Wel feedback, maar geen overeenkomst gesloten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 20:38
Deze meneer heeft een feedback geplaatst op basis van het niet reageren op een bericht van hem, natuurlijk is dat van mij niet netjes geweest maar ik vraag mij af of dit van hem wel zo eerlijk is om hier voor feedback te geven?

http://tweakers.net/aanbod/rating/214518/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie het stappenplan in How to - V&A feedback laten aanpassen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
Ik zou graag hier : Geen koopovereenkomst, wel v&a feedback Naar willen verwijzen waarin duidelijk gemaakt wordt dat de V&A Feedback zonder koopovereenkomst tegen de regels is, is het daar bij nodig om met deze meneer in overeenkomst te komen dat hij deze vrijwillig verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou eens een keer tijd worden dat er een systeem komt dat je alleen maar een beoordeling kan geven als de overeenkomst er daadwerkelijk is geweest.

Hoe vaak dit wel niet uit simpele rancune gebeurt is echt bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Om hier op in te haken. Lijkt me geen verkeerd idee, maar Tweakers zou zelf ook wel eens wat strenger mogen optreden tegen dit soort zaken. Men weet dondersgoed dat er geen beoordelingen geplaatst mogen worden zonder overeenkomst en toch worden die regels aan de laars gelapt.
Een tijdelijke ban is misschien wat teveel van het goede, maar de admins weten vast wel goede middelen om dit tegen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:12:
Het zou eens een keer tijd worden dat er een systeem komt dat je alleen maar een beoordeling kan geven als de overeenkomst er daadwerkelijk is geweest.
En hoe zou zo'n systeem dan moeten werken?
Als je per mail een (ver)koper op V&A aanschrijft kan je ook tot een overeenkomst komen, geen systeem dat dat in de gaten kan houden.

Om diezelfde reden kan je denk ik niet simpelweg zeggen "geen overeenkomst, geen feedback" zonder ook de tegenpartij op het topic te wijzen: de admins hier kunnen gewoon niet weten of er wel of geen overeenkomst was, dat kan enkel door de tegenpartij bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal waterdicht zal het niet zijn maar het zou toch niet al te ingewikkeld moeten zijn om als je een advertentie op de status verkocht zet, dat je dan moet aangeven aan welke user dat geweest is. Vervolgens kan die user en alleen die user feedback geven op de verkoper en dat specifieke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:23:
Helemaal waterdicht zal het niet zijn maar het zou toch niet al te ingewikkeld moeten zijn om als je een advertentie op de status verkocht zet, dat je dan moet aangeven aan welke user dat geweest is. Vervolgens kan die user en alleen die user feedback geven op de verkoper en dat specifieke product.
Zoiets schiet ook niet echt op, zo kun je als verkoper verschillende deals maken om het vervolgens niet na te komen en er nog zonder slechte waarderingen mee weg te komen.
Stukje hardere heropvoeding lijkt me een beter idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, helemaal waterdicht is het niet maar ook daar is wel wat op te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:54:
Zoals ik al zei, helemaal waterdicht is het niet maar ook daar is wel wat op te bedenken.
Mja, dat klinkt een beetje als "ik weet de oplossing niet, maar die zal er vast wel zijn"...

Het daaropvolgende probleem is dan de hoeveelheid ontwikkeltijd die er voor nodig is en of dat voor dit probleem gerechtvaardigd is. Van de honderden(?) V&A transacties zal er maar een handjevol zijn waar dit probleem bij speelt - en de lijst van openstaande bugs op Tweakers is lang genoeg dat de devtijd beter besteed kan worden, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, je kan ook niet meedenken.

Zolang er onzinnige features zoals uitklapbare specificaties van producten uit de pricewatch worden gemaakt, denk ik dat er nog zat tijd is voor de devs om zich met nuttige zaken bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Eh, wacht, ik dacht enigzins mee met jouw suggestie - en dan vooral bedenken waarom dat niet zou werken en waarom het sowieso lastig zou zijn om er makkelijk een goed systeem voor te bedenken.

Daarnaast denk ik dat - voor de incidentele gevallen dat het nodig is - er op zich al een prima systeem is! Topic openen, stellen dat er geen overeenkomst was, tegenpartij inlichten en als tegenpartij geen goed verweer heeft vervalt de recensie. Het heeft wat tijd nodig, je moet er iets voor doen maar het is niet alsof het urgent is.

Je zal dus met een goede technische oplossing moeten komen die weinig devtijd kost, maar bovenal een probleem oplost wat je met het huidige systeem hebt.

*Ik* heb geen probleem met het huidige systeem, maar wil je wel wijzen waarom de door jou voorgestelde oplossing niet goed genoeg is. Doe ik dat niet, dan blijf jij ontevreden achter met het gevoel een goed voorstel te hebben gedaan dat genegeerd wordt.

(OK, nu blijf je ook ontevreden achter, maar daar kan ik weinig aan veranderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:25:

Zolang er onzinnige features zoals uitklapbare specificaties van producten uit de pricewatch worden gemaakt, denk ik dat er nog zat tijd is voor de devs om zich met nuttige zaken bezig te houden.
Tja onzinnig in jouw optiek, maar zolang Tweakers voor een groot deel uit de Pricewatch bestaat (en inkomsten maakt?) heeft dat wel degelijk nut...
Maar noem dan een concreet plan hoe dit te realiseren valt, want 'er valt vast wel iets te bedenken' is natuurlijk erg makkelijk.
Het idee dat de verkoper de koper moet aanwijzen bij het op verkocht zetten van een advertentie zou een ramp zijn voor V&A, alle oplichters en minder nette mensen die dan een inactief account als koper aanwijzen en nooit slechte feedback kunnen krijgen, gaat dus niet werken.
Verder heb je zat advertenties meer meerdere producten erin, verkocht laatst 12 access points, moet ik dan 12 advertenties aanmaken en de V&A onderspammen ;)
Dus de verkoper moet niet degene zijn die aangeeft wie koopt, en de koper die het aangeeft ben je weer terug bij af, namelijk iedereen kan roepen dat er een deal was en feedback geven.
Een automagisch systeem wat ruikt wie koopt kan ook niet gemaakt worden, niet alleen omdat sommige mailen/bellen/enz en dus niet het DM systeem gebruiken maar ook omdat zo'n systeem natuurlijk nooit kan weten of er echt iets verkocht is.
Dit is gewoon niet mogelijk, een oplossing zou zo ingewikkeld zijn dat het zijn doel ver voorbij schiet en maanden of zelfs jaren aan ontwikkeling zou kosten (kunstmatige intelligentie...)
En dat voor een probleem wat relatief klein is, je vult het hier in een topic dat het gebeurt is, 'koper' kan niet aantonen dat er een deal was, modjes kijken de DM geschiedenis na en zien dat er idd niks gebeurt is en done.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGAT schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:48:
[...]

Tja onzinnig in jouw optiek, maar zolang Tweakers voor een groot deel uit de Pricewatch bestaat (en inkomsten maakt?) heeft dat wel degelijk nut...
Maar noem dan een concreet plan hoe dit te realiseren valt, want 'er valt vast wel iets te bedenken' is natuurlijk erg makkelijk.
Het idee dat de verkoper de koper moet aanwijzen bij het op verkocht zetten van een advertentie zou een ramp zijn voor V&A, alle oplichters en minder nette mensen die dan een inactief account als koper aanwijzen en nooit slechte feedback kunnen krijgen, gaat dus niet werken.
Verder heb je zat advertenties meer meerdere producten erin, verkocht laatst 12 access points, moet ik dan 12 advertenties aanmaken en de V&A onderspammen ;)
Dus de verkoper moet niet degene zijn die aangeeft wie koopt, en de koper die het aangeeft ben je weer terug bij af, namelijk iedereen kan roepen dat er een deal was en feedback geven.
Een automagisch systeem wat ruikt wie koopt kan ook niet gemaakt worden, niet alleen omdat sommige mailen/bellen/enz en dus niet het DM systeem gebruiken maar ook omdat zo'n systeem natuurlijk nooit kan weten of er echt iets verkocht is.
Dit is gewoon niet mogelijk, een oplossing zou zo ingewikkeld zijn dat het zijn doel ver voorbij schiet en maanden of zelfs jaren aan ontwikkeling zou kosten (kunstmatige intelligentie...)
En dat voor een probleem wat relatief klein is, je vult het hier in een topic dat het gebeurt is, 'koper' kan niet aantonen dat er een deal was, modjes kijken de DM geschiedenis na en zien dat er idd niks gebeurt is en done.
Het heeft geen nut gezien de specs al netjes opgesomd op een pagina stonden.

Verder is het heel eenvoudig om een idee af te schieten ipv constructief meedenken over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nu je stokpaardje elders gaat berijden en dit topic niet gaat kapen voor jouw frustraties? Je kunt voorstellen doen in Mooie Features. Dan raad ik je wel aan om minder denigrerend te doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Het heeft geen nut gezien de specs al netjes opgesomd op een pagina stonden.

Verder is het heel eenvoudig om een idee af te schieten ipv constructief meedenken over een oplossing.
Tja daar verschillen de meningen dan over, en dat kan :)
Maar volgens mij is mijn post hierboven toch een redelijke poging constructief mee te denken, alleen is de conclusie dat het niet gaat lukken, daarom vroeg ik je al om een realistisch (constructief dus) voorbeeld te geven waarover gediscuseerd kan worden, zoals het nu staat is het namelijk gewoon geen optie...
Verder zou ik persoonlijk veel liever zien dat de regels veranderd worden naar dat je vrijwel altijd feedback kan geven, als ik een reactie naar een verkoper stuur en die niet reageert zou ik dat best graag in de reviews terug willen zien als dat vaak gebeurt.
Scratch that, reviews zijn idd meer over de deals dan over 1 berichtje wat niet tijdig wordt beantwoord, zou wel heel snel gaan anders :)

[ Voor 23% gewijzigd door RGAT op 24-07-2015 22:43 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Laatste waarschuwing

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:25:

Dit is recent niet de eerste keer dat je op zo'n verschrikkelijk zeikerige manier in een topic aanwezig bent. Dat gaan we eveneens niet oneindig tolereren. Je verpest de sfeer met je geschop tegen de site, het beheer en je mede users. Dit gaat over beheer, technisch kan je het nooit goed afdekken of je wordt weer beperkt. Daarbij is jouw persoonlijke wensenlijst geen definitie van nuttig of zinloos.
Je bent gewaarschuwd.

Het is al vereist dat een concrete poging tot transactie heeft plaatsgevonden. Meestal betekent dat in ieder geval een gesloten overeenkomst. Er wordt geroepen om regels die er al zijn.

We gaan echter niet door de volledige lijst van reviews heen dagelijks om het actief op te schonen. Reviews zijn in het belang van de user waar ze over gaan. Als die het aankaart wordt het vanzelf beoordeeld. Dat kan soms even duren, en op dit moment is er sowieso tekort aan capaciteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De review is verwijderd. Een advertentie is een algemene uitnodiging in contact te komen. Soms levert dat tig reacties op. Verkoper hoeft niet iedereen van repliek te dienen, hoewel het wel netjes is en gewaardeerd wordt.

Het zegt echter niets over communicatie ten aanzien van een overeenkomst als op het eerste berichtje niet gereageerd wordt. Dat is veel te mager voor een beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
Bedankt hier voor.

Voor de mensen die hier hebben gekozen om een hele discussie te houden, dit was niet mijn bedoeling bij het aanmaken van deze post.

[ Voor 78% gewijzigd door Gerton op 24-07-2015 13:43 ]

Pagina: 1