb wel eens voorgesteld om de bookmarkfunctie om te bouwen naar een volgfunctie maar dat stuitte ook op weerstand omdat er gebruikers zijn die bookmarks gebruiken om topics te archiveren.

Een volgknop voor topics die je interessant vind in combinatie met een tracker voor 'Gevolgde forumtopics' lijkt mij het handigst. Uiteindelijk zouden daar handigheidjes aan toegevoegd moeten worden zoals makkelijk topics waarin je reageert volgen, automatisch je eigen topics volgen, automatisch topics over een bepaald onderwerp volgen en een alternatieve weergave voor gebruikers die de huidige tracker hekelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

^^ inderdaad. 'Mijn topics' kan dan een verzameling worden van topics die je volgt (ongeacht of je er in gereageerd hebt of niet). Daarnaast moet je optioneel per topic kunnen aangeven of je een notificatie wilt ontvangen bij een nieuw bericht :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik bedoel. Ik ben niet heel erg actief, maar dit scheelt bij mij toch 3 tabbladen over het algemeen. En dan kan je veel makkelijker alles volgen.
Pagina: 1