Zeg hoeveel nieuwe berichten bij tooltip berichten icoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Momenteel is er de mooie functie dat laat zien of er nieuwe berichten in een topic zijn. De tooltip zegt ook netjes dat er nieuwe berichten zijn. Het zou nog mooier wezen als het ook verteld hoeveel dat er zijn.

Ik lees een aantal topics en soms gaan er hier een paar erg lang door omdat het of erg druk is, veel besproken wordt of ik gewoon al een langere tijd niet online ben geweest. Omdat ik graag wil bijhouden wat er eventueel nieuw is, blader is door de verschillende fora en heb al een paar keer gehad dat omdat er zo vele nieuwe berichten waren, m'n sessietijd opnieuw gereset werd en ik dus geen indicatie meer had wat nou echt nieuw was of niet. Het is niet direct te zien hoeveel berichten er zijn en hoe lang je er dus mogelijk over doet om ze te lezen.

Als ik van te voren weet hoeveel nieuwe berichten er zijn, is het makkelijker om te besluiten het topic in een nieuwe tab te openen, ipv de huidige en via de terug knop weer naar de listing te gaan. Zo kan ik het topic dan later lezen zonder m'n sessie te laten verlopen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Daarnaast zou ik het wel prettig vinden als er een overlay-message komt, als ik er op klik dat ie direct naar desbetreffende topic gaat. Dus zonder eerst op het belletje te klikken bovenin. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

NeFoRcE schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:08:
Daarnaast zou ik het wel prettig vinden als er een overlay-message komt, als ik er op klik dat ie direct naar desbetreffende topic gaat. Dus zonder eerst op het belletje te klikken bovenin. :)
Dat is weer een andere notificatie... ;) En ik denk ook niet dat iedereen dat graag zou willen.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 16-07-2015 15:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij wordt het aantal nieuwe berichten wel in de tab-titel getoond.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het gaat mij erom voordat je het topic opent, dus van forum naar topic, ipv in 't topic zelf en er komen nieuwe berichten bij. Je hebt 't ballonnetje dat je naar het eerste nieuwe bericht stuurt. De tooltip zegt "Nieuwe reacties". Het zou beter zijn om er "x nieuwe reacties" te hebben.

Dit icoontje dus: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_on.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:38:
Het gaat mij erom voordat je het topic opent, dus van forum naar topic, ipv in 't topic zelf en er komen nieuwe berichten bij. Je hebt 't ballonnetje dat je naar het eerste nieuwe bericht stuurt. De tooltip zegt "Nieuwe reacties". Het zou beter zijn om er "x nieuwe reacties" te hebben.

Dit icoontje dus: [afbeelding]
Ah zo. Dat ligt technisch nogal lastig. Bij het topic slaan we alleen de laatste reactietijd op, en op basis daarvan weten we in de listing wel *dat* er nieuwe berichten zijn maar niet *hoeveel*... Voor dat laatste is dan nog een query op alle berichten van dat topic nodig, en dat is vanuit performanceoverweging niet echt wenselijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Daar was ik al bang voor. Als je een lange lijst hebt kost dat tenslotte nogal wat queries. Helaas, misschien dat 't ooit nog mogelijk zal zijn met nieuwere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even uitgetest wat precies de performance impact is van het ophalen van het aantal nieuwe berichten. De normale query om bijvoorbeeld de laatse 50 active topics op te halen duurt momenteel 0.0054 seconden. Als ik daar een subselect bij stop die op basis van de sessietijd ook het aantal nieuwe berichten ophaalt dan duurt diezelfde query 0.4605 seconden.

Nu gebied eerlijkheid me te zeggen dat we ook geen gecombineerde index hebben op topicid en tijd, maar als ik een subselect meeneem met een conditie waarvoor wel een gecombineerde index gebruikt kan worden dan duurt diezelfde query alsnog 0.0673 seconden, oftewel een factor 10 langer.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Maar doe je dat bij AT, of bij het topic overzicht van een forum? Wat doet de query in zeg, MF en HK met een sessie van 8 uur geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:32:
Maar doe je dat bij AT, of bij het topic overzicht van een forum? Wat doet de query in zeg, MF en HK met een sessie van 8 uur geleden?
Het maakt niet zoveel uit of dat een query voor active topics is of een voor een forum. Het gaat er om voor hoeveel topics een subquery moet worden uitgevoerd. In mijn voorbeeld ging dat om 50 topics.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ah, ok. Het is wel een significant verschil iig. Het vertraagd de boel aanzienlijk, gezien de hoeveelheid forum bezoekers we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:59:
Ah, ok. Het is wel een significant verschil iig. Het vertraagd de boel aanzienlijk, gezien de hoeveelheid forum bezoekers we hebben.
Inderdaad. Een join of subquery op de message-tabel is inderdaad 'duur'. Er zal vast wel iets anders slims te bedenken zijn wat minder performance impact heeft, maar dan ben je al met structurele wijzigingen in het data model bezig wat het op een andere manier weer 'duur' maakt :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Als deze functie ergens een aantekening kan krijgen bij het herstructureren van het datamodel, dan is er iig iets om rekening mee te houden als dat (ooit) gebeurt. Voor nu is de techniek en huidige structuur er niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: nevermind, ik dacht dat dit ging om nieuwe berichten notificaties in het AT scherm ipv het aantal nieuwe berichten tonen in de tooltip.

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2015 16:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1